Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
https://www.alfamer.fi/moottoripyorat-ja-monkijat/12278-suzuki-gsx1400-2001-.html?search_query=suzuki+gsx+1400&results=1

 Vastaava kuin linkissä. Ei nyt uuden veroinen, mutta lähes.
 Posteineen 25e, nouto -5e.

 Käyttämätön rengassarja 200e.   190-17 ja 120-17.
 Perälaukku, pieni ja siihen teline. 100e.
 Naarmuiset orkkisputket. 100e.
 Maalattu, sininen, "virheetön" etulokasuoja. 100e
 Kaatumarauta vasemmalle ja vain vasemmalle puolelle. Uusi. 30e.

 Lisäks löytyy jammun DT 125 -06 käyttöohjekirja, hyvinkin siistinä. Hinta 10 / 15e.

 Kuvia pyydettäessä sähköpostiin.
 Osat Tuusulassa ja yhteys kotimaisen tavarantoimittajan vastakohtaisesti -vain tämän palstan kautta   eehe he   ;D
2
Mopopalsta / Vs: Tunturi Maxi 1974 entisöintiprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 10:29:26 »
Ei ole ollut työkalua männäntapin irroitukseen ikinä. Kevyesti naputtelemalla ja painamalla on lähteneet irti. Oli kyse sitten mopon, isojen dieselien tahikka isojen bensamoottorien tapeista. Paitsi ne mitkä on puristusliitoksella ilman lukkoja. Ne on koneistamossa vaihdatettu kun prässiä ei ole. Ikina ei ole tullut naputustekniikalla vahinkoa, ainakaan vielä. Nii ja jos haluaa puristaa ne niin kone kainaloon, ruuvipenkkiin väliin sopiva tappi sekä hylsy ja puristaa siinä. Ruuvipenkissä puristelin nivelristikotkin viime syksynä eli 7 kappaletta dodgeen. Vaikka olis pitäny olla erikoistyökalu kuulemma.

Irrottelen autoista ja aikoinaan työkoneistakin rautakangella ja pajavasarallla palloniveletkin. Renkaatkin (pienehkö vannekoko) lähtee vanteiltaan halkojen halkaisukoneella. Looginen ongelmanratkaisukyky auttaa kun ”puuttuu” joku työkalu. Monet asiat voi tehdä toisinkin yleensä. Ilman että rikkoo mitään. Ja on niitä erikoistyökalujakin joskus modattu kun on niin huonosti suunniteltu tai tehty tehtaalla.
3
Yleistä keskustelua / Vs: Jarruputkeen jatkoliitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Mika Malinen tänään kello 10:13:14 »
Juu, tuntu työkalu varsin toimivalta. Tilasin samalla rockautosta 3/16 putkea kaksi kieppiä ja nippoja kaksi pussia. Eli dodgeen meni pelkästään taakse 25ft kiepistä niin että noin 1,6m jäi jäljelle. Niissä pusseissa on erilaisia nippoja jotka selvittelin omastani ennen tilausta koot. Jenkeissä lienee samoja kokoja saman aikakauden hyvinkin pitkälti. Toinen pussi taitaa olla liikaa mutta reilusti halvempia ne nipat on kuin Suomesta hankittuna. Eikä niitä ole kuin joissain harvoissa liikkeissä. Samalla tilasin jarruputkiavain sarjan tuumaisen. Vaan ne taitaa olla paskoja. Irrottaessa putki poikki ja 6-kulma tuumaisella hylsyllä irti. Uudet nipat taas kiinni tuumaisella kiintosilmukkaavaimella. Toimi paremmin kuin halpa jarruavain. Sitä 1/4 putkea tarttis vielä jos ne etuset tekee. Sitä kokoa on vaan vähän ja suurin osa edessäkin samaa 3/16. Sen pikkupätkän voi hankkia mistä vaan.
4
Yleistä keskustelua / Vs: Jarruputkeen jatkoliitin?
« Uusin viesti kirjoittanut Ari Helminen tänään kello 09:40:43 »
Toi Mikan vinkkaama työkalu menee kyllä tilaukseen. Chevyn pick-uppiin tein putket pilteeman "kartiotyökalulla" , sain kyllä tehtyä mutta lelu on toi keksintö
Arska
5
Mopopalsta / Vs: Tunturi Maxi 1974 entisöintiprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin tänään kello 08:49:13 »
Melko helppoa on tehdä tapin asennuskalukin,jos ei halua ostaa-
tarvitaan pultti,peltisoiro,mutteri,puukalikka + muuta
ruuvisälää-ja kohta on tappikalu valmiina.

Mutta ihan se onnistuu noilla kierretangon pätkällä,parilla mutterilla ja jos on vielä
tappia ohuempi holkkikin.

t. Markku
7
Mopopalsta / Vs: Tunturi Maxi 1974 entisöintiprojekti
« Uusin viesti kirjoittanut Eino Turunen tänään kello 07:41:08 »
Männän ja sylinterin pinnapulttien irroituksessa olisi syytä opetella oikeat työtavat. Jos oikein katsoin, niin männän tapin irroitus oli mitä "amatöörimäisin" tapa. Tällä tavalla on pilattu monet kiertokanget/kampiakselit. Pinnapultit lähtee perinteisellä "tuplamutteri" konstilla, vahingoittamatta pultteja. No kukin tavallaan......mutta, että opetusvideo?
8
Vanhat moottoripyörät / Vs: Talli löytö
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma Leppänen tänään kello 06:36:09 »
Tämä rekisterinùmero oli mun eka moottoripyörässä
Sininen bsa c 15. Missähän pyörä nykyään majailee
Voisin sen kilven ainakin muistoksi ostaa. Apilatie 6,60510 hyĺlykallio puh 0500665229
9
Myydään: Mopot / Simson SR2 mopot 2kpl
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Partanen tänään kello 00:58:38 »
Myydään Simson Suhl SR2 mopoja 2kpl.
Suurinpiirtein kaikki osat molempiin.
Purettu osiksi.

Hinta 250e / kpl
Keravalla

0400482825

KP
10
Myydään: Mopot / Vs: Solifer 1958-61 osia, M-107
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Partanen tänään kello 00:55:24 »
Kiertokankisarja, uusi 60e.
Mahle mäntäsarja 0.5mm 50e.

Löytyy myös Pränafa napoja. Mm takanapa 59-61 Solifer, 60e
Sivuja: [1] 2 3 4 5 ... 10