Tervetuloa velipuukka, saa tulla soppaan sekoittamaan,eiköhän tässä jo kaikki teoriat kohta nostettu pöydälle mitä yksinkertaisessa 2t moottorissa voi vikapaikkaa olla,onneksi ei isompi ja monimutkaisempi kone...
Bensapinnat on säädetty ja ovat nyt(niinkuin oli muuten testienkin aikana)taas uudelleen mittailtu,onpahan tekemistä osien odottelunkin aikana,toki putsailua tiivistepintoihin jne aina piisaa ym,onhan tuota kun kehittää.
Tulossa uudet +1 männänrenkaat(NOS suzuki) ja tiivistesarja+SRIS letkut.
Ilmaruuvit tuli uudet joo ja ne on viimeisen päälle syynätty työntömitalla pituudeltaan kuin kierteen pituus+pään muoto ja ovat identtiset vanhoihin,paitsi kiiltävämmät.
Nyt tuo kohojuttukin on varmistettu,kaasuttimia käännelty kohokammion kansi kiinni ja letkulla testattu että aukeea+sulkeutuu niinkuin pitääkin.
Ovat olleet auki testien aikana kieroksesta kolmeen nuo ilmaruuvit,ei mitään eroa.
Tuo putsarijuttu on hyvä ja on tullut mieleeni myös tällä,samaa juttua olen käyttänyt aiemmin mopossa!!
Guzzi mopossa oli tuo kampiakselin tiiviste risa, tuo kikka auttoi silleen että selvitti vian syyn kun mopo lähti käyntiin vain ryypyn kera,ei muuten elikkäs peittämällä tuota ilmanputsaria ja ryypyttämällä tuli jonkinmoinen poltettava seos,ryyppy pois tai ilmapuoli normaaliksi niin sammui.
Toivottavasti seuraava yritys on semmoinen ettei tarviisi niitä Huovisen kuuluja välikäsiä peittämään putsareita+säätämään samalla+ruiskuttamaan löytyykö mistä vuotokohtia,normaalikädet ei piisaa mutta putasreiden peittämiseen löytyy kyllä joku muu kikka kuin kämmenet.
Joo,täällä on varsinainen mestari itse eikä peili ole sitä mieltä että on olen kaikkein kaunehin

Ryypyn luistit oli paikoillaan ja tutkittiin myös sitä voiko ne vuotaa jostain,ei oikein voi eikä niissä mitään tiivisteitä kuulu olla korjauskäsikirjan räjäytyskuvan mukaankaan vaan koitettiin myös ohuin tiivistein,ei hyötyä.
velipuukalle vielä ellet jaksa lukea näitä aiempia sepustuksia niin on uudet kumikurkut+kunnon klemmarit(koitettu myös vanhoilla kurkuilla+klemmareilla),luistin kansi on semmoinen jossa on tiiviste ja se on paikoillaan jousen yläpuolella,alipainehanassa on uudet tiivisteet mutta koitettu myös alipaineosio tukittuna eli niin hanan kuin imusarjan pää tulpattu kunnolla kuten nyt yhä on ja hana ollut pakkosyöttöpuolella+bensaa tuli koska letkut uudet+joissa suodattimet joista näkee että tavaraa tuli niihin (koitettu myös suorin letkuin ilman ylimääräisiä suodattimia,ei eroa).
Sylinterin alapään tiivisteet oli vanhat mutta ne vaihtuu nyt uusiin,kuten kirjoitinkin niin kunnolla isolla kädellä starttipilottia sumutellen sylinterien alasaumoihin ainakin oikea pytty reagoi siihen röpeltäen+pudottaen kierroksia radikaalisti lopulta sammutten koko koneen,muista ei oikein tietoa vuotaako muutkin koska aikaa operaatioihin rajallisesti eikä tuohon keskipytyn saumaan kunnolla saa sumuteltua mitenkään kun kaasutinpatteristo edessä ja pakokäyrät toisella puolen.
Lohkon saumat?
Niistä en osaa sanoa,ei availtu muuta kuin ylähäältä alaspäin kannen poistoon asti aiemmin ,nyt sylintereihin alapäähän asti ja avattu toki nuo sivuposket molemmilta puolin,ei muuta.
Öljyn keruuletkuja on moneen otteeseen tutkittu,ehjät on ja tiiviitä liitoksia yhä tiivistellen,nyt on tulossa ihkauutta letkua veli Kiinalaiselta joka oikeaa virallista kokoakin ID 2mm ja OD 5mm.
Stefoista vaihdettu uusiin rajusti vuotanut eturattaan takana ollut tiiviste kuin vaihdevivun takana ollut stefa.
Ei vuoda mistään öljyä nyt,toisin kuin aiemmin.
Jahka kaasuttimet on taas kiinni imusarjassa,luistit vaijereineen kiinni+raketti valmis lähtöön niin koitetaan kaikkia kikkoja noitten luistien alasmenon varmistamiseen vaikka mestari on moneen kertaan tutkinut mielestään ne vaan tuosta teoriasta ette luovuta,lupaan tutkia poranterillä,hajotettujen puisten pyykkipoikien kanssa kuin myös peilin,sormien ja mulkosilmien kanssa yritetty tähän asti .
Kiitos taas vinkeistä
