Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT380J 1972  (Luettu 99151 kertaa)

Huhtikuu 26, 2017, 10:19:32 ap
Vastaus #150

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 258
Tero kuvaan verrattuna noi luistit jää liikaa auki, en tiedä , mutta oisko mahdollista  et luistit on väärin päin?
Kuvan perusteella ainakin minun silmääni näyttää, että luistit olisivat pohjassa tai ainakin lähes pohjassa. Juuri toissa päivänä katselin omia luistejani takaapäin ja tuolta se näkymä aikalailla näyttää. Takaapäin katsottuna näkymä on tuollainen luistin leikkauksen takia. Etupuolelta katsottuna reiän pitäisi mennä umpeen. Etupuolelta otettu kuva olisi myös kertonut hieman enemmän.

Silti epäilen itsekin edelleen noita luisteja. Vaikka ne tuossa näyttäisi olevan pohjassa, ovatko ne pohjassa silloin kun kaasarit ovat paikallaan? Noissa kuvissahan ne ovat kaukana kurkuista, jolloin vaijereihin voi tulla sen verran löysää, että luistit painuvat pohjaan. Itellä on joskus jossain vehkeessä ollut niin tiukka vaijeri, et vaikka ilmassa kaasaria pyöritellessä on näyttänyt siltä et tämähän on hyvä, vaan sitten paikalleen laittaessa tilanne muuttuu ja luisti harottaa.

Et sinä Petri silti turhaa työtä tee, olipa vika missä oli. Jos alatiivisteet menee moneen osaan irroittaessa varovasti, niin ne ovat jo kyllä olleet ihan valmiit.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2017, 10:39:05 ap kirjoittanut Tero Pääkkönen »

Huhtikuu 26, 2017, 12:34:34 ip
Vastaus #151

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos Tero :D

"Turhaa työtä"...niin,aika monen mielestä tämä on juurikin sitä,uhrata nyt hyvää TV katseluaikaa jonkin haisevan antiikkivehkeen kanssa illasta
toiseen tallinlattialla konttien ja ähkien...

Ostaisi uuden mp/auton tai vaikka molemmat ja kasvaisi aikuiseksi.
Mitä koko moottoiripyörällä kuulemma suomessa tekee,nytkin ulkona lumimyrsky ja lunta tosiaan tulee kaatamalla.
Se on semmoinen perinteinen vappukeli taas tulossa vappuautoineen,mp ja porukkaa lappaa vapputorille ehkä jopa terassille huurteiselle ja sitä se taatusti on..huurteista.

Luisteihin palatakseni eikö ne pitäisi kumminkin aikatavalla jäädä raolleen että kone huutaa punaisille,ei ihan pienen pieni kantaminen kait tee sitä??
Koitettiin sitä niiinkin että kaasuttimet oli paikoillaanja kyllä ne minun mielestäni kierosilmillä kurkkien,sormikopelolla ja vertaillen vaijereilla/ilman vaijereita samoin olivat mutta en minä nyt millimetrin tarkkuutta uskalla antaa....te että näköjään luovuta tuosta luistien kantoteoriasta,tutkitaan ns viimeisen päälle kun päästään taas joskus siihen asti.

Ei se varmaan pahaa tee jos nuo alatiivisteet vaihtaa,niinhän se oikeaoppisesti vissiin olisi alunperin tehdä ja oli viittä vaille etten tehnytkin mutta laiskuus,uusien männänrenkaiden puute ja hyvät yleisnäkymät imu&pakoaukoista+sylinterinkannen irtioton jälkeen aiheutti lisäpurkamisen sijaan kasausvaiheen.

Mäntien+kiertokankien välillä ei ole klappia yhtään että tuntisi,pidin käynnistyspolkimella vastaan.
Sekin hyvä juttu.
Samanlainen tuo rakenne näyttää olevan 380&550 tuon korjauskirjan mukaan,tuntuu aika oudolta jos nuo jompikumpi päätytiiviste pullahtaisi ulos normaalin käynnistysoperaation yhteydessä,senkummempaa tragediaa ei käynnistettäessä ollut kuin että se huusi heti kovin kierroksin käyntiin kun lähti muutaman polkaisun jälkeen.

Nuo muutko teoriat ei kelpaisi,siis kannentiiviste tai nuo alatiivisteet,mites tuo kytkimen "thrust rod"nimellä kulkeva puikko kytkimessä,voiko sen tiivisteen kautta mennä ilmaa johonkin väärään paikkaan koska ei lie tuo vaihdepolkimen uusi tiiviste vuotavvan sisää jos ei kerta ulospäinkään tule mitään eikä eturattaan takaakaan tule mitään ulospäin enää kun uusi tiiviste.

No mites öljypumpun kautta jostain tai bensahanan??
Bensahanasta oli välillä tukittuna se alipainesysteemi kunnolla molemmat päät tukittuina niin hanan kuin imusarjan puolelta,ei mitään eroa.
Bensahana kylläkin on ollut auki ja siinä korjaus-sarja.
Bensaakin tuli,oli tuossa pakkoasennossa että se ei ainakaan bensansaannista ollut kiinni ja tulpatkin oli märänpuoleiset kuten mäntien päätkin?
Ntyt kun joskus lähdetään kasauspuuhiin niin oletteko laittanbeet ala kuin kannentiivisteiden kera jotain massaa/silikonia tms varmuuden vuoksi?
Nämä tiivisteet kun ei ole mitääs suzuki tiivisteitä vaan tarvikkeita ,Taiwanista lähtöisin muistaakseni merkiltään lyhenne NE,joten sitä en tiedä onko ne hyviä-huonoja vai siltä väliltä?
Mites voiko kansi jotenkin olla "kiero",en sitä huvikseni viitsisi koneistamoon kantaa ehkäö turhanpäiten eikä pienet poikkeamat mene jos kasaa jonkin massan tai moottorisilikonin tms kera ne uudet tiivisteet?

Ovat semmoiset kivikovat eikä joustoa yhtään,joskushan ne on enempi paksumpaa pahvimaista sorttia joka antaa pikkasen myöden.

Tiedätkö....tyhmyyttäni otin aluksi ne kuvat juuri sieltä etupuolelta ja sitten huomasin että perhana sentään,uusiksi meni.

Näköjään olisi kannattanut olla huomaamatta mutta napsin uudet sieltä puolelta ja laitan analysoitavaksi illalla tänne teille :D

Tässähän menee järki kohta jos mitään vikaa ei löydy,onneksi tämä ei ole iso autonmoottori....ja käyttöautosta.


« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2017, 12:42:48 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 26, 2017, 15:57:16 ip
Vastaus #152

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 258
Älä suotta kuvia napsi. Ne kun ei kerro tilanteesta kaasarit paikallaan. Kun kaasarit ovat paikallaan kurkuissa, niin keksi joku konsti jolla varmistat, jotta luistit ovat pohjassa. Ne pitää olla pohjassa silloin kun tk-ruuvi on auki. Eri asia on se, tarvitseeko ruuveilla säätää pieni harotus tyhjäkäynnin pitämiseksi, mutta jokatapauksessa niiden pitää mennä pohjaan ruuvi auki. Vähänkään liian iso harotus saa aikaan kierrosten karkaamisen ilman kuormaa, kuten jo moneen kertaan täällä todettu. Jos et silmällä nää, niin ota joku vaikkapa pitkä ja ohut puutikku. Sen ei pitäisi mennä läpi kaasarista luisti alhaalla. Jos se menee läpi kohti sylinteriä, luisti harottaa. Sormikopelolla sitä ei voi varmistaa. Ja tämä tehdään siis siinä vaiheessa kun kaasarit ovat paikoillaan ja jokaiselle kaasarille erikseen.

Kannen tiiviste ei minun mielestä voi tuota tehdä syystä siitä, että puristuksen aikana paine on moninkertainen imuun verrattuna ja vuodon pitäisi näkyä ulospäin väkisin mieluummin kuin imeä vain sisäänpäin.

Kytkimen tanko eikä mikään muukaan siellä voi tuota tehdä, koska kytkinkopan sisältö on vapaata tilaa ympäröivään ilmaan ja se on erotettu kampikammiosta stefalla. Ainoa mikä voi sieltä kautta aiheuttaa imuvuodon, on kampiakselin stefa. Tai no voihan lohkojen saumauskin, mutta ei mennä epätodennäköisyyksiin.

Alatiivisteet ovat mahdollinen vuotokohta, mutta sitä on turha miettiä enempää tässä vaiheessa. Asia selviää sitten kun lyöt kasaan ja käyntiin. Itse en tiivsteissä mössöjä käyttäisi. Ihan jo senkin takia, että alatiivisteen kautta kulkee öljykanava, enkä muutenkaan. Ei sinne sellaisia kuulu laittaa muutenkaan. Kannen kiikutat koneistamolle vasta sitten jos se vuotaa ulospäin. Tietty kannattaahan sitä jollain silmämääräisesti mittailla nyt kun on irti. Esim. lasin päällä tasopintoja kyyläillen.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 26, 2017, 16:28:58 ip kirjoittanut Tero Pääkkönen »

Huhtikuu 27, 2017, 22:14:46 ip
Vastaus #153

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Mitäs Tero&kumppanit tuumisi jos koho(t)takertelee,vaikka vain 1kpl,mitä se vaikuttaisi tuohon tyhjäkäyntiin vaikka näennäisesti kaasu olisin vaijerin osalta kiinni tai tuohon minun puristusmittaukseni tulokseen?
Tuli mieleen kun noita kaasuttimia pyörittelin ja availin niin kun olin laittamassa niitä yöpuulle niin kun olin kohotkin ottanut irti ja laittanut takaisin +testasin kaasutin kohokammion pohjaa myöte kasassa letkunpätkään puhaltaen siitä bensärööristä niin 1 kaasari oli availuni jälkeen jumissa,ei mennyt ilmaa läpi ollenkaan vaikka pyöritteli ylösalaisin+kopistelikin.

Nythän ei pysty sanomaan oliko se noin kun kokeilin koska tuntuu olevan hyvinkin vähästä kiinni tuo liikkuvuus,mutta jos oli niin mitä se vaikuttaisi jos koho jumissa joko ylös tai alas?

Entäs jos kohojen korkeus-säädöistä kääntäisi nuo taivutukset klipareista suurinpiirtein suoraan,siis niinkuin ne monesti näyttää olevan vanhemmitenkin eli silleen sinnepäinsäädöt  mutta useimmiten vissiin toimivat kun ei ole omistajat/huolto taivutelleet ylös jos alaspäinkään kliparetta koko aktiivi käyttöikänä,liekö ne tehtaalta tulleissa pyörissä miten säädetty vai onko oikein mitenkään?

Sitten oli tuon kaasuvaijeri auki tuosta haarakohdasta ja koitin liennytellä että ne 4 jatkovaijeria tuosta "päävaijerista"kaasukahvaan liikkuisivat herkästi siellä jatkoksen sylinterin sisällä,kyllähän ne tihkeät oli mutta oliko liian tihkeä aiheuttaakseen tuon hurjan käynnin,saas nähdä.
Koitetaan nyt joka mahdollinen paikka tutkia mitä päähän pälkähtää.

Huhtikuu 27, 2017, 23:06:53 ip
Vastaus #154

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1940
Älä koske kohoihin, jos nuo kaasarit on nykyisillä asetuksilla joskus pelanneet.
Menee jo sellaiseksi hakuammunnaksi, että kohta purkautuu koko moottori....oma mielipiteeni on edelleen se, että vika on siinä, että kone saa pikkiriikkisen liikaa ilmaa, joka luultavasti johtuu siitä, että joku/kaikki luistit jäävät pikkuisen ylös.
Tuo on moottorina niin yksinkertainen, ettei se tuossa määrin ota itseensä, vaikka joku tiiviste pikkuisen falskaisikin. Puristuksia on turha tässä vaiheessa murehtia.
Jos kone huutaa, luistit eivät ole pohjassa.

Itse työntäisin mopon pihalle, polkaisisin käyntiin ja lähtisin ajamaan.

Huhtikuu 28, 2017, 08:23:06 ap
Vastaus #155

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 258
Samaa mieltä Pertin kanssa. Liikaa salaliittoteorioita kun todennäköinen syy on yksinkertainen. Neulaventtiileihin voi sumutella vaikka crc:tä niin pysyvät liukkaina bensan saapumiseen asti.

Huhtikuu 28, 2017, 10:05:02 ap
Vastaus #156

Juha Helminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 206
Komppaan aiempia kommentteja tuosta vianetsinnästä. Itse lähtisin liikkeelle seuraavalla tavalla

1. Kaasuttimet + ilmansuodatin paikalleen aivan normaalilla tavalla

2. Kaikki kaasuvaijerit irti luisteista

3. Tyhjäkäyntiruuvit auki

4. Testi

Älä nyt missään nimessä lähde kohoja säätämään. Menee vielä bensapinnat sekaisin ja saat vielä ne säätää uudelleen.

T: JH

Huhtikuu 28, 2017, 10:20:12 ap
Vastaus #157

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kaasarit ei ole aikaisemmilla eikä nykyisillä asetuksilla(sitäpä ei voi sanoa kun ei pysty koittamaan kierrokset punaisilla) koskaan pelanneet koska nehän ovat tässä talven mitaan olleet auki ja nyt vasta kokeilussa,syykin oli aika yksinkertainen mikäli tätä jännitävää jatkokertomusta on seurannut.

Se ei meinannut lähteä sitten millään käyntiin,polkijalta loppui kunto kesken ja sitten kun se lähti se lähti silleen varovaisesti hissukseen ja sitten kävikin ihan ok+nätisti kun tyhjäkäyntiruuvit oli ruuvannut niin että se kävi suht reippaasti ettei sammuisi,muu hienostelu jäi taka-alalle mutta ei niitä milläänmuotoa laskettu noita kierroksia suuttimen ruuvauksissa koska heti alunperinkin tämä oli tarkoitus käydä läpi ja pakkokin,ei tätä pienellä säätelyllä ihan olisi saanut toimivaksi.

Tällä oli vaan ajettu vaikka ei tämä toiminut edes sinnepäin kunnolla vai olikokaan ajettu pahemmin koska eihän tätä uskaltanut sammuttaa enää kun käyntiin sai.
Tämä on joskus reilu 10v sitten tehty ammattitaidolla koneesta lähtien mutta hyvään kotiin+hoitoon on tullut katkos ja seuraava omistaja olkin sitten vähempi onnistunut näitten huolto+korjaushommiensa kera tai jättänyt ne tyystin tekemättä silloin hienoon pyöräänsä,siksi tämä on näin kun nyt on ja niitä km ei ole tullut paljoa viimeisten vuosien aikana,ei tällä pystynyt mihinkään lähteä jos piti sammuttaa.


Vaihteistoöljyt valui rikkinäisten tiivisteiden ansiosta ulos lammikkona,pakoputket sormikireydessä heiluen kuin mummon hammas ja vaimentimet täynnä vaseliinimuodossa olevaa möhjää jotka oli joskus olleet vaimenninvillaa ym kivaa.


Kaasuttimet oli karmean näköiset,kuinkahan monta ja enempikin vuotta olivat olleet oman onnensa nojassa.
Se oli vain 1 kohta joka oli syynä surkeaan toimintaan,tärkeimmät muut sytytys pielessä,kärjet ei edes sinnepäin ja puolat oli ehkä tiensä päässä.
Ne kohojen klipareet olikin muuten taivuttamatta kunnes itse taivutin,sitäpä en osaa sanoa oliko kohot vielä vuodelta-72 vai uudemmat?
1 nyt kumminkin on uusi koska vanha oli vuotanut ja sisällä tuntui olevan litisevää ääntä eli bensaa tms vuosien varrelta elikkäs se kaasutin ei taatusti ollut pelannut ok.

Asia oli huomattu joskus ja sitä oli kylläkin yritetty korjata mutta huonon menestyksen kera tosin,tinat oli menneet reiän viereen...
Enpähän ruvennut enää itse taiteilemaan tinailua,huonot on kokemukset täälläkin,taitolaji.

1 uusi siis ja 2 vanhaa nyt,löytyy kylläkin vielä 2 niitä uutta tarvittaessa mutta ehjiä nämä nyt kyllä kaikki on.

Mopon voi työntää pihalle joo,aurinkokin paistaa lumimyrskypäivien jälkeen,mutta kun tuo kone ajamiseen on pöydällä palasina.... :laugh:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2017, 10:45:40 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 28, 2017, 10:41:41 ap
Vastaus #158

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1940
Joopa.....
Sen verran noista kohojen säädöistä, että jos koho ei sulje neulaa, kone saa liikaa ja tukehtuu. Toinen ilmiö on pensan juokseminen hukkaputkesta lattialle.
Kun kerran on korjauskirja käytössä, siitä löytyy myös pensan pinnan ja muutkin kaasuttimen säätöohjeet. Ei niitä kannata arvalla lähteä kokeilemaan, ei normikuntoisessa 2-tahtisessa oikein ole kuin yksi oikea säätö.
Pieni imuvuoto ei vaikuta juurikaan käyntiin, mutta ajossa vie helposti seoksen laihalle.
Vähänkin laihalla palaa mäntä, rikkaalla taas ei kestä tulpat.
Myös sytkävehkeet on syytä asetella kirjan ohjeiden mukaan, niin ei tule mäntävaurioita.



Huhtikuu 28, 2017, 11:01:18 ap
Vastaus #159

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Sytytys on säädetty,kärjet myös ja kärjetön systeemi on tallissa  jo vuoroaan odottamassa jahka sen asentaa kun tämän nyt ensiksi saa toimimaan ns normaalisti että pääsisi hommassa eteenpäin normikuvioin.
On korjauskirjat joo ja säätökin tehty aiemmin bensapinnoille ohjeiden mukaan.
Huomiotavaa ja outoakin on minusta korjausoppaan kuvissa jossa näkyy tuo klipare kohossa niin sitä ei ole missään näkyvissä lähikuvissa pahemmin jos ollenkaan ole taivutettu mutta jos ohjeiden mukaan bensapintaa säätää niin kyllä taipuu niin että silmä näkee...
Tässä ei kaasuttimen kyljessä ole kuin 2 ruuvia joita pyörittää,tyhjäkäynti+seosruuvi,siinä ne.
Tulpat on uudet.

Tätä ei siis voi "säädellä" perinteiseen tyyliin eikä hifistellä kun kone kiertää n7000-8000 siinä itsekseen heti kun lähtee käyntiin,ei pahemmin aikaa tutkia tarkasti imuvuotojen kohtia,meinaan se ei pitkään kestä moisilla kierroksilla ennenkuin vähän isompaa ongelmaa pukkaa...
Eihän tässä mitään hätää olisi jo kierrokset olisi vain vähän reilunpuoleiset,vaikka puoletkin tuosta,olisi aikaa tutkia sitä kun se käy.
Nyt tämä menee laajoilla kaarilla ja teorioilla  juurikin tuosta syystä että korjailua tarviisi tehdä "arvaamalla"ennakkoon kun sitä ei voi tehdä käynnin aikana,siinä ei montaa kymmentä sekuntia lie aikaa niin ei käy ollenkaan....

Asian pikkuisen ongelmallisuuden voi todeta kiilaamalla kaasu pohjaan ja käynnistämällä autonsa/mp ja siirtyen tutkimaan "rauhallisesti "konehuoneen puolelle miksiköhän se huutaa noin kovasti ???
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 28, 2017, 21:22:49 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Huhtikuu 28, 2017, 11:40:52 ap
Vastaus #160

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 489
Sotkeennunpa minäkin soppaan.

Tuossa Mikunin pensapinnan säätöohjeet:

http://xs650temp.proboards.com/thread/16232/set-float-height-mikuni-vms

Jos yhteen kaasariin ei mene puhaltamalla ilmaa, on siellä jotain pielessä. Avaa!

Jos kierrokset ampuvat heti täysille, ja saat sen kuitenkin käymään, on vika mitä suurimmalla tiodennäköisyydellä siinä, että luistit eivät laskeudu riittävän alas. Ilmavuoto jossakin muualla pitäisi olla niin suuri, ettei moottoria saisi enää käymään.

Luistin sulkeutumisen jopa kuulee moottorin ollessa pysäyksissä, jos kaikki on kunnossa. Kun hellittää kaasun vaikka puolesta välistä, pitää kaasareista kuulua selvä kilahdus, kun luisti osuvat pohjaan tai säätöruuveihin.

Myös esim. 3mm:n poranterällä voi todentaa luistien pohjaamisen. Säätöruuvit täysin auki, ei terän pitäisi mennä luistin alitse.

Ilmavuodon mahdollisia paikkoja:

- imukurkku
- imukurkun tiiveys sylinteriin
- luistin kansi
- alipainekraanan imuletku
- sylinterin alapään tiiviste
- lohkon sauma
- stefat
- ja Suzukeissa vissiin ne öljyn keruuletkut

Mikuneissa on ilmaruuvi ei seosruuvi. Kierrä ne aluksi melkein kiinni.

Onko ryypyn luistit paikallaan?



Huhtikuu 28, 2017, 11:45:29 ap
Vastaus #161

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1940

Asian pikkuisen ongelmallisuuden voi todeta kiilaamalla kaasu pohjaan ja käynnistämällä autonsa/mp ja siirtyen tutkimaan rauhallisesti konehuoneen puolelle miksiköhän se huutaa noin kovasti ???

Noinkin tietysti voi toimia......no harjoitus tekee mestarin ja varmasti purkaminen ja kokoaminen on hyvää harjoitusta.
Pitää vaan selvittää ja dokumentoida aina ennen purkamista, mikä on lähtötilanne, ettei tee samaa virhettä kahta kertaa. Suinpäin palasteleminen ei tuo muuta kuin rikkoontuneita kierteitä ja huonoja tiivistepintoja.

Se on hienointa kun itse tekee, mestari katsoo aina peilistä vastaan 8)

Huhtikuu 28, 2017, 12:50:53 ip
Vastaus #162

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 859
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Ilman putsareita polkaset käymään, sitten kättä tai muuta tuketta kaasareiden imupuolelle, jos huutokäynti jatkuu, on syy muualla kun luisteissa, veikkaan että tukehtuupi.
Jussi 044 7212497

Huhtikuu 28, 2017, 13:47:16 ip
Vastaus #163

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 258
Tarkastitkos Petri ne ilmaruuvit, jotka tuli ilmeisesti korjaussarjassa uudet? Niiden täytyy olla täysin identtiset orkkisten kanssa. Väärä pituus tai päässä olevan kärjen muoto saa aikaan käyntihäiriöitä. Paljonko olet ilmaruuveja kiertänyt auki edellisiin testeihin?

Huhtikuu 28, 2017, 22:07:36 ip
Vastaus #164

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tervetuloa velipuukka, saa tulla soppaan sekoittamaan,eiköhän tässä jo kaikki teoriat kohta nostettu pöydälle mitä yksinkertaisessa 2t moottorissa voi vikapaikkaa olla,onneksi ei isompi ja monimutkaisempi kone...

Bensapinnat on säädetty ja ovat nyt(niinkuin oli muuten testienkin aikana)taas uudelleen mittailtu,onpahan tekemistä osien odottelunkin aikana,toki putsailua tiivistepintoihin jne aina piisaa ym,onhan tuota kun kehittää.

Tulossa uudet +1 männänrenkaat(NOS suzuki) ja tiivistesarja+SRIS letkut.

Ilmaruuvit tuli uudet joo ja ne on viimeisen päälle syynätty työntömitalla pituudeltaan kuin kierteen pituus+pään muoto ja ovat identtiset vanhoihin,paitsi kiiltävämmät.
Nyt tuo kohojuttukin on varmistettu,kaasuttimia käännelty kohokammion kansi kiinni ja letkulla testattu että aukeea+sulkeutuu niinkuin pitääkin.

Ovat olleet auki testien aikana kieroksesta kolmeen nuo ilmaruuvit,ei mitään eroa.

Tuo putsarijuttu on hyvä ja on tullut mieleeni myös tällä,samaa juttua olen käyttänyt aiemmin mopossa!!


Guzzi mopossa oli tuo kampiakselin tiiviste risa, tuo kikka auttoi silleen että selvitti vian syyn kun mopo lähti käyntiin vain ryypyn kera,ei muuten elikkäs peittämällä tuota ilmanputsaria ja ryypyttämällä tuli jonkinmoinen poltettava seos,ryyppy pois tai ilmapuoli normaaliksi niin sammui.


Toivottavasti seuraava yritys on semmoinen ettei tarviisi niitä Huovisen kuuluja välikäsiä peittämään putsareita+säätämään samalla+ruiskuttamaan löytyykö mistä  vuotokohtia,normaalikädet ei piisaa mutta putasreiden peittämiseen löytyy kyllä joku muu kikka kuin kämmenet.

Joo,täällä on varsinainen mestari itse eikä peili ole sitä mieltä että on olen kaikkein kaunehin :laugh:

Ryypyn luistit oli paikoillaan ja tutkittiin myös sitä voiko ne vuotaa jostain,ei oikein voi eikä niissä mitään tiivisteitä kuulu olla korjauskäsikirjan räjäytyskuvan mukaankaan vaan koitettiin myös ohuin tiivistein,ei hyötyä.

velipuukalle vielä ellet jaksa lukea näitä aiempia sepustuksia niin on uudet kumikurkut+kunnon klemmarit(koitettu myös vanhoilla kurkuilla+klemmareilla),luistin kansi on semmoinen jossa on tiiviste ja se on paikoillaan jousen yläpuolella,alipainehanassa on uudet tiivisteet mutta koitettu myös alipaineosio tukittuna eli niin hanan kuin imusarjan pää tulpattu kunnolla kuten nyt yhä on ja hana ollut pakkosyöttöpuolella+bensaa tuli koska letkut uudet+joissa suodattimet joista näkee että tavaraa tuli niihin (koitettu myös suorin letkuin ilman ylimääräisiä suodattimia,ei eroa).

Sylinterin alapään tiivisteet oli vanhat mutta ne vaihtuu nyt uusiin,kuten kirjoitinkin niin kunnolla isolla kädellä starttipilottia sumutellen sylinterien alasaumoihin ainakin oikea pytty reagoi siihen röpeltäen+pudottaen kierroksia radikaalisti lopulta sammutten koko koneen,muista ei oikein tietoa vuotaako muutkin koska aikaa operaatioihin rajallisesti eikä tuohon keskipytyn saumaan kunnolla saa sumuteltua mitenkään kun kaasutinpatteristo edessä ja pakokäyrät toisella puolen.
Lohkon saumat?
Niistä en osaa sanoa,ei availtu muuta kuin ylähäältä alaspäin kannen poistoon asti aiemmin ,nyt sylintereihin alapäähän asti ja avattu toki nuo sivuposket molemmilta puolin,ei muuta.

Öljyn keruuletkuja on moneen otteeseen tutkittu,ehjät on ja tiiviitä liitoksia yhä tiivistellen,nyt on tulossa ihkauutta letkua veli Kiinalaiselta joka oikeaa virallista kokoakin ID 2mm ja OD 5mm.
Stefoista vaihdettu uusiin rajusti vuotanut eturattaan takana ollut tiiviste kuin vaihdevivun takana ollut stefa.
Ei vuoda mistään öljyä nyt,toisin kuin aiemmin.

Jahka kaasuttimet on taas kiinni imusarjassa,luistit vaijereineen kiinni+raketti valmis lähtöön niin koitetaan kaikkia kikkoja noitten luistien alasmenon varmistamiseen vaikka mestari on moneen kertaan tutkinut mielestään ne vaan tuosta teoriasta ette luovuta,lupaan tutkia poranterillä,hajotettujen puisten pyykkipoikien kanssa kuin myös peilin,sormien ja mulkosilmien kanssa yritetty tähän asti .

Kiitos taas vinkeistä :D


« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 29, 2017, 09:50:21 ap kirjoittanut Petri J Kokko »