-Suzuki saattaa olla myös Unkarissa tehty... Ja VW Groupissa tsekit on yleensä voittaneet sisäisen laatuskaban, kyllä sillä maallakin on merkitystä.
-Kamiq vs matalammat. Kun Kamiq esiteltiin, pääsin kokeilemaan sitä Scalan kanssa vertaillen. Pohjalevyhän on sama, ainoastaan se koppa eroaa. Ja ainakin tämmöiselle pidemmälle se Kamiqin korkeampi istuma-asento on parempi kuin Scalan. No sitten myöhemmin minulla oli koeajossa Scala niillä paremmilla penkeillä, ja kyllähän nekin oli tosi hyvät.
-Toi litrainen pata on ihan riittävä. Pojalla on A3 ja siinä 85 kW litrainen, kuulemma riittää hyvin. Tekivät vuosi sitten Lapin reissun sillä, neljä henkeä ja matkatavarat. Riitti siihenkin, tosin ei kuulemma tehty riuskoja ohituksia enää. Pieniruokainen, ja on DSG, auttaa paljon sekä puhtiin että taloudellisuuteen kun pykäliä on tiuhaan. Se koeajamani Scala oli 1,5 eli 110 kW DSG'llä ja käytännössä liikaakin voimaa sihen koppaan jo. Manuaalina en huolisi.
-Kolmen Kian kokemuksella takuu toimii ihan yhtä huonosti/hyvin kuin muillakin merkeillä. Jos siis takuuta tarvii edes. Huollot (30 tkm väli tai vuosi) maksaa keskimäärin 350 euroa, ei paha. Tuossa nykyisessä ei ole edes jarrupaloja vaihdettu vielä 87 tkm kohdalla, saati takuuna mitään. Edellisessä meni takuuseen kosteat led-takavalot (tiiviste liian ohut) ja Kia-Hyundain perivika peruutuskamera.