Henk koht pidän sitä ennätyspitkää CB350-threadia hankalana käyttää. Mutta kukin tyylillään
Tuo viimeksi Tuomon kuvaama ilmiö "korjaustoimenpiteineen" oli mullakin, syynä nimenomaan se että läpät jäi raolleen kun tyhjäkäyntiä oli tullut säädettyä isommalle läppien ruuveista. Ilmeisesti luisti(t) jää(vät) joskus "kellumaan" jos ei läppä mene tarpeeksi kiinni. Kaikki säädöt kohdalleen niin ruuvit sai palauttaa alkuperäiseen asentoon ja ongelma hävisi.
Herkkiä vehkeitä ovat nämä, jopa kärkiväli vaikuttaa tyhjäkäyntiin, ääritapauksessa ehkä jopa venttiilien välykset.
Jossain vaiheessa kun oli tuo ropleema päällä, varasin siinä iltasen aikaa ja kävin nöyrästi kaikki säädöt läpi. Välykset, kärkiväli, sytkän ajoitus, nokkaketjun kireys. Käyntiin laittaessa tyhjäkäynti huiteli jossain 2500 hujakoilla, jolloin palautin kaasuttimissa ilmaruuvit alkuperäiseen asentoon ("ensiapuna" niitäkin säätänyt, mutta oli onneksi muistissa kuinka paljon ja mihin suuntaan), ja lopuksi vielä tyhjäkäyntiruuvit samoin. Laitoinkohan uudet tulpatkin, vanhat olivat aika monta kesää jo olleet. Kas, tyhjäkäynti asettui siihen noin 1000-1200 välille jossa se minun mielestä on paras pitääkin. Eikä edes yrittänyt sammahdella. Reilu 40 tonnia oli mittarissa silloin, nyt on vajaa 45, taas tarttis säätää.
Koska nuo viimemainitut on säädetty viimeksi?