Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT380J 1972  (Luettu 88712 kertaa)

Joulukuu 10, 2020, 11:10:14 ap
Vastaus #210

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 246
Komeat on putket! Itsellä on vanhat jemcon teharit, jotka ovat hyvin saman näköiset. Jouduin tekemään niihin vaimentimien sisuskalut uusiksi, koska joku oli pilannut alkuperäiset vaimentimet. Tein juuri saman tyyppiset läpivirtaavat vaimentimet, mutta tiheämpireikäisellä verkolla ja villat ympärille. Pyörä on takana seistessä hiljaisempi kuin sivussa, eli moottorin läpi tuleva meteli on suurempi kuin pakoääni.

Moottorin luonne muuttuu aivan varmasti noilla putkilla, koska nuohan jo muistuttavat sellaista, minkälaisen kaksi tahtisen putkien pitäisi ollakin. Tehoa on varmasti luvassa lisää entiseen verrattuna. Suuttimia joudut varmasti suurentamaan. Itsellä tuossa GT550 on alun perin suuttimet 95-92,5-95. Laitoin kaikkiin 100 ja hyvin tuntuisi pelaavan. Keskimmäinen suutin täytyy tosiaan tuon putkimuutoksen jälkeen päivittää saman kokoiseksi kuin muutkin suuttimet. Muuten käy keskipytty laihemmalla.

Joulukuu 10, 2020, 21:46:21 ip
Vastaus #211

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Tiedä mitä Pentti ränttätäntällä tarkoittaa mutta kuten kerroin uusia tai huippukunt orkkiksia ei ole, joten mitä tehdä jos huilunsa menettäneet orkkisvaimentimet ei hienosta ulkonäöstään huolimatta älyä pitää mölyjä mahassaan?
En osaa avata nätisti-korjata laippoja-sulkea siististi saati kromata niitä, valitan ,joten ne on lähetettävä kotimaan sijasta peräti maanpakoon eikä se prosessi näin "halpa" ole  jos korjatut orkkiksensa takaisinkin haluaa joten mietitään rauhassa ja kerätään rahaa...mutta säilötään nyt ainaskin hyvin kohtaloaan odottamaan.
Nämä on teetetty pikkasen hiljaisemmiksi ehkä tehoa hivenen nipistäen ja taivutettu tämmöiseen varhaisempaan alkupään Gt sopiviksi niin että tuo takaosa putkista yläviistossa silti kuin mitä tarjoavat 74- joissa isompi maavara ja liittyy jotenkin myös jalkatappien sijoitukseen.
Aiemmin tuo takaosa ,vakiona mitä tarjosivat,oli paljon loivempi,lähes vaakatasossa näihin J ja K malleihin, mutta tekevät kyllä toivomuksesta miten asiakas haluaa mutkansa tai pituuden samoin pintakäsittelyn eli maalattuna tai kiillotettuna ,vakioisetkin on tilaustavaraa n 6 viikon toimitusajalla kerrottiin kun kyselin.
Hintaa tuli kotiinkannettuina semmoiset 850e joten onko se aika paljon,paljon vai älytön hinta jätän kommentoimatta jäävinä,joku varmaan näistä kohdista kait rastitaan, mutta tieto että kovan brexitin tullessa voimaan n300e hinnankorotus(verot+valmistuskust) odotettavissa avitti jonkinverran tehdä joku ratkaisu kun ei ne vanhat oikein itsestäänkään korjaannu...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2020, 10:10:41 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 11, 2020, 08:34:07 ap
Vastaus #212

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1790
Tarkoitin sitä, että rosteri soi mahtavasti, ennen kuin se saa vaimentavan karstakerroksen sisäänsä.

Joulukuu 11, 2020, 14:11:00 ip
Vastaus #213

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ympäristöteko olisi monen mielestä paremminkin,kiitos pakkopropagandan ,piilottaa romut vähin äänin talliin ja ihailla niitä siellä omiin nimiinsä ellei kerta älyä hävittää+kierrättää niiden raaka-aineita maapallon hyväksi mutta eiainakaan liikenteeseen enää mitään muuta kuin sähköä ja hybridiä,kiitos.
Eipä siinä taida auttaa vaikka pakoputket olisi väännelty kullasta jos niistä tulee savua...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2020, 21:01:41 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 11, 2020, 22:29:31 ip
Vastaus #214

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1790
Varo nyt Petri tuon funteeraamisen kanssa, ettei silmiin kasva viherkaihia.
Savua ja ääntä maailmaan äkkiä, niin elämä pelastuu ;D

Joulukuu 12, 2020, 05:13:21 ap
Vastaus #215

tapani vakoniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 171
Nouseeko hinta todella 300€? Onhan englannista tilatessa Alvi nytkin, joka jää pois kun ei ole enää EU jäsen,  Alvi maksetaan sitten tänne plus tullia, mutta ei nyt 300€.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2020, 05:15:26 ap kirjoittanut tapani vakoniemi »

Joulukuu 12, 2020, 13:47:56 ip
Vastaus #216

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Joo ei vaivuta murheiden alhoon ja mietitä liikaa,joutuu lataamaan miestä ja jonkun sähköautoa,ehkä samasta tolpastakin :)
Verot tulee näillä näkymin kovan brexitin seurauksena noihin firman sivuilla oleviin hintoihin,vat katoaa aivan oikein ,ilmeisesti on muitakin korotuspaineita,oisko EU alueelle myynti tämmöisiin erikoistuneelle pikkufirmalle(3 miehen firma ) senverta iso katastrofi jotta vähäinenkin vuosimyynti vaarassa romahtaa ja hintoja nostettava ollen luonnolisesti heidän arvio tulevaisuuteen koska kukaanhan ei vielä tiedä kristallipallosta katsoa.
Kannattaa kysyä suoraan sähköpostitse,en osaa tarkemmin sanoa ulkopuolisena muutaman sähköpostiviestin perusteella juuta enkä jaata vieraasta firmasta ulkomailla mutta kyllähän se maalaisjärkeenkin istuu jotta on vientifirmoille varmaan huonompi juttu ja arvoitus tulevasta olla EU muurin erottamia piakkoin.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2020, 10:26:15 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Joulukuu 12, 2020, 14:44:14 ip
Vastaus #217

tapani vakoniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 171
Oliko kuinka pitkä toimitusaika, vai lähettivätkö suoraan varastosta. Ajattelin että pitäisikö itsekkin tilata. Näin siinä käy kun saadaan ihminen epävarmaksi.

Joulukuu 12, 2020, 15:14:16 ip
Vastaus #218

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Oisko ollut jotain 6 viikkoa tilauksesta kun lähettipaku toi paketin. Tilaustöinä tekevät eivät kuulemma varastoon paitsi eihän sitä todellisuudessa tiedä mitä mahd luppoaikana tekevät,tokko ainakaan siivoavat,istuvat pubissa tai pudottelevat katolta lunta tilauksia odotellen... Saattaa siis tuurilla jemmasta löytyäkkin jotakin johonkin mutta mikäli erikoistoiveita niin semmoisiahan ei toki varastosta löydy valmiina mihinkään malliin.
Miten tullitouhut sitten menevätkään viiveellä mutta hintahan on se mikä tilatessa sovitaan ja käsittääkseni ennen 1.1.21 jo tilatut tuotteet/tavarat eivät olisi vielä tullivelvollisia,tämmöistä luin jostain.
Huomioitava että nythän puhutaan suoraan valmistajalta tilaamiselta,Higgspeedejä on jonkinverran myynnissä välikäsienkin kautta UK ulkopuolellakin eli näillä myyjäliikkeillä täytynee(?) olla jo valmiina tavaraa hyllyssään ,esim Knalnaarpolz.nl jonka sivuilta näkee nuo vakioiset varhaisemmat J,K tyyliset myynnissä ja myös tämmöiset kuin minun tilaamani jotka L- malleihin ja uudempiin tarjotut.Näkee myös muiden valmistajien valikoimaa kuin upeita 2t videoita "top"kohtaa ylhäältä vasemmalta kliikkaamalla ja sieltä sivun avauduttua videot ylhäältä rivistöstä klikaten.
Pääsee mm RG500 kyytiin.... :o
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2020, 10:20:54 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 20, 2021, 10:31:37 ap
Vastaus #219

Kari Sairanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 330
Hoi
Tämä Petrin kertomana hintaan liittyen: "Hintaa tuli kotiinkannettuina semmoiset 850e joten onko se aika paljon,paljon vai älytön hinta jätän kommentoimatta jäävinä,joku varmaan näistä kohdista kait rastitaan, mutta tieto että kovan brexitin tullessa voimaan n300e hinnankorotus(verot+valmistuskust) odotettavissa avitti jonkinverran tehdä joku ratkaisu kun ei ne vanhat oikein itsestäänkään korjaannu..."
Mielestäni hinta on halpa jos tuohon hintaan kotiovelle tulevat!!! Komeat on putket!!!

Tammikuu 20, 2021, 12:24:06 ip
Vastaus #220

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
ovat muuten vielä hienommat kuin kuvat pystyy kertomaan .Syystäkin ylpeitä putkistaan .Alkuperäisethän ois aina alkuperäiset,sattuneesta syystä semmoisia uusia tai priimoja sisuksiltaankin ei oikein saa enää rahallakaan 380:seen joten jotain muuta oli keksittävä.Nämä nyt sitten valitsin ulkonäkösyistäkin  ja kun tuon Z Kawan 40v huollot saa tehtyä niin syvennytään tähän Gt:hen sitten keväämmällä.Toki pientä ennakoivaa huoltoa näiden putkien värkkäämisenkin lisäksi,semmoista mielekästä ajankulua&nyhjäämistä ,tiedättehän.
Ois kyllä Riga mopossakin pikkuhommia , harrasteautossa ja...... ::) ::) ..niin..   käyttöautossakin .
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2021, 19:16:21 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 24, 2021, 18:17:34 ip
Vastaus #221

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 77
Hienot putket . Twiniä olen ajanut jo 20v mölyputkilla ja kyllä oudolta tuntus varmaan vaihtaa alkuperäsiin. Ei ainakaan koneen helinät ole se päälimmäinen, joka korviin kuuluu.

Helmikuu 12, 2021, 13:34:33 ip
Vastaus #222

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kuka näitten 2t räpättimien kanssa puuhaakaan vielä armon vuonna 2021 niin tietää ettei alkuperäisiä ja vielä oikeasta kumista tehtyjä imukurkkuja kannata ohittaa jos eteen sattuu vielä jossain myynnissä pehmeinä ja muoveissa.

Ebayssa myydään hyväuskoisille muka laadukkainakin tekeleinä oikeasti surkeita kopiota ja kokemuksena niistä taannoin yhden kesän muutaman sadan km ajelujen jälkeen oli että kumi halkeili pahasti ennätysnopeaan isoille halkeamille eikä niitä tiiviiksi saanut millään edes sen pienen tovin murtumattominakaan saati halkeilleina ...eivät ole kumia nähneetkään,mitälie ihme muoviseosta joka ei kestä lämpöä+polttoainetta eikä istuvuuskaan kehuja saanut saati satsin mukana tulevat klemmarit voi heivata suoraan roskiin eli "säästöä" ihan hukkapaikassa mutta kantapään kautta tietty kokien.. :-[ ...kaikkea p...aa sitä tehdään,myydään ja ostetaankin ,mutta ehkä näin saarnaten sormi pitkällä säästyy joku muu hyväuskoinen pettymykseltä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2021, 09:55:31 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Maaliskuu 01, 2021, 19:57:52 ip
Vastaus #223

Markku Suosola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5
Olisipa mukava puuhastella myös MP puolella kaksitahtitriplen tai twinin kanssa. Ehkä joku kaunis päivä.


Mutta asiaan. Rakentamaani moottoripolkupyörään hommasin Etrasta kaasuttimen kurkuksi öljyn ja kemikaalien kestävää letkua. Eri kokoja löytyy. Ei ole vielä ainakaan  kumi liuennut tai turvonnut bensasta. Kelkkapuolella kuulemma samaa sovellettu menestyksekkäästi.


Tein testin ja upotin tavallisen kumiletkun bensiiniin (olisiko ollut jäähdyttimen ohut letku), vuorokaudessa letku turposi muodottomaksi.


Jos originaali kurkku ei ole erityisesti muotoiltu, tässä voisi olla vaihtoehto kelvottomille tarvikekurkuille.

Maaliskuu 02, 2021, 10:18:46 ap
Vastaus #224

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 913
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Nyt Markku kun ulkona jo  kevättää ja monia meistä valmiiksi kolottaakin muukin kuin kahvihammas ,niin eikö olisi oiva idea raahata tontille ja talliin nyt se joku pikkasen mopoa isompi 2t eli tekisit jonkun epätoivoisen myyjän ihkaonnelliseksi koronakevääseen?
Elämä on tässä ja nyt tänään!! Vamos 8)
Letkukokeiluja ym kuminpalatestejä todella epätieteellisin menetelmin ja vailla alan tutkintoja tein minäkin taannoin suljemalla lasipurkkiin kaikenmoista kumiosaa mitä tallista löysin ja jopa metallinpaloja ja annoin liota vuoden verran avaamatta E85:een.
Nille ei tapahtunut yhtään mitään,ei pehmennyt-kovettunut,kutistunut tai halkeillut eikä edes väriä lähtenyt saati metalliosiin mitään näkyvää reaktiota mutta ei se tarkoita etteikö
kumi tai metallilaatuja olisi mihin nykybensa laadusta riippumatta ei vaikuttaisi,kunhan nyt huvikseni kokeilin mureneeko ne kaikki kuten peloteltiin..

Vastaan on tullut ihan nykyaikana 2010 luvulla kaasuttimen korjaussarjoja joiden tiivisteet turposi valtavasti bensiinin kanssa jouduttuaan tekemisiin=mikä järki moista "laatua" valmistajan käyttää tuohon kohteeseen muuta kuin huijaus+halpuus?
Toinen hyvä esimerkki Gt:hen Japanista(!)tilaamani muka hyvät kumikurkut jotka oli ihan kuraa laadultaan ja rapistui kesässä kuten tuossa aiemmin oli puhekkin ja josta varmaan sait tähän hyvään  vinkkiin aiheenkin?
Ebayssa on tuollaisia kumiletkusta pätkittyjä "yleis"kumikurkkuja eri halkaisijaltaan myynnissä...Kiinassa tietty ja sielläpäin...joten lienee ihan toimiva ratkaisu ehkä ellei muuta saa tai
alkuperäisratkaisu tuommoiset sallii.
Noissa Ebay letkunpätkissä ei nimittäin ole jäykistyksiä, supistuksia,kohoumia ym pykäliä tai virtauksiin vaikuttavia muotoiluja kuten orkkiksissa eikä kiristimille paikkoja puhumattakaan että olisivat oikean mittaisia pituudeltaan alkuperäisiin.
Ne pykälä ynnä muut nystyrät ja kohdistuspykälä ei nimittäin ole koristeena alunperin ja ainakin nuo Gt tyhmyyksissäni tilaamat tarvikekurkut joista aiemmin eivät vastanneet alkuperäisiä lähellekään noiltaosin ja kohdistuivat huonosti,vuosivat koko ajan kunnes murtuivat hyvin nopsaan eikä auttanut tiivisteliimat tai muut mönjät,klemmareiden vaihtelu eikä  jatkuva kiristelykään joka varmaan viimeisteli pikaisen tuhon kumiksi väitetytyn materiaalin murtuessa koska ei ollut kimmoisaa+joustavaa kuin oikea kumi vaan valmiiksi kovaa.
Valovuoden ero alkuperäisiin Suzuki kumeihin  jotka istuvat kunnolla,tiivistyvät ja kimmoisaa pehmeää kumia,uskokaa tai älkää!
Ovat nimittäin äärettömän tärkeät pikkuosat koko 2t toimivuuden kannalta!

Itse tehtyinä pituuden ja halkaisija toki saa kohdalleen mutta nuo muut jutut voi olla hankalampia,toisaalta tuossa paljon menetä tai korkealta putoa jos kokeilee ja kehittelee itse elleivät toimi noin suoraan pätkittynä.
Kiitos vinkistä  ;)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 02, 2021, 11:19:18 ap kirjoittanut Petri J Kokko »