Kirjoittaja Aihe: Millähän kohta kuljetaan, ja kuinka kauas?  (Luettu 505189 kertaa)

Tammikuu 11, 2022, 12:33:03 ip
Vastaus #3360

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
Miula on paikallisbussitolpalle tontin rajalta kuusi (6) metriä ja toinen tolppa on tonttia vastapäätä tien toisella puolella.
Laki taitaa sanoa, että tolpasta kuusi metriä molempiin suuntiin on bussipysäkin aluetta, eli miun tontti rajoittuu yhdeltä kohdata bussipysäkkiin... :)
Postilaatikolle on pidempi matka kuin bussipysäkille.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 11, 2022, 13:00:41 ip
Vastaus #3361

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 8186
  • Nuolija Kuopijosta
Miula on paikallisbussitolpalle tontin rajalta kuusi (6) metriä ja toinen tolppa on tonttia vastapäätä tien toisella puolella.
Laki taitaa sanoa, että tolpasta kuusi metriä molempiin suuntiin on bussipysäkin aluetta, eli miun tontti rajoittuu yhdeltä kohdata bussipysäkkiin... :)
Postilaatikolle on pidempi matka kuin bussipysäkille.

Senpä taatta sulla varmaan on tullukii nii vähä kilometrejä oman autos mittariin. :P
-pena-

Tammikuu 11, 2022, 20:14:23 ip
Vastaus #3362

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4310
  • Moukka
Tässä kaikessa ilmastopöhinässä vai pöhnässä, no kumminkin, niin tämä Suomi jossa me asutaan on yksi harvaan asutuimmista maista ja täällä pitäis kumminkin elää ja liikkua. Ja nämä meidän päästöt on varsinkin yksityisliikenteen osalta melko pientä. Tämän faktan valossa en jaksa aina ymmärtää sitä höpötystä että meidän pitää rajoittaa ja hankaloittaa ehdoin tahdoin omaa elämäämme.  Kallista asumista, kallista energiaa, kaikki elämis kulut on kalliita, ja kyytipoikana  isot verot. Joku voi tietenkin sanoa että muuttaa siihen bussipysäkin tai ja työpaikan viereen. Mutta onnistuukohan se kumminkaan kaikilta ja mitenkähän meidän markkinatalous mahtaisi reagoida jos semmoinen toteutuisi? Esim asumiskulut ynnä muut, ja mistä sen jälkeen verotetaan jos liikenne ja energia ei olekaan enää se verorahasampo? No syödä ja asua pitää meistä ihan jokaisen, eli sitten otetaan sieltä?

Tammikuu 12, 2022, 07:06:24 ap
Vastaus #3363

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1950
Minkähänlainen pöhinä tarvittaisiin tulevaan olympiakaupunkiin, että siellä aurinko paistaisi maahan asti.
Uutiskuvissa ainakin näyttää melko sumuiselta....ei taida olla aivan kaikki pelkkää vesihöyryä.


Tammikuu 14, 2022, 13:35:59 ip
Vastaus #3364

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
Patterilla varustettu auto on parempi kuin ilman patteria.

Voimanlähteistä tarjolle tulevat alkavalla keväällä kolmelitrainen suora kuutos-kevythybridi-diesel kolmena eri tehoversiona (250, 300 ja 350 hevosvoimaa), kolmelitrainen kevythybridi-bensiini (400 hv) ja 4,4-litrainen bensiini-V8, joka tahkoaa kuljettajan käyttöön kokonaiset 530 pollea.

Suomen maahantuojan mukaan dieselin kysyntä on kuitenkin selkeästi hiipumassa, ja useimpien katseet onkin jo suunnattu loppukesästä saapuviin 440- ja 510-heppaisiin pistokehybrideihin. Niiden CO2-päästöt jäävät alle 30 grammaan kilometrillä, ja sen myötä pelkästään autoverossa voi säästää yli 100 000 euroa!

Pistokehybridien hinnat liikkuvat noin 142 000 ja 211 000 eron välillä. Tekniikan perustana toimivat kolmelitrainen bensiinimoottori ja 105 kilowatin (143 hv) sähkömoottori. Ajoakku on nettokapasiteetiltaan 31,8 kWh. Näillä eväin sähköistä ajoa järjestyy reaalimaailmassa noin 80 kilometriä. Pistoke-Rangea voi ladata maksimissaan 50 kW:n teholla.
https://www.is.fi/autot/art-2000008536917.html

Pääsee lappiin peräkärrin kanssa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 14, 2022, 13:37:19 ip
Vastaus #3365

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
SUOMESSA on myynnissä Viatti Vettore Inverno -merkkinen ja mallinen nastarengas, jolta puuttuu vaadittava tyyppihyväksyntä, kertoo Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

Jos rengasliike myy Viatti Vettore Inverno -nastarenkaita, pitää tuotteet välittömästi poistaa myynnistä.
Rengasmyyjällä on lisäksi velvollisuus aloittaa toimet tuotteen poistamiseksi markkinoilta ja kuluttajilta, joille tuotetta on myyty tai luovutettu.

https://www.is.fi/autot/art-2000008540156.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 14, 2022, 14:35:13 ip
Vastaus #3366

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
TM käyttötestasi Tesla MODEL 3 STANDARD RANGE PLUS







« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2022, 14:37:11 ip kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 14, 2022, 22:48:56 ip
Vastaus #3367

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
Tunturirallissa ajetaan fossiilittomalla ja hiilineutraalilla polttoaineella ensimmäistä kertaa kilpailuolosuhteissa. Rallin MM-sarja seuraa pian perässä. Sähköbensiini voi olla tulevaisuutta myös maanteillä.
https://yle.fi/urheilu/3-12271479
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 15, 2022, 08:54:12 ap
Vastaus #3368

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 646
Nyt pikapikaa hallitukselta esitys eduskunnalle, että hupilaitteissa pitää ensi kesänä käyttää näitä hiilineutraaleita polttoaineita :o .
https://www.p1fuels.com/order-fuels/ 

Tammikuu 15, 2022, 16:09:19 ip
Vastaus #3369

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12578
Vaan tässä:  https://www.is.fi/autot/art-2000008542637.html

Eipä tarvitse paljoa munata,niin tulee viimeinen koitos. Eikä
muidenkaan kannata munata-nuo bahnit ovat kovia paikkoja osaamattomalle...

t. Markku

Tammikuu 15, 2022, 16:17:58 ip
Vastaus #3370

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
Vaan tässä:  https://www.is.fi/autot/art-2000008542637.html

Eipä tarvitse paljoa munata,niin tulee viimeinen koitos. Eikä
muidenkaan kannata munata-nuo bahnit ovat kovia paikkoja osaamattomalle...

t. Markku

Ei tainnut olla kaikki 16 sylinteriä mukana, kun kiihtyi 200km/h-->300km/h vaan kymmenessä sekunnissa.
Mie oisin kiihyttänyt nopeammin.
Ja aika paskat ajo-ominaisuudet, kun ei kestä 400km/h vauhdissa omalla kaistalla.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 15, 2022, 17:00:12 ip
Vastaus #3371

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1559
Ja muistiko katella peiliin, että tietää väistää jos joku tullee kovempaa takkaa?

Oiskos ollu 1990 tai 1991 kesällä kun olin autolomalla Keski-Euroopassa.  Opel Omegalla.  Etelä-Saksasta vuokrattiin asuntovaunu perään, kolmisen viikkoa, alpeilla ja Italiassa.  Pois tullessa, kun vaunu oli jätetty vuokrausfirmaan, oli tyhjää tietä, poika ja vaimo nukku takapenkillä.  Sain 205 Omegan mittariin, oisko sillon todellista ollu jossain 180 tai jopa vähän yli?  Aika kovalta tuntu, en kaivannu lissää vauhtia.  Eikä sitäkään riemua pitkään kestäny, mutta siinäkin vauhissa kuitenkin joku meni ohi, peiliä piti katella.  Sen jälkeenkin oon Saksan baanoilla muutaman kerran ajellu, mutta ei miun kohalle oo sattunu yhtään sellasta paikkaa, että ois ees lähellekään sitä vauhtia päässy, jonossa on menty muitten mukana maksimissaan jossain 130 - 140 paikkeilla.  Tai on seisty paikallaan, kaikki.

En osta Bugattia, sieltä on vaikea nousta pois.

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2022, 17:10:42 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 15, 2022, 17:02:07 ip
Vastaus #3372

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 887
Ei tainnut olla kaikki 16 sylinteriä mukana, kun kiihtyi 200km/h-->300km/h vaan kymmenessä sekunnissa.
Mie oisin kiihyttänyt nopeammin.
Ja aika paskat ajo-ominaisuudet, kun ei kestä 400km/h vauhdissa omalla kaistalla.
Ei minusta ajo-ominaisuuksissa mitään vikaa ole, eikä auto mitään seilaillut.
Kuljettaja vain välillä varmisti ettei kukaan lähde edellä ohittamaan keskikaistalle.
Voin kuvitella kuinka kapealta 3-kaistainenkin näyttää tuossa nopeudessa.

Tammikuu 15, 2022, 17:14:13 ip
Vastaus #3373

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 12578
Ja muistiko katella peiliin, että tietää väistää jos joku tullee kovempaa takkaa?

Voi olla,ettei tuon kuskin enää peilejä juuri tarvitse katsella noissa
nopeukissa- mutta mie meinasin jäädä germaaanitiellä jonkin
metrinkorkuisen urheiluauton alle männävuosina eli 80-luvulla- ei ollut
kun vaivaiset 180mkm/h kun tempasin ohitukseen kolmikaistabaanalla-
ja se peili jäi vähän-no vilkuilematta.

Seuraavaksi sitten kuului siinäkin nopeudessa melkoinen ulvaisu ja
savuakin näkyi sieltä peilistä,kun se urheilurassi-
mikä lie Lamporkiini- tuli pyörät lukossa jarruttaen ja  renkaat savuten spoileri
asfalttia raapien  miltei pyörän persiiseen.

Tuli kiire alta pois- ja kyllähän se autokuski näytti,ettei ei nyt hyvin mennyt Suomipojan
ohittamiset...

t. Markku

Tammikuu 15, 2022, 18:10:36 ip
Vastaus #3374

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 8158
Sain 205 Omegan mittariin, oisko sillon todellista ollu jossain 180 tai jopa vähän yli? 


Mie kanss aikoinaan autobaanalla vedin 2,0 OHC 4speed Sierralla kahteen tuntiin 305km ja sitten piti kurvata tankille...
Kaasupoljin oli pääsääntöisesti pohjassa koko ajan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.