Kirjoittaja Aihe: CX500 miehet  (Luettu 688484 kertaa)

Tammikuu 30, 2009, 15:38:24 ip
Luettu 688484 kertaa

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5774
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Päivät pitenee, onko pelit kunnossa että olemme ekojen kanssa huhtikuussa baanalla. Tietysti tyhmä kysymys mallista joka ei mene rikki ajamalla mut uteliaat saattaa jotain remppaa tehdä.

Helmikuu 01, 2009, 10:54:03 ap
Vastaus #1

Reijo Huhtakangas

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5348
  • Tulin nain ja voitin
Niin......paitti ne jotka korjaa syttöä naama mustana..... :police:
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07


Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  


http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 01, 2009, 13:07:08 ip
Vastaus #2

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5774
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllähän halukkaita on useampikin ja suurin este ettei ole vieläkään löytynyt sopivaa säilytystilaa, siistin oloinen peli ja ihan oikean värinen. Tohon ei tarvi kun uudet takavilkut ja pelkän pelkääjän raudan, ei oikein sovi silmään herrasmiesten pyörässä tommonen antennihässäkkä penkin jatkeena. Itse sain tommosen mukana + katteet ja laukut, ovat käyttämättöminä.

Laitoin parille kaverille linkin spostiin tuonne nettimotoon.

Helmikuu 01, 2009, 17:32:26 ip
Vastaus #3

lauri kettunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
juu talvi "huolto" on vielä vähän kesken moottori oli auki viuime kesäsen remontin "jälkitarkastuksen" vuoksi ja loppu kesän sytytys  käämi hässäkkä vian vuoksi, nyt on paikallaan se G47 ja kierokangen uudet laakerit, tiivisteet stefat kytkinlevyt starti korjaussarja,kaasarit käytetty auki ja putsattu . samalla tuli siivottua moottorin yleis ilmettä eli maalipesua, osien putsausta ja kiilottelua. alkavalla viikolla olis tarkoitus tökätä motti paikalleen ja ottaa mahdollisesti savut.... laitoin myös etupään stefat uude, vielä uus etu rengas ja ehjä etu likasuoja kun tuli hittovieköön sähellettyä mootori oton yhteydessä ja kaadetua motti likasuojaan ##¤¤#..... että ainakin semmosta pientä talvi huoltoa.                                                                                                                                                                                                                                                  CX500 C

Helmikuu 01, 2009, 17:47:35 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5774
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Omassa kans nuo iskareiden stefat odottaa uusimista ja 15W fork oilit sisään, orkkikset on 10W ja haluan pikkasen tymäkämmät. Tiiviste siihen kytkimen sisäänmenoon pitää myös vaihtaa kun joku tippa öljyä sieltä tulee mut eiköhän nämä ole normi 29V huoltoja.

Helmikuu 01, 2009, 21:35:33 ip
Vastaus #5

Markku Valtonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 450
Peli ja mies odottele vain kelejä. Onkohan CX-miehille/peleille mitään omia kokoontumisia/tapahtumia tulevana kesänä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2009, 21:39:41 ip kirjoittanut Markku Valtonen »

Helmikuu 02, 2009, 16:21:55 ip
Vastaus #6

Pekka Havukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 164
Peli ja mies odottele vain kelejä. Onkohan CX-miehille/peleille mitään omia kokoontumisia/tapahtumia tulevana kesänä?

Moro!
Ei taida Suomessa ihan omia olla, mutta onhan Japsistarat! Tänä vuotena on kokoontuminen kesäkuun alkupuolella Rauhalahdessa Kuopion kupeessa. Eiköhän yritetä CX-miesten  ja saman pyörän matkamallien, GL500 ja -650 kuskien joukolla kokoontua sinne. Paikka on hyvin varustettu ja savolaiset lupsakoita. Ei muuta kuin menoksi kunhan tuo aika tulee!

Helmikuu 02, 2009, 19:38:58 ip
Vastaus #7

lauri kettunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
joo eipä ole viellä moisissa "pippaloissa" tullu käytyäkkään kun on tämä harrastus vielä varsin alku taipaleella, viime kesänä tuli moinen värkki hankittua ja vajaat kolme tuhatta päristeltyä. täytyy pitää ehdottomasti kuopion keikkaa mielessä kun ei ole tuo matkakaan ihan kohtuuton täältä kainuun perukoilta katsottuna.                                                                                                                                              CX500c

Helmikuu 13, 2009, 21:41:47 ip
Vastaus #8

lauri kettunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
kovin on hiljasta täällä cx rintamalla. ite sain pyörön käyntiin viime sunnuntaina talivi "huollon "jälkeen ja ainakin tallissa toimii lupaavasti saas nähdä miten käy kun pääsee baanalle, vielä olis pientä fiksausta sopivasti jäljellä ennen kun pääsee baanalle . olis periaattessa suth hyväkuntoinen customin alkuperäinen penkki ylimääränen tosin runko on poikki mikä taitaa olla tyyppi ominaisuus(siis ei tyyppi vika)  josko joku moista tartteis tai voisin vaihaa sen sopivasti  projekti aihijoon jos vaikka siitä koittais kehitellä jonkun luomuksen...
                                         ps.  ei se ajaminen vaan että talli iltoja riittää...
                                             
                                                    cx500C

Helmikuu 15, 2009, 15:12:54 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5774
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä se tästä lähtee kunhan kelit pikkasen lämpenee, viimekesänä oli pieni pelko kuinka 30:n päivän saldo riittää mutta eihän meillä koskaan ole nuin montaa komiaa päivää.

Helmikuu 20, 2009, 21:55:19 ip
Vastaus #10

timolahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Kevään odotusta täältä varsinaisesta Suomesta.
Tuo Customi vielä odottelee tuolla talvipeitteen alla. Takarengasta olen kysellyt uutta. Uudessakaupungissa avattiin uusi prätkäliike, josta sain tarjouksen Pirellin kummista asennettuna ja tasapainoitettuna 169 eeroa. Tuohon nelipyöräiseen Caddyyn sain kierroksen talvikummeja lähes samaan hintaan. No kaikki harrastukset maksaa. Osaako joku kertoa onko Customin ja matkamallin pakokäyrät identtisiä keskenään. Varaosanumerot on ainakin erilaiset. Omassani on käyrien kromit melkoisesti syöpyneet ja olen "uusia" metsästellyt.
Timppa

Helmikuu 28, 2009, 13:43:30 ip
Vastaus #11

lauri kettunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
eipä ole kokemusta noista käyrä jutuista mut luulempa että eroa on kun on ne varaosa numerot erit, luulisin että ero on mitoissa kun matkamalli on varmaakin rungolleen eri.



                                         CX500c

Maaliskuu 05, 2009, 19:02:46 ip
Vastaus #12

timolahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
Moi taas.
Matkamallissa ja Customissahan molemmissa on kollektori kiinni sekä koneessa, että rungossa, joten luulisi että pakokäyrien pituudessa ei olisi eroa. Japsi-inssien kieroudesta ei kyllä osaa sanoa. Voi olla että ovat tehneet muutamia millejä eri mitoilla olevat pakoputket näihin malleihin. Luulisi että täällä kotosuomessa joku olisi koittanut vaihtaa pakokäyriä mallien kesken ristiin. Taitavat vaan pitää tiedon lopputuloksesta omana tietonaan ja hymyilevät jossain partaansa.
-Timo-

Maaliskuu 06, 2009, 20:10:55 ip
Vastaus #13

Pekka Havukainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 164
Muistaakseni GL500 ja -650 matkamalleissa moottori on laskettu kolmisen senttiä alemmaksi rungossa verrattuna CX-versioihin. Siksi pakokäyrä on vastaavasti jyrkempi. Lisäksi ainakin vaimentimet matkamalleissa ovat pitemmät, kun alkuperäisen tosin valinnaisen, tehdasvalmisteisen laukkuvarustuksen takia varmistettiin, ettei laukkujen aiheuttama pyörteily nosta pakokaasuja varsinkaan matkustajan hengitysilman joukkoon. Tarvikkeena hankittujen varusteiden, kuten laukkujenkin osalta, valmistajan on mahdotonta ottaa kaikkia riskejä ja mahdollisia ongelmia suunnittelussa huomioon. Oikaiskoon joku, jos selitin asian väärin!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2009, 12:32:55 ip kirjoittanut Pekka Havukainen »

Maaliskuu 09, 2009, 10:52:31 ap
Vastaus #14

lauri kettunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 26
on varmaan jokumuukin törmännyt avainmettomaan ohjaus lukkoon, mistähän vois moiseen avainta "kalastella" tai oliskohan koko lukko systeemejä jostain ssatavana, olis mukava kun moinenkin värkki olis toiminta kunnossa ja olishan siitä vähän haittaa hämärä miehillekkin, ainakin muutama sekuntti lisää armon aikaa....