Äänestys

Pitäisikö suomalaiset palauttaa leiriltä ja kenen piikkiin ?

Nouto veronmaksajien piikkiin paikanpäältä.
1 (1.3%)
Avustus paikanpäällä, joka mahdollistaa paluun.
5 (6.5%)
Tulkoon itse, jos jollain konstilla pääsevät.
13 (16.9%)
Ei Suomeen enää. Ovat radikalisoituneet.
58 (75.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 74

Kirjoittaja Aihe: Al Holin leiri.  (Luettu 54418 kertaa)

Marraskuu 27, 2021, 21:21:23 ip
Vastaus #420

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Afganistan.

Esimerkiksi afganistanilaiskaupunki Gereshkin sairaalaan johtoon kuuluva Faizullah Mohammadi vetosi kansainvälisiin rahoittajiin Guardianin haastattelussa viime viikolla:
–  Toivomme, että kansainvälinen yhteisö ei sekoita ihmisoikeuksia poliittisiin asioihin. Tarvitsemme tukeanne.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008436539.html

Eli rahaa meille, vaikka meillä on hanuriporukka johdossa...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 27, 2021, 21:47:34 ip
Vastaus #421

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Keskustelin juuri vähän aikaa sitten Donbasilaisen ihmisen kanssa, ja he haluavat vain sen että rauha palaa alueelle, ilman mitään poliittisia tai doktriinisia tavoitteita. Rauhallinen yhteiselo.
 Mutta taitaa olla liikaa vaadittu?
 Ja vielä vähempi siellä tarvitaan suomalaisia vierastaistelijoita, kummallekaan puolelle.
 Se on minun mielipide. Tavallinen ihminen ei halua sielläkään sotaa, vain ainoastaan rauhaa ja jatkaa normaalia elämää.

Marraskuu 27, 2021, 22:45:34 ip
Vastaus #422

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuinka se rauha saadaan, kun vallassa on porukka, jolle nainen televisiossa on liikaa...

Marraskuu 28, 2021, 09:01:11 ap
Vastaus #423

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaikeaahan se on- ja vaikeaa on näemmä länsimaalaistenkin ymmärtää,että
nuo tuolla ovat olleet omien oppiensa ja uskonsa nojalla oikeassa
jo tuhat vuotta-siis ennenkuin tv edes keksittiin.

Turha on mennä sinne silloin länsimaalaisten opettamaan paikallista isää naimaan...

t. Markku

Marraskuu 28, 2021, 09:47:17 ap
Vastaus #424

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mittää tietämättä kuitenkii kuvittelen, että tuhat vuotta sitten on eläminen ollu tasa-arvosempaa, vaikka ois samat sharian lait ollu voimassa.  Käytännössä on kuitenkin naiset olleet osa yhteiskuntaa, saattaneet pittää aikamoista valtaakin perheissä ja kyläyhteisöissä.  Ja nuoret miehet on tehneet töitä leipäsä ja ehkä muittenkin leivän etteen.  Nyt työkykysin osa kansaa kulkee amerikkalaisten automaattikiväärien voimalla kaikkialla muualla paitsi töissä, ja ainut toimeentulon lähde on huumeitten valmistus ja avustusten kerjääminen, karkeesti sanoen.

Oon sanonu tään ennenkin:  Parasta, mitä afgaaneille ja afrikkalaisille vois tapahtua, ois rajojen täydellinen sulkeminen molempiin suuntiin.  Kaikki aseitten sinne viejät ammuttas omilla aseillaan siihen rajalle, ja samoin huumeitten hakijat.  Elämisen edellytykset on kummassakin paikassa olemassa vanhoilla ja heijän omilla säännöillään ja töillään.

Joulukuu 01, 2021, 12:24:24 ip
Vastaus #425

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vierastaistelija.
Yhdyssana, joka vie monet meistä lähi-idän kriisipesäkkeisiin, missä isisin tai muun terroristeiksi luokitellun porukan mukana taistelee ulkopuolelta, esim. länsimaista tullut henkilö.
Henkilö voi olla alueelta aiemmin lähtenyt pakolainen tai sitten ihan vaan valkoihoinen seikkailija.

Yleensä ensimmäinen mielipide on, että vierastaistelija on pahis, siis pahempi kuin ne paikalliset osallistujat.

Tästä päästään uuteen näkökulmaan.

Petri Viljakainen on yksi noin kahdestakymmenestä Donbassin suomalaisesta vierastaistelijasta.
Hän on myös kaikkein kovaäänisin; Viljakainen on monta kertaa kertonut julkisuudessaosallistuvansa sotatoimiin Ukrainan hallituksen joukkoja vastaan.
Siis Venäjän johtamien joukkojen rinnalla.

Donbassiin matkustaminen ei ole Suomen laissa kiellettyä edes silloin, kun matkustaa osallistuakseen taisteluihin.
Halutessaan Viljakainen ja muut suomalaiset vierastaistelijat saavat vapaasti myös palata Suomeen taistelukoulutettuna ja -kokeneena.

https://yle.fi/uutiset/3-12153718

Ovatko nämä henkilöt radikalisoituneet ja uhka suomen sisäiselle turvallisuudelle?

Itä-Ukrainaan sotimaan lähteneet suomalaiset eivät Suomen lain mukaan välttämättä syyllisty rikokseen – ellei kyse ole terrorismista, sanoo professori

Venäjän johtamissa joukoissa Itä-Ukrainassa taistelevista suomalaisista yksi sanoo sotivansa EU:ta vastaan.
Rikosoikeuden professorin mielestä vierastaistelijat voivat muodostaa turvallisuusuhan.
Hän perää keskustelua lainsäädännöstä.

https://yle.fi/uutiset/3-12210484

Joulukuu 03, 2021, 18:40:11 ip
Vastaus #426

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei näköjään talibanien pelikirjassa ole mainitaa oman kansan auttamisesta tai itse asiassa pelastamisesta.
Toisaalta, jos talibaanit tuumii, että näin saadaan heikompi ainesosa pois ja jäljelle jää vahvat, joiden kanssa rakennetaan uusi uljas Afganistan...

Afganistanin siirtyminen Taliban-hallinnon valtaan on romahdattunut maan talouden. Kansainvälinen punainen risti ICRC ja muut auttajat yrittävät nyt pelastaa afganistanilaiset nälänhädältä ja terveydenhuollon tuhoumiselta.

Vaikein kuivuus vuosikymmeniin on koetellut lähes koko maata. Se pakottanut yli 700 000 ihmistä jättämään kotinsa.
Tämä nostaa maan sisäisten pakolaisten määrää. Vuosikausien sotimisen jäljiltä heitä on nyt yli neljä miljoonaa.

https://yle.fi/uutiset/3-12215446

Joulukuu 11, 2021, 09:30:02 ap
Vastaus #427

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomi on kotiuttanut suomalaisen äidin ja hänen neljä lastaan Syyriasta tänään perjantaina, kertoo ulkoministeriö. Kaikki viisi ovat aiemmin olleet al-Holin leirillä.

Ulkoministeriön tiedotteen mukaan yksi lapsista on täysi-ikäinen ja nuorin alle viisivuotias.

Perhe kotiutettiin Syyriasta Turkin kautta yhteistyössä Turkin viranomaisten kanssa. Nyt perhe on Suomen viranomaisten toimien piirissä.

Ulkoministeriön mukaan pelkästään lasten kotiuttaminen ei olisi ollut mahdollista. Kotiutuspäätöksissä on ensisijaisesti otettu huomioon lasten etu.

Ulkoministeriö on vuodesta 2019 lähtien kotiuttanut yhteensä 35 al-Holin leirillä ollutta suomalaista, 26 lasta ja yhdeksän aikuista. Syyrian leireillä on ulkoministeriön mukaan edelleen kymmenkunta suomalaista.

Ulkoministeriö pyrkii kotiuttamaan loputkin leireillä olevat suomalaiset lapset, jos se on mahdollista.

https://yle.fi/uutiset/3-12225903

Joulukuu 11, 2021, 10:20:15 ap
Vastaus #428

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nää huppujen allah kulkijat on jo eilispäivän uutisia, ei ne ennää kettää kiinnosta.  Ja kohta se on laantunu marriinin kaljottelukin, uutta uutista pittää pukata.  Joka tuutista sammaa kuitenkin aina.

Tammikuu 16, 2022, 17:34:50 ip
Vastaus #429

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Suomi on yksi harvoista länsi­maista, jossa ainuttakaan Isisin alueelta palannutta ei ole tuomittu terrorismi­rikoksista

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008530066.html

Tammikuu 16, 2022, 17:41:45 ip
Vastaus #430

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei suotta aina kehuta suomalaisia- tätä sinisilmäistä arjalaista kansaa...

t. Markku

Tammikuu 16, 2022, 17:54:20 ip
Vastaus #431

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllähän ne muut, mutta ei meidän tytöt eikä pojat ...

Huhtikuu 17, 2022, 23:44:25 ip
Vastaus #432

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vissiin syyriassa on rauha maassa ja ihmisillä hyvä olla...