Kirjoittaja Aihe: 175cc CZ viritykset  (Luettu 3262 kertaa)

Elokuu 28, 2012, 10:16:45 ap
Luettu 3262 kertaa

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 920
Terve

Ajattelin talven aikana aloittaa myös tuon nurkissa majailleen paperittoman CZ typ 450:n kasailun. Pyörästä on tarkoitus tehdä (vapaamuotoinen) typ 470 trial replica classic crossi hommiin.

Jawa-CZ haarastajien vinkit ovat nyt tervetulleita. Haluaisin tietoja ja vinkkejä siitä kuinka näitä 450 koneita aikanaan viritettiin kisakäyttöön. Alkuperäisiä 470 trial malleja tuskin riitti kaikille.
Eli siis:
- mitä kaasutinta kannattaa käyttää (suuttimet?)?
- Käsittelivätkö 50-60-luvun kotimaiset kilvanajajat kanavia? jos käsittelivät, niin vinkkejä otetaan vastaan. Koneesta pitää siis saada maastokäyttöön soveltuvia tehoja.
- Muita kotitallien virikikkoja?
- Sen verran avaan itse, että kampura on toki tarkoitus korkittaa.

Tämän lisäksi haluaisin saada yleistä tietoa, ja etenkin teknistä tietoa typ 470 trialista. Rengaskoot?, Toisiovälitykset? Onko takahaarukka sama kuin 450:ssä (vaikuttaa, ettei 19" pyörä mahdu 16" tilalle)?, Äänenvaimentajan rakenne (siis sisältä, kuva alla)?
Jos löydätte verkosta tietoa, niin laittakaa ihmeessä linkki).

Tämän suuntaista laitetta olis suunnitteilla
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Elokuu 28, 2012, 18:55:05 ip
Vastaus #1

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 550
Wikholmin Hassella taisi olla tällä Foorumilla tämän tyylinen projekti myynnissä puolisen vuotta sitten.

Vanhoissa lehdissä on ollut joitain viritysohjeita erikokoisille Jawoille.
Niitä voisi soveltaa cettiinkin.
Yritän kaivella arkistoista.