Kirjoittaja Aihe: MP-renkaiden hinnat  (Luettu 1207 kertaa)

Maaliskuu 14, 2022, 08:46:10 ap
Luettu 1207 kertaa

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On muuten ihan karseasti nousseet hinnat nyt. Piti siinä ostaa yksi uusi rengas, ja kaksi vuotta sitten 90 euroa maksanut rengas huitelee nyt 150 euron luokassa. Löysin yhdeltä myyjältä kohtuuhintaan, nyt vaan jännään, että onko niillä hyllyssä, eli saanko oikeastikin...
Suzukit GR 650 '84 ja VX 800 '92 sivuvaunuilla, sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Maaliskuu 16, 2022, 01:14:05 ap
Vastaus #1

jani kupias

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse huomannut saman..2-3vuodessa nousseet hinnat ihan pirusti.löysin sitten scatterilta etsimäni 140/90 15 pirellin kumin  noin100€ hintaan seuraavana päivänä tuli soitto ettei olekkaan varastossa ja maahantuojallakaan ei ole kyseistä enään saatavilla seuraava kumi oli karvan auki 150€

Maaliskuu 16, 2022, 09:44:15 ap
Vastaus #2

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaksi ekaa myyjää = ei saa, netti antaa ostaa, mutta ei saa :(
Kolmas ja neljäs myyjä ei vastaa, vaikka netti nimenomaan ohjaa kysymään sieltä :(
No viides onnistui, joskaan ei ihan sitä rengasta mitä piti, ja hieman kalliimmalla.

Pyörä olisi valmiina, ja kunhan saa alun kymmenet metrit tallista & lopun sata meträ kotiin jäättömiksi, niin alkaa kausi. Pyörä on saanut viisvuotishuollon talven aikana jo valmiiksi :)
Bensa tankissa on 98E0 (saa Virosta) säilytysaineella, pitää vaan laittaa lohkis 30 min päälle niin on kone valmiiksi kuuma starttiin ;)
Suzukit GR 650 '84 ja VX 800 '92 sivuvaunuilla, sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Maaliskuu 16, 2022, 12:09:10 ip
Vastaus #3

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Kaek nousoo, paitsi eläkkeet.  :P

Mulla tarve 130/80-17 V takakumille ja tuo -rengas1001- näyttäs tarjoovan edullisinta.
 Kauppaan kuuluu ilmainen rahti, joten...

Maaliskuu 16, 2022, 14:01:11 ip
Vastaus #4

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kun muistutitte, niin tilasin sitten skoden takarenkaan, jos syksyyn mennessä saisi entisen sileäksi. Oli hinta noussut yli kympin 3 vuodessa, lähelteli 150, mutta oli varastossa 1001-renkaalla.

Maaliskuu 18, 2022, 19:56:29 ip
Vastaus #5

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
https://www.youtube.com/watch?v=LAT3ZuAJRO4

Vieläkö joku vaihtaa itse renkaat vanteelle ?

Kurapyörissä aina, mutta aluvanteille en o vaihtanu.
 Nyt on vaan paikallisissa niin kalliita renkaita ja vaihdot heidän myymilleen 25e, joka ei paha, mutta jos vie oman renkaan vaihtoon, niin 50e saattaa maksaa.

Täytynee koittaa ihan iteee...

Maaliskuu 19, 2022, 08:49:25 ap
Vastaus #6

Kai Vuori

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muutaman vuoden vaihtanut itse. En niinkään hinnan takia vaan siksi kun aina kun oli tarve, vein renkaan liikkeeseen ja nouto alle viikon sisään. Se teetti siis aina 2 käyntiä.

Jäykempirunkoinen rengas ei ihan aina mee noin niin kuin tuossa videolla. ;)

Tuollainen työkalu on hyvä millä saa painettua renkaan vanteesta irti, tein ite vastaavan. Sit vaan muutama rengasrauta ja setti tai 2 vannesuojia, nää on hyviä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/381546/Motion-Pro-vannesuojat-2kpl

Tasapainotusta varten Motonetin pukki, jos näkee tasapainotuksen tarpeelliseksi.

Maaliskuu 19, 2022, 10:00:12 ap
Vastaus #7

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tohon nusuun en alkanut itse laittamaan uusia renkaita päälle kun niissä on sisägummit ja on huonoja kokemuksia ettei onnistu välttämättä rikkomatta niitä.Nyt pitäis tohon CanAmiin laittaa uusi takagummi kun uus on ollut jo hyvän tovin odottamassa asennusta,en aio itse edes yrittää 225/50/R15 rengasta pois ja päälle,no ei ole edes sellasia vehkeitä itsellä,kaverilla on mutta saa nähdä sopiiko kiinnitys tasapainotuskoneeseen.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Maaliskuu 20, 2022, 09:49:10 ap
Vastaus #8

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Tohon nusuun en alkanut itse laittamaan uusia renkaita päälle kun niissä on sisägummit ja on huonoja kokemuksia ettei onnistu välttämättä rikkomatta niitä.Nyt pitäis tohon CanAmiin laittaa uusi takagummi kun uus on ollut jo hyvän tovin odottamassa asennusta,en aio itse edes yrittää 225/50/R15 rengasta pois ja päälle,no ei ole edes sellasia vehkeitä itsellä,kaverilla on mutta saa nähdä sopiiko kiinnitys tasapainotuskoneeseen.

Maaliskuu 20, 2022, 09:52:26 ap
Vastaus #9

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostitko Spyderiin autorenkaan vai siihen tarkoitetun?
On aika huima hintaero samankokoisella kummilla.

Maaliskuu 20, 2022, 10:15:11 ap
Vastaus #10

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ostin samanlaisen kuin oli jo loppuunkulunut kun tuntui hyvältä tai ei mulla vertailukohdetta ole,kai se autonrengas on,en edes tutkinut muita mahdollisuuksia.En pääse nyt tarkistamaan gummin merkkiä kun on jo kaverilla jossa se vaihdetaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going