Kirjoittaja Aihe: NSU Supermax 250 1957  (Luettu 14026 kertaa)

Marraskuu 11, 2021, 10:49:59 ap
Luettu 14026 kertaa

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

Kun ei ollut oikein mitään tekemistä talveksi ja edellisestä pyöräprojektistakin on jo aikaa niin kun tällainen saksatar oli kaupan niin ostin sen pois kuleksimasta.

Palstalaisissa varmasti on ko. merkin asiantuntijoita ja purkaessani totesin että ohauksen laakerit on uusittava,tietysti paljon paljon muutakin mutta se alimmainen kooli joka on haarukassa on sellaisessa syvennyksessä niin millä olette sen koolin ottaneet pois,ne kaksi jotka ovat rungossa lähtivätkin helpoisti.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 11, 2021, 11:04:13 ap
Vastaus #1

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1236
Moro!


Onko keulassa eroon tavalliseen Maxin?
YouTubesta löytyy esim "[size=1.8rem]Nsu max front fork bearing replacement[/size]


https://youtu.be/GV7H5LqN7Uo
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2021, 11:36:03 ap kirjoittanut Pekka Lankinen »
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Marraskuu 11, 2021, 11:27:24 ap
Vastaus #2

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11888
Tuossa Supermaxissakin lienee samanlainen nokka-akselisysteemi
kuin 175cc malleissa.

Se on sitten tarkka värkki laittaa oikein,jos
irti ottaa meinaa-ja takaisinkin laittaa.

Sen saa helposti hajalle koko hoidon. Kannattaa tulkita ohjeet
oikein- muuten voi tulla kalliiksi.

t. Markku

Marraskuu 11, 2021, 11:35:04 ap
Vastaus #3

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

No joo haastava on proggis kun koko laitos on pahvi,muovi,puulaatikoissa ja muovipusseissa ja purnukoissa,runko ja etupää oli vielä yhdessä joten sitä purkamista ei juurikaan ollut.
Moottori tossa vähän arveluttaa,löytyyhän siitä videoita ja hyviä kuvia mutta katsotaan nyt alanko sitä itse kasaamaan juurikin sen jakopää hässäkän takia,sitten joskus.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 11, 2021, 12:51:19 ip
Vastaus #4

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 753
Siinä taitaa olla siinä haarukassa kaks viijen millin reikää, mihin pääsee tuurnalla alapuolelta lyömään sen alemman ulkokoolin pois pesästään.
Tuossa linkissä on enklanninkielinen korjaamokäsikirja, löytyy piirrettyjä kuveja tuostakin työvaiheesta kun selaa aikansa:
 https://www.nsusupermax.com › uploads › 2017/04

PS. En saanu toimivaa linkkiä siirtymään, laita hakuun NSU Supermax workshop manual, sillä haulla tuon löysin-
PS2.  Onko se Supermax, jos -57?  Malli tuli ensin markkinoille nimellä Max  (175-kuutioinen on Maxi), sitten Spezial Max ja viimeinen Super Max.  Ensimmäisessä ei näy takaiskareita, on piilotettu systeemi, Specialin ja Superin ulkonäköeroja en enää muista, enkä noita vuosia milloin nuo mallinimien muutokset olivat.  Teho kasvoi pikkasen jokaisessa mallimuutoksessa, mutta moottori on pääosin muuttumaton.  Se on hieno pyörä oikein kunnostettuna.  Saksassa on harrastajia, osia ja tietoa saa sieltä, mutta ei ehkä ilmaiseksi.  Nsu Motzke oli ainakin ennen huippupaikka osaamisen ja osien saatavuuden suhteen, ehkä hintojenkin?

Kun laitat sen venttiilikoneiston oikein, voit sitten ihmetellä, että luulin että on rikki, kun roksuttaa käydessä, mutta kaverilla olikin vieterivetoinen rannekello kädessä...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2021, 12:58:30 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 11, 2021, 13:27:03 ip
Vastaus #5

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

Joo,koitin ekana liian isolla tapilla mutta siinä viideossa kundilla olikin suippopäinen :-[ ja sillähän se sitten onnistuikin.

Tämä oli vasta eka pikku ropleemi mutta varmasti ei viimeinen,het kohta täällä saa jelppiä että kaippa se siitä.

Mähän olen jo loppusuoralla kun väriksi valitsin jaden vihreä valkoisilla raidoilla.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 11, 2021, 17:18:02 ip
Vastaus #6

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11888
Tuo nokka-akselihan on semmoisessa kehdossa laakeroituna,joka tulee
kannen vaarnaruuveihin niin,että siellä on jouset välissä. Lisäksi on
siinä semmoinen "tukikiertokanki-eli häsäkkä on 3 pisteen kiinnityksellä.

Se pitää justeerata niin,etteivät ne kiertokanget joudu pakkoahtaalle-
sillä jos joutvat-jalkavat epäkeskojen keikuttamina heilutella sitä kehtoa- ja kohta on vaarnat irti kannesta...

t, Markku

Marraskuu 11, 2021, 17:32:54 ip
Vastaus #7

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

Katselin sitä mallia ja kyllä se se Supermax on,on takajouset näkyvissä,moottorin numero pitää vielä tarkistaa.

Ihan siellä listan lopussa natsaa rungonnumero 1845xxx .


NSU-Fahrgestellnummern

Die folgende Liste habe ich ohne Quellenangaben erhalten
Sie muss aus einem alten Buch von ca. 1940 sein, wer genaueres weiß, soll sich bitte bei mir melden!!
Auch wer sonstige Zusatzinfos zum Thema „NSU-Fahrgestellnummern“ hat, soll mir bitte Bescheid geben.
Die Liste kann hilfreich sein zur Bestimmung des Baujahres und zur Prüfung der Originalität
Die Nummerierung erfolgte bei NSU in den 20er,30er und 40er-Jahren fortlaufend ohne Unterscheidung der Typen! Daher erscheinen bei allen – mit Ausnahme der Motorfahrräder NSU Quick und NSU Motosulm – in demselben Baujahr hergestellten Typen die gleichen Nummerngruppen, die ab 1935 wie folgt unterteilt sind:
Baujahr 1935: von Rahmennummer 884512 bis 1008976
Baujahr 1936: von Rahmennummer 1008977 bis 1036833
Baujahr 1937: von Rahmennummer 1036834 bis 1065358
Baujahr 1938: ab Rahmennummer 1065359,weitere Daten sind nicht bekannt
In den 50er-Jahren scheint die Nummerierung teilweise typenabhängig gewesen zu sein; offenbar wurde irgendwann auch mit einer Neu-Nummerierung begonnen. Verbindliche Infos hierzu konnte ich bisher nicht bekommen (bis auf die unten genannten Max- und Lux-Nummern, die von der NSU GmbH erhielt)
Eine weitere Informationsgrundlage sind die Stammbücher der Audi Tradition
Als Informationsgrundlage habe ich deshalb die NSU-Fahrerliste gegründet, die Anhaltspunkte zu Fahrgestellnummern und dazugehörigen Baujahren liefern soll. Tragt Euch bitte ein!
Die Liste ist wie folgt gegliedert:
Modell
Fahrgestellnummer von…bis... = Baujahr   
OSL

SS

Block-
modelle

Riemen-
modelle

V-Modelle

Zwei-
takter

Max

Lux

here you see NSU-frame numbers and its years of production
OSL – Modelle

201 OS

859264 – 862382 = 1933

 

201 OSL               

862593 – 862780 = 1933                   

862781 – 884577 = 1934                   

884578 – 1008976 = 1935                 

1008977 – 1036833 = 1936

1036834 – 1065358 = 1937

1065359 – 1103824 = 1938               

1106407 – 1113960 = 1939

 

251 OSL               

862622 – 862681 = 1933                   

862787 – 883129 = 1934                   

884994 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1036833 = 1936                               

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1105531 = 1938                               

1109759 – 1137143 = 1939                               

1137182 -          ? = 1940

 

351 OT                 

1032841 – 1036833 = ab Nov. 1936     

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1105580 = 1938                               

1109854 – 1135762 = 1939

 

351 OS

857069 – 857380 = 1932                                   

857384 – 862567 = 1933                                   

864181 - 870115 = 1934

                                                     

351 OST               

885070 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1036833 = 1936               

                                                                                                           

351 OSL               

871000 – 879968 = 1934 (3 Gang)       

880577 – 884035 = 1934 (4 Gang)                     

884558 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1036833 = 1936                               

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1105935 = 1938                               

1106336 – 1136944 = 1939                               

1137345 – 1142723 = 1940

 

501 OS                 

855198 – 857381 = 1932                   

857383 – 862547 = 1933                                   

864227 – 882000 = 1934                   

                                                                                                           

501 OSL               

886247 – 1008976 = 1935                 

1008977 – 1036833 = 1936                               

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1104812 = 1938                               

1109855 – 1133838 = 1939

 

601 OSL               

1071071 – 1105422 = 1938               

1106641 – 1135562 = 1939                               

1137568 – 1142350 = 1940

 

Supersport – Modelle

                                           

351 SS Rennversion                         

888388 – 1008975 = 1935                                 

                                                                                                           

500 SS                 

850190 – 857382 = 1931/1932

                                                                                                           

500 SS Rennversion                         

858360 – 862581 = 1933                   

865064 – 869548 = 1934                                   

886644 – 1133838 = 1935                 

                                                                                                           

600 SS Rennversion                         

858305 – 858307 = 1933

887912 und folgende = 1935             

                                                                                                                                           

Blockmodelle

201 T                   

816063 – 834249 = 1929-1930

                           

201 TS                 

834490 – 847221 = 1930                                   

850200 – 853769 = 1931                                   

854974 – 856774 = 1932

 

251 T                   

491744 – 814637 = 1928-1929

 

251 S                   

491595 – 821979 = 1928-1929                                               

                                                                                                           

251 TS                 

834754 – 851410 = 1930-1931

                                                                                         

301 T                   

815544 – 838688 = 1929-1930                                                                 

                                                                                                           

301 TS                 

837221 – 846190 = 1930                                                                                     

                                                                                         

351 TS                 

835250 – 853687 = 1930-1931

 

501 T                   

477987 – 834022 = 1927-1929

 

501 S                   

494845 – 835817 = 1928-1930

 

501 TS                 

834051 – 853460 = 1930-1931                           

854144 – 857360 = 1932                   

857425 – 859803 = 1933                                   

864936 – 884489 = 1934                                   

884528 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1036833 = 1936

 

601 TS                 

843425 – 853659 = 1930-1931           

854343 – 857373 = 1932                                   

857425 – 859501 = 1933                                   

865326 – 884487 = 1934                                   

884532 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1036833 = 1936                               

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1104169 = 1938                               

1106351 – 1131440 = 1939                                                                                   

 

Riemenmodelle

201 R                   

802649 – 815961 = 1928-1929

 

251 R                   

455000 – 481943 = 1924-1927           

484437 – 808638 = 1927-1928

 

V – Modelle

502 T (V2,wechselgesteuert)             

455000 – 460300 = 1924 (2 Gang)       

457396 – 487683 = 1924-1927 (3 Gang)

                                                                                                           

502 S (V2,wechselgesteuert)             

458132 – 489810 = 1924-1927                                                                 

                                                                                                           

Zweitakter

Motosulm             

900001 – 909212 = 1931                   

909213 – 909608 = 1932                                   

909609 – 910964 = 1933                                   

910965 – 912528 = 1934                                   

912529 – 1008975 = 1935

 

Quick                   

1300000 – 1309950 = ab Juni 1936     

1309951 – 1331861 = 1937

1331862 – 1357494 = 1938                                                   

1357495 – 1384829 = 1939                                                   

1384830 -              ? = 1940

                                                                     

Pony 100             

1052616 – 1065358 = ab Juli 1937     

1065359 – 1106195 = 1938                               

1106479 – 1137181 = 1939                               

1137306 – 1145042 = 1940

                                                                                         

175 Z                   

846690 – 847689 = 1930                   

847702 – 854008 = 1931                                   

854009 – 856424 = 1932

                           

175 ZD                 

857717 – 860942 = 1933

 

201 Z                   

845785 – 847697 = 1930                   

847698 – 853823 = 1931                                   

854010 – 857253 = 1932

                                                                                         

201 ZD                 

861199 – 862555 = 1933

                                                                                         

201 ZDL               

862556 – 862776 = 1933

                                                                                         

201 ZD Pony         

864628 – 884512 = 1934                   

884513 – 1008976 = 1935                                 

1008977 – 1022380 = bis Juli 1936

 

201 ZD Block Luxus                         

891896 – 1008976 = ab Mai 1935                       

1008977 – 1022872 = bis Juli 1936                     

1036834 – 1065358 = 1937                               

1065359 – 1106280 = 1938                               

1106281 – 1136737 = 1939                               

1137569 - ?              = 1940

 

251 Z                   

847432 – 853157 = 1930-1931           

856922 – 856934 = 1932                                   

859608 – 859618 = 1933

 

LUX

- 1. Serie
Fahrgestellnummer 1 700 001 / Motornummer 662 001 bis Fahrgestellnummer 1 730 633 / Motornummer 692 956
- 2. Serie
Fahrgestellnummer 1730634 / Motornummer 692 957 bis Fahrgestellnummer 1 736 714 / Motornummer 698 987
- 3. Serie
Fahrgestellnummer 1 736 715 / Motornummer 698 988 bis Fahrgestellnummer 1 744 170 / Motornummer 990 069
Für die Serie 1-3 gibt es keine keine Baujahr-Angaben mehr.


- 4. Serie
Fahrgestellnummer 1 744 171 / Motornummer 990 070 bis Fahrgestellnummer 1 757 674 / Motornummer 3 004 201
Herbst 1953 bis Herbst 1954

- ab Herbst 1954 sind die Daten nicht mehr bekannt

 

MAX

- NSU Standard-Max:
Prototyp (Null-Serie) 1952:
Fahrgestellnummer 1 234 001/ Motornummer 734001 bis Fahrgestellnummer 1 234 062 / Motornummer 734 063
1. Serie Anfang 1953 - Herbst 1953
Fahrgestellnummer 1 234 063 / Motornummer 734 064 bis Fahrgestellnummer 1 243 065 / Motornummer 743 084
2. Serie Herbst 1953 - Mitte 1954
Fahrgestellnummer 1 243 066 / Motornummer 743 085 bis Fahrgestellnummer 1 274 973 / Motornummer 775 574
- NSU Spezial-Max:
Mitte 1954 - Herbst 1956:
Fahrgestellnummer 1 274 974 / Motornummer 775 575 bis Fahrgestellnummer 1 830 800 / Motornummer 3 224 061
- NSU Supermax
Herbst 1956-ca. 1963
ab Fahrgestellnummer 1 830 801/ Motornummer 3 224 062 (ohne weitere Angaben).
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 11, 2021, 18:42:06 ip
Vastaus #8

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 753
Juu, ja tuon listan mukaanhan -57 on ainakin valmistusvuotena jo pelkkiä SuperMaxeja tuottanut vuosi.

Se venttiilikoneisto:  Nokka-akseli kannessa, ja nokan pyöritys ns. veturitangoilla.  Niitä pitää olla kaksi, yhdellä tangolla jos pysähtyisi kuolokohtaan, ei lähtisi siitä jatkamaan.  Liukulaakerit, ja erittäin pienet välykset, rakenne antaa hyvin vähän ääntä pyöriessään; siitä se vitsi raksuttavasta rannekellosta, mikä aiheutti epäilyn viasta...

Sylinteri on massiivinen osa, ja sen lämpölaajenemista ei millään saada samaksi kuin noiden hieman ulompana rakenteesta olevien veturitankojen.  Siksi rakenteeseen tarvitaan jotain, mikä mahdollistaa nokka-akselin ja alakerran käyttöakselin välisen etäisyyden joustavan pikkuisen.  Se kolmas tanko on noita veturitankoja vastaava, eli sen lämpölaajeneminen on sama kuin veturitankojen, ja se pitää akselit oikean matkan päässä toisistaan.  Toinen mahdollinen ratkaisu olisi riittävät välykset laakeroinneissa, vaan sitten ei enää erottuisi se naapurin rannekello...

Sen etujousituksen lyhyet keinuvivut on syytä katsoa tarkasti, ettei niiden laakeroinnissa ole välyksiä.  Ajo-ominaisuudet ovat hyvät kun ne ovat kunnossa, muuten eivät ole; pienikin välys lyhyessä keinuvipurakenteessa tekee ohjaukseen klappia, mikä ei ohjaamalla tasapainossa pidettävässä eli kaksipyöräisessä laitteessa ole oikein suotavaa.

Äänenvaimentaja kannattaa ostaa vaikka kalliilla täsmälleen alkuperäisen kaltainen.  NSU teki kovasti tutkimusta virtauksien kanssa, ja vaimennin toimii paineenvaihtelujen sykkeellä niinkuin kaksitahtisen tehokammiot, se melko onnistuneesti yhdistää parhaan tehon ja erittäin hiljaiset äänet.  Älä sorru halpoihin jäljitelmiin siinä kohtaa, ainakin -97 kun Motzkella vierailin, he valmistivat täsmälleen alkuperäisillä sisäkaluilla olevaa vaimenninta.  Ulkonäkökopiota sai jostain halvemmalla, mutta tehoa hävisi ja äänet olivat kovemmat.  Ainakin herr Motzken mukaan.

Laita Markku joskus kuvia projektista, tätä olisi hienoa seurailla.  Kun jäi itseltä kesken aikanaan koko projekti... ja kasa osia siirtyi toiseen talliin.

- toivoo Jaakko

PS. Se 175-kuutioinen Maxi puuttuu tuosta tehtaan listasta.  Siksi, että ne valmistettiin Jugoslaviassa lisenssillä, ei Saksassa, Neckarsulm on oikeitten NSU-pyörien koti.  Siellä on muuten hieno museo, jos matka kenellä sinne vie, suosittelen vierailua!  Tässä linkki, jos ketä kiinnostaa, museon sivuille:  https://www.zweirad-museum.de/
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2021, 18:56:23 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Marraskuu 11, 2021, 19:05:03 ip
Vastaus #9

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 753
Vielä putkahti NSU-muistoista yksi asia mieleen:  Kuin pahaa unta muistelen, että alkuperäisväreissä olisi ollut eroja noiden Standart Max, Spezial Max ja Super Max mallisarjojen välillä, siis niin että kaikkia värejä ei ollut kaikissa malleissa.  Jos haluat olla tarkka entisöinnissä, voisi olla syytä esim. juuri Motzkelta varmistaa, että sinun malliasi on tuolla haluamallasi värillä aikoinaan valmistettu?

Marraskuu 11, 2021, 20:15:06 ip
Vastaus #10

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

Kiitos Jaakko ernomasista kommenteista.Tuo museovierailu olisi hieno tehdä mutta tämä ajankohta keskellä koronamyllerrystä niin nyt jätän sen väliin joten taitaa pyörä olla jo valmis ennenkuin korona on siinä vaiheessa että voin taas matkailla minun mielestäni.

Pyörässä on ollut pitkä penkki ja väriltään se on ollut musta mutta ajattelin että jos siihen laittaisi sen kuskin penkin ja tavaratelineen ja vaihtaisin värin,pitää ottaa selvää onko sellaisena ko. mallia tehty,no eihän se ole tämän runkonumeroisen mallinen mutta katsotaan (olisko se synti) .
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 11, 2021, 21:51:47 ip
Vastaus #11

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 753
Miun muisti tarjoais joko herr Motzken tai Stuttgartin lähellä tapaamani toisen osakauppiaan, jonka nimeä en enää muista, sanoneen, että Saksaan myytiin enemmän noita pyöriä sillä norsunkorvasatulalla.  Suomeen oli silloin muotia olla pitkä satula ja pikakaasu...  Tuosta istuimesta muistan erityisesti sen, että olimme olleet sähköpostin vaihdossa etukäteen - siis jo 90-luvulla! - ja minulle selvisi vasta siellä perillä, että olin käyttänyt väärää termiä englanninkielisessä viestienvaihdossa: satula=saddle, mutta se on vain tuo norsunkorvamalli, kun taas meidän pitkä satula on enklanniksi seat... eli istuin.  Maailma opettaa.  Mutta minun muistikuvani näiden herrojen kanssa käytyjen keskustelujen perusteella on, että vielä 60-luvun puolellakin on uusiin pyöriin voinut ostaja valita joko norsunkorvamallin tai pitkän satulan.  Jos tälle saa jostain vahvistuksen, ei pitäisi estää virallista museostatusta kumpikaan vaihtoehto.

Marraskuu 12, 2021, 06:36:10 ap
Vastaus #12

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4561
Moro

Lähetin herr. Motzkelle sähköpostia em. asioista ja joitain osiakin kyselin.
Osien putsaus jatkuu taas tänään muutamalla osalla ja pitänee niiden kunnostustakin suunnitella.
Toi pulttitavara on myös vähän hankalaa kun vanhoja ei viitsisi alkaa siivoamaan ja sinkitsemään,uusia Saksasta saisi mutta se taitaa tulla hintoihinsa kun osat muutenkin maksavat,hyvät ehdotukset otetaan vastaan.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Marraskuu 12, 2021, 19:30:12 ip
Vastaus #13

ismo mielonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 132
Vau, ompa mielenkiintoinen aihe vrt. Juusela ja valtionvelka sekä hänen järkyttävä  huom järkyttävä  poliittinen  suuntaus.  ;D . Hm. asiaan eli edesmennyt naapuri oli sitä mieltä että NSU on ainoa moottoripyörä ja Volvo Duett on auto.  Isäni kanssa veivät 150metriä piikkilankaa mukanaan NSU` lla. Saattoi ajajalla olla kuin kyydissä olleella faijalla  muutama promille veressä. pyörä oli komia ja vihreä väriltään. ps. ei muuten mene herne nenään kirjoituksista.  Tällä puoluelinjalla olen täysillä mukana. Kuvia ois hyvä nähdä hm, pyörästä. Täytyis kysellä et onko NSU vielä suvulla. Tää puolue innostaa. :P

Marraskuu 16, 2021, 09:51:24 ap
Vastaus #14

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1236
Ennen ajokortti-ikää oli yhdellä kaverillani myös kaks'puolikas NSU. Ei ollut rekkarissakaan, mutta läheisen romutarhan yövalinnasta löytyi joku ulkomaan, keltapohjainen kilpi ja sehän kuulemma riitti hyvin.

NSU:n moottorin rakenne tiedostettiin hankalaksi ja monimutkaiseksi, joten säätötyössä turvauduttiin vieraan apuun.
Se on jäänyt mieleen, kun tämä erikoismekaanikko saapui tontille ja vetäisi hylsysarjan esille pitkän, mustan nahkatakkinsa povitaskusta...  ;D
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)