Valikko »
Pääsivu
Pääsivu
Facebook
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Vieras
Kirjaudu
Rekisteröidy
VMPK ry Foorumi
Moottoripyörät
Vanhat moottoripyörät
Aihe:
BMW R100GS sytkä
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
Kirjoittaja
Aihe: BMW R100GS sytkä (Luettu 1178 kertaa)
Joulukuu 21, 2021, 21:24:57 ip
Luettu 1178 kertaa
Mikko Naskali
Jäsentiedot
Viestejä:
54
BMW R100GS sytkä
Moikka.
[/size]
Noin 270000km ajettu R100GS -88 on tänä vuonna alkanut oireilemaan, eikä vikaa oikein meinaa löytyä mistään
Pahin oire on tosi huono käynnistyvyys aamulla kylmästä, tai no, nollan molemmin puolin... starttauttaa tooosi pitkään, myös lisävirran kanssa kokeiltu. Mutta vielä on aina lähtenyt ja kotiin tuonut
Myöskään moottorin käynti ei ole tasaista, vaan pintakaasulla (kun siis yrittää ajaa tasaisesti) käynti huojuu (ei siis nyi), lisäksi on tullut nakutus kiihdyttäessä, jota ei koskaan aiemmin ole ilmennyt!Venttiilit ovat säädöissä, hieman vie öljyä, mutta puristukset o.k. (yli 9, Bilteman mittarilla).
Akku myös o.k. Kaasuttimet pariin kertaan putsailtu; kalvot ovat kyllä venyneet, mutta ehjät!
Sytytys isoilla kierroksilla/ tyhjäkäynnillä on kohdallaan (strobolampulla katsottu), mutta jos epäkeskosäätimen jouset ovat venyneet tai toinen vaikka katkennut, niin voiko sytkä kääntyä liian aikaisin liian aikaiselle? Sehän voisi aiheuttaa huojumista ja nakutusta?Hal -anturipurkkia en ole avannut että näkisin jouset ja epäkeskopainojen kunnon, pitänee ne vielä kurkata...
...niin siis, mopo on ollut mulla n. 220000km ja nämä oireet ovat tulleet tänä vuonna...SilentHektik voisi olla apu noihin oireisiin, mutta onko kellään kokemusta, tai jotain muuta vinkkiä:
https://www.bmwbayer.de/en/electronic-i ... ent-hektik
t, mikko[/size]
Kirjattu
Joulukuu 23, 2021, 20:27:22 ip
Vastaus #1
Jorma Kontio
Jäsentiedot
Viestejä:
231
Shiny chrome won't get you home
Vs: BMW R100GS sytkä
Mun pyörässä (1983) ennakonsäätimen vastapainojen takertelu ilmeni korkeana tyhjäkäyntinä koneen lämmettyä. Hyvin lähti käyntiin, kyllä. Katsoitko sytytyksen strobolla pienillä kierroksilla?
Kirjattu
Joulukuu 23, 2021, 21:26:06 ip
Vastaus #2
Mikko Naskali
Jäsentiedot
Viestejä:
54
Vs: BMW R100GS sytkä
Juu, kyllä. Oli aivan kohdallaan tyhjäkäynnillä sekä isoilla kierroksilla, mutta sitä en osaa sanoa josko ennakko menee heti/ liian nopeasti tyhjäkäynnin jälkeen täysille ja siksi nakuttaa?
Muutenkin kyllä kiinnostaisi tuo SilentHektik...
Kirjattu
Maaliskuu 01, 2022, 23:24:18 ip
Vastaus #3
Janne Petersen
Jäsentiedot
Viestejä:
55
Vs: BMW R100GS sytkä
Morjens,
kaverilla oli 100 RS:ssä samanlaatuinen ongelma. En tiedä onko sun pyörässäs samat kaasarit mut kaverin kaasareissa (ajettu 300.000) oli kohojen messinkiset "saranatapit" kuluneet ja siten bensapinnat kohokammioissa liian alhaalla. Uudet tapit asennettiin ja toimi moitteetta.
Janne Petersen
Kirjattu
Maaliskuu 02, 2022, 08:11:39 ap
Vastaus #4
Mika Komulainen
Jäsentiedot
Viestejä:
1001
Vs: BMW R100GS sytkä
Minulla on samanlainen hieman tuoreempi, ne kalvot ei saa olla venyneet, ne ovat ykkösasia huonoon käyntiin. Saksasta saat monesta paikasta uudet joko huoltosarjana tai yksittäisenä. Esim. Siebenrock, KFM, Tills jne.
Kirjattu
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
VMPK ry Foorumi
Moottoripyörät
Vanhat moottoripyörät
Aihe:
BMW R100GS sytkä