Kirjoittaja Aihe: Hero Winner 2T mopo skootterin omistajia ?  (Luettu 2039 kertaa)

Joulukuu 03, 2024, 14:25:43 ip
Luettu 2039 kertaa

markus ojatalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
Hei !

Onko täällä ketään, jolla on mopona 2T intialainen Hero Winner ? tai Boss nimellä-tarroilla..

Olisi tarve vertailla muutamia osia-tietoja, kaikkea kun ei löydy esim purkaamolta tai valokuvina netistä.
Muutama helppo juttu...

Nämätkin kys skodet 2000-luvun molemminpuolin, alkaa olemaan jo suht "vaikeata" harrastaa, tietoa/vanhoja keskusteluja katoaa netistä, moni päätyy romuun jne jne. Pirstaloitunut omistajakunta uuvatti jonneja enimmäkseen...

Olen itse tätä kys merkkiä/mallia seurannut sen ~15 vuotta, ja kesällä tuli 1-kpl kokoelmaani...

@ tavoittaa parhaiten.
cagiva4ever@yahoo.com
a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Joulukuu 05, 2024, 19:19:15 ip
Vastaus #1

Jarkko Sjölund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 734
Jokunen vuosi sitten sain winnerin raadon tutulta, hetken sitä rassasin ja käymäänkin sain mutta ei se tahtonut toimia joten meni romuksi kierrätyspisteeseen.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Joulukuu 06, 2024, 16:02:12 ip
Vastaus #2

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 942
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
On ollut aikoinaan meilläkin,myös huonoin kokemuksin,sanotaanko kohta 10v sitten mökkimopona muutaman vuoden ja pikkasen oudompana nimenä nimenomaan  kiinnosti ..ja ajatusta mökkiajokisi pikkuteille, kilvittä tietty.

Juurikin Boss tekstein viininpunainen ja ostin Keuruulta yhdeltä kapiaiselta oikeinkin hyvin säilyneen yksilön joka alunperin isävainaaltaan joka ostanut uutena Seinäjoelta,tästä jopa kuittikin ym paperia mukana ohjekirjan kera.

Kun toimi koeajollakin ihan ok ja varsinkin kun halavalla sai niin mukaan lähti.

Virhe!

Muovia,muovia ja muovia kiinanskoottereiden tapaan johon hylkimisreaktio kasvoi nopsaan  ja koska kaikki piilossa kolmoslaadun muovin alla niin eihän plastikki itsessään, kiinnikkeet tai kierteet kestäneet kun availla piti vähän väliä,onneksi nippusiteet ym keksitty ja porakonetta uusille  ruuveille muoviin tyhjää pyörivien reikien avuksi niin pysyi jotenkin plastiikit kasassa ellei jotain kiinnikeitäkin soveltanut välillä..aluksi.. mutta voi hohhoijaa.. ::)


Eikait näitä tämmöisiä häävisti ajateltu availtavaksi ,kunhan  kasattiin ihkauusin osin lämpimässä muovitkin paikoilleen nätisti istuen niin ok ja hyötykäytettiin niinkauan kuin kertakäyttötuote kesti,aamen.
Kaitpa nuo Intian oloissa toimineet sen mitä tarviikin..tai sitten ei.


Isoin murhe kaasutin..pura ja kokoa tuli tutuksi.. en saanut ikinä yhteistyöhön tyhjäkäynnin,käynnistyvyyden ja kulkupuolen kokonaisuutta koska eihän se pitkään hyvin toiminut kun pääsi uuteen kotiin lähinnä säilöstä ja sanotaanko että viisain teko tuon liikkeellä pitämiseksi orkkisosin on ostaa lisää heti kun näkee  myynnissä niin varaosatarve löytyy niistä muoveja myöden tarvittaessa.

Samanmoisia Boss ,Winner tai Hero Puch pitkälti,vaihtuko nimi myyntivuoden,värin vai minkä mukaan,kertokoot kuka tietää?


Koetin sovitella samantapaisten kiinanmopojen kaasareitakin,ei sopineet Heroon tilaansa jotta muovikansikin olisi sopinut paikoiilleen peitoksi ja muistaakseni reikävälikin erimoinen kuin  semmoisissa yleismallisissa kiinan kaasareissa joka harmi ja ryyppysysteemin soveltaminen Heroon sopivaksi...ääh...luovutin ja kärsin alkuperäiskaasarin oikut..aikansa.

Saattaa toki sopivaa löytyäkkin,onhan näitä jos minkämoisia muovimopoja tai mitälie mehustinta käyttivät puch moottoreissa euroopassa,en tiedä tai sopisiko Puch osat enempikin näihin lisenssimoottoreihin?.

Tovottavasti et tarvi ja saat toimimaan murheitta tuon kiinniolevan kaasuttimen.

Tarkemmin et kertonut mitä haluat tutkia,vertailla tms mutta eiköhän näissä samat murheet olleet ja heikkoudet arvattavasti joten siksi kerron kokemuksiani.

Startti meni kertaalleen ja bensamittari kahteenkin kertaan,surkealaatuinen ja epävarman heppoinen rakenne joka lienee kaikissa pimeänä  ja kun vaati enempikin muovien repimistä tutkia vähän väliä" mitä nyt taas "luovutin

Koho takertelee ja varsi vaatii kääntelyä ynnä vääntelyä tarkasti että systeemi sopii oudon muotoisessa tankissa liikkumaan vapaasti mutta pääsy siihen yhtä hankalaa kuin siihen liittyvä bensamittariknkin tietty..äääh.

Varaosia löysin torista lähinnä "tarjoa jotain" hintaan ,käytettyjä tietty.


Poikkeuksetta hyvin vähän ajettuja lähes kaikki näkemäni ,halvalla myytiin marketeissa ja kohtelu senmukaista mutta kelpaahan osat niistäkin ajo yksilöön tai irto osat mitä myynnissä .Eivät harvinaisia paitsi ehkä säilymisprosentti myytyihin kpl nähden jos silleen ajattelee.

Ikävä kertoa tämmöisiä muistoja mutta toivottavasti pärjäät paremmin!

 Pistin lopulta kiertoon kun näin ilmoituksen missä ostettiin näitä "kiinanskoottereita""varaosiksi/kunnostukseen ja sain satasen.
Huh ???

Ylijääneet extra irto osat mitä haalin meni lopulta hyötikselle muun silloin tarpettomaksi toteamani tunnistamattomankin rojun kera , en arvuutellut täällä 1 kerrallaan.. :-X
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 07, 2024, 19:48:15 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 10, 2024, 17:23:13 ip
Vastaus #3

markus ojatalo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 99
Luetun ymmärtäminen MONILLE LIIAN VAIKEAA... yllätys yllätys tätä nykyaikaa...

Tässä etsitään ihmistä jolla on nykyäänkin FYYSISESSÄ muodossa omistuksessaan Winner, jotta voi ihan kouriintuntuvasti verrata tietoa....osia....

Muutama "nippeli juttu" minulta puuttuu, mutta muuten on dataa takuulla eniten koko euroopan mittakaavassa....
a private Cagiva/Cagiva Group collector-enthusiast since 1997.

Joulukuu 10, 2024, 19:10:12 ip
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 942
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Joo,täällä enää henkisessä muodossa noin niinkun muistikuvina fyysisen sijaan eikä tarvi lukea ellei tykkää muisteloista,yksinkertaista.

Onnea ja menestystä jo toivotinkin ja varaosavinkkinä ostaa varaosamopo josta apua myös nippelivertailuun mutta jos tietämystä jo noinkin paljon..miksi siis nippeleiden vertailua ja tuossahan tuota vertailua kokemuksista jos yhdistät omiisi täsmääkö yhtään mutta datapuolesta ::)  minulla ei tietoa tarkemmin Heroista joten jäämme kuulolle josko muita harrastajia..



Netistä löytyy tehtaan sivut Intiassa,kysy sieltä suoraan valmistajalta  ja saa euroopan ulkopuolista tietämystä.

Pahoittelut lukemisen ymmärtämisen puutteesta...vanhuus ei tule yksin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 10, 2024, 22:28:31 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 10, 2024, 20:05:36 ip
Vastaus #5

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4541
Moro

Älä Petri mitään pahoittele ellei joku ymmärrä että täällä joskus tai oikeastaan aina jutut rönsyilee mikä ei mielestäni ole ollenkaan huono homma,olisi jopa tylsää ellei jotain vähän asian sivusta kerrottaisi tai kyllähän tämä sinun jutustelusu liippasi asiaa vaikkei nyt auttanutkaan tätä herraa joka jutun aloitti.
Nyt kun foorumin jutustelu on alkanut pikkuhiljaa ja inansa voimistua tästä skandaalista jolla joku yritti foorumia kuopata uusilla säännöillä niin älkäämme tällaisiata kirjoituksista välittäkö kun kuitenkin täällä kaikki ymmärtävät lukemansa "euroopan mittakaavassa".
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica