Kirjoittaja Aihe: Allergiselle kypärä  (Luettu 4234 kertaa)

Kesäkuu 21, 2017, 23:01:20 ip
Luettu 4234 kertaa

Jaakko Leksis

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1139
Siitepöly allergiat ovat alkaneet vaivata niin pahasti ettei meinaa kärsiä ajella. Mietin että onkohan olemassa kypäriä joissa olisi jonkin sortin suodattimia tuota varten? Tai onko joku käyttänyt jotain muuta keinoa? Ei oikein kehtaa ajella umpihengityssuojain päässä.
HORSE POWER TO THE PEOPLE

Kesäkuu 23, 2017, 10:46:32 ap
Vastaus #1

jussi koskinen

  • Vieras
Joskus takavuosina eräs ystäväni hankki sellaisen moottoripyöräilijän kasvosuojan, jossa oli jonkinasteinen suodatin, olisko ollut aktiivihiili.
Suodatin toimi hienosti … oli aurinkoinen, hieno ajelukeli kohti Itäsuomea, kun matkalle sattui ukkoskuuro ja vettä putosi melko reilusti, niin suodatin tukkeutui yht’äkkiä,   kaverilla oli paniikkihetki, että sai suodattimen pois kasvoiltaan     … paniikkijarrutus veden peittämällä asfaltilla  …
Heitti kalliin kasvosuojansa roskiin, eli ei sovellu moottoripyöräkäyttöön.
Ei siis kannata kasvoilleen, hengityksen eteen laittaa mitä tahansa keksintöä, tai   ainakin sen   pitää olla helposti avattavissa pois .

Kesäkuu 23, 2017, 19:34:42 ip
Vastaus #2

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1539
Kokeile eri allergia lääkkeitä jos olisi apua. Samoin sumutteita. Mulla lähes kaikki heinä,koivu,pujo ynm... siitepölyallergiat. Ajan kuitenkin koko kesä pyörällä aktiivisesti. Iän myötä ja tupakkalakon sekä allergia lääkkeitten myötä on melko oireeton nykyään. Joskus oli kyllä todella paha.
Ainakin mulla tupakkalakko auttoi todella paljon,nyt lakko on kestänyt noin 18 vuotta.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 23, 2017, 19:38:06 ip kirjoittanut Johan Kosunen »
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...