Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4248270 kertaa)

Toukokuu 14, 2023, 20:04:08 ip
Vastaus #12300

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4541
Moro

En taaskaan tehnyt oikein mitään pinnasin taas,siinä loppukiristyksessä tuli mieleen että mikä se oikea kireys on 3,5 mm pinnalle jonka piuus on 164 mm ja miten se mitataan kotikonstein?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 14, 2023, 21:28:27 ip
Vastaus #12301

Markku Rajala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 20
Tuusulan ympyröitä ajelin vuorotellen myös kerran edestakaisin kun suututin jonkun veljeskansalaisen bemarissaan.Hyvän aikaa jaksoi jahdata.   
  Toisella kertaa jäi ralliratin keskiö pohjaan tuossa ympyrässä ja torvi soimaan.pitkän matkaa ajoin varoittamani autoilijan perässä äänimerkki päällä.
  Tänään en ole saanut konflikteja aikaiseksi.

Toukokuu 15, 2023, 09:30:18 ap
Vastaus #12302

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11704
Moro

En taaskaan tehnyt oikein mitään pinnasin taas,siinä loppukiristyksessä tuli mieleen että mikä se oikea kireys on 3,5 mm pinnalle jonka piuus on 164 mm ja miten se mitataan kotikonstein?

Kilistele jollain sopivalla metallikapineeella-vaikka
keskikoon ruuvarilla.

Semmoinen sopivan soinnukas ääni kun kuuluu-ollaan jo
lähellä oikeaa. Ja joka pinnassa sama sävellaji.

Jos kuuluu "mätä " ääni-löysällä vielä ovat.

t. Markku

Toukokuu 15, 2023, 17:42:42 ip
Vastaus #12303

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Uuden akun hankin vanhempaan jaappanilaiseen ja asensin. Vanha akku on vuodelta 2011 koodin mukaan. Vaihdon aika? Samalta vuodelta kuin takarengas, että tietty logiikka siinä on. Se kuoli lopulta täysin, ei saanut käyntiin kuin työntöstartilla. Akku siis, ei takarengas. Takarunko kuumenee näissä aika lailla ajaessa, kun veekoneen takimmainen pakosarja on siinä lähellä sitä ja akkua. Lähellä että sormet palaa jos koskee takarunkoon. En yhtään ihmettele jos tasasuuntaajat joskus kuulemma kärähtelevät, kun ovat sitten pultattu kiinni siihen. Neulanäytöllä varustetun jännitemittarin virrankulutus valo pois kytkettynä on toivoakseni niin pieni, ettei tarttis erillistä katkaisinta laitella siihen. Nyt pyörä olis periaatteessa siinä kunnossa että sillä uskaltaa jonnekin Kuhmon korpeen lähteä kesemmällä. Pari vannetta tuli joskus pinnattua alusta asti.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 15, 2023, 19:13:01 ip
Vastaus #12304

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6163
  • MC Debit
Eikös se volttimittari kannattaisi kytkeä johonkin sellaiseen kohtaan jossa on jännite vain virtojen ollessa päällä?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 15, 2023, 20:04:59 ip
Vastaus #12305

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Eikös se volttimittari kannattaisi kytkeä johonkin sellaiseen kohtaan jossa on jännite vain virtojen ollessa päällä?


No se olisi se optimi. Omat sähkötaidot eivät ole kovin kummoiset, niin mietin että minne. Jonnekin virtalukkoon varmaan jotenkin. Maahan voi olla akussa yhä silloin.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 15, 2023, 20:07:25 ip
Vastaus #12306

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4301
Volttimittari parkkivalon plussaan.
Toimii silloin, kun on valot päällä. Toki, jos on katkaisijan kautta menevä valosähkö, niin siinä on katkaisijasta johtuva pieni jännitehäviö.
Mutta haittanneko tuo...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Toukokuu 15, 2023, 20:27:40 ip
Vastaus #12307

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Volttimittari parkkivalon plussaan.
Toimii silloin, kun on valot päällä. Toki, jos on katkaisijan kautta menevä valosähkö, niin siinä on katkaisijasta johtuva pieni jännitehäviö.
Mutta haittanneko tuo...

Täytyy kokeilla tuota huomenna. Terveitä lukemia antaa mittari ajellessa, mitä olen netistä oikeita arvoja lukenut. Pysyy ohjearvoissa.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 16, 2023, 14:01:15 ip
Vastaus #12308

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1593
Eipä siinä neulaventtiilissä mitään vikaa näkynyt. Vaihdoin kuitenkin uuden tilalle. Nyt mennään taas...  8)
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Toukokuu 16, 2023, 18:12:45 ip
Vastaus #12309

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 309
Sadepäivä hyvä touhuta auton kanssa auto tallissa. Pesin ja laitoin keramisen pinnoitteen suihkepullosta. Helppoa ja hyvältä näyttää.
Varsinkin kun ei tarvii varoa mihin osuu vahaan verrattuna.
Onko muilla kokemusta pysyykö hyvin ja kuinka kauan. Purkin kyljessä kyllä luvataan jopa puoli vuotta, no joo.

Toukokuu 16, 2023, 19:51:05 ip
Vastaus #12310

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 942
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Sadepäivä(t) todellakin hyviä istua vaikka autotallissa ruuvaamassa ja niitä vedenvihmomia päiviä muuten piisaa suomenmaassa räntäisestä veden ilmenemismuodosta lumeen eli hyödynnettävä tehokkaasti niitä päiviä kun paistaa ja tarkenee olla ilman kura,sade tai toppavaatetusta pihalla pipotta ... 8)
Tänään oli vielä aamupäivä semmoinen kesäkeli eilisen jatkeeksi joten amerikanautolla luu pihalla hakemaan pentukoiralle uima-allas ennenkuin loppuvat kun/jos lämpenee ja autotalliin uusi loistevalaisin Puuilosta. Eilen rupesi yhtäkkiä tulvimaan savua jostain ja tallin täytti kitkerä muovipalon katku ..huh...onneksi olin edes paikalla ulkosalla ja silläviisiin näin savun tulvivan avoimesta ovesta mutta ei tiennyt salaman-nopsaan mikä ja mistä savuaa saati palaako perhana nyt kauhuskenariona koko talli :o
Tuli jo sammutinta hapuiltua ja pääkatkaisinta toisellä kädellä samalla kun yritti paikantaa mistä käryää ja miksi?

Nämä sähköpalot tai käryt on aikas pelottavia ylläreitä kun ei tiedä heti onko oikosulu jossain ,jyrsijätkö syöneet johtoja välikatossa vai jotain laitevikaako tai joku harrastevehjekkö syypäänä?
Kärykohteeksi paljastui katossa olevista kolmesta yksi loisteputkivalaisin ja syypään paljasti hajun paikannuksen lisäksi musta noki joka putkien takaa pilkotti!

Kondensaattori oli hiiltynyt,pullistunut,pamahtanut ja käristänyt johtojen sokerinpalankin mustaksi ja haju oli karmea kuten totesin eikä muovikatku häipynyt tallista ennenkuin valaisin romukasaan ja ruuvasin uuden tilalle.
Ei kuulemma välttämätön mutta sanotaanko että varmuuden vuoksi en korjaillut ,uusinut konkkaa tai antanut vaan olla kun näköjään toimi yhä vaan uusin koko valaisimen led nykyaikaan.
Muutama kymppi,tunti työtä ja levollinen mieli palkaksi...

Pisti taas miettimään miltä tuntuisi jos talli palaisi...vähän väliä tällekkin vuotta näitä sattuu tai navetta eläimineen kuin talopaloja.
Sähköviat kärkipäässä aiheuttajina ja paskalla säkällä tämä olisi voinut päätyä toisinkin eikä tukahtua itsekseen mikäli esim paksu pölykerros valaisimessa.


Uima-allasta ei vielä testattu,märkää tavaraa tulee taivaasta ja t-paitakelin sijaan taas takki päälle.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 16, 2023, 20:06:24 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Toukokuu 16, 2023, 20:46:22 ip
Vastaus #12311

Harri Valtari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 215
Tässä on hyvä sauma kertoa vuoden takaisesta sattumuksesta . Vaikka olen yleensä ollut tyytyväinen kiinalaisiin tuotteisin tai niiden hinta - laatu suhteeseen , niin nyt osui miina kohdalle . Laitoin mp-akun lataukseen ja menin yläkertaan tietokoneelle . Tunnin päästä tuli haju , jonka tunnistin , käryävän muovin haju . Laturi oli kuumentunut liekkeihin asti ja polttanut alla olevaa järeää pöytää , kunnes 16 A sulake oli palanut . Voi olla , että kyseessä oli yksittäistapaus , mutta ihmettelen , että laturissa ei ollut sisäistä sulaketta .

Toukokuu 17, 2023, 18:47:00 ip
Vastaus #12312

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Kokeilin jännitemittarin kytkemistä parkkivaloon, mutta tuli noin voltin jännitehäviö. Kokeilin sitten kytkeä sulakeboksiin, siellä näytti samaa kuin akusta. Sitten starttasin, ja joko starttikytkin tai kiertokangen laakeri hajosi. Näissä halkeaa joskus starttikytkin. Oikean kytkinkopan alta alkoi kuulua sellainen kilinä, tarkimmin ehkä räpätykseksi voisi kutsua. Startti toimii kyllä yhä moitteetta. Ääni on suht kova. Ei siellä oikean kopan alla ihan hirveästi vaihtoehtoja ole. Jotenkin vaisto sanoo, ettei ole laakeri kun ääni ei muutu eikä aaltoile yhtään kierrosten mukana, ja ääni alkoi startatessa. Startin aikana kuului vähän ylimääräisiä ääniä. Täytyy ottaa oikea koppa auki ja ihmetellä. Kyllä se saattaa se kiertokanki olla. Kestävä VFR, no, pääsi sillä 1600km. Onneksi ei lauennut minnekään korpeen.

https://www.youtube.com/watch?v=ybG82QaUhio
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2023, 19:18:24 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 17, 2023, 19:32:45 ip
Vastaus #12313

Viljo Lahma

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 750
  • Allegro con moto
Tuo Petrin VFR:n "visertävä" ääni ei mielestäni viittaa kiertokangen laakeriin. Syyksi oman K100 jäämiseen viime lauantaina huoltiksen pihaan löytyi imusihdin puuttuminen bensapumpusta. Jokin pikku roska jumitti pumpun, tein tiheästä Rst-verkosta siihen tilalle sihdin ja tänään sain Bemun taas toimimaan.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Toukokuu 17, 2023, 19:57:06 ip
Vastaus #12314

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Tuo Petrin VFR:n "visertävä" ääni ei mielestäni viittaa kiertokangen laakeriin. Syyksi oman K100 jäämiseen viime lauantaina huoltiksen pihaan löytyi imusihdin puuttuminen bensapumpusta. Jokin pikku roska jumitti pumpun, tein tiheästä Rst-verkosta siihen tilalle sihdin ja tänään sain Bemun taas toimimaan.

Kiitos. Tuo on yksi minkä aion testata huomenna. Nykäisen pumpun sulakkeen irti, ja katson hiljeneekö. Näiden pitäisi netin mukaan käydä ilmankin pumppua jos bensaa on yli puoli tankkia. Jännä juttu kun kävi todella kauniisti kun sammutin kadun varteen. Sitten starttasin ja tämmöinen meteli. Siinä startatessa jotain tapahtui jossakin. Yksi mitä mietin on että olisiko jokin kaasari vuotanut seistessä pyttyyn ja startatessa tehnyt hydraulilukon ja kiertokanki vääntynyt, mutta näissä on heikko starttikytkin joka luistaa helposti  etten oikein usko siihen. Kuvassa, kuinka näiden starttikytkimille usein käy.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2023, 20:31:01 ip kirjoittanut Peter Rumjantzeff »
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.