Kirjoittaja Aihe: Retro Benelli  (Luettu 2278 kertaa)

Helmikuu 05, 2022, 15:38:29 ip
Luettu 2278 kertaa

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Onko joku ajanut nähnyt livenä meilläkin myynnissä olevaa Benelli Imperial 400. Hauskan näköinen retro

Helmikuu 05, 2022, 18:45:58 ip
Vastaus #1

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1972

Helmikuu 22, 2022, 10:50:44 ap
Vastaus #2

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4147
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Kerroit Timo tuolla toisaalla, että on opeteltava rasvaamaan ketjuja...

 Tarkoittiko se käytännössä tuon Benellin hankintaa ?

 Kiinnostava juttu. laita kuvia ja tarinaa, jos näin...

Helmikuu 22, 2022, 15:03:10 ip
Vastaus #3

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Kyllä Benellin veljesten tuotten ostin mutta trk 502. On tilavampi kun vaimokin tykkää olla välillä mukana. Tosin nukkuu aika ajoin takana. Pitäisi tulla tällä viikolla tontille.
Juu kyselin tuota muualta miten ketjuja hoidetaan nykyisin kun olen niiden kanssa puljannut joskus 80 taitteessa viimeksi. Silloin oli Suzuki 250 PE.
Näitä trk 502 on X malli myös missä on pinna vanteet, karkeat renkaat ja pakoputken näköinen pakoputki.
En ole ajanut kylmät tyypit otin, mitä niitä ajelemaan. Tuleepahan ajellessa tutuksi.

Helmikuu 23, 2022, 08:06:00 ap
Vastaus #4

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1761
Ei nykyketjuja paljoa tarvitse hoitaa.
Oikean tyyppistä rasvaa silloin tällöin, että kumitiivisteet pysyvät liukkaina.
Jos kiinalaiset ovat malttaneet laittaa kunnolliset ketjut, niin monta rengasta saa vaihtaa ennen ketjuja.

Helmikuu 23, 2022, 11:41:29 ap
Vastaus #5

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4147
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
https://www.youtube.com/watch?v=2ySneMcVXNY

 Benellin veljekset.  ;D  Jiang ja Vhu.

 Jeps. jatka kertomusta kun saat pyörän talliin, mielenkiinnolla seurataan.

Helmikuu 23, 2022, 15:37:27 ip
Vastaus #6

Mika T Kyllönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 653
Ei nykyketjuja paljoa tarvitse hoitaa.
Oikean tyyppistä rasvaa silloin tällöin, että kumitiivisteet pysyvät liukkaina.
Jos kiinalaiset ovat malttaneet laittaa kunnolliset ketjut, niin monta rengasta saa vaihtaa ennen ketjuja.
"Ketjurasvan tehtävänä EI ole pyörän pitäminen puhtaana"..... minua opastettiin ketjujen voitelusta aikoinaan.

Maaliskuu 17, 2022, 16:23:25 ip
Vastaus #7

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Tänään tuli Nelli (Benelli). Siistiä työtä noin ensivaikutelma mikään ei repsota kaikki istuu niinkuin pitääkin. Muovia on paljon. Siinäpä pähkäilyä 30 vuoden päästä kun joku osallistuu entisöintikilpailuun.
Pirellin renkaat, jarrut lienee omavalmiste. Jostain olin katsovinaan että Brembon kengät käy.
Ajoin metrin hiljainen on käynti eikä mitään ylimääräistä helinää yms. Koneen alla on vain semmoinen six bäkin kokoinen pönttö.
Matala istua, ainakin kuskin.
Vähän oli bensaa , mittari näytti 0:laa
Siitä se lähtee sano....

Maaliskuu 24, 2022, 15:50:13 ip
Vastaus #8

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Näinä aikoina on hyvä välillä ajatella jotain ihan muuta.
Piti tuohon Benelliin ostaa huolto "pukki" siinäkun ei ole keskijalkaa, 502X on. Onneksi tässä oli ne lankarullat takahaarukassa valmiina. Yllättävn helpolla nousi. Paremmin kuin monet keskijalalle.
Satulan alla sähkö laatikoita missä lukee Bosch ja made in China..
Senkin takia hintaa on saatu vedettyä alas kun tämän mittaristossa ei ole mitään tietokonetta. Simppeli maggina. Trippi siinä kaikki luxsus.
Huolto 6000km välein paitsi eka 1000km.
Hei onhan tässä luxsusta abs jarrut ja jotain joisituksen säätöjä.
Alkuviikosta hain kilven, nyt se on kiinnitetty.
Nää kirjoitukset on ihan uudesta pyörästä mutta onhan jälkipolville perinne arkistoon. Ja sitten luettavissa 30 vuoden jälkeen kun joku entisöi tämän tai samanlaisen.
Tllä sitten kiinnostaako kirjoitukset kovin monia kuin muutamaa.

Maaliskuu 24, 2022, 16:29:57 ip
Vastaus #9

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4147
  • Viraton, varaton, vastuuton, mutta velaton.
 Yli 1ooo lukukertaa, että kiinnostaa...

 Pitää tulla sinne "essolle" kesällä katsomaan, jos elossa ollaan ja besaa ostettavissa.  Puten päätös.

Maaliskuu 25, 2022, 07:29:29 ap
Vastaus #10

Kari Lohko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Oliko työkalulaatikossa Punalippu ? Voisi näyttää Voitonpäivän Paraatissa oikeaa väriä, sirppiä ja vasaraa... ;)

Maaliskuu 25, 2022, 10:06:45 ap
Vastaus #11

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Tiedä noista paraateista. Työkalupussi on kyllä punainen. Täytyy katsoa mitä on sisällä, pieni sirppi ja vasara kenties. Lahja laatikko tuli mukana pari lompakkoa ja joku kotelo. Tarra ja avaimenperä.
Akku on voipaketin kokoinen 8ah. Täytyis vetää gps johto akulta suoraan kun siinä on sulake johdossa..
Esteettisesti tässä on mailman kauhein roiskeläppä. Voittaa seitkytluvun metrin pitkät lärpäkkeet.

Toukokuu 01, 2022, 15:22:03 ip
Vastaus #12

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Eka 100km veto vedetty, jotain mietteitä. Kaksi päällä (n.160kg+20kg bensaa) hyvin liikkuu. Kuutosella 60 sataan ei kakistele . Tuntuu että kone tykkää kolmen ja neljän tonnin kierroksista. Hiljainen onneksi on vaihdenäyttö muuten etsisin 7 ja 8 vaihdetta. Moottori ei tärise . Ei heilu urissa ( uudet renkaat)  ja routa yms tien vaurioista heittämällä yli. Ehkä Guzzi (Stelvio) oli aavisttuksen herkempi menemään mutkiin ei tästäkään pahaa sanottavaa ole. Tuntuu että menee pinta kaasulla satasta. Mittarissa GPS mukaan sellainen +7 heitto. Pyörässä istutaan ikäänkuin sisällä ei selässä. Vaimokaan ei valittanut kyydistä. Vapaata sai välillä etsiä, ehkä ajan kanssa herkistyy.
Hienosäätöä vielä tarvitaan , vaihdepoljin liian alhaalla  nilkka liian mutkatta. Vilkku katkaisin ei kohdalla. Näistä selvitään säädöillä.
Takajarru tunnoton, saapainaa ei mene lukkoon (abs), sen sijaan etusessa on tuntoa ja tehoa. Yhen nippusiteen löysin mikä ei ole kiinni missään liekö ruokatunti pilli tehtaassa puhaltanut ja tullut kiire.
Tämmöisiä mietteitä tähän mennessä ei tämä täydelline ole mikäpä olisi mutta tykkään kuin hullu puurosta.

Toukokuu 24, 2022, 16:04:59 ip
Vastaus #13

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Tänään tuli ajeltua ja käytyä tankkaamassa kun ei oikein tiennyt kuinka tarkkat on bensamittarin palkit. Tankkauksen jälkeen laskeskeli päässäni että kulutus on siinä neljän litran tietämissä. Siis niinkuin noin.
Takajarrupolkimessa on sellainen ihme suoja kaari ettei jalka (kenkä) osuisi koneen kylkeen. Sitä tulee ensin painaneeksi. Pari milliä sivuu on oikea kohta. Sen kyllä saisi sipastu pois mutta olkoon.
Jalkatapeilla seisten ajo on hankalaa jossei mahdotonta, tankin muodosta johtuen. Tämä Benelli nyt on autotermiä lainatakseni citimaasturi. Ettei parane spooriin mennä tai suo pätkille.

Heinäkuu 03, 2022, 16:14:21 ip
Vastaus #14

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 131
Eilen käytiin parinsadankilometrin lenkki ajelemassa, vaimo kyydissä. Strömforssin ruukia katsomassa, hieno paikka.
Oli kyllä vähän liian kuuma Benelli ei lämmöstä ollut moksissakan vaikka Porvoon ruuhkassa madeltiin. En tiedä onko tässä mitään flektiä en ainakaan kuullut mitään siihen viittaavaa ääntä. Luulisin kyllä olevan. Lämpömittari asettui siihen mihin ne asettuvat kun kone on lämmin.
Takajousitus on edelleen liian löysä kaksipäällä ajeluun. En ole muistanut kiristää, säätöjuttu sano.
Motariakin ajettiin muutama kilometri. Menee kyllä kaksi päällä moottoritie nopeutta. Mutta alkaa olla levoton ainakin eilisessä sivutuulessa. Eli ei parhaimmillaan motarilla. Ominta aluetta on jouheat maalaistiet 60-100 sillä välillä. En muuutenkaan tykkää ajella motareita.
Hiekkatiet on vielä kokeilematta.
Täytyy alkaa huoltoa kyselemään merkkihuollosta kun eka 1000km alkaa olla lähellä. Siinä on näköjään vain öljyn ja suodattimen vaihto. Ja joitakin tarkistuksia.