Pientä päivittelyä,ajokilometrejä peräti 400 kappaletta tuon kannen kierreongelman(ei siis kannata liian tunnollisesti jälkikiristellä kantta kera pipon ..) jälkeen eikä näytä vuotavan mistään tiivisteen välistä ulos-sisäänkäänpäin joten remppa kait onnistui... toivotaan niin.
Kelit on ympäri maan sellaiset kuin lomareissuilla ulkomaille haetaan (kerran sukupolvessa tapahtuva ihme) olipa 2 tai 4 pyörää mutta tuntuu valittajiakin piisaavan kun on niin kuuma,kuivaa,pölyä ja ottaa sinne ja tänne,pitäähän jopa uutisissakin varoittaa että nyt on tukala jopa vaarallinen helle ellei niinkun itse ymmärrä jättää toppatakkia kaappiin ja juoda nestettä...
Kumma kun eivät ole etelänmailla ihmiset aikapäiviä kuolleet helteeseen,päinvastoin enempi lisääntyneet.
Tuossa kun on ajellut pikkupätkiä niin on tuntunut tai ei tuntunut että jotain omituista tässä moottorin käyttäymisessä kun välillä rytkyttää kovasti kaasua päästäessä tai laiskempikin mutta sitten taas ei joten ei oikein ollut varma kuvitteleeko koska kyllä lähtiessä kaikki 3 sylinteriä käynyt...kait...mutta,mutta tarkemmin tutkiessa kädellä tai infrapunamittarilla käyristä vasen pakokäyrä huomattavasti kylmempi kuin muut joten tulppaa syynäsin moneen otteeseen joka märkä ja kuiva miten milloinkin ,kipinää tuli mutta kipinän laatu olikin kovin riippuvainen tulpanjohdon heiluttelusta ja asennosta joka ehkä selittikin miksi välillä tuntui miltä tuntui.
Tankki irti ja puolaa tutkimaan mutta ei siinä mitään vikaa ollut mittarin mukaan eikä johtokaan ollut poikki kun taivutteli +sen muut liitoksetkin näytti ok ...mutta hetkinen....alkuperäinen johtosarja käytössä ja hyväkuntoinen mutta puolilta tulevat johdot maajohtoineen sisältää jatkoliittimen tankin alla josta 1 johto ei yhdistänyt kunnolla vaan johdon pää oli työntynyt ulospäin eikä vastannut vastakappaleeseen paitsi silloin kun tulpanjohtoa taivuttelin eli tulpanjohto painoi pikkasen taivutellessa sattumalta tuohon tankin alla piilossa olevaan liittimeen ja yhdisti enempi tai vähempi tovin silloin.
Jälkikäteen oireilu on saattanut olla jo viime kesän lopullakin koska tyhjäkäynnin oikeaoppinen säätely tulpanjohtoja pimennellen oikein käynyt järkeen mutta eipä kait kun 1 sylinteri kävi satunnaisesti hyvin tai huonosti ollen välillä pimeänäkin.
Liitin irti ja puhdistin +painelin johdot kunnolla pohjaan liittimessä ruuvarilla ja varmistin pikaepoksitipalla joka johdon(6) selkäpuolen etteivät nouse liittimestä mutta toki liitintä ei liimattu vastapeluriin kiinteäksi vaan toimivat kuten pitääkin ja läpinäkyvät huomaamattomat liimatipat jos asialla nyt väliä jollekkin gurulle.
Tärinä ja vanha liitin sekä pikkasen väljät johdot liitinkoloihin,onneksi asia korjaantui ja nyt ei rytkytä,käy kaikilla koko ajoajan ja kulkee kuten pitääkin.
Tuttu murhe monelle varmaan ja ei tuo minullekkaan ensi kerta ollut näitten vanhojen vehkeiden kanssa moinen mutta aina tahtoo yllättää nämä sähkömurheet.
Uudet kumikurkut kiinni ja tuntuvat pitävän kunhan löytyi ainetta joka kesti tiivisteenä ja nyt tuntui löytyvän pilipali tiivisteliimojen jälkeen(jotka liukeni vaikka muka bensankestäviä..)mutta Plastic Paddingin Garage Gasket tuntuu pysyvän vaikka tuotenimi valmistajineen ei niin hieno olekkaan.
Semmoista mustaa massaa hammastahnatuubin kokoluokassa ja Motonetista.
Luonnollisesti lelumaiset klemmarit piti vaihtaa leveämpiin kunnollisiin,miksi tuommoisia kelvottomia räkäraudasta tehtyjä edes valmistetaan ja mukaan laitetaan kun onnettomat ruuvitkin nuljaantuu kertakiristyksellä eikä niitä kunnolla saa kireälle,kierre antautuu kovin helposti kohtuukiristykselläkin.
LED sorttista vähävirtaista BA20D kantaista poltinta odotellaan niin ei tarvi virtasyöppöä 35W lankapoltinta hehkuttaa kesäpäivisin,löytyy Ebaysta mutta ei tarvikekaupoista meilläpäin ainakaan mistään tuolla kannalla ja hinta olisi varmaan moninkertainen JOS olisi,kuten asia esim kutistussukan,puristettavien liittimien tai pinnoiteteippien ym kanssa on tullut huomattua.
Nuo powerfillterit kun herätti kovasti keskustelua ja enempi tyrmääviä kommentteja vaikka miten puolustelin kaasareiden eestaas irrottelurumbaa ja minimaalisia kilometrejäni joten tänään vaihtui tämmöiset irtotötteröt tilalle joissa 2 vaahtomuovikerrosta,tiivis kiinnitys ja öljyttävää sorttia tai ken ajelee kuivana niin ajelkoon mutta pestävät siis.
Ei edellisissä mitään vikaa ollut mutta kunhan kokeilen ja eipä maksanut maltaitakaan ollen tietty taas Ebaysta nämäkin.
Toisessa kuvassa yhdestä filtteristä irrotettu ylin vaahtomuovikerros ollen etualalla,erottaa sävyerosta muihin kahteen joissa tuo kiinni.
[ylläpito on poistanut liitteen]