Nyt Markku kun ulkona jo kevättää ja monia meistä valmiiksi kolottaakin muukin kuin kahvihammas ,niin eikö olisi oiva idea raahata tontille ja talliin nyt se joku pikkasen mopoa isompi 2t eli tekisit jonkun epätoivoisen myyjän ihkaonnelliseksi koronakevääseen?
Elämä on tässä ja nyt tänään!! Vamos
Letkukokeiluja ym kuminpalatestejä todella epätieteellisin menetelmin ja vailla alan tutkintoja tein minäkin taannoin suljemalla lasipurkkiin kaikenmoista kumiosaa mitä tallista löysin ja jopa metallinpaloja ja annoin liota vuoden verran avaamatta E85:een.
Nille ei tapahtunut yhtään mitään,ei pehmennyt-kovettunut,kutistunut tai halkeillut eikä edes väriä lähtenyt saati metalliosiin mitään näkyvää reaktiota mutta ei se tarkoita etteikö
kumi tai metallilaatuja olisi mihin nykybensa laadusta riippumatta ei vaikuttaisi,kunhan nyt huvikseni kokeilin mureneeko ne kaikki kuten peloteltiin..
Vastaan on tullut ihan nykyaikana 2010 luvulla kaasuttimen korjaussarjoja joiden tiivisteet turposi valtavasti bensiinin kanssa jouduttuaan tekemisiin=mikä järki moista "laatua" valmistajan käyttää tuohon kohteeseen muuta kuin huijaus+halpuus?
Toinen hyvä esimerkki Gt:hen Japanista(!)tilaamani muka hyvät kumikurkut jotka oli ihan kuraa laadultaan ja rapistui kesässä kuten tuossa aiemmin oli puhekkin ja josta varmaan sait tähän hyvään vinkkiin aiheenkin?
Ebayssa on tuollaisia kumiletkusta pätkittyjä "yleis"kumikurkkuja eri halkaisijaltaan myynnissä...Kiinassa tietty ja sielläpäin...joten lienee ihan toimiva ratkaisu ehkä ellei muuta saa tai
alkuperäisratkaisu tuommoiset sallii.
Noissa Ebay letkunpätkissä ei nimittäin ole jäykistyksiä, supistuksia,kohoumia ym pykäliä tai virtauksiin vaikuttavia muotoiluja kuten orkkiksissa eikä kiristimille paikkoja puhumattakaan että olisivat oikean mittaisia pituudeltaan alkuperäisiin.
Ne pykälä ynnä muut nystyrät ja kohdistuspykälä ei nimittäin ole koristeena alunperin ja ainakin nuo Gt tyhmyyksissäni tilaamat tarvikekurkut joista aiemmin eivät vastanneet alkuperäisiä lähellekään noiltaosin ja kohdistuivat huonosti,vuosivat koko ajan kunnes murtuivat hyvin nopsaan eikä auttanut tiivisteliimat tai muut mönjät,klemmareiden vaihtelu eikä jatkuva kiristelykään joka varmaan viimeisteli pikaisen tuhon kumiksi väitetytyn materiaalin murtuessa koska ei ollut kimmoisaa+joustavaa kuin oikea kumi vaan valmiiksi kovaa.
Valovuoden ero alkuperäisiin Suzuki kumeihin jotka istuvat kunnolla,tiivistyvät ja kimmoisaa pehmeää kumia,uskokaa tai älkää!
Ovat nimittäin äärettömän tärkeät pikkuosat koko 2t toimivuuden kannalta!
Itse tehtyinä pituuden ja halkaisija toki saa kohdalleen mutta nuo muut jutut voi olla hankalampia,toisaalta tuossa paljon menetä tai korkealta putoa jos kokeilee ja kehittelee itse elleivät toimi noin suoraan pätkittynä.
Kiitos vinkistä