Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 462554 kertaa)

Tammikuu 15, 2022, 18:31:00 ip
Vastaus #3375

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En oo ite ikinä Pohjoismaitten ulkopuolella moottoripyörällä käyny, mutta juttuja kuullu noista baanoilla ajeluista.  Muutama on ollu sitä mieltä, että jos Trawesta lähtee kohti alppeja kaks motoristiporukkaa yhtä aikaa, ja toinen menee koko ajan niin kovaa kuin vain on mahdollista, ja toinen menee siinä nopeammassa letkassa keskikaistalla enimmäkseen 130 paikkeilla kulkevan porukan mukana, niin se hitaammin ajava on suurella todennäköisyydellä ensin siellä alpeilla; koko ajan luukuttava porukka käy sen verran useammin tankilla...

Tammikuu 15, 2022, 18:56:38 ip
Vastaus #3376

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No no kuntit,älkääs leuhkiko nopeuksillanne,mä olen saanut baanalla sakemanneissa ylinopeussakot :-[
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Tammikuu 15, 2022, 19:31:01 ip
Vastaus #3377

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
No no kuntit,älkääs leuhkiko nopeuksillanne,mä olen saanut baanalla sakemanneissa ylinopeussakot :-[
Tuli mullekin Kölnin poliisilta sakkolappu, moottoritiellä kameraan. Jokin hidaste siellä välillä oli mutta en kyllä huomannut.
En ole vieläkään maksanut.
On testattu VW 4x4 Transporterin T4:n nopeuskin siellä, 171 navigaattorin mukaan, mittarin mukaan n. 180.

Tammikuu 15, 2022, 19:39:59 ip
Vastaus #3378

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Juu, siitä on kokemusta pohjoisen reissuilta kun tuli ajettua keskim 160km/h matkanopeutta, että kuinka äkkiä se mp:n tankki tyhjenee isommilla kierroksilla. Piti pakon edessä hiljentää vauhtia että ei matka loppunut kesken ennen seuraavaa mahdollista tankkaus paikkaa. Niitä kun ei ole siellä joka 20 km välein. Bensan kulutus tuplaantui. 20 litran tankki tyhjenee aika nopeasti isoilla kierroksilla.

Tammikuu 15, 2022, 19:51:49 ip
Vastaus #3379

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Piti pakon edessä hiljentää vauhtia että ei matka loppunut kesken. Minä kun luulin että se on bensa joka kesken loppu, mutta olin väärässä  ;D

Tammikuu 15, 2022, 20:21:12 ip
Vastaus #3380

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miullekii on tullu Saksasta vuokra-autofirmalta sakosta lasku.  Olin kuulemma ajanut pakollisenpysähtymisen ohi toppaamatta, ja joku kamera kuvannu.  Se vuokra-autofirma laskutti miulta mittään kysymättä luottokortilta jonkun muutaman kympin maksun, joka meni siitä, että joutuivat selvittämään, kuka sitä autoa oli vuokrannut kyseisenä hetkenä.  Sen sijaan viranomasilta ei samasta tapahtumasta kuulunu koskaan mitään.  En jaksanu kiinnostua riitauttamisesta.  Ei ollu kyllä baanalla eikä ylinopeuvesta, mutta liitty baanailuun sikäli, että sen vuokra-auton bensamittari oli näyttäny jo tyhjää jonkin aikaa, eikä raststattea vaan tullu, ja sitten kurvasin liittymästä yhteen pieneen kylään ettimään bensaa.  Ja löysinkin.  Ja tietysti kun tuli takas baanalle samasta liittymästä mistä oli kurvannut pois, niin vajaan kilometrin päässä oli rasti...  Kentälle - Frankfurt-Hahniin - kerittiin kuitenkin ilman ongelmia, oli vara-aikaa riittävästi.  Saksassa muuten jos baanalla loppuu bensa, ja sattuu virkavalta paikalle, saa kuulemma vielä isot sakot!
- muistel vuoskymmenten takasia baanailuitaan jv, tai itteasiassaan tää tapahtu noin 15 vuotta sitten, osasin ajottaa kun muistin kuka oli kyyvissä sillon -

Tammikuu 15, 2022, 20:24:56 ip
Vastaus #3381

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Piti pakon edessä hiljentää vauhtia että ei matka loppunut kesken. Minä kun luulin että se on bensa joka kesken loppu, mutta olin väärässä  ;D
Joo, ei se matka olis loppunut kesken. Siitä olisi tullut paljon pitempi kestoinen ajallisesti, vauhdin kasvaessa.

Tammikuu 18, 2022, 10:33:25 ap
Vastaus #3382

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Helpoin tapa lisätä sähköautojen myyntiä:
Kiinassa ”uuden energian autojen” eli ladattavien NEV-autojen rekisteröinnit kasvoivat viime vuonna rakettimaisesti 154 prosentilla.
Ladattavia autoja rekisteröitiin Kiinassa 3,3 miljoonaa kappaletta, mikä vastaa yli puolta koko maailman rekisteröinneistä.

Valtavan sähköautomyynnin perustana eivät kuitenkaan ole ostajien saamat tuet, vaan rekisterikilvet.
Useassa kiinalaisessa kaupungissa ei haluta enää liikenteeseen polttomoottorisia autoja, minkä takia niille ei anneta rekisterikilpiä.
Uutta polttomoottoriautoa ei siis voi rekisteröidä. Tai sitten kilpiä arvotaan pieni määrä. Sähköauton sen sijaan saa heti kilpiin ja liikenteeseen.

https://tekniikanmaailma.fi/kiinassa-polttomoottoriauton-ostaja-ottaa-tietoisen-riskin-ettei-saa-autoonsa-rekisterikilpea-ja-niin-maassa-myytiin-viime-vuonna-yli-kolme-miljoonaa-sahkoautoa/

Helmikuussa Mikkelin kaupunki arvotaan 66 polttomoottoriautolle rekisterikilvet... ;D
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 18, 2022, 12:35:53 ip
Vastaus #3383

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tammikuu 18, 2022, 12:54:28 ip
Vastaus #3384

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sähköautoilun arkipäivän ilmiöitä:

https://www.is.fi/autot/art-2000008545457.html

t.Markku

Luin saman uutisen ja nyt kohteena on sähköautot
Takavuosina samoja piuhoja meni, kun lohkolämmittimelle energiaa jaettiin, joten vanha uutinen uudella taustakuvalla.

Tammikuu 18, 2022, 13:09:17 ip
Vastaus #3385

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tuossa se ero,että lohkolämmittämiseen riittää noin suunnileen puoli tuntia- mutta
se auton akku taitaa vaatia enemmänkin aikaa...

t. Markku

Tammikuu 18, 2022, 14:03:46 ip
Vastaus #3386

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On tuossa se ero,että lohkolämmittämiseen riittää noin suunnileen puoli tuntia- mutta
se auton akku taitaa vaatia enemmänkin aikaa...

t. Markku

Tuskin kukaan niitä piuhoja lohkolämmitintä varten aamulla viritti.
Kyllä ne laitettiin jo illalla valmiiksi, eitä niitä kerätty aamulla pois, kun pakkaskeli jatkui.

Muistelen joskus 90-luvulla, kun asuin kommuunissa, kun huoltomiehet kävi niitä piuhoja repimässä irti.
Tiedotteen oli jaettu, mutta koska kunnan vuokratalo, niin tottelevaisuus ei ollut eka prioriteetti.

Tammikuu 18, 2022, 14:18:40 ip
Vastaus #3387

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
TM 60 000km käyttötesti
Kannattaa kiinnittää huomiota polttoaineprosenttiin...

Tesla  Model 3

FORD FOCUS ACTIVE WAGON 1,5 ECOBOOST 150 HV A8

Tammikuu 18, 2022, 15:19:15 ip
Vastaus #3388

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
TM 60 000km käyttötesti
Kannattaa kiinnittää huomiota polttoaineprosenttiin...

Jaa? Minusta kannattaa kiinnittää huomiota kokonaiskustannuksiin.

Tammikuu 18, 2022, 15:39:58 ip
Vastaus #3389

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Helpoin tapa lisätä sähköautojen myyntiä:
Kiinassa ”uuden energian autojen” eli ladattavien NEV-autojen rekisteröinnit kasvoivat viime vuonna rakettimaisesti 154 prosentilla.
Ladattavia autoja rekisteröitiin Kiinassa 3,3 miljoonaa kappaletta, mikä vastaa yli puolta koko maailman rekisteröinneistä.

Valtavan sähköautomyynnin perustana eivät kuitenkaan ole ostajien saamat tuet, vaan rekisterikilvet.
Useassa kiinalaisessa kaupungissa ei haluta enää liikenteeseen polttomoottorisia autoja, minkä takia niille ei anneta rekisterikilpiä.
Uutta polttomoottoriautoa ei siis voi rekisteröidä. Tai sitten kilpiä arvotaan pieni määrä. Sähköauton sen sijaan saa heti kilpiin ja liikenteeseen.

https://tekniikanmaailma.fi/kiinassa-polttomoottoriauton-ostaja-ottaa-tietoisen-riskin-ettei-saa-autoonsa-rekisterikilpea-ja-niin-maassa-myytiin-viime-vuonna-yli-kolme-miljoonaa-sahkoautoa/

....ja sitten tehdä se sähköauton sähkö kivihiilellä ja turpeella.