Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 444911 kertaa)

Tammikuu 16, 2022, 18:05:09 ip
Vastaus #3330

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No- jospa siitä kumminkin tulee kisalippu? Juu- korkealla
tasollahan urheilu Suomessa toki on,kun isoisän ikäiset
voittavat maan mestaruusmitaleja-muussakin kuin ammunnassa.

t. Markku

Tammikuu 16, 2022, 18:52:28 ip
Vastaus #3331

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minusta tuo kielii joko siitä että Janne on todella lahjakas mäkihyppääjä tai Suomen mäkihypyn taso alkaa olla ...
 No, Janne on jokatapauksessa lahjakas, olipa asia niin tai näin. Hieno suoritus ja hatun nosto. Ja eikun vaan kisoihin jos motivaatiota piisaa eikä parempia ole tilalle

Tammikuu 18, 2022, 18:00:39 ip
Vastaus #3332

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
TÖRKEÄÄ ylinopeutta ajanut 17-vuotias tyttö sai kaahailustaan tuntuvat 110 päiväsakkoa. Se teki hänen tuloillaan 660 euroa.

Tyttö ajoi 197 kilometrin tuntinopeusvauhdilla valtatie 4:lla Oulussa viime toukokuussa. Alueen nopeusrajoitus oli 100 kilometriä tunnissa.

– (Tyttö) on kuljettanut ajoneuvoa niin huomattavalla ylinopeudella, että siihen on liittynyt varteenotettava vakavan vahingon vaara ja teko on siten tekotavaltaan hyvin vaarallinen ja moitittava, Oulun käräjäoikeus kirjoitti.

TYTÖLLÄ ei ollut voimassaolevaa ajokorttia. Hänen kyydissään oli kaksi matkustajaa. Tyttö katui tekoaan ja ”ymmärsi sen vääryyden”.

Tyttö pyysi, ettei häntä tuomittaisi ehdolliseen vankeuteen, koska se voisi haitata häntä tulevaisuudessa. Tyttö opiskeli lukiossa, ja hänen tavoitteenaan on opiskella pitkälle.

Yleisen oikeuskäytännön mukaan tytölle olisi napsahtanut kaahailustaan ehdollinen vankeustuomio. Teon moitittavuutta lisäsi se, ettei tytöllä ollut ajokorttia.

Lieventävänä seikkana oikeus piti sitä, että kaahailu tapahtui alkuillasta moottoritien ohituskaistalla. Ajokeli sekä ajo-olosuhteet olivat hyvät. Oikeus huomioi tuomiossaan myös tytön nuoren iän sekä tämän katumisen. Tytön elämäntilanne on muutenkin hyvä.

Tytöllä ei ollut aikaisempaa rikollisuutta, ja rikoksen uusimisriski vaikutti vähäiselle. Näistä syistä oikeus määräsi ehdollisen vankeustuomion sijaan tuntuvan sakkorangaistuksen.
Tyttö syyllistyi nuorena henkilönä tehtyyn törkeään liikenneturvallisuuden vaarantamiseen ja kulkuneuvon kuljettamiseen oikeudetta.

Oikeus antoi tuomion tiistaina, eikä se ole siten lainvoimainen. Tyttö on nykyään 18-vuotias.

https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008548831.html

Toki tiedot on lehtijutusta, mutta nyt voi keittiölakimies spekuloida.
Menikö tuomio oikein?

Kyllähän tuossa tyttö on aika helpolla päässyt.
Mutta toisaalta, ehkä oikeus ajattelu, että ei murjota tyttöä ihan maan rakoon, vaan annetaan mahdollisuus kasvaa hyväksi veronmaksajaksi.

Kaikille ei käy oikeudessa noin hyvin ja voihan olla, että syyttäjä on tyytymätön ja valittaa tuomiosta.

2500€/kk nettotuloilla ilman elätettäviä 110 päiväakkoa tarkoittaa n. 4000€ sakkoa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 18, 2022, 18:19:58 ip
Vastaus #3333

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Juu..elinikäinen porttikielto tytölle pikitielle pitäisi laittaa..vai onkohan tytön tyllerö jonkun komissaarin jälkeläinen

Tässä seuraava spekuloitava=

https://yle.fi/uutiset/3-12274934

Minusta tuo heppu pitäisi olla 2-kertaisten kaltereiden takana sementtipainot jaloissa..

Tammikuu 18, 2022, 19:53:44 ip
Vastaus #3334

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juu..elinikäinen porttikielto tytölle pikitielle pitäisi laittaa..vai onkohan tytön tyllerö jonkun komissaarin jälkeläinen

Minusta tuo heppu pitäisi olla 2-kertaisten kaltereiden takana sementtipainot jaloissa..

Mark Chapman ampui yhden ihmisen 1980 ja on yksitoista kertaa yrittänyt ehdonlaiseen, siinä onnistumatta.
Viimeisin yritys oli 2020.

Joten voi olla, että Breivik jatkaa vielä vuosia kanteluita vankilaoloista...

Tammikuu 18, 2022, 23:30:15 ip
Vastaus #3335

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minusta tuo kielii joko siitä että Janne on todella lahjakas mäkihyppääjä tai Suomen mäkihypyn taso alkaa olla ...
 No, Janne on jokatapauksessa lahjakas, olipa asia niin tai näin. Hieno suoritus ja hatun nosto. Ja eikun vaan kisoihin jos motivaatiota piisaa eikä parempia ole tilalle
Vastaava tapaus 80-luvulta kun eräs syöksyn maailmancuppia 70 -luvulla kiertänyt kaveri voitti Tahkolla syöksyn suomenmestaruuden. Oli siis kilpauransa lopettanut jo vuosia aiemmin ja osallistui lainakamoilla kisaan. Oli se sitten osannut v#ttuilla niille muille, siitä nykytasosta, että ollaan sitä nyt niin alppihiihtäjää...

Tammikuu 19, 2022, 06:10:27 ap
Vastaus #3336

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Monta jääradan mestaruutta Mika Kalliolla on...?
Kaveri oli kuitenkin tunnetumpi pikitien puolelta.

Tammikuu 19, 2022, 18:55:44 ip
Vastaus #3337

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

HEINÄKUUN 2011 terrori-iskut Oslossa ja Utøyan saarella toteuttanut Fjotolf Hansen (entiseltä nimeltään Anders Behring Breivik) asteli tiistaina Telemarkin käräjäoikeuden eteen anoakseen pääsyä ehdonalaiseen vankeuteen 10 vuotta kestäneen tuomion jälkeen.

Asiasta uutisoivan AP:n mukaan joukkomurhaaja vaikutti kuitenkin käyttävän tilaisuuden mieluummin kansallissosialistisen propagandan levittämiseen. Paikalle marssittuaan hän kohotti kätensä natsitervehdykseen.

Yli tunnin kestäneessä puheessaan Breivik luonnehti itseään norjalaisen uusnatsiliikkeen johtajaksi, mutta vakuutteli luopuneensa politiikan edistämisestä väkivaltaisin konstein. Hän myös tarjoutui muuttamaan ehdonalaiseen päästessään pois Norjasta.

– Tänään minä voimakkaasti irtisanoudun väkivallasta ja terrorista.
Annan teille täten kunniasanani, joka on takanani ikuisesti, Breivik lausui.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008549645.html

Kun mies kunniasanan antaa, niin pitäähän siihen luottaa.

Tammikuu 19, 2022, 19:06:47 ip
Vastaus #3338

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistattekos Pekka Siitoin -nimisen miehen?  Voip tuotakin aatetta kannattaa ja tuoda esille huomattavasti harmittomammalla tavalla, kuin Brejvik... mutta tuon artikkelin mukaan Brejvikin esiintyminen oli sellainen, ettei taida itse uskoa vapauttamiseensa, ois ehkä kannattanu jonkin verran erilainen taktiikka valita?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2022, 19:09:45 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 19, 2022, 19:26:21 ip
Vastaus #3339

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mutta tuon artikkelin mukaan Brejvikin esiintyminen oli sellainen, ettei taida itse uskoa vapauttamiseensa, ois ehkä kannattanu jonkin verran erilainen taktiikka valita?

Eikös se oo hyvä, että essiintyy omana ihtenään, eikä näyttele... :)

Tammikuu 19, 2022, 19:27:10 ip
Vastaus #3340

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Eppäilen vähä, että Brejvik ei pääse vappaaksi millään taktiikalla. Ei etes tuomion loppumisen jälkeen.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 21, 2022, 09:57:38 ap
Vastaus #3341

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarinaa eteläisestä naapurista.

Viron hallitus kuittaa kaikkien kotitalouksien sähkölaskuista 12 senttiä kilowattitunnilta ylittävän osan. Lisäksi se hyvittää yksityisille kuluttajille osan kaasulaskusta ja energiayhtiöille siirtomaksuja.
https://yle.fi/uutiset/3-12279586

Tammikuu 21, 2022, 10:09:27 ap
Vastaus #3342

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luulen,että tuollaista vastaantuloa emme
ikinä tule näkemään tässä maassa.

t. Markku

Tammikuu 21, 2022, 10:12:11 ap
Vastaus #3343

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luulen,että tuollaista vastaantuloa emme
ikinä tule näkemään tässä maassa.

t. Markku

Luitko jutun?
On virolaisten tulot vähän pienemmät, siis noin niin kuin keskimäärin kuin meillä.

"Preen joulukuun sähkölasku oli hänelle sokki. Se oli yli tuhat euroa – kaksi kertaa enemmän kuin hänen 500 euron eläkkeensä ja kolme kertaa enemmän kuin edellisvuoden joulukuussa.

Tallinnalaisen Pagaripoisid konditoria–leipomoketjun toimitusjohtaja Tiia Karu pudistelee epäuskoisena päätään.
– Sähkölaskumme tuplaantui joulukuussa, mutta kaasulasku oli lähes viisi kertaa viime vuotta isompi, hän sanoo."

Tammikuu 21, 2022, 10:14:26 ap
Vastaus #3344

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Luin.

Mutta ei se silti meinaa,että maassamme voisi mitään
tuollaista helpotusta tulla- oli tulot ja menot mitkä vaan.

t. Markku