Kirjoittaja Aihe: Skoda Kamiq asiaa.  (Luettu 1600 kertaa)

Tammikuu 13, 2022, 12:03:04 ip
Vastaus #15

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
On korealaisetkin pystyny suunnittelemaan esim. just tohon vakkariin ne käyttövimpstaakit erilaisiks; pitkän aikaa painoin väärää nappia sen jälkee kun Kia oli vaihtunu Hyundaihin, vaikka periaatteessa täysin sama auto!  Vielä ikävästi, kun tarkotus oli hienosäätää nopeutta, niin koko vakkari meni pois päältä ja kaasu putos tyhjäkäyntiasentoon, kun jalka ei tietysti ollut polkimella.  Jos sattu olemaan just sillon myötämäessä, huomas vasta kun tie taipui tasaiselle tai nousuun, että miks tää ei mene...  Kiusa se on pienikin kiusa, vois tuostakin todeta.

jv

Tammikuu 13, 2022, 19:03:29 ip
Vastaus #16

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4215
  • Moukka
Minä oon tässä pähkäillut että taidan siirtyä takaisin ruottalaisiin tai engelsmannien autoon? Niissä on jotenkin kotoisa olo ja ne namiskat ja potikat on luontevassa paikassa minun käpälille.
 Vaan onpa tässä jo tottunut tuohon sakemanni-ranska-japaniinia yhteistyön hedelmäänkin. Siinä ei oo onneks liian montaa namiskaa.  ;)

Tammikuu 13, 2022, 19:15:57 ip
Vastaus #17

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 300
Sen verran puutun noihin korealaisiin ja varsinkin kiiaan kun päivittäin niitten kanssa on tekemisissä. Se 7 vuoden takuu ei ole sitten kaiken kattava ja koko ajan tulee lisää ehtoja joko maahantuojan tai tehtaan toimesta asioista jotka liittyy takuuseen ja sen kattavuuteen. Lisäksi pitää oikeasti olla aukoton huoltohistoria, huollot ajallaan tehtyjä.

Tammikuu 13, 2022, 19:23:09 ip
Vastaus #18

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1319
-Suzuki saattaa olla myös Unkarissa tehty... Ja VW Groupissa tsekit on yleensä voittaneet sisäisen laatuskaban, kyllä sillä maallakin on merkitystä.

-Kamiq vs matalammat. Kun Kamiq esiteltiin, pääsin kokeilemaan sitä Scalan kanssa vertaillen. Pohjalevyhän on sama, ainoastaan se koppa eroaa. Ja ainakin tämmöiselle pidemmälle se Kamiqin korkeampi istuma-asento on parempi kuin Scalan. No sitten myöhemmin minulla oli koeajossa Scala niillä paremmilla penkeillä, ja kyllähän nekin oli tosi hyvät.

-Toi litrainen pata on ihan riittävä. Pojalla on A3 ja siinä 85 kW litrainen, kuulemma riittää hyvin. Tekivät vuosi sitten Lapin reissun sillä, neljä henkeä ja matkatavarat. Riitti siihenkin, tosin ei kuulemma tehty riuskoja ohituksia enää. Pieniruokainen, ja on DSG, auttaa paljon sekä puhtiin että taloudellisuuteen kun pykäliä on tiuhaan. Se koeajamani Scala oli 1,5 eli 110 kW DSG'llä ja käytännössä liikaakin voimaa sihen koppaan jo. Manuaalina en huolisi.

-Kolmen Kian kokemuksella takuu toimii ihan yhtä huonosti/hyvin kuin muillakin merkeillä. Jos siis takuuta tarvii edes. Huollot (30 tkm väli tai vuosi) maksaa keskimäärin 350 euroa, ei paha. Tuossa nykyisessä ei ole edes jarrupaloja vaihdettu vielä 87 tkm kohdalla, saati takuuna mitään. Edellisessä meni takuuseen kosteat led-takavalot (tiiviste liian ohut) ja Kia-Hyundain perivika peruutuskamera.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 13, 2022, 19:27:20 ip kirjoittanut Juhani Halmeenmäki »
GR 650 '84 ja VX 800 '92 ja XJ900S '98 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 13, 2022, 19:28:32 ip
Vastaus #19

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
Sen verran puutun noihin korealaisiin ja varsinkin kiiaan kun päivittäin niitten kanssa on tekemisissä. Se 7 vuoden takuu ei ole sitten kaiken kattava ja koko ajan tulee lisää ehtoja joko maahantuojan tai tehtaan toimesta asioista jotka liittyy takuuseen ja sen kattavuuteen. Lisäksi pitää oikeasti olla aukoton huoltohistoria, huollot ajallaan tehtyjä.

Kun sulle on Kiat tuttuja niin kysympä: Kävin tänään koeistumassa XCeed`n niin jotenkin se penkki tuntui olevan alhaalla. Skoda Kamiqissa tuntui, että kun penkille istuu niin nousee yläspäin mutta Kia:ssa tuntui kuin laskeutuisi monttuun alaspäin.
Vai oliko se istuin vain säädetty "päin persettä"🤔😁

Tammikuu 13, 2022, 22:14:09 ip
Vastaus #20

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1319
No ensiksi pitää palata Scalaan. Jos sitä olisi ollut tarjolla "kaasu+automaatti" niin voisin nyt ajellakin moisella. Hyvä auto, ja saa myös varusteita mukaan. Käytännössä sama koskee siis "korkeampaa versiota" eli Kamiqia.

XCeed: Sehän on lähempänä Ceediä kuin Kamiq Scalaa. Ja jos auto on ollut vakiopenkeillä, niin en juuri kehuisi, etenkin jos korkeussäätö on ollut kääpiöasennossa = alhaalla. Kia kaipaa sähkösäätö-penkkejä, kun Skodaan voi valita paremmat "mekaaniset" penkit.
GR 650 '84 ja VX 800 '92 ja XJ900S '98 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 13, 2022, 22:46:32 ip
Vastaus #21

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7067

jos korkeussäätö on ollut kääpiöasennossa = alhaalla.

Tuota noin, eikös kääpiöllä pitäs penkki olla mahdollisimman korkealla...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 13, 2022, 22:55:27 ip
Vastaus #22

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
No ensiksi pitää palata Scalaan. Jos sitä olisi ollut tarjolla "kaasu+automaatti" niin voisin nyt ajellakin moisella. Hyvä auto, ja saa myös varusteita mukaan. Käytännössä sama koskee siis "korkeampaa versiota" eli Kamiqia.

XCeed: Sehän on lähempänä Ceediä kuin Kamiq Scalaa. Ja jos auto on ollut vakiopenkeillä, niin en juuri kehuisi, etenkin jos korkeussäätö on ollut kääpiöasennossa = alhaalla. Kia kaipaa sähkösäätö-penkkejä, kun Skodaan voi valita paremmat "mekaaniset" penkit.

Kun Kia liikkeeseen menin ja kysyin vastaavaa mallia kuin Kamiq niin ihan ystävällinen myyjä esitteli minulle XCeedin. Kun koeistuin sen niin heti tuli sellainen olo, että tämä ei ole se auto minkä haluan. Tuntui, että istun montussa.

Onko raatilaisilla mielipidettä Huyndai Konasta?  Ko. mallilla on se yli 190 hv. oleva neliveto bensaversio en sitä ajattele mutta vähän säyseämpi  vaihtoehto.
Moottoripyöräilyä on minulla takana 51-vuotta ja viime kesänä myin viimeisen pyöräni pois.
Siksi en haluaisi ostaa nyt ihan "laiskaa" autoakaan.

Tosin mieleeni on tullut, että pitäisikö kuitenkin vielä pyörä ostaa ja muutama vuosi viellä ajella.🤔

Tammikuu 13, 2022, 23:49:04 ip
Vastaus #23

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
Hondan kolmesatanen CRF Rally polkupyöräks, perskutarallaa... eikä se pois sulje sitä auton vaihtoa?

Tammikuu 14, 2022, 01:13:35 ap
Vastaus #24

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 442
Mummielestä pojat on tuossa auton kokoasiassa väärässä. Hankitaan korkee, iso-ovinen auto kun ei muka normikokoseen enää päästä. Sitten kiivetään siihen järkäleeseen ja ajetaan kuntoutukseen taivuttelemaan niitä jäykkiä niveliä ja kipeitä lihaksia, kun saman voisi tehdä tallissa istahtaen matalaan, piskuiseen kuus-seitkytluvun urheiluautoon. Ja noustaan pois... sen kun tekee viis-kuus kertaa esimerkiksi tunnin aikajanalla, ei takuulla tarvitse kuntoutusta. Meinaan että kokemusta on.
Syyskuun puolivälissä vaihtoivat mulle uuden vasemman polvinivelen ja meinasvat vaihattaa oikeenkin mutta korona sulki kaks salia. En suostunut kulkemaan kuntoutuksessa vaan istahtelin ahtaassa tallissa mk1 Capriin, katselin hetken maisemia ja kömmin pois. Tätä kun tekkee ensinmainittuun tyyliin, voi unohtaa kalliit salitreenit vaikka se kuntohoitaja kuinka vetävä paketti oliskin. Bonuksena sekin oikee todella loppuun kulunut polvi on nyt liki kivuton kolisevasta käyntiäänestään huolimatta. Viikon kuluttua leikkuusta voi heittää sauvat pois.

Tammikuu 14, 2022, 08:05:27 ap
Vastaus #25

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1703
Tuon Riston kuntoutusmallihan tulee uudeksi normaaliksi, kun hommaa käytetyn täyssähköauton.
Joutuu vähän väliä nousemaan  laittamaan autoa lataukseen.
Kun kiire on, etapit jäävät lyhyiksi, kun ei ehdi täyteen ladata.
Tsadista kun lähtee viikoksi leville, niin jää ryyppäämisetkin vähiin, kun loma-aika menee lähes kokonaan "ajmiseen"


Tammikuu 14, 2022, 08:14:33 ap
Vastaus #26

Juhani Halmeenmäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1319
Nythän sen muistin miksi Xceed ei tunnu samalta kuin Kamiq. Xceed ja Ceed on samoilla ovipelleillä, eli se maasturimaisuus on kosmetiikkaa hytin suhteen.
Kona taasen on i20/Rio-pohjalevyllä, ja esim melutasoltaaan pikkuauto. Tietty OK, jollei aio ajaaa kuin kaupungissa, tai kuulo on jo huono.

Ja mullahan on notkeustestipenkkinä tuo 924. Sitten kun siihen menemisestä ja siitä nosuemisesta tulee vaikeaa, on syytä ostaa rollaattori...
GR 650 '84 ja VX 800 '92 ja XJ900S '98 sekä P924 ja MB230CE
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Tammikuu 14, 2022, 11:39:09 ap
Vastaus #27

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 755
Oon joskus voimistellu itteni sellasiin katumaastureihin, missä ovi on sama kiilamalli.  Eli helpottaa se, että penkki on korkeemmalla, mutta sama niskanvääntely sen oven takia.  Sähköpenkkihän tuohon saattas jottain helpotusta tuoda, jos on semmonen toiminto, että mennee taakse ja alas, kun koneen sammuttaa, ja mennee esiasetettuihin säätöihin vasta kun kuski on ängenny ittesä sisään autoon.  Istuin alhaalla, mutta oviaukon ongelma hoidossa.  Ja oottakaatten vaan, ei nää oviaukot vielä kymmenen vuotta sitten miullekkaan mitään ongelmia olleet... ja sillon vielä heilahti jalka takalaukunkin yli helposti moottoripyörän satulaan pyrkiessä.

Tammikuu 14, 2022, 12:39:07 ip
Vastaus #28

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 7067

Tsadista kun lähtee viikoksi leville, niin jää ryyppäämisetkin vähiin, kun loma-aika menee lähes kokonaan "ajmiseen"



Eikä kannata unohtaa sitä pakollista peräkärriä...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 14, 2022, 12:48:28 ip
Vastaus #29

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 293
Nythän sen muistin miksi Xceed ei tunnu samalta kuin Kamiq. Xceed ja Ceed on samoilla ovipelleillä, eli se maasturimaisuus on kosmetiikkaa hytin suhteen.
Kona taasen on i20/Rio-pohjalevyllä, ja esim melutasoltaaan pikkuauto. Tietty OK, jollei aio ajaaa kuin kaupungissa, tai kuulo on jo huono.

Ja mullahan on notkeustestipenkkinä tuo 924. Sitten kun siihen menemisestä ja siitä nosuemisesta tulee vaikeaa, on syytä ostaa rollaattori...

Kiitos näistä Kia ja Huyndai tiedoista/havainnoista.
Kyllä minun seuraava auto taitaa olla Skoda Kamiq 1,5 litraisella koneella, Style varustetasolla ja käyttövoimana bensiini.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 14, 2022, 13:01:46 ip kirjoittanut Esko P. Lehtinen »