Kirjoittaja Aihe: Honda xL250  (Luettu 2318 kertaa)

Marraskuu 19, 2023, 17:19:14 ip
Luettu 2318 kertaa

Jari Vinni

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1
Honda XL250 1972-73.Mistä hondaan löytyisi varaosia. On aika harvinainen malli suomessa.
Tarkka vuosimalli kiinnostaa myös. Runkonumero XL250-1070479. Itse en runkonumerolla löytänyt tietoa mistään. Onko ensimmäinen 4tahti enduromalli mitä valmistettu?
HONDA MYÖS MYYNNISSÄ JOS KIINNOSTAA PIKKU PROJEKTI.

Marraskuu 20, 2023, 12:06:00 ip
Vastaus #1

Pertti Luhtasuo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 16
moi!
katso sivulta    cms.     löytyy myös varaosaakirjat.
terv. pepe

Marraskuu 20, 2023, 12:20:23 ip
Vastaus #2

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1483
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Marraskuu 20, 2023, 13:00:18 ip
Vastaus #3

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 552
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 20, 2023, 13:03:04 ip kirjoittanut Osmo Leikko »
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Marraskuu 21, 2023, 20:46:06 ip
Vastaus #4

Sami Rasi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7
Englannista David Silver Sparesilta löytyy osia vanhoihin Hondiin.
https://www.davidsilverspares.co.uk

Marraskuu 22, 2023, 19:20:12 ip
Vastaus #5

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1369
Vaikeasti saatavat osat ovat, pakoputki, oikeanlainen merkki pakoputken ritilään, takavalon teline, vilkun varret, ilmansuodatinkotelo, sivukotelo suodatinkotelon päälle, ryyppyvaijeri, virtalukko ja etulokasuoja. Muut osat on hieman helpompia.

Marraskuu 22, 2023, 20:24:19 ip
Vastaus #6

Ari Loukkalahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 848
Lähetin yyveen.
Ari, Honda CB350 K4 1972 ja Honda CB450 K5 1972

Marraskuu 22, 2023, 21:18:43 ip
Vastaus #7

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Ebay on hyvä hankintakanava. Amerikkaan on mennyt suurin osa valmistetuista pyöristä. Ne vähät osat, mitä on tarjolla, tahtovat vaan olla aika kalliita.

Marraskuu 23, 2023, 22:42:05 ip
Vastaus #8

Rauno Perämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 295
Ebay on hyvä hankintakanava. Amerikkaan on mennyt suurin osa valmistetuista pyöristä. Ne vähät osat, mitä on tarjolla, tahtovat vaan olla aika kalliita.

Suomen malleissa vaan on ollut ihan erilainen etulokari. Ei ollenkaan tuollainen kaukana etupyörästä oleva.

Marraskuu 24, 2023, 19:58:19 ip
Vastaus #9

Risto Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 450
Ebay on hyvä hankintakanava. Amerikkaan on mennyt suurin osa valmistetuista pyöristä. Ne vähät osat, mitä on tarjolla, tahtovat vaan olla aika kalliita.

Suomen malleissa vaan on ollut ihan erilainen etulokari. Ei ollenkaan tuollainen kaukana etupyörästä oleva.
Joo, peltinen etupyörää myötäilevä tukiraudoilla varustettu ja omasta mielestäni kävi tuohon paremmin.
Yhdellä Motosportilla aikoinaan ajelin ja kun kyllästyin tehonpuutteeseen, se lähti junalla pääkaupunnin suuntaan. Nyt tehot taas piisaisivat ja ostaisin mieluusti takaisin mutta ei löydy enää yhteystietoja.

Marraskuu 25, 2023, 08:43:21 ap
Vastaus #10

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 578
Tuo suomimallin etulokari taitaa olla vieläkin hankalammin hankittava, joten joutuu soveltamaan jostakin tarvikemallista. Olisihan se hienoa, että ehdoton vaatimus museorekisteriin aidolle suomipyörälle olisi myös alkuperäinen lokariviritys tuon aikakauden vaatimusten mukaiseksi. Onko tietoa, tekikö tuon maahantuoja vai tehdas? Kuva TM 9/1975 testistä.

Marraskuu 26, 2023, 08:45:53 ap
Vastaus #11

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11337
Oli tilaisuus silloin 70-luvun alussa tuollaisella
jonkin verran ajellakin. Kaveri kun oli paremmin varoissaan
ja moisen hommasi. Siinä oli juuri tuollainen hopeanharmaa
etukurakaari.

Hauska ja leppoisa laite-ja "Jaawan" tai "Mustan Roitsun"  jälkeen-joskin
aika paljon kiivaampi peli. Mutta sillai positiivisella tavalla "kiivas"...

t. Markku

Marraskuu 27, 2023, 19:58:04 ip
Vastaus #12

Rauno Perämäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 295
Tuo suomimallin etulokari taitaa olla vieläkin hankalammin hankittava, joten joutuu soveltamaan jostakin tarvikemallista. Olisihan se hienoa, että ehdoton vaatimus museorekisteriin aidolle suomipyörälle olisi myös alkuperäinen lokariviritys tuon aikakauden vaatimusten mukaiseksi. Onko tietoa, tekikö tuon maahantuoja vai tehdas? Kuva TM 9/1975 testistä.
Suomi mallissa oli lisäksi 23 tuuman etupyörä.

Joulukuu 11, 2023, 20:01:39 ip
Vastaus #13

arto hirvonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 77
Minulla oli Kawa F11 enduro. -74 mallinen muistaakseni. Ostin uutena ja ihmettelin etulokaria joka oli laskettu alas. Ulkolaisissa esitekuvissa oli ylhäällä kiinni. Myyjä tiesi kertoa, että Suomessa oli tyypityksessä vaadittu lokasuojan alas laskemista ja maahantuoja oli sen teettänyt. Kai se sitten niin oli. Heti nostin ylös eikä kukaan viranomainen asiaan tarttunut vaikka polliisin kanssa välillä juteltiin.

Joulukuu 11, 2023, 20:33:28 ip
Vastaus #14

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1483
Ylhäällä oleva etulokasuoja olisi vaatinut metrisen roiskeläpän! Siksi helpompi ja esteettisempi ratkaisu oli alakiinnitys. Sama koski myös mm F6:kin. Jalkatapista etupyörän maakosketukseen vedettiin suora linja ja siihen piti läpän ulottua. Torjuttiin ilmeinen vaara, että etupyörästä roiskuva vesi suistaisi jalat tapeilta, aiheuttaen hallinnan menetyksen...
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)