Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3330086 kertaa)

Marraskuu 22, 2018, 22:01:39 ip
Vastaus #8190

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Hmm...mennään veikkauksella. 1940-50 lukujen taitteen mopar.


Edit: pitkään sai kaivella ennenkuin oikea malli löytyi, nokkamerkki taitaa tuossa -52 plymouth cranbrook sedanissa olla ihan omansa.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 22, 2018, 22:29:59 ip kirjoittanut Jasu Haapalainen »

Marraskuu 22, 2018, 23:24:11 ip
Vastaus #8191

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joo, täysin oikein, '52 Plymouth Cranbrook se siinä lepäilee. Tuossa vielä konepellin etupäästä parempi kuva, ei viitsinyt laittaa edelliseen viestiin, kun muuten olisi auton merkki selvinnyt liian helposti.  ;D

-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 26, 2018, 10:44:39 ap
Vastaus #8192

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 920
Laitetaanpas tännekin viikonlopun metsäreissun löytö.

https://drive.google.com/file/d/1thhlAjC0Q4weVL_J6C-Q18--Mh9n4tB2/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1qNUbv8X08AGca3sVkO5Qcp5gFr414jRl/view?usp=sharing

Jostain syystä ei onnistu liittää tähän kuvana, vaan pitää laittaa linkkinä.

Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 26, 2018, 11:08:13 ap
Vastaus #8193

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
170v mersu?

Marraskuu 26, 2018, 11:14:41 ap
Vastaus #8194

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 920
Bedford PC van 1948. Facebookin puolella jo tunnistivat.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 26, 2018, 11:34:14 ap
Vastaus #8195

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Jostain syystä ei onnistu liittää tähän kuvana, vaan pitää laittaa linkkinä.

Vähän offtopiikkia, enkä toisaalta ole oikein asiantuntijakaan tässä, pikemminkin tuskailija näiden kuvapalveluiden kanssa...

Tuolta Googlen Drivestä ei taida onnistua mitenkään img-tägeillä kuvan liiittäminen, siis sellasilla, millä ohjelma hakee sen kuvana tuohon tekstin alle suoraan.  Ovat vissiin estäneet siksi, että on mentävä heidän sivuilleen ja mainostajiensa ulottuville?  Muista kuvien säilytyksen pilvipalveluista siirtyy img-tägeillä, mistä on vmpk:n sivustolle se hyöty, että kuva ei ole fyysisesti siellä vmpk:n levyllä tilaa viemässä, vaikka se tuleekin tänne suoraan näkyviin.  Jos taas kuvan liittää tänne niin, että se on myös fyysisesti vmpk:n palvelimella, käytetään maksullista levytilaa.  Minulla kuvat oli ennen Google Drivessä, tai on niitä siellä vieläkin, ja silloin tänne laitoin aina vain linkin, en varsinkaan sellaisilla kuvilla, mitkä eivät mitenkään liity vmpk:n aihepiiriin, halunnut tilaa viedä.  Joku aika sitten rekisteröidyin kansainvälisen ja valokuvauksen harrastajien paljon käyttämän flickr-kuvapalvelun käyttäjäksi, ja sieltä linkkaan img-täkeillä kuvat suoraan näkyviin ja täydellä resoluutiolla, viemättä silti tilaa täältä.  Suomalainen kuvat.fi  on yksi mahdollinen, ja on niitä kait muitakin.

jaakkovaakko

EDIT.  Ei minua kyllä vaivaa mitenkään se, että kuvat ovat linkin takana; ainakin meidän 4G:llä aukeaa kuva linkistä suunnilleen sekunnissa, ei tarvi odotella.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 26, 2018, 11:41:20 ap kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Joulukuu 01, 2018, 12:57:21 ip
Vastaus #8196

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Eilen käytiin kaverin kanssa katsomassa tällaista raatoa. Tätä yritettiin jo parivuotta sitten käydä katsomassa, mutta silloin oli vielä heinikkoa jonkinverran, eikä autoa löytynyt... Myöhemmin selvisi, että oltiin käyty ihan muutaman  kymmenen metrin päässä autosta, kun päätettiin kääntyä takaisin ja jatkaa etsintöjä joku toinen kerta.  ::)  Nyt oli tarkempaa tietoa, että mitä reittiä kannattaa mennä ja auto löytyikin helposti. Pitkään tuo on noilla sijoillaan kyllä ollut...






-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 01, 2018, 14:45:40 ip
Vastaus #8197

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Ford prefect 1938-1949

Joulukuu 01, 2018, 20:01:41 ip
Vastaus #8198

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2172
  • Museoajoneuvotarkastaja
Tämmöinen

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 03, 2018, 23:50:25 ip
Vastaus #8199

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Ford prefect 1938-1949

Sehän se.

Teron kuvasta on hankala arvuutella, kun on senverran pienikokoinen. Mutta jokatapauksessa hienoa nähdä muiltakin metsäautokuvia, eli lisää vaan tulemaan.  ;)

Tässäkään ei varsinaisesti mitään arvuuteltavaa ole, kyllähän kaikki Mossen tunnistaa. Kuvat ei ole ihan parhaita, kun alkoi juuri hämärtämään kun paikalle saavuttiin, mutta kyllä noista jotain selvää saa. Mosse sijaitsee erään autiotilan takapihalla.




-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 06, 2018, 17:09:30 ip
Vastaus #8200

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Seuraavaa raatoa kehiin, syksyllä kävin katsomassa tällaista paikkaa, missä oli kaksi autoa jäänyt autiotalon pihalle seisomaan. Ovat kyllä sellaisessa paikassa, että ei tuonne ihan vahingossa olisi eksynyt...








-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 06, 2018, 17:30:26 ip
Vastaus #8201

Jasu Haapalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 711
Bedford cf ja '64 plymouth savoy.

Joulukuu 06, 2018, 18:54:17 ip
Vastaus #8202

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1445
mää niin muistan noi ratin kehä muovit niitä narun kanssa nyöritettiin kehän päälle

Joulukuu 06, 2018, 19:12:25 ip
Vastaus #8203

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Bedford cf ja '64 plymouth savoy.

Melkein, mutta ei ihan. Plymouth on nimittäin Belvedere. Auto on vieläpä yksi niistä valtion edustusautoista, ja ensimmäinen yksityisomistaja hankki auton 1971. Kasikytluvulla samainen omistaja on aloittanut entisöinnin, mutta homma on jäänyt puolitiehen "ikävien asioiden takia" - mitä sitten tarkoittaakaan. Joka tapauksessa alkuperäinen tekniikka, eli Ryppis 318 ja orkkisperä on kunnostettuna säilössä eri paikassa kuin missä kori majailee. Auto on edelleen tuolla samalla omistajalla, mutta oletettavasti vaihtaa osoitetta ja omistajaa lähiaikoina (jos ei ole jo vaihtanut), tarkoituksena entisöidä Plymouth takaisin tienpäälle.

Nämä tiedot oli lähtöisin Overdriven Metsäautoketjusta, jossa autosta oli juttua. Iso hatunnosto ainakin meikäläiseltä, jos ja kun tuo nähdään vielä ajossa. Sinänsä korihan ei ole välttämättä hirveän synkkä, kun on lepäillyt tuossa vaihtolavan päällä eikä suoraan maata vasten.
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Joulukuu 08, 2018, 16:04:39 ip
Vastaus #8204

Niko Lindström

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 304
Joskus löytyy sellaisia metsäautoja, joista ei voi kuin miettiä, että millä ihmeellä ne on saatu siihen paikkaan. Tässä on oikein malliesimerkki sellaisesta, on nimittäin aika keskellä metsää kukkulan päällä, ja tuonne ei johda kuin pieni kävelypolku. Toki maisema on varmasti ollut erilainen silloin, kun auto on tuonne tuotu, mutta nykyään näyttää siltä kuin tuo olisi tuotu jollain helikopterilla... ;D






-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...