Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT380J 1972  (Luettu 88712 kertaa)

Toukokuu 23, 2017, 23:02:30 ip
Vastaus #165

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Täällä Taas :D
Moni odotti ja toivoi että olisi loistanut vaan poissaolollaan....

Se on sitten ensimmäinen ajopäivä koeajoineen tehty ja uskokaa tai älkää,se toimii!!
Moottori oli taas atomeina ja nyt sinne vaihtui ne sylintereiden alatiivisteet uusiin(aika repaleiset ne vanhat kyllä olikin) ja omin luvin laitoin ohuesti Hylomaria kaveriksi tiivisteisiin.

Olisi säästynyt isolta vaivalta ja v käyrältä jos peiliin katsova pulskahko punanaama olisi vaihtanut ne edellisellä purkukerralla...

Tiedä oliko hyvä vai huono idea mutta näyttää pitävän ja tuolla maailmalla tuntuivat olleen moista ideaa käyttäneet,suosittelivatkin joten näin tein
kun moista ainetta putkilonloppu tallista löytyi.
Sama juttu tehtiin kannentiivisteiden kaveriksi,auttaa kuulemma pitämään pienet kannen muotovirheet sisällään ilman vuotoja tuo sama aine
ja kuulemma samoja tiivisteitä voisi käyttää uudelleenkin,siihen en osaa sanoa enkä suosittelisi itse,ei ne niin paljon kumminkaan maksa ja ovatpahan ainakin uudet ja puhtaat eikä sinisessä mönjässä.
Ei vuotanut alapuolet enää sylintereissä kun suihkuttelin starttipilottia saumoihin eikä reagoinut pilotti muihinkaan kohteisiin imukurkuista muuhun kaasareiden ympäristöön ja hyvä kait se sitten on vuotopuolelta nyt,ei ilmavuotoja.
Aiemminhan tämä tukehtui jopa sammui moisesta pilottikuurista alasaumoihin.

Toinen vielä oudompi juttu jota ei edes kaikkitietävä netti pystynyt avaamaan oli miksi Suzukin kaasuvaijeri samalla ja oikealla varaosanumeroilla(numero on jopa painettu vaijerin kuoreen tehtaalla kuin pussiinkin) on n reilu 3cm eripituinen ,siis se kaasukahvalta lähtevä 1 vaijeri on pikkasen lyhempi kuin vanhassa mutta ne haarapalan jälkeiset vaijerit on samanpituiset.
Näinhän te kyllä ehdotittekin ja väitin vastaan että luistit menee pohjaan ja siltä se oikeasti näyttikin mutta ei näköjään tai ainakin se tällä vanhalla korjatulla vaijerilla nyt toimii kuten pitääkin ja säädin synkronoinnit+perus-säädin tyhjäkäynnin+seosruuvin ja sen öljypumpun.
Neulat on keskilovissa ja suutinkoko 85.

Vanha vaijeri oilkin muuten ok mutta vaijerin se rispainen öljypumpun haara sai nyt uuden vaijerin eli haarapalasta asti kuorineen irti vanha ja tarvikepalaa tilalle+pää sinne haarakappaleen reikään syvälle kuten muissakin ja liimasin semmoisen liimaklöntin epoksilla että kaikki haarapalan jälkeiset vaijerit on samassa liimaläjässä sentin verran niin on tukeva ja tukena tuolle öp haaralle ja hyvin näyttää toimivan eikä ne sieltä tankin alta näy.
Olkoot tuo outo vääränmittainen sitten se varavaijeri josta työstää tarvittaessa passelin ellei sille tarvitsijaa löydy muualta.
Mitään muita vaihtoehtoja ei edes tarjottu noihin 1972-73 malleihin,senjälkeen tuo vaijerityyppikin oli ihan erimoinen.
Ei siis edes erimoisia ohjaustankoja ollut virallisina lisävarusteina tarjolla ja niille siten omia vaijereitaan eli mystinen juttu,varsinkin kun kyse ikivanhasta NOS alkuperäisvaijerista juurikin oikealla varaosanumerolla.
Eroa oli kumminkin niin vähän ettei sitä huomannut ennenkuin ne laittoi katosta roikkumaan vierekkäin mutta tuo n reilu 3cm lienee tarpeeksi iso ero ettei oikein pelitä...
Onko siis minun ohjaustankoni jotenkin erimoinen kuin vakiotanko ja tämä vanha vaijerikin joku erikoismittainen,en tiedä kun ei vertailutankoa.

Noh,kaikkea sitä oppii ja näkee kantapään kautta :-[

Samalla kertaa kun sylinterit oli pois niiden alatiivisteiden vaihdon vuoksi vaihtui myös männät,mukana tuli uudet +1,00 koon männät renkaineen+tappeineen ja lukkoineen joita turha säästellä hamaan tulevaisuuteen,parempihan ne nyt käyttää oli samalla kun helppo vaihtaa.
Pikkasen korkeampipuristeiset vertaillen ja sivuprofiili erityylinen,valmistaja IMD Englanti jotka nettitutkiskelun mukaan ihan oikeasti siellä tehdytkin ja tehdään yhäkin moniin vetaraanipyöriin.
Tämä siis +1,00 ylikoossa,en porauttanut nyt koska sylinterit on tosihyvät naarmuttomat.

Sylintereiden imu+pakokanavat siistittiin,niiden reunat pyöristettiin ohjeiden mukaan uusille männänrenkaille ja nyt ne on varmaan kuten kuuluukin ilman karkeaa tehdasjälkeä jossa purseita ja tasovirheitä tuntui olevan reippaasti,ovat suurinpiirtein sileät sormituntumalla.

Ne vanhat männät ovat ihan ehjät,pikkasen tummentumia jotka lähti nekin hyvin pois pienellä puunauksella,männänrenkaat ehjät ym eli ken moisia ehkä kaipailee niin ottakoot yhteyttä.

Löytyy myös uudet NOS männänrenkaat +1,00 kokoiset joka sylinteriin ja numerolla 12140-33711 valmistaja Suzuki,harvinaista orkkistavaraa jo jos ei ne yleensä laaduttomat halppis männänrenkaat kelpaa.

Tämmöinen tämä nyt sitten on,vaatii tietty säätelyä ja ihmettelyä mutta ajokunnossa+toimii,tyhjäkäynti nättiä eikä kuulu kilinöitä jos kolinoitakaan poikkeuksellisen paljon,semmoinen Wartburgin ränttänttän ääni ja savumaailma menneiltä ajoilta.

Uusi satulanpäällinen on vielä asennuttamatta,se kärjetön sytytys odottaa myös ja pikkudetaljointiia kaikenmoista joita ihan mukavakin pikkuhommina tehdä kun sai tämän isomman osakasan niputettua joka somistikin osillansa ympäri tallia koko talven.

Seuraavaksi harrasteauton kimppuun,siinä ois pari pakoputken alastuloa liitettävä niiden jatkoputkiin ihan vaan liittämällä kun ovat sopivasti supistettu toisiinsa nähden,mittarihommia ym,jahka innostuu tässä kesän aikana.

Kiitos iso kaikille jotka auttaneet,neuvoneet,kannustaneet &pähkineet kanssani,ongelmat voitettiin lopulta(kop,kop) ja mitä eteen tulee niin kertoillaan ja ihmetellään,nyt täytyy kerätä kilometrejä sään salliessa,ajaa tekniikkaa sisään rauhallisesti ja tutkia mitähän tuli ostettua...ainakin se tuntuu minun tasooni suht kirpakalta metalliampiaiselta näinkin vanhaksi vehkeeksi joka ei tietysti oikeisiin isoihin superpyöriin tottuneille ole kuin vitsi ja nykypyöriin verrattuna enempi hymyilyttää..siis niinkuin Warre autopuolella.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2017, 21:48:21 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 23, 2017, 23:58:57 ip
Vastaus #166

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1540
Hyvä että triple toimii ja palaa ajoon :)
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Toukokuu 24, 2017, 01:39:40 ap
Vastaus #167

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 208
Tässä on purkki Diapamia mennyt Petrin tekstejä lukiessa , minä kun olen niin empaattinen  :) .

Toukokuu 24, 2017, 08:19:00 ap
Vastaus #168

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1790
Tässä on purkki Diapamia mennyt Petrin tekstejä lukiessa , minä kun olen niin empaattinen  :) .

Ja mulla laatikko kaljaa....

Toukokuu 24, 2017, 08:46:21 ap
Vastaus #169

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 860
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Jussi 044 7212497

Toukokuu 24, 2017, 22:23:18 ip
Vastaus #170

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Joo,kyllä täälläkin meni eilen(1)purkki samaa janojuomaa tuossa pyörän vieressä ulkona tuumien ja kyllä kuulkaa maistui,aivan sama vaikka oli arkipäivä ja päiväsaika,siinäpähän naapurin utelias äijä sai taas puheenaihetta mutta kyllä tämä oli nyt työvoitto sananmukaisesti ja tänään on sitten ajeltu ehkä jopa 30km ilman mitään ihmevikoja.
Kytkimen säätöä piti tehdä,tahtoi mennä vapaalle vähän liian tahmeasti tuolla liikennevaloissa,semmoista eestaas klapittelua,toki ihan vieras pyörä vielä oikkuineen ja oppii oikeat temput ajanmyötä.
Muuten vaihteet meni ja menee ajaessa hyvin päälle,toki mitään hajua ole millainen laatikko oli toiminnaltaan 45vuotta sitten uutena kun joku sen osti liikkeestä vaan saattaapi tuosta uutuudenkankeus jo olla vähintäänkin kadonnut ;D

Tyhjäkäynnin säätelyä ollut,pikkasen tuo valot päällä tai pois aiheuttaa liian isoja kierroseroja mutta kun täällä kerta valoja on käytettävä ja turvallisuus-syistä myös kannattaakin niin säätö valot päällä asetuksiin.
Seosruuvit on nyt sen 1 kierros ja neljäsosa auki kuten ohjeet kehoittaa,olkoot nyt tovi siinä kun ei keksi onko tuota ruuvattava johonkinpäin,aika näyttää.
Mitään tavaraa ei vuoda mistään,ei bensaa eikä öljyä eli hyvä juttu kerrassaan.

Kiva ja huomiotaherättävä tuo äänimaailma mitä tämä tuottaa,päät kääntyy joko paheksuvasti,ihmetellen tai mielenkiinnosta,saattaa joku tunnistaakkin moisen sekametelin hajuineen nuoruudestaan ja jäädä sen vuoksi muisteloihinsa,hyviin tai huonoihin.

Jotenkin kuin 4tahtista ajaisi tuon ihmeen laajan väännön puolesta vaikka kone ei kuutioilla ole pilattu,ei ollenkaan tarkka vaihteiden suhteen jos leppoisasti haluaa ajella hissukseen.
Päräytin tuota päätietä muutaman kilometrin semmoiset 100 lasissa eikä tutinoita,heijaamista tai muutakaan epämiellyttävää,toki tuulihan ottaa melko voimakkaasti kuskiin,mutta ihmeen hyvä näin vanhaksi vehkeeksi ajaa ja helppoa.
Tämä on kummiskin jonkinsortin sisäänajossa minun kohdallani ja uusi ajotuttavuus niin öljyä laitettu "varmuuden vuoksi"tilkka bensankin  sekaan joten tulee pikkasen ylimääräistä savunmuodostusta ja varsinkin tuo päätienpätkä antoi taustapeiliin kunnon sinisen savuverhon :laugh:
Ei oikein luonnonsuojelijan unelmalaite ,itsekkin kumminkin luontoihminen olen joten vähän on ristiriitaista.

Tuommoistahan se silloin nuorena oli ja muisteli että ihan tavallinen näkyhän moinen sauhu lukuisten mopojen+moottoripyörienkin perässä vielä ja jopa niitä 2t autojakin näki vielä tuolloin normaaliliikenteessä,sittemmin enää todella huonokuntoisten 4t ajopelien perässä tuo käry tai suutinvikaisen dieselin pikimustat pölläytykset.
Nykyään kaikki haju,maku ja äänimaailma on kiellettyä,mieluusti äänetöntä menoa kuin sähkömoottorilla ja ripeää sellaista.
Hyvin lähtee käyntiin,kylmänä pikkasen ryyppyä hanikasta ja ensipolkaisulla räpätys alkaa.

Jarrut tuntuu ihan riittäviltä minun ajotyyliini,ei varmaan radalle tai oikein kiireisille agressiivisille hepuille mutta nätisti ajettavaan museopyörään ok.
Kaupunkiajo tai matelu ei tunnu olevan koneen luonteelle se paras paikka vaikka ei siinäkään moitittavaa ole vaan tykkää enempi kiekaista kuin jolkotella pikkukierroksilla mateluvauhtia.
Renkaat on vanhat mutta pintaa vielä on eikä halkeamia isommin,olkoot tämän kesän kun eivät täristä tai muuten vipota mutta eivät taatusti mitkään maailman parhaat eikä koskaan olleet,halppiskumi takana itäblokista...väärä valinta mutta kulumaton vaihtoehto.

Semmoiset pikakuulumiset kotivarikolta :D

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 25, 2017, 09:09:48 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 28, 2017, 01:07:47 ap
Vastaus #171

Lasse Auvinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 24
Hyvä et skulaa.  Iso peukku. Täytyy ihailla tuota pieteettiä millä fillari viedään "loppuun asti". Itse olen todennut "rotta tyylin" sopivan parhaiten itelle, Oli sitten ykkös kakkos tai kolmos pyörä kyseessä. Ehkä saan joskus oikeat "pussihousut" jalkaan ja viitsin viimeistellä jonkin laitteen tehdaskuosiin asti. Hieno topikki. Paljon ollut jeesiä myös omalle projektille ja hienoa että joku tosiaan jaksaa vääntää "kommellukset" myös tänne interwebbiin asti.  Ja naapurille terveisiä: oravanpyörä ihmisiä vaivaa edelleen tänä päivänä suo,kuokka ja kateus ilmiö  valitettavan vahvasti.

Toukokuu 28, 2017, 10:04:33 ap
Vastaus #172

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1790
Ja naapurille terveisiä: oravanpyörä ihmisiä vaivaa edelleen tänä päivänä suo,kuokka ja kateus ilmiö  valitettavan vahvasti.

Naapurilla on luultavasti vaan voimakastahtoinen rouva, ei siinä sen kummempaa tarvita kun kaikki kiva jää......
AKK oisi olla hänelle mahdollisuus päästä hetkeksi irti

http://areena.yle.fi/1-2143309

Toukokuu 28, 2017, 10:56:21 ap
Vastaus #173

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Olen aivan otettu lukijakuntani positiivisista kommenteista&kehuista,enpä ole tottunut ,omaksi ilokseni värkkään mutta
mukavahan se on jos joku on lukenut,tykännytkin ja ei hylännyt koettelemuksissa :D
Nyt on niin kylmää,oisko 5 lämmintä tänään kuin eilenkin vesisateen kera että pöristelyt on ihan sananmukaisesti jäissä eikä tule henkisiä orgasmeja eikä kyllä
niitä tavallisiakaan moisesta kesästä,siis vertauskuvallisesti tokikin mutta väärät on leveyspiirit tähän harrastukseen.
Perjantaina tuli pari lenkkiä heitettyä ja senverta tuli säädettyä että neulat nyt toiseksi ylimmissä lovissaan keskiasentojen sijaan,loppui semmoinen pieni röpötyskohta tyhjäkäynnin yläpuolelta ennenkuin keräsi kierroksia ,noh ymmärtänette mitä ajan takaa?
Tasainen tuo kierrosalue ilman röpöttelyjä,asia lyhennetysti.

Varmasti tyhjäkäyntisäätö silleen oikealla tavalla tulpanjohtoja 1 kerrallaan pois nyppien on edessä jahka tarkenee,nyt se on säädetty vain suht samoin ruuvikierroksin kaikissa 3:ssa kaasuttimessa.

Senverta tuo ränttänttän äänimaailma on mielenkiintoa herättänyt kuin myös " säätöjä&havaintoja" tekevä eestaas kypärättä ajeleva haalariheppu (tyyliin Härski Hartikainen look,ilman Norttia)että ensimmäisen kerran vastapäinen naapuri(ei siis kyseessä tuo utelias ja naama nurinpäin oleva kääpä) halusi tehdä tuttavuutta ja tuli pikkupieruissa aristellen katsomaan moista ajopeliä ja senjälkeen uskalsi  ihan talliinkin vilkaisemaan muuta kalustoa.

Mikäpä siinä,kivahan tuo jos moiset kiinnostaa naapuria ja mielelläni esittelin+vastailin kysymyksiin ;)







« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2017, 08:25:33 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Kesäkuu 02, 2017, 17:15:51 ip
Vastaus #174

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 77
Hienoa ! Itte olen huomannut monenlaista suhtautumista ajopeliini . Toiset näyttää peukkua ja toiset työntää sormet korviinsa :)

Kesäkuu 06, 2017, 08:52:02 ap
Vastaus #175

Mika Palmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4
Tervehdys,
Iloisena triplan lähes uudisomistajana seurasin myös tiiviisti kertomusta kaikkine käänteineen, Mielenkiintoista! Omassa hankkeessa 550:n kanssa ei ihan kaikkia samoja haasteita, mutta vastaavasti liuta muita eli olisiko niin että 'paheiden summa' on aina vakio :)

Asiaan; otin kirjoituksesta sen verran koppia että tilasin Accent:lta sen sytkän kun ei tarvinnut sytkäboxeja tmv lisäillä.
Sainkin kamppeen noin viikon viipeellä postitse ja viikko sitten koneeseen kiinni. Tuli ongelma, ohjeet pyytää kiertämään kampuraa kunnes ajoitusmerkki C kohdallaan ja hiukka sen jälkeen punainen LED tulisi sammua, mulla toimii just väärin päin, sytkä on tilattu 550:een ja valmistajan leimassakin näin lukee.

Kysymys: joko sait asennettua vastaavan omaasi, koneethan ovat toiminnoiltaan samoja joten identtiset pitäisi olla. Jotain muuta kerrottavaa testaamisesta?

kevät terveisin Mika

Kesäkuu 06, 2017, 10:02:19 ap
Vastaus #176

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Mielenkiintoista tosiaan,näin jälkikäteen vaan välillä rupesi v..maan ihan mahdottomasti kun ei tämä nyt muutenkaan mene kuin stömsöössä.
Semmoista se on mutta sitten kun vaikeudet voittaa ja tulee semmoinen helpompi jakso niin taas rupeaa jotain romukasaa haikailemaan tontille,kumma juttu mutta eiköhän se nyt riitä tämä laji lisäkaluston osalta.

Terolta sain tuosta accelista faktaa just samasta ongelmasta hänellä ja punainen led syttyy(ei sammu)kun c sylinterin kohdistusmerkki linjassa lohkon ajoitusmerkkiin.
Virhe huonosti tehtyissä englanninkielisissä ohjeissa.
Punainen(+)otetaan vilkkureleen tulopiuhan välistä,siis virta tuohon sytkään.

Johdot ei välttämättä sovi suoraan liittimiin,joissain malleissa tai vm tuntuu kyllä sopivankin,mutta näin se menee ja kysytty valmistajalta.
Tähän ne ei ainakaan suoraan sovi ihan klik-klik mutta eipä oo montaa johtoakaan,asennetaan jahka nämä muu murheet helpottaa.

yellow-center    black-left    white-right

Jos täräyttäisi pahennusta herättävän savukoneen tallista ja pöräyttäisi motonettiin kun kohtuuilmakin,just uusi moinen avattiin täällä eilen.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 06, 2017, 12:23:24 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Kesäkuu 06, 2017, 10:37:23 ap
Vastaus #177

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 246
Juurikin näin. Ilmeisesti kyse on vain siitä, että sytkän mukana tullut ohje on kirjoitettu muutenkin hieman tökeröllä englannilla, ja siihen lipsahtanut virhe. Säädin itseltäni juurikin siten, että led syttyy merkkien ollessa kohdakkain ja näin on pyörä toiminut toistaiseksi hyvin. Tarkoitus on vielä tarkastaa sytytys strobolla kunhan saan sellaisen lainattua jostain.

Tuossa oldjapanesebiken ohje hieman paremmalla englannilla.

https://www.oldjapanesebikes.com/blog/2012/07/30/elz2coil-accent-electronic-ignition-system/

Kesäkuu 06, 2017, 18:49:47 ip
Vastaus #178

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos,kiitos,paljon on teidän ansiota että eteenpäin päästiin,välillä kun tultiin takaperinkin pitkiä harppausia mutta niinhän tämä tahtoo mennä,asia kuin asia elämässä.

Nyt on kuulkaa 130km ajettu,trippimittarissa moiset numerot ja nollilta lähti ,muistan nollanneeni kun ensimmäiselle lyhyelle ja varovaiselle lenkille tuolla lähdin ja ajattelin että saas nähdä tuleeko talutushommia takaisin jostain hevonkuusesta...
Hyvin se toimi ja toimii,aamulla lähti toisella käyntiin ja ilman senkummempia konstailuja.
Akun-napa kiinni(tapa,pidän kaikissa harrastevehkeissäni irti kun en aja,eipähän tule hämminkejä)vähän ryyppyä ja bensahana auki+virta päälle vapaassa järjestyksessä ja polkaisut.
Räpätystä savutehosteella ja menoksi,tyhjäkäynnillä ajon jälkeen pysyy oli valot päällä/valotta mutta kierrosero kohtuupaljon,tiedä miten on uutena ollut mutta täällä pitää ja käytänkin valoja aina eli aika reipas tuo tyhjäkäynti sitten valotta.
Ei vuoda öljyä mistään sen normaalin 2t pikimustan liruttelun lisäksi pakoputkista.
Sylintereiden alasaumat kuivat.
Laatikkoöljyt pysyy nyt näköjään sisällä,aiemminhan ne ei pysyneet kun tiiviste oli risa eturattaan takana.

Kaikki toimii kuten pitääkin joten seuraavaksi vaan ajellaan ja kerätään kokemuksia sekä tuo kärjetön sytytys asennellaan mutta mikäs kiire tuolla on.
Vaihteet toimii hyvin,nyt kun kytkintä pikkasen säädin niin se pikkasen tihkeä vapaakin löytyy suht hyvin,ainoastaan vapaan merkkivalon syttyminen kestää muutaman sekunnin joskus joten ei tiedä onko pykälä päällä vai ei,toki vähän kytkintä päästäen mutta muuten pitää odottaa pikku tovi.
Vielä ei semmoista tatsia ole ja korvakuuloa tämän kanssa,yhteistä taivalta senverta vähän maantiellä.
Etujarru on rummuksi ihan ok minun ajotapaani,kahden sormen taktiikka tuntuu sopivalta,takajarru semmoinen perusnormaali.
Takajousitusta kiristin pykälän siitä missä se oli ja jopa aika kova nyt minusta ja minun ajooni,hyppii ja pomppii kuoppaisilla kyläteillä aikatavalla mutta suoraan menee eikä vipota muuten saati pääteillä jossa ajoin ihan satasta pätkän,menee kuin kiskoilla.
Etupään teleskooppien toiminnasta en osaa kummempia sanoa kun kokemuspohjaa tai vertailukohtaa ei ole näistä.
Kulku ja kiihtyvyys on minun mittapuulla oivaa,tuo eturattaan vaihto pienempään tiivistevaihdon yhteydessä oli hyvä veto ja näin ne kertoilivatkin vinkkinä ulkomaisilla keskustelupalstoilla,nyt 6v ei enää vain ylivaihde.

Tuo ränttänttän soundi tehosteineen tuo yhä niin muistoja mieleen jostain 70- tai vielä 80 luvun alusta ja enpä muista koska viimeksi ihan livenä jossain kuullut vanhaa 2-3 sylinteristä vajaatahtista saati nyt saman soundin omaavaa warrea :D
Suurin osa tuolla liikenteessä alle kolmekymppisistä ei varmaan edes tiedä että moisia moottoreita edes on olemassa ja miksi se noin savuaa ja käy tolleen kummasti?
Tähän ei sotketa moposkoottereita joista ei kuulu vaimennukseltaan oikein mitään tunnistettavaa mikä voimanlähde on tai vanhoja päriseviä mopoja,niitä kyllä näkee suht useinkin.




« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 07, 2017, 09:12:28 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Kesäkuu 19, 2017, 20:57:47 ip
Vastaus #179

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Nyt tuli taas tenkkapoo :-\

Tiesinhän minä jo aloittaessa että sisäinen minä varoitteli että älä ala vaan aja ja anna olla mutta kun oli vähän tekemisen puutetta ja aurinko paistoi eikä tämä kuulemma ole kuin tunnin homma,siis kyse Accent kärjettömästä sytyksestä joka ei pitäisi olla kuin pikku juttu ,valmiit osat paikoilleen.
Joo,hyvin meni purkuhommat,kärjet pohjalevyn kera lähti nopsaan irti johtojen kera jotka liukui näppärästi läpiviennistä niin että systeemi oli irtonaisena käsissä sivuunpantavaksi ,kärkien akselista(hienosti sanoen contact breaker cam)lähti se päätymutterikin pikku ahertamisen jälkeen pois että saa vaihdettua kärjettömän satsin mukana tulleen alumiinsen holkin magneettitunnistimineen metallisen
vakiosen tilalle jota ei voi paikoilleen jättää,ei toimine pulssit suunnitellusti.
Tulee siis tuon 3 lapaisen tuulimyllyn etupuolelle tuohon akselille.

Kuvassa tuo kärjetön sytytys on jo paikoillaankin soviteltavana ja hyvältä näyttää,mutta,mutta...

Siihen se sitten tyssäsi ja aikaa olikin ehkä vasta puolituntia mennyt kun tähän jäätiin ja tässä ollaan yhä.

Millä ihmeellä se metallinen holkki lähtee irti kun ei lähde vetämällä,kangottamalla,kylmäspray tai varovainen lämmittely ei mitään apua eikä siitä kierteitäkään taida löytyä enkä mitään lukkomutteria/prikkaakaan löydä,ei liiku mihinkään päin ja paikkakin on lievästi sanoen hankala eikä kovin riuskoja otteita uskalla käyttää ettei hajota esim nailonrattaita akselin toisessa päässä tms.
Onko se liimattu kiinni ,ruostunut vai onko joku juju miten se lähtee irti vai pitäisikö se vaan olla helposti irti vedettävissä??
Korjausopas ei anna mitään vihjettä enkä netistäkään löytänyt tästä mitään muuta kuin uusien moisten holkkien kuvia mutta ei niistä näe tarkemmin mitään vihettä mahdollisesta kiinnityksestä.
Kuvat kertonee paremmin,tuo alumiininen holkki tarviisi saada tuohon missä yhä tuo vanha kiinni.

Pikku jutut muuttuu AINA joksikin muuksi,alku näytti lupaavalta ja loppukin häämötti,tuo keskikohta vaan petti  >:(



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2017, 21:10:38 ip kirjoittanut Petri J Kokko »