Kirjoittaja Aihe: Haiseva kiitos postille.  (Luettu 113088 kertaa)

Lokakuu 15, 2015, 20:32:01 ip
Vastaus #30

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
Kiitos postille.
 Tänään et tuonut postilaatikkoon yhtään laskua. Hämmästyin suunnattomasti kun laatikosta löytyi pelkkiä mainoksia. Piti katsoa oikein kahteen kertaan ne mainosten välit. Enkä löytänyt. :o

 No, huomenna on uusi päivä, ja taas löytyy todennäköisesti ne tutut postit: Lähi-tapiolalta, soneralta, op:lta, verohallinnolta, dnalta, if:ltä, rautakaupat, ... yms...yms...

Minä en koskaan oota kuin pakettia tai kirjettä ja niitä harvoja ilmaisjakelun sanomalehtiä :)
Ainoo lasku taitaa olla ajoneuvoverolasku mikä tulee neljästi vuoteen ja tulisko hammasläkärilasku noin parin vuoden välein.

Lokakuu 15, 2015, 20:49:42 ip
Vastaus #31

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Yhtäkään Joulu korttia ei meiltä enään lähde, kaikilla on kännykkä johon saa kivan kuvan liitteeksi. Posti saa soittaa kuolin kellojaan. Tana tänään oli aselehti ihan rutussa, mitä mä maksan ruttulehdistä.

Lokakuu 15, 2015, 21:05:13 ip
Vastaus #32

Antti Jokinen

  • Vieras
Kiitos postille.
 Tänään et tuonut postilaatikkoon yhtään laskua.

Minulle ei tule koskaan laskuja postitse.
Kaikki laskuni tulevat e-laskuna suoraan pankkiin, jossa voin tarkistaa ne ja sitten maksaa parilla hiiren napsautuksella.

Lokakuu 15, 2015, 21:08:42 ip
Vastaus #33

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Laita Tuomo siihen luukkuun sellanen tarra että EI LASKUJA

jv

Lokakuu 15, 2015, 21:53:42 ip
Vastaus #34

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin
 
Laita Tuomo siihen luukkuun sellanen tarra että EI LASKUJA

jv

 :) ;D

Lokakuu 15, 2015, 22:32:13 ip
Vastaus #35

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä laitan lapun ei postia, serkkupoika ei suostunut laittaan postilaatikkoa tie varteen niin tulee kerran kuussa iso nippu rappusille. Kaikki laskut tulee firman laatikkoon ja tuon nipun panee paperin keräykseen avaamatta. Soon präntööllä omat lait.

Lokakuu 16, 2015, 20:14:06 ip
Vastaus #36

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka
 Tänään on postin osalta palattu normaaliin päivä järjestykseen. Laatikko oli puolillaan laskuja.
 Kiitos posti, et pettänyt.

 Olis sitten seuraava postin ihmettelyn aihe. Tilasin englannista pumpun, ja nyt pitäis lähettää se vanha pumppu vaihdossa. Firma ei sisällyttänyt hintoihinsa lähetys- eikä pakkauskuluja. Pelkkä toimitusmaksu, jolla se sitten myöskin tuli kotiovelle. Dhl, 12 euroa.
 Tulipahan just samaan aikaan tilattua täältä kotimaasta vähän mp-rojua, hieman "erilaisella" lähetys-, ja toimitustavoilla, sekä postikuluilla. Paino kutakuinkin just sama.

 No, palataanpa takaisin itse asiaan. Saas nähdä kuinka moninkertainen hintaero on samalla pumppupaketilla, ja samalla reissulla toiseen suuntaan? N. 1,5 kg paketti.

 Elämä on.  ???

Lokakuu 16, 2015, 20:24:42 ip
Vastaus #37

Hannu Hartikainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3453
  • Honda 350Twin

 Olis sitten seuraava postin ihmettelyn aihe. Tilasin englannista pumpun, ja nyt pitäis lähettää se vanha pumppu vaihdossa. Firma ei sisällyttänyt hintoihinsa lähetys- eikä pakkauskuluja. Pelkkä toimitusmaksu, jolla se sitten myöskin tuli kotiovelle. Dhl, 12 euroa.


 No, palataanpa takaisin itse asiaan. Saas nähdä kuinka moninkertainen hintaero on samalla pumppupaketilla, ja samalla reissulla toiseen suuntaan? N. 1,5 kg paketti.


Mitä mää sulle silloin sanoin?
Toki siinä ei myöskään mainittu paljon maksaa lähettää pantti Suomesta-ja mistäs ne semmosia vois tietää eikä kiinnosta ;D

Toivotaan nyt kuitenskin että pumppu kestää-ja vähän ylikin sen 2 v takuuajan  ;)

Lokakuu 16, 2015, 22:25:25 ip
Vastaus #38

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3310
  • Moukka

 Olis sitten seuraava postin ihmettelyn aihe. Tilasin englannista pumpun, ja nyt pitäis lähettää se vanha pumppu vaihdossa. Firma ei sisällyttänyt hintoihinsa lähetys- eikä pakkauskuluja. Pelkkä toimitusmaksu, jolla se sitten myöskin tuli kotiovelle. Dhl, 12 euroa.


 No, palataanpa takaisin itse asiaan. Saas nähdä kuinka moninkertainen hintaero on samalla pumppupaketilla, ja samalla reissulla toiseen suuntaan? N. 1,5 kg paketti.


Mitä mää sulle silloin sanoin?
Toki siinä ei myöskään mainittu paljon maksaa lähettää pantti Suomesta-ja mistäs ne semmosia vois tietää eikä kiinnosta ;D

Toivotaan nyt kuitenskin että pumppu kestää-ja vähän ylikin sen 2 v takuuajan  ;)
No onhan se 2 vuotta jo paljon enempi kuin ne omat korjaukset jotka kesti maksimissaan sen 2 viikkoa. Pessimisti ei pety. :)

Marraskuu 13, 2015, 09:59:45 ap
Vastaus #39

lasse roholm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1985
No enpä enää ihmettele noi postimaksut suomessa  ???  http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015111320656685_uu.shtml

Marraskuu 13, 2015, 11:03:03 ap
Vastaus #40

Jukka Uotila

  • Vieras
Posti tappaa suomalaisen verkkokaupan hinnoittelullaan  :-[
Ihmetellään ja pyöritellään peukaloita, kun ollaan taantumassa.

Jossain se vika on, kun sama tuote maksaa alle puolet ulkomailla kuin Suomessa ja kuitenkin
katerakenne on maailmalla sama kuin meillä.

Marraskuu 13, 2015, 11:07:18 ap
Vastaus #41

Antti Jokinen

  • Vieras
"– 40 vuotta postissa töissä olleet sanovat, etteivät ole ikinä kokeneet näin huonoa henkilöstöpolitiikkaa, PAU:n puheenjohtaja Heidi Nieminen sanoi.

Nieminen kuvaa ilmapiiriä postissa todella heikoksi. Tästä esimerkkinä hän kertoo viesteistä, joita hän saa kentältä.

– Yleisin käytetty sanamuoto on, että tätä ei tulla ikinä antamaan nykyjohdolle anteeksi." Yle-uutiset

Marraskuu 13, 2015, 13:27:16 ip
Vastaus #42

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Posti tappaa suomalaisen verkkokaupan hinnoittelullaan  :-[
Ihmetellään ja pyöritellään peukaloita, kun ollaan taantumassa.

Jossain se vika on, kun sama tuote maksaa alle puolet ulkomailla kuin Suomessa ja kuitenkin
katerakenne on maailmalla sama kuin meillä.

Postin palkkoihin en halua ottaa kantaa, en johtajien enkä työntekijöiden.  Tai tuossa iltis-linkissä ensin katsoin, että eihän tuo viiskyttonnia pääjohtajalle oo paljon mitään, mutta olikin kuukaudessa eikä vuodessa... Kaupan muista kuin logistiikan kuluista - tai huimaavista voitoista - en myöskään mitään ymmärrä.

Mutta tuosta kuljettamisen hinnoittelusta aion jotain sanoa.  Jos kiinasta tai jostain muualta kaukaa euroopasta tilaa paketin, ja se tuodaan kotiovelle upsin tai tnteen tai jollain muulla autolla, ja kuljetus maksaa vaikka kympin, niin uskotteko siihen?  Minä entisenä logistiikan ammattilaisena ja ammattilaisten kouluttajana en usko.  Jos pienikin kuorma-auto peruuttaa Anttolan perukoille meidän portille, ja kuski tulee soittamaan ovikelloa, se maksaa mieluummin satasen kuin kympin.

Periaate kustannusvastaavassa hinnoittelussa pitäisi olla, että jos se auto jakaa pelkästään minunlaisilleni asiakkaille, se elää työllään.  Tuolla ilmoitellulla hinnoittelulla ei elä.  Riittäisi henkilöauto jakeluun, ei ehtisi työpäivässä takakontillista enempää minunlaisiani - haja-asujia ja yhden paketin tilaajia - palvella.  En väitä, että kuljetuskustannukset olisi piilotettu tuotteen hintaan, kun saattaa olla niin, ettei sen auton ja kuskin meillä käynnin kulut peity, vaikka saisi kaiken mitä maksan.  Vääristymä tulee siinä, että mukana kulkee jotain, jonka maksaja maksaa osan minunkin rahdistani.  Puoli kuormaa voi mennä yhteen paikkaan, ja sen kuorman - yleensä teollisuutta tai yritystoimintaa edustava - tilaaja maksaa minunkin rahtini.  Kunnes joku tarjoaa pelkästään sille isommalle tilaajalle toimitusta edullisemmin.  Ja sitten minunlaisilleni kuljettava - kuten posti - alkaa tuottaa tappiota.

Ei sillä, ei me asiakkaina tälle mitään voida tehdä.  Mutta ymmärretään vain nauttia tilanteesta, jossa joku muu maksaa meidän kulumme, ja varaudutaan siihen, että tässäkin kohtaa kulutusjuhla loppuu aikanaan.

jaakkovaakko

Marraskuu 13, 2015, 17:46:53 ip
Vastaus #43

Jorma Drufhagel

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 479
  • Pölvästi
Postia pitää kiitellä ei ole viikkoon tullut laskuja, eipä silti muutakaan postia. Hyvin menee mutta menköön >:(

Marraskuu 13, 2015, 19:43:30 ip
Vastaus #44

Jouko Kuisma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2411
Mutta ei ole Postila mitään käsitystä mihin maailma on menossa!
Kantoivat ennen minun ovenpielen laatikkoon sellaiset pikkupaketiti, jotka eivät mahtuneet portinpielen Stala-laatikon luukusta.
Sitten lopettivat ja veivät takaisin jakelukeskuseen ja jättivät avin lapun, että saan itse noutaa sen sieltä.
Minä soittelin sinen jollekin aluepäällikölle ja kerroin, että ovat enne kavelleet sen 10 metriä ja jättäneet pakeitin meille, mutta nyt raahaavat sen takaisnn 5 km matkan!
Päällikö lupasi, että toki jättävät sen mulle, mutta pitää maksaa lisää parikymppiä kuukaudessa.
Niinkuin se olisi heille ilmaista, että raahavat ne takaisin jakelukeskukseen
Mutta tälä päälliköllä ei ollutkaan 50 kE kk-palkka! ;)

kilpaielva firma soitta amulel, että ovat tuomasa pakettia, oonkokotona.
Jos en, mielellään jättävät sen ovenpielen laatikkoon, tai jopa alapihan autokatokseen.
Ja samaan hintaan!