Niiko sanoin aiemmin, on satanen jopa minun rahoistani aika paljon tuosta pyörien vaihdosta. Se tosin sisältää pyörien pesun ja varastoinnin, tasapainotuksen ja ilmanpaineiden tarkastuksen, typpitäytön, ja renkaiden silmämääräisen tarkastuksen, sekä ilmoituksen, josko alkais olla aika ostaa heiltä uudet. Siinä vaiheessa tosin aina nousee mieleen mahollisuus kävellä tien yli ja vaihtaa samalla muutakin...
Mutta helppoa ja helppoa, rahan menon lisäks tässä meijän mallissa on tehtävä päätös ite, on nostettava luuri kouraan ja sovittava aika, ja vielä ajettava auto sinne sovittuna aikana. Siellä riittää, kun antaa avaimet tiskin yli, ja kahvi ja keksi -tarjoilu on koko ajan toiminnassa, ja lisäksi mahollisuus muista läsnäolijoista riippuen puija päivän politiikkaa. Tosin just, kun on päästy asiaan, tullee firman mies tuomaan ne avaimet, auto on ajettu etuovelle, ja pittää lähtee kottiin.
Kaikilla asioilla on puolensa.
jv
PS. Typpitäytöstä vielä sen verran, että takaavat 78% tuloksen sillekin...
PS2. Kuntoiluna tuota voip tehä, maksaminen taas voip jonkun kohalla - ei miun - olla niinkin, että jos sen vaihtoon käytetyn ajan selailee pörssikursseja ja tekkee oikeita johtopäätöksiä, ni jo vain on voiton puolella. Toistan vielä, että ei miun kohalla; miullahan mennee yhteensä ainakin puoltoista tuntia valmisteluineen siihen, että ajan Mikkeliin ja ootan sen vartin vaihtoajan, ja ajan takasin kottiin; siinä ajassa ainakin ennen muinoin ois vaihtunu jo molempien autojen pyörät kotona. Sitte tietysti on toinen juttu, jos saap samalle Mikkelin reissulle sovittuu jottain muuta tähellistä, parturin tai pankin toimihenkilön tapaamisen tai jottain...