Kirjoittaja Aihe: KymiRing ratahanke  (Luettu 44590 kertaa)

Marraskuu 03, 2022, 11:32:23 ap
Vastaus #120

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 580
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Marraskuu 03, 2022, 17:29:01 ip
Vastaus #121

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 828
Ei, ei  tietenkään lämmitystä moottoriradalle! Sinne levitetään keväällä ja syksyllä joko tykkilunta tai edellisenä talvena jemmattua oikeaa lunta. Ja jos rahaa olisi, niin kesäksi vielä jäähdytettäisi noita lumia. Moottoriradathan on HIIHTÄMISTÄ varten.

Marraskuu 10, 2022, 18:06:55 ip
Vastaus #122

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4450
Moro

Mikä mahtaa olla lopputulema tälle keissille,ostaako joku taho radan venäläisen autotehtaan hinnalla ja yrittää elvyttää rataa vai jääkö soramonttu ruohottumaan Iitin monumentiksi.

https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/12178

On paljon mahdollista että surullisen kuuluisaksi tullut soramonttu ei tule koskaan saamaan Moto GP kisoja ainakaan niin kauan kun espanjalaiset omistavat järjestämis oikeudet.

Olen edelleen jälkiviisas ja sitä mieltä että hankkeen vetäjänä olisi pitänyt olla joku mieluummin suomalainen ja kansainvälisesti tunnettu moottoriurheilumies jolla olisi ollut kontakteja ulkomaille,en tiedä esimerkkiä mutta luulisi että sellainen olisi löytynyt ex. kunnanjohtajan tilalle.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Marraskuu 10, 2022, 20:16:11 ip
Vastaus #123

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 343
Moro

Mikä mahtaa olla lopputulema tälle keissille,ostaako joku taho radan venäläisen autotehtaan hinnalla ja yrittää elvyttää rataa vai jääkö soramonttu ruohottumaan Iitin monumentiksi.

https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/12178

On paljon mahdollista että surullisen kuuluisaksi tullut soramonttu ei tule koskaan saamaan Moto GP kisoja ainakaan niin kauan kun espanjalaiset omistavat järjestämis oikeudet.

Olen edelleen jälkiviisas ja sitä mieltä että hankkeen vetäjänä olisi pitänyt olla joku mieluummin suomalainen ja kansainvälisesti tunnettu moottoriurheilumies jolla olisi ollut kontakteja ulkomaille,en tiedä esimerkkiä mutta luulisi että sellainen olisi löytynyt ex. kunnanjohtajan tilalle.

Jos nyt yhtään oikein muistan niin Antti Aarnio-Wihuria pyydettiin/kysyttiin neuvoa mutta hän ei tuohon mukaan lähtenyt ja mielipiteenään kertoi, että ei näe, että ratahankkeesta saataisiin kannattava.

Helmikuu 22, 2023, 15:41:09 ip
Vastaus #124

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 580
Saa nähdä, löytyykö nuo kolme miljoonaa?

https://yle.fi/a/74-20019174
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Helmikuu 22, 2023, 21:25:29 ip
Vastaus #125

erkki kuparinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 929
  • Kawasaki A 1 R

    Jos ja kun saadaan se 3 milj. kasaan on se samallainen helpotus, jos pakksella kusee housuihin hetken lämmitää
    sitten on pirusti kylmempi.  Tälläiset radat ovat maksaneet yleensä euroopassa n. 200 milj. ekua miksi tämä olisi
    halvempi näinkin kaliissa maassa kun Finladia ,nyt Iitissä on velkaa n. 20 milj. eihän se ole kuin siemen raha.
    Hyvä esimerkki on veljeskansan? Balaton ring. video on täällä koneessa  :D  rentun ruusut kukkivat.
    ison Antin voiton tuottaminen on sellainen että Keimola oli missä oli eli rakennusoikeus lähellä Helsinkiä.
    Putinin rata Salmissa on ilmoituksen mukaan maksanut 175 milj. dollaria - korruptio 30 prossaa jää 120 milj. dollaria ?


                                                                      Muisteli muistisairas Erkki




Helmikuu 23, 2023, 08:51:25 ap
Vastaus #126

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1823

Kymmenessä vuodessa pikitiestä kasvaa puskia....

Helmikuu 23, 2023, 19:52:50 ip
Vastaus #127

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4259
Aiheeseen liittyen.
Löysin tämmöisen kommentin eräältä moottoripyöräpalstalta:
Ei KR:n velkakuorma taida riittävästi keventyä?

Muistaakseni vakuudellisia velkoja on 7 M€, joista ei leikata lainkaan pois. Jäljelle jäävistä n. 15 M veloista leikataan lähes 90%, joten kokonaisvelaksi olisi jäämässä n. 8,5 M€ ja se olisi mediatiedon mukaan kuitattava pois 7 vuoden aikana.

Maksuohjelma tarkoittaa siis, että velanhoitokulut olisivat alkuvuosina luokkaa 2 M€/a liudentuen reilun miljoonan € pintaan loppua kohden.


Joten ei tuo KR:n tulevaisuus kovin ruusuiselta näytä, vaikka se kolme miljoonaa jostain kaninkolosta sattuisikin löytymään.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 07, 2023, 16:11:57 ip
Vastaus #128

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4259
Huomenna on The päivä.

VELKAINEN Iitin moottori­urheilukeskus Kymiring on jälleen yhden totuuden edessä. Päijät-Hämeen käräjäoikeus hyväksyi kaksi viikkoa sitten yrityssaneeraus­ohjelman, mutta keskiviikkona yhtiön pitää näyttää, että sillä on kasassa kolme miljoonaa euroa.
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009437729.html

3 000 000€ pitää löytyä, koska oikeuden kanssa harvemmin neuvotellaan jatkoajasta tai muusta.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 08, 2023, 21:09:04 ip
Vastaus #129

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4259
Vielä on monta tuntia aikaa.

Jan Vilén, Ismo Uusitupa
18:17
IITISSÄ sijaitsevan moottori­urheilukeskus Kymiringin kohtalo ratkeaa vasta yön tunteina. Yrityssaneeraukseen päätyneen Kymiring oy:n pitää näyttää, että sillä on kolme miljoonaa kasassa. Aikaa on keskiyöhön asti.

Kaikki näytti yhtiön hallituksen puheenjohtajan Ilkka Kivisaaren mukaan hyvältä, kunnes ulkomainen sijoittaja vetäytyi viime hetkellä leikistä. Ulkomaisen sijoittajan oli tarkoitus kattaa koko kolmen miljoonan potti, joka yrityssaneeraukseen pääsyyn vaaditaan.

Kivisaari kertoo, että salassapitosopimuksen vuoksi hän ei voi kertoa sijoittajan nimeä tai edes kansallisuutta. Vetäytymisen syyksi hän sanoo ulkomaisen sijoittajan pelon rahojen menettämisestä.

– Meidän tulkinnan mukaan riski oli teoreettinen, mutta heidän lainopilliset neuvonantajansa olivat eri mieltä, Kivisaari kertoo.

Jäljellä olevat tunnit on tarkoitus käyttää ulkomaisen sijoittajan tieltä väistyneiden toimijoiden houkuttelemiseksi uudelleen mukaan. Yhden kolmen miljoonan euron potin sijaan tarvitaan useampia 300 000–600 000 euron paketteja.

– Kaikkia [toimijoita] ei tarvitakaan, on muutamaa vaille. On erittäin kova kiire, koko ajan käydään läpi pakettia. Tällä hetkellä näyttää siltä, että tiukkaa tekee.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000009441822.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 09, 2023, 09:14:45 ap
Vastaus #130

Esko P. Lehtinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 343
Vielä on monta tuntia aikaa.

Jan Vilén, Ismo Uusitupa
18:17
IITISSÄ sijaitsevan moottori­urheilukeskus Kymiringin kohtalo ratkeaa vasta yön tunteina. Yrityssaneeraukseen päätyneen Kymiring oy:n pitää näyttää, että sillä on kolme miljoonaa kasassa. Aikaa on keskiyöhön asti.

Kaikki näytti yhtiön hallituksen puheenjohtajan Ilkka Kivisaaren mukaan hyvältä, kunnes ulkomainen sijoittaja vetäytyi viime hetkellä leikistä. Ulkomaisen sijoittajan oli tarkoitus kattaa koko kolmen miljoonan potti, joka yrityssaneeraukseen pääsyyn vaaditaan.

Kivisaari kertoo, että salassapitosopimuksen vuoksi hän ei voi kertoa sijoittajan nimeä tai edes kansallisuutta. Vetäytymisen syyksi hän sanoo ulkomaisen sijoittajan pelon rahojen menettämisestä.

– Meidän tulkinnan mukaan riski oli teoreettinen, mutta heidän lainopilliset neuvonantajansa olivat eri mieltä, Kivisaari kertoo.

Jäljellä olevat tunnit on tarkoitus käyttää ulkomaisen sijoittajan tieltä väistyneiden toimijoiden houkuttelemiseksi uudelleen mukaan. Yhden kolmen miljoonan euron potin sijaan tarvitaan useampia 300 000–600 000 euron paketteja.

– Kaikkia [toimijoita] ei tarvitakaan, on muutamaa vaille. On erittäin kova kiire, koko ajan käydään läpi pakettia. Tällä hetkellä näyttää siltä, että tiukkaa tekee.

https://www.is.fi/urheilu/art-2000009441822.html

Paikallislehdessä Etelä-Suomen sanomissa oli juttu tänäaamuna. Kymi Ring ei saanut rahoitusta 3 milj. kasaan.

En osaa ko. uutista tänne linkittää.

Maaliskuu 09, 2023, 09:47:57 ap
Vastaus #131

Jari Loponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 97
Yamaha RD350 YPVS F, Honda GL1800 GW

Maaliskuu 09, 2023, 15:45:32 ip
Vastaus #132

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4259
Kuka vanhoja muistelee, sitä tikulla silmään  ;D :D :) :D ;D

KymiRing saattaa kuitenkin välttää konkurssin. Yhtiön uusi omistaja Mobility Properties on valmis merkitsemään osakkeita vaadittavan kolmen miljoonan euron arvosta vaikka yksinkin, kertoo kummankin yhtiön hallitusten puheenjohtaja Ilkka Kivisaari Etelä-Suomen Sanomille (11.2.).
https://www.ess.fi/paakirjoitus-mielipide/5717213
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 08, 2023, 12:10:58 ip
Vastaus #133

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4259
IITTILÄISEN moottoriurheilukeskus KymiRingin taustayhtiö KymiRing Oy on jättänyt konkurssihakemuksen Päijät-Hämeen käräjäoikeuteen. Asian vahvisti STT:lle ratayhtiön toimitusjohtaja Riku Rönnholm.
https://www.is.fi/urheilu/art-2000009508424.html
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Huhtikuu 08, 2023, 15:44:57 ip
Vastaus #134

jari suvitie

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Sivuraiteelle mennäkseni Riku Rönnholm hakee Salon kaupungin hallintojohtajaksi ja on loppusuoralla mukana. Muistaakseni on kolmen joukossa menossa vielä testeihin. Pitäiskö olla huolissaan ?  :o
Jari "ei talvikunnossapitoa" Suvitie , entinen ihminen, nykyinen eläkeläinen
Gruppo Reumatismo
Moto Guzzi NCR (Nevada Cappuccino Racer) ja Cali III + Eml Sport kilvissä
Moto Guzzi V50 Nero Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Uno Club Racer
Moto Guzzi V50 Rosso Due Club Racer