Kirjoittaja Aihe: museorekisteröity  (Luettu 10486 kertaa)

Maaliskuu 11, 2016, 20:30:46 ip
Luettu 10486 kertaa

ahti salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 105
Mietin tuossa sellaista että jos muuttaa museorekisteröidyn pyörän ulkoasua selvästi ,mitä seuraa jos sellaisella ajaa liikenteessä.

Maaliskuu 11, 2016, 20:57:59 ip
Vastaus #1

rauno yrjölä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 111
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
 Miksi se pitää muuttaa . Eihän siihen ole mitään järjellistä syytä.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2016, 07:06:29 ap kirjoittanut rauno yrjölä »

Maaliskuu 11, 2016, 21:09:48 ip
Vastaus #2

ahti salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 105
miks ne minulle naurais ,en ole sellaista tekemässä ei tulis mieleenkään.tuli vaan mieleen kun katsoin yhtä myynti ilmoitusta jossa myytiin pyörää niin museo kuvilla kuin myös muunnelluilla.elikkä kysyn uudelleen mitä tuosta muuntelusta seuraa ?

Maaliskuu 11, 2016, 21:17:13 ip
Vastaus #3

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 311
Sanktioista en tiedä mitä seuraa jos muutet, mutta ohjeissa on selkeesti että pyörän tulee vastata museorekisteriotteessa olevaa kuvaa. Se että kuka sitä valvoo ja huomaa on sitten ihan eri asia, naapurisi kenties  ;) Saattaahan olla että joudut maksamaan jotain korotettua vakuutusmaksua jos muutos luokitellaan vaikkapa petokseksi tai joksikin muuksi.

Maaliskuu 11, 2016, 21:51:31 ip
Vastaus #4

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3863
Oletan että ratsiaa pitävä poliisikin voi sanoa asiaan jotain jos tarkastaa myös museoajoneuvotodistuksen
ja huomaa eron. Aika vähän on kyllä papereita kyselleet, pilliä suuhun enemmänkin.


L&K.

Maaliskuu 11, 2016, 22:38:20 ip
Vastaus #5

ahti salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 105
Sanktioista en tiedä mitä seuraa jos muutet, mutta ohjeissa on selkeesti että pyörän tulee vastata museorekisteriotteessa olevaa kuvaa. Se että kuka sitä valvoo ja huomaa on sitten ihan eri asia, naapurisi kenties  ;) Saattaahan olla että joudut maksamaan jotain korotettua vakuutusmaksua jos muutos luokitellaan vaikkapa petokseksi tai joksikin muuksi.
kirjoitit että saatan joutua maksamaan jotain korotettua vakuutusmaksua.Jospa lukisit nuo viestit uudestaan ,mitä ihmeen maksuja mulle siitä tulee jos  joku tuolaisilla kuvilla pyöräänsä kauppaa ?? Asia ei liity mitenkään minuun ,ihmettelin vaan ilmoitusta.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2016, 23:12:43 ip kirjoittanut ahti salonen »

Maaliskuu 12, 2016, 07:17:52 ap
Vastaus #6

rauno yrjölä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 111
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
Sanktioista en tiedä mitä seuraa jos muutet, mutta ohjeissa on selkeesti että pyörän tulee vastata museorekisteriotteessa olevaa kuvaa. Se että kuka sitä valvoo ja huomaa on sitten ihan eri asia, naapurisi kenties  ;) Saattaahan olla että joudut maksamaan jotain korotettua vakuutusmaksua jos muutos luokitellaan vaikkapa petokseksi tai joksikin muuksi.
kirjoitit että saatan joutua maksamaan jotain korotettua vakuutusmaksua.Jospa lukisit nuo viestit uudestaan ,mitä ihmeen maksuja mulle siitä tulee jos  joku tuolaisilla kuvilla pyöräänsä kauppaa ?? Asia ei liity mitenkään minuun ,ihmettelin vaan ilmoitusta.
[/quot


 Kysymyksesi vaan henkilöityi sinuun itseesi. kun et maininnut muita tahoja alkujaan. Nyt kun olet myöhemmin avannut asiaa,  se ymmäretään selkeesti. Pyydän kaikkien väärin vastanneiden puolesta anteeksi.   

Maaliskuu 12, 2016, 07:33:30 ap
Vastaus #7

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 12578
Seuraus on,että pyörä ei enää täytä museofillarin ehtoja.
Siitä taas seuraa,että vakuutus on muutettava tavalliseksi liikennevakuutukseksi.
Siitä seuraa siis rahanmenoa.

Museofillarin saa toki laittaa tavalliseen vakuutukseen,jolloin saa ajella mielinmäärin.
Toisinpäin ei...

t. Markku

Maaliskuu 12, 2016, 10:58:29 ap
Vastaus #8

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 549
Ulkoasua saa muuttaa jos se täyttää edelleen museoajoneuvon vaatimukset.
Isommissa muutoksissa hyvä päivittää kuva vastaamaan muutoksia.
Samalla museoajoneuvotarkastaja voi todeta muutoksen laillisuuden.
Pieniä muutoksia on varmasti aika monessa käytössä olevassa museomoottoripyörässä.
Eihän kaikki vastaa edes alkujaan oikeaa ulkoasua.

Museotarkastaja voinevat kommentoida missä menee heidän mielestään raja.

Maaliskuu 12, 2016, 16:42:52 ip
Vastaus #9

rauno yrjölä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 111
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
 
  Mitä sitten jos kommentin antaakin museotarkastaja, jolle ei kuuna päivänä valtuuksia olisi pitänyt antaakaan ??

   

Maaliskuu 13, 2016, 08:53:40 ap
Vastaus #10

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3678
  • Mamu
Tuossa näkyi yksi ajelija ottaneen museopyörästä etulokasuojan ja takajakkaran irti.Minusta hyväksyttävää ja helppo palauttaa ennalleen,sekä "aikansa kuva"...

Maaliskuu 13, 2016, 21:33:05 ip
Vastaus #11

Ilkka Kahila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 134
Oletan että ratsiaa pitävä poliisikin voi sanoa asiaan jotain jos tarkastaa myös museoajoneuvotodistuksen
ja huomaa eron. Aika vähän on kyllä papereita kyselleet, pilliä suuhun enemmänkin.
L&K.

Mikään asetus ei määrää pitämään MA-lausuntoa (ei MA-todistus) mukana. Ainut virallinen dokumentti museoajoneuvosta on rekisteriotteeseen merkitty: museoajoneuvo. Uudessa systeemissä jäävät rekisreripaprut historiaan, ja poliisi näkee TraFin tiedostoista kaikki tarvittavat tiedot. Myös tien päällä.
Ainut mitä poliisi voi tehdä, jos epäilee ajoneuvon MA-kelpoisuutta, on passittaa kulkuneuvo katsastustoimipaikalle katsastusmiehen tarkastettavaksi, jotka hyväksyvät ajoneuvoja museoajoneuvoiksi MA-lausunnon perusteella.

Mitä taas tulee MA-lausunnon kirjoittamisen ja muutoskatsastuksen jälkeen tehtyihin muutoksiin, pitää niistä ensisijaisesti  tiedustella MA-lausuntoja antavilta tahoilta. Mitä ja minkälaisia muutoksia tai lisäyksiä voi tehdä ja edellyttävätkö ne mahdollisesti uutta MA-lausuntoa sekä muutoskatsastusta. Yleisesti katsoen, ei minkäänlaisia rakenteellisia tai ulkoasu muutoksia voi tehdä, jotka poikkeavat alkuperäisen MA-lausunnon mukaisesta ulkoasusta ja rakenteesta.

Jos toimitaan poikkeavasti em. tavoin, saattaa tehdyt muutokset johtaa MA-statuksen menettämiseen. Miten vakuutusyhtiöt tähän suhtautuvat ei ole yleisesti tiedossa. Mutta kyseessä saattaa olla jonkinasteinen vakuutus petos, joka taas vähimmillään johtaa vähintään korotettuun vakuutusmaksuun.

t. IK.

Maaliskuu 13, 2016, 21:48:21 ip
Vastaus #12

Lauri Puirola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3863
Ok, minulla on vanhaa tietoa. Parikymmentä vuotta sitten poliisi syynäsi myös
museorekisteriotteen.


L&K.

Maaliskuu 14, 2016, 07:38:10 ap
Vastaus #13

Markku Lahtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 549
Ilkka, olisiko mahdollista museokatsastajat laatisivat suuntaa antavan listan mitä saa muuttaa ilman keskusteluja museokatsastajan kanssa.
Kun tarpeeksi monelta museokatsastajalta kysyy, saa sopivan vastauksen.
Se, että museoajoneuvon pitää täysin vastata museoajoneuvotodistuksen valokuvaa  perustuu minusta vain VMPK:n museointiohjeisiin.
Trafilta en löydä niin tiukkaa tulkintaa.
En  ole kuitenkaan väittämässä, että mitä tahansa saa tehdä, mutta VMPK:n tulkinta, että mitään ei saa tehdä ei voi olla oikea tulkinta.

VMPK_n tulkinnan mukaan ei saa lisätä esimerkiksi näitä jälkikäteen?
- yhtään rallitarraa.....siis kaikki nämä pyörät pois museosta, yhdelle tutulleni on katsastajien puolesta huomautettukin asiasta
vuosia sitten.
- tavaratelineitä, sivulaukkuja mahdollista pidempää matkaa varten..Trafin mukaan oman aikakauden varusteita saa olla



Maaliskuu 14, 2016, 08:37:04 ap
Vastaus #14

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Kyllä tämä asia nyt niin retuperällä on viranomaisten valvonnan osalta, että ehdottomasti on asiaan saatava korjaus!  Museotarkastajat eivät kuitenkaan ole oikea taho antamaan muutoksista lausuntoa; tätä varten on perustettava valiokunta - pussihousuparlamentti - joka velvoitetaan antamaan lausunto vuosittain jokaisesta museoajoneuvosta, ja lähettämään se lausunto edelleen eduskunnan oikeusasiamiehelle, euroopan unionille sekä - kaikkein tärkeimpänä - vakuutusyhtiöille.

jaakkovaakko

PS. Koko museoajoneuvostatus pitäisi saada pois, kun ei kerran minullakaan ole...