Kirjoittaja Aihe: NSU Supermax 250 1957  (Luettu 14028 kertaa)

Joulukuu 18, 2021, 08:55:13 ap
Vastaus #60

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

Onko "kuulijoille" tuttu tapaus tällainen Everbest bensahana,onko hana purettavissa ja tiivistettävissä uudelleen?




Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 18, 2021, 10:22:22 ap
Vastaus #61

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11888
Moro!

Kyllähän nuo yleensä ovat avattavissa tuosta vivun tyvestä-onko
tuossa oikein pienet avaamiskolot? Semmoinen kierrerenkula,joka
painaa vipua tiivistettä vasten. Harvoin olen törmännyt prässäämällä kasattuun.

Siihen kohtaan huomiota antaisin...

Se vivun tiivistepinta voi olla rohtunut- hioo sen
tasaista vasten hienolla paperilla-ihan pikkuskrubut ei niin haittaa.

Jos paljon hioo- voi joutu laittamaan lisäprikkaa sinne rinkulan ja
vivun liukupintaan.

Luultavasti se korkkikin on kaputt- mutta niitä saanee uusia- ja näppärä
tekee itsekin korkista.

t. Markku

Joulukuu 18, 2021, 12:33:43 ip
Vastaus #62

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

No ettei purkaminen olisi niin helppoa niin vivun akseli menee hanan läpi ja takapuolella on kuin kupuniitin kanta joka pyörii vivun mukana,koitin netistä löytää asiasta juttua mutta tuloksetta.

Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 18, 2021, 14:26:47 ip
Vastaus #63

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11888
Eipä ole tarkoitettu ilmeisesti avattavaksi.

Harmi- on niin komia hana.

t.Markku

Joulukuu 18, 2021, 15:56:18 ip
Vastaus #64

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1236
Eikä sitten tuon sakkakupin irrottamisenkaan jälkeen nää paremmin sisärakennetta?
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Joulukuu 18, 2021, 15:58:13 ip
Vastaus #65

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11888
Ettei olisi semmoinen katiohana- kuten vanhat
vesi- tai öljyhanat?

t. Markku

Joulukuu 18, 2021, 16:51:20 ip
Vastaus #66

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1236
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Joulukuu 18, 2021, 18:12:50 ip
Vastaus #67

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 800
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ikään kuullutkaan että ois joku osa joka ei olisi purettavissa.. ::) ....kokoonpano onkin sitten eri juttu jossa 2 vaihtoehtoa,joko sen saa purettua sekä korjattua ja kasattua tai sitten sitä ei saa enää kokoon eikä toimivaksi eli eipä tuossa mitään menetä vaikka "tutkii mitä se on syönyt"jos muutenkin särki.
Mielenkiintoisen näköinen hana jota mukava rassata köökin pöydällä joululiinan päällä niin tulee jutunjuurtakin vaikkei välttämättä hanasta...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 18, 2021, 18:15:24 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 18, 2021, 18:17:27 ip
Vastaus #68

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

Panin saksanmaalle viestiä firmaan  www.classische-zweiradtechnik.de     joka myy mm. tiivisteitä hanoihin.Jo vastasivat että purettavissa on ja saatavana tiivistesarjaa mutta eivät lähetä Suomeen.Kiitin vastauksesta ja kysyin uudelleen että onko mahdollista neuvoa kuinka puretaan,saapas nähdä raaskivatko neuvoa.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 19, 2021, 08:28:35 ap
Vastaus #69

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11888
Ei tuossa silloin paljon muunlainen rakenne voi olla,kuin se,että tuo
niitti on jonkinsortin ahtoniitti,joka on kopastu paikalleen. Sillä lukittu
nippuun...

Saattaa lähteä irti helpostikin,kun sopivalla kapineella vääntää-
tai sitten ei...

t, ;Markku

Joulukuu 19, 2021, 10:28:22 ap
Vastaus #70

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

Sieltä kautta sitä myös ajattelin koittaa purkaa,saa sinne sitten vaikka ruuvin liimalla jos sisuskalut saa sieltä kautta kondikseen.

Tänään noita kahvoja vähän tutkailin ja kyllä niistä kalut vielä tehdään,vasemmassa kahvassa on torven ja valojen katkaisija ikäänkuin kahvaan integroituna,no eihän sekään ihan kurantti ole mutta koitan sitä korjata kun uusi maksaa satkun.Kahdesta katkasijasta kasasin yhden mutta tosiaan siinäkin vielä tekemistä.

Tankissa on muutamia klommoja,pari niistä jää maalin alle mutta sitten on muutama jotka jäävät kromiosaan,keppimies joka oikoo klommoja kepillä ja liima jutulla ja massavasaralla katsoi klommoja ja lupasi joskus koittaa saako oikastua.
En millään viitsisi ainakaan vielä alkaa uuteen kromaus ruljanssiin,ekana krominpoisto jossain ja sitten kiillotus itse ja taas kromaus jossain,aika homma mutta jos sen siirtäisi vaikka ensi talvelle.

« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2021, 10:36:31 ap kirjoittanut Markku Juusela »
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 19, 2021, 11:15:05 ap
Vastaus #71

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11888
Joo- kannattaa tosiaan ensin yrittää vanhaa restauroida-
eikä noita kunnostuspuuhiakaan niin,että entiisöintikilpailuissa voittaa.

Tai se on toki jokaisen oma asia se...

t Markku

Joulukuu 20, 2021, 16:02:57 ip
Vastaus #72

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

No vituix män hanahomma,kuten arvella olisi voinut ja arveltiinkin niin siellä takapuolella se kupukanta olisi niitti joka poistamalla hana purkautuisi vipuun päin mutta kun ei olekkaan.Kupu on vaan akselin pää,akselia pitää paikallaan siellä etupuolella vivun juuressa oleva olematon alumiinirengas,tämän tiedän kun hioin jyrsin ja porasin sitä akselia sieltä takapuolelta mutta lopulta lyömällä lähti irti akseli.Jos asian olisi tiennyt niin olisin tehnyt sopivan kupin tuurnaan jolla lyömällä olisi hana purkaantunut ehjänä,no seuraavan osaan purkaa ja tässä neuvo muille jotka innostuvat restauroimaan ko. laista bensahanaa.No eipä siinä sillai vahinkoa tullut kun ei siihen tiivistettäkään ole saatavana en ainakaan löytänyt.

Pitää käyttää projektin mukana tullutta toisenlaista hanaa joka tosin ei ole niin näyttävän näköinen kuin tämä olisi ollut.

Vein tänään Nokialle kromattavat osat sekä kiiltosinkittävät osat pintakäsiteltäviksi ja lupasivat vasta ;) ensi vuonna haettaviksi.

Maalarikin oli vetässyt mallikappaleen Saksasta tulleella näytemaalilla (30ml) mutta ei se ollut mielestäni oikeaa sävyä joten vielä koitetaan kerrnan vaalentamalla sävyä jospa sitten olisi mun mieleinen.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Joulukuu 20, 2021, 16:10:05 ip
Vastaus #73

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 800
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Voi Rähmä kerrassaan,harmittaa puolestasi >:(
Toisaalta mistäs tuon olisi voinut tietää ETUKÄTEEN ellei olisi jotain kokeillut ja kokeilematta tilanne olisi yhä sama kuin aiemminkin,rikkinäinen ehjänkuorinen hana.
Ainoastaan jos olisi netistä esim löytynyt infoa tai jonkun toisen projektista jossainpäin jolla ollut samanmoinen hanaongelma.
Sun täytyy kehittää joku samantyyppinen vanha hana siihen ellei jotain tuommoista suht tai ihan samalaistakin löydy esim Ebaysta mutta semmoinen joku siis löytyykin jo
josta kehittää versio 2.
Nämäkin neuvot on hyviä ja hyödyllisiä vaan ei täällä kauan pysy tolkullisina jos yhtään kuvamateriaaliin tukeutuva juttu niin tulkinta vuodenkin  päästä vaatii arvailun ja ajatustelukemisen mestarin tai jonkimoisen koodinmurtajan,kas kun ne kuvat on poistettu....
Hieno hana..harmillista.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 20, 2021, 16:17:36 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 20, 2021, 16:31:59 ip
Vastaus #74

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 4562
Moro

Kyllä mä sellastakin ajattelin että piirtäs kuvan ja jos joku sellasen sisuskalun hanaan sorvilla pyöräyttäis,no joutus siihen sen vipuosan ja sen ääriliikestopparit käsityönä jotenkin virittelemään sekä suunnittelemaan tiivisteholkin joka oli muuten muovinen tässä tapauksessa,kahtotaan sano lääkäri.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going