Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 3759512 kertaa)

Syyskuu 19, 2022, 06:08:24 ap
Vastaus #12180

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Tuommosta oun nakerrellu.

Ennee ei oes minun mielestä jiäny muuta tehtäväks kun kaeteihin ja parketin hionta ja lakkaus, vuan Rouvan mielestä aenakii piätyseinä ja ikkunanpokat/-pielettii pittää vielä mualata. :-[

Ai nii, pittäähän ne nuo rappukivetkii vielä istuttoo paekoelleen.
-pena-

Syyskuu 19, 2022, 07:28:14 ap
Vastaus #12181

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Älä Pentti lakkaa-laita laadukasta puuöljyä- ei mitään halpakaupan
värjättyää vettä-vaan oikeaa suoja-ainetta. Vaan-päätöshän ei toki minun ole... :D

t. Markku
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2022, 07:39:30 ap kirjoittanut markkukovasin »

Syyskuu 19, 2022, 08:26:38 ap
Vastaus #12182

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kait Pena mittasit kaiteet normien mukasiks?  Jos on puol metriä tai enemmän putoamista, olikohan se peräti 90 senttiä vai vielä enemmän oltava kaiteella korkeutta?  Ja vielä välipiena tai jotain, mikä estää mukuloita lujahtamasta siitä välistä.
Mistäs nuo terassiöljyjen laadut tietää?  Miulla taitas olla asia esissä pari vuotta vanhan terassin lattian kanssa.  Ehkä ens kesänä.
jv

Syyskuu 19, 2022, 08:49:38 ap
Vastaus #12183

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
No- jos purkki (2,7l) maksaa halpakaupassa 9 euroo-
ja "Valtti" maalikaupassa saman koon purkkina 50e...voi siinä
olla muutakin eroa kuin se hinta.

Ainakin se valtti pysyy pensselissä
sen ajan,että saa siirrettyä sutin siihen puun lähelle...

t. Markku

Syyskuu 19, 2022, 09:35:21 ap
Vastaus #12184

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kait Pena mittasit kaiteet normien mukasiks?  Jos on puol metriä tai enemmän putoamista, olikohan se peräti 90 senttiä vai vielä enemmän oltava kaiteella korkeutta?  Ja vielä välipiena tai jotain, mikä estää mukuloita lujahtamasta siitä välistä.
Mistäs nuo terassiöljyjen laadut tietää?  Miulla taitas olla asia esissä pari vuotta vanhan terassin lattian kanssa.  Ehkä ens kesänä.
jv

Kaekki on tehty tasan kaekkiin lakien ja asetusten mukkaan, runkoon ei ou käytetty kun lain sallimija tarpeita, ja mitotus on sekkii ihan justiisa.

Lakkaukseen oun jo hankkinu purkillisen Vanahanajan Tervamualia, ni onpahan sitten teranssikkii sävysävvyyn tuon kuvassa olevan seinäpenkin kanssa.

Mulla on kivirauniolla jemmassa aeka iso kieppi piikkilankoo, sen meinasin kierrätellä kaeteihin toloppiin kymmenen sentin vällein, ja vielä kun asennan sissäänmänöaakkoon rautaesen turvaportin, niin eiköhän sitten pahankurisemmat tyngättii pysy jo karsinassa. ::)

Tarkistin, ei oukkaa Vanahanajan Tervamualija, vuan olikii Puijon Tervan Tervamualija.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2022, 09:42:55 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Syyskuu 19, 2022, 09:53:00 ap
Vastaus #12185

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Vedä kaikki vaan sillä kreosootilla samalla millä ne sähkötolpatkin on kyllästetty,mitä sitä vaan itselleen tekee,kunnon kyllästyksellä kestää pitkään,kun talo on purkukunnossa niin terassilla voi vielä ihailla kun pirttiä puretaan.

PS:   Ei muuten ole enään ennen ens kevättä maalauskelejä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Syyskuu 19, 2022, 12:13:58 ip
Vastaus #12186

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kevätahaville aattelinnii jättee pintakäsittelyn, jos kaekki tekköö kerralla valamiiksi asti ni suattaa vaekka lihakset revähtee.

Nuita sähköpylyväetä jäe vielä sen verran monta ylimiäräseksi, nii että suan tehtyvä niistä tuohon ulukoterassille 8-hengen pöytäryhmän, ja lisäksi vielä sisälle ruokasalliin pirttikaluston. ;)
-pena-

Syyskuu 19, 2022, 13:10:22 ip
Vastaus #12187

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Puol vuossattaa sitte seurailin yhtä mökkirojektia vähän sivummasta.  Pieneen mökkiin tuli ens päätyyn avoterassi.  Sitte siihe terassiin katto.  Ja edelleen seinät, mitkä seuraavassa vaiheessa saivat lämpöeristyksen.  Ja sitte uus terassi piti tehä eri seinälle.  Eli mökki kasvo tasasta tahtia kahteen suuntaan vuorollaan.  Mitehän Penan rojektille mahtaa käyvä jatkossa?

Syyskuu 20, 2022, 18:46:11 ip
Vastaus #12188

Eero Nikkanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
.. Eli mökki kasvo tasasta tahtia kahteen suuntaan vuorollaan.  Mitehän Penan rojektille mahtaa käyvä jatkossa?

Mielestäni tässä olisi pulkkismaiseen tapaan "pikapalaverin paikka", mutta tyydytään äänestyksenkin sijaan pelkkään arvaukseen.

Pena kun on tolokun mies, niin epäilen, että Hän purkaa tuosta seinän ja hieman kattoakin ja laajentaa ns. sisäänpäin.  :o

Miepä kävin laporatooriossa toteatuttamassa, että omaan karkuun luikertelevat kumisuonet.
 Löyty se veripaikka sieltä, mutta useamman reiän joutu kairaamaan. Nyt on kyynärtaive sininen.
 Syänviliminkin nappas hoitsu ja kolmeen kertaan. Ei uskonu ensinäkemällä silmiään.
 Saas nähdä mihin se vielä johtaa. Mulla useimmat tervarireissut on poikinu heti perään myös lasarettireissun.
 Kuten olen joskus kertonut, kerään nykyään noita sairallarannekkeita ja aika nippu niitä tuossa jo on esillä.  :D  Hyvä harrastus se.

Palstalainen Viljo kävi skruuvaamassa yhden putkijutskan -84 taloon ja hyvä tuli. Kiitokset siitä vielä ja taas !
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 20, 2022, 18:48:05 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Syyskuu 21, 2022, 06:25:56 ap
Vastaus #12189

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
.. Eli mökki kasvo tasasta tahtia kahteen suuntaan vuorollaan.  Mitehän Penan rojektille mahtaa käyvä jatkossa?

Mielestäni tässä olisi pulkkismaiseen tapaan "pikapalaverin paikka", mutta tyydytään äänestyksenkin sijaan pelkkään arvaukseen.

Pena kun on tolokun mies, niin epäilen, että Hän purkaa tuosta seinän ja hieman kattoakin ja laajentaa ns. sisäänpäin.  :o

Miepä kävin laporatooriossa toteatuttamassa, että omaan karkuun luikertelevat kumisuonet.
 Löyty se veripaikka sieltä, mutta useamman reiän joutu kairaamaan. Nyt on kyynärtaive sininen.
 Syänviliminkin nappas hoitsu ja kolmeen kertaan. Ei uskonu ensinäkemällä silmiään.
 Saas nähdä mihin se vielä johtaa. Mulla useimmat tervarireissut on poikinu heti perään myös lasarettireissun.
 Kuten olen joskus kertonut, kerään nykyään noita sairallarannekkeita ja aika nippu niitä tuossa jo on esillä.  :D  Hyvä harrastus se.

Luulempa tuon teranssin riittävän minun loppuijäksi ihan iliman luajennuksija, iteksenihän minä siinä tulen piäasiassa istuskelemaan. Rouvallahan männöö aeka enempi sisätiloessa, hiän kun niät joutuu hoetamaan mulle ruoka- ja juomatarjoelut teranssille ruokasalin ikkunasta.

Vuan on se tuo julukinen terveyvenhoeto ihan, sanonko mistä. :-\

Yritin varata puhelimen välityksellä laporatoorioon vanahusijän liikalihavuustiapeeteksen kontrollikokkeisiin aekoo, ni nätti vastaanottovirkaelija (niin aenakii luulen :-X ) sano että hän pannoo minut johonnii jonnoon, ja siinä suattaa männä jopa jokunen kuukauskii ennen kun liäkäri kerkii syventymmään niihin minun lapratuloksiin.

Ja vieläpä ilikis sannoo sennii että oesit kääny maaliskuussa, sillon kun sulle oli varattu se kontrollikoeaeka. (tae ei se sitä ihan suoraan sanonu, vuan varmalla itemielessään niin se aatteli.) ::)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2022, 06:36:20 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Syyskuu 21, 2022, 14:26:31 ip
Vastaus #12190

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taapertanut ympäri IAA messuja Hannoverin messukeskuksessa. Raskaassa kalustosta tulevaisuus on sähköinen. Ainakin esillä olevan mukaan. Entäs kun sähkön hinta 4 kertaistuu ja siitä on pula niin millä ladataan?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2022, 14:51:00 ip kirjoittanut Mika T Kyllönen »

Syyskuu 21, 2022, 17:28:25 ip
Vastaus #12191

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kaapissa on kansioita, joissa on kaikkia talouteen liittyviä papereita, varsinkin paperilaskuajan kuitteja.
Leivinuuni kunnon hiilloksella on tosi kätevä väline vanhojen kuittien arkistoimiseen.
Eikä tarvii naapureiden valittaa pienhiukkasista. Kyllä ne aika isoja, varsinkin kun piipun päällä oleva savukaasuimuri vielä auttaa niitä poistumaan.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 24, 2022, 19:16:06 ip
Vastaus #12192

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin Lahessa Riku Motorin romupäivillä. Paljon oli vanhoja rossipyöriä ja muitakin pyöriä. Irto romua vähemmän. Mato Valtonen ja Janne Ahonen pyörivät siellä.
En ostanut mitään. Vanhaa puista kärrynpyörää katsoin sillä silmällä, olis hieno terassilla. Jos jollain on tarjoa.

Syyskuu 24, 2022, 19:23:29 ip
Vastaus #12193

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Ruskaa etsin veneellä, mutta ei oikein vielä löytynyt.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Syyskuu 24, 2022, 19:39:20 ip
Vastaus #12194

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meijän kylällä on ollu viime yönä ja jatkuu kohta yöjuoksun suomenmestaruuskilpailut.  Ei ne miun toimiin vaikuta, mutta tuli mieleen, että onkohan Tirkkosen Kari näissä maisemissa etsimässä ruskaa tai jotakin, esmerkiks rasteja?