Kirjoittaja Aihe: Suzuki GT380J 1972  (Luettu 89237 kertaa)

Maaliskuu 01, 2024, 13:12:56 ip
Vastaus #240

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 246
https://www.oldjapanesebikes.com/

Oletteko muuten vierailleet tuolla sivustolla? Vähän ärsyttävä sivusto käyttää, mutta kun surffaa valikoista toiseen, niin löytyy paljon ja älyttömän hyvää tietoa näihin vehkeisiin, mm. vuosimallikohtaisista eroista.

Mulla on semmonen mielikuva, että -72 on korkeilla hatuilla ja -73 matalilla hatuilla. Se, että oliko asia edes näin ja minkä kokoisissa GT:issä vai kaikissa, niin en muista, joten loppupeleissä tämän kommentin voi jättää huomioimatta kokonaan. Joka tapauksessa korkealla hatulla olevaa kaasaria on näissä vehkeissä olemassa.

Maaliskuu 01, 2024, 14:34:43 ip
Vastaus #241

Mika Malinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 197
  • "I hope y'all know what I'm talkin' about"
Solifer 4-speed 70-73 on kiinnostava ja hieno mopo. -73 oli 80-luvun alussa viisi vaihteisena koulu ja sittemmin työmatkamopona muutaman vuoden. Se sitten kulki niin perkeleesti sen ajan mittapuun mukaan 65 kuutioisen autisa sylinterin voimin. Minicross versiosta enole uskaltanut edes haaveilla koskaan. Tavallinen vois olla, mutta 1000-1500€ pyynneillä saa kasan osia tai ihan paskan ni on sitte jääny vielä ostamatta. Olis kiva vielä tehdä semmonen kovakulkunen solikka ennen ku kuolee.

Maaliskuu 03, 2024, 17:49:44 ip
Vastaus #242

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 916
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Terve Mauri,luin kyllä tämän aiemmin mutta en päässyt hospitaalissa tarkistamaan,tänään kotiuduin ja kipaisin talliin kurkkaamaan.Kuvapuoli uupuu kas kun läppäri meni vaihtoon ja kännykkäkameraa saati digikameraa en saa pelittämään niin jotta saisi kuvaa tänne,sori.
Sanotaanko että liian monimutkaista sillee niinku pehmeästi ilmaisten.. :-\

Noh,niitä on todellakin 2 mallia näissä vanhoissa 72 ja 73,molemmat on Mikuni vm 24sc merkinnöillä ja mitä kirjapuolta tallissa kuvista vilaisin missä ne verrokkeina rinnakkain räjäytyskuvassa  ei niissä muuta eroa ole kuin tuo yläosan kansikohta eroteltu new ja old,alaosaa ei edes verrata toisiinsa vaan yläosa vaan kahdentuu samasta alaosasta.
Kannessa näyttäisi olevan siis korkeampaa ja matalampaa versioita siis nuo old type ja new type.
.
Kumpia sitten missäkin tai mistä runkonumerosta alkaen ollut alunperin vaiko vaihtunut kesken mallivuodenkin en tiedä eikä selvinnyt mutta kovin samanmoisia näyttävät olevan kuvissa molemmat.
Onko tässä minunkaan gt alkuperäiset kaasuttimet,voi ollakkin tai sitten ei ::)
Kenties kannetkin vaihtokelpoisia kun runko kerta näyttäisi olevan sama räjäytyskuvista päätellen.

Mitään mittoja ei kaasuttimille ole annettu erikseen Ja kun ei verrokkia niin arvaus että matalammat tässä mulla ollee ,kannen kun kiristää niin jenkaa jää näkyviin ehkä 3-4mm alaspäin ja suurinpiirtein samanverran se koroke siinä kannen päällä jos sitä tarkoitat kysyä ja mittaat  siellä kaasareita.

Ymmärtääkseni molemmat käy gt380 j tai k .. ??? ..ehkä,ainut näkyvä ero kait tuossa yläosan  pykälässä,sisäisiä ei siis liene.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2024, 17:50:24 ip kirjoittanut Petri J Kokko »