Kirjoittaja Aihe: CB750F 1981 bol^dor, venttiileiden säätö kysymyksiä.  (Luettu 22045 kertaa)

Heinäkuu 31, 2018, 18:04:30 ip
Vastaus #30

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 306
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Lohkossa on ainakin yksi iso n. 20 mm reikä  klo 9:n suunnassa. Ennakkosäädin ainakin on nopiasti yhtärautaa jos tilassa ei olisi öljyvoitelua.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 31, 2018, 20:10:13 ip
Vastaus #31

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Kiitoksia taas vastauksista. Korjauskäsikirjan voisi kyllä hommata tuon digitaalisen rinnalle..
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2018, 02:00:08 ap kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Marraskuu 10, 2018, 19:03:00 ip
Vastaus #32

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Vähän olis ongelmaa tyhjäkäynnin kanssa..

Kaasuttimet putsattu/pesty/vaihdettu tiivisteet, synkronointi suoritettu ja sytytyskin on kohdallaan.

Seosruuveja olen pyöritellyt lähtien 1 1/2 kierrosta auki, 2 kierrosta auki, 2 1/2 kierrosta auki, 3 kierrosta auki. Kierroksia ottaa mukavasti. Tyhjäkäynti ruuvista kun yrittää säätää tyhjäkäyntiä kovemmalla niin n.1500rpm kohdalla kierrokset lähtee itsestään nousemaan hallitsemattomasti todella ylös vaikka ruuvia yrittää kääntää vain varovasti..


Imuvuotoko??
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2018, 21:05:36 ip kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Marraskuu 11, 2018, 10:30:51 ap
Vastaus #33

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Miksi pitää yrittää nostaa tyhjäkäyntiä yli 1500? Eikös normaali ole siinä tonnin paikkeilla.

Marraskuu 11, 2018, 10:55:38 ap
Vastaus #34

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Miksi pitää yrittää nostaa tyhjäkäyntiä yli 1500? Eikös normaali ole siinä tonnin paikkeilla.

Ei siis käy tyhjäkäyntiä 1000 kierroksella ja sitten kun yrittää sitä nostaa ylemmäs esim. 1500-2000 tyhjäkäyntiruuvilla niin kierrokset lähtee seilaamaan itsestään varmaan lähemmäs 4000-6000rpmmää..


Täytyypä vielä katsoa toi kaasuttimien synkkaus uudelleen. Tuolla motonetin synkkasarjalla epäillytti vähän imukaulan ja mittarin liitoskohdan tiiveys..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2018, 11:12:04 ap kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Marraskuu 11, 2018, 13:14:36 ip
Vastaus #35

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Onkohan siellä kuitenkin tyhjäkäyntipiirejä tukossa.
Jos alkaa saamaan pensaa vasta, kun luistit nousee ja sitten se kyllä villiintyy.
Tuo synkkaaminenkin onnistuu vähän huonosti, jos kone ei käy tyhjäkäyntiä.


Marraskuu 11, 2018, 18:58:50 ip
Vastaus #36

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Kylmänä käy tyhjäkäyntiäkin ihan ok. Välillä vaan paukuttaa toiseen putkeen, puristuspaineet 125 ja sama kaikissa sylintereissä.. Kone pitää myös erikoista kolkotusta joka kuuluu videolla. Onko 125 ehdottomasti liian vähän??

https://photos.app.goo.gl/MaCm1AaWeDKc2LcQ8
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Marraskuu 11, 2018, 19:43:16 ip
Vastaus #37

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1474
noissa kolkottaa helposti kytkinkori jos käy epätasaan

Marraskuu 11, 2018, 20:45:59 ip
Vastaus #38

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Jos nyt mitään kuulemastani ymmärsin, kuulosti ettei kone käy kaikilla.
Kokeile ajoituslampulla puolanjohdot. Jos vilkku jättää välähdyksiä väliin, vika saattaa olla puolassa. Vielä suuremmalla todennäköisyydellä, jos ero löytyy saman puolan johdoista.


Marraskuu 11, 2018, 21:32:04 ip
Vastaus #39

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Jos nyt mitään kuulemastani ymmärsin, kuulosti ettei kone käy kaikilla.
Kokeile ajoituslampulla puolanjohdot. Jos vilkku jättää välähdyksiä väliin, vika saattaa olla puolassa. Vielä suuremmalla todennäköisyydellä, jos ero löytyy saman puolan johdoista.



Täytyypä kokeilla tuota! Mistäs noita puolia saa edullisimmin jos tarvetta uusia? Davidsilversparesilta?
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Marraskuu 18, 2018, 16:42:25 ip
Vastaus #40

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Ei ollut puolassakaan vikaa, kokeiltu uudella, mutta näyttää silti strobolla pätkivän.. Tosin toisesta putkesta lykkää vaaleaa savuakin.


https://photos.app.goo.gl/Pemxb4gq8Bgxe3b66
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2018, 16:49:55 ip kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Joulukuu 06, 2018, 14:22:05 ip
Vastaus #41

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Nyt rupee oleen keinot vähissä..

Pyörä siis maannut vuosia tallissa ja puristukset kaikissa sylintereissä 125, nuohan saattaisi vielä parantua pienen ajon jäljeen? Venttiilin välykset säädetty.

Eli kaasuttimissa kaikki puhdistettu ultraäänipesurin läpi ja asennettu korjaussarjat, seosruuvit 2kierrrosta auki. Tulpat,tulpanhatut,tulpanjohdot,puolat uusittu. CDI:t (2kpl) penkin alla vaihdettu ristiin, silti edelleen 3-4 puolelta puskee vaaleaa savua. Pienen moottorin käytön jälkeen myös 3-4 puolen molemmat putket paljon kuumemmat kun 1-2. Ei käy tyhjäkäyntiä ja paukuttelee 3-4 puolelle välillä kun kaasuttelee.. Sytytys tarkastettu, säädetty nyt ilman stroboa kun ei käy kunnolla ja säädin noiden nystyröiden välyksen 0.5mm.. Moottorin käynnistä videoo aiemmassa viestissä ja tässä linkki sytytyksen säätö kuvaan.

https://photos.app.goo.gl/ZMJRUiyMtoFij9wF9

Olisko se sitten kaasutin vikaa?? 3-4 käy rikkaalla??
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 06, 2018, 23:48:55 ip kirjoittanut Miika Karjula »
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Joulukuu 06, 2018, 20:28:36 ip
Vastaus #42

Pentti Vaherkoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 590
Tosiaan videolta ääni kuulostaa siltä, ettei kaikki pytyt ole mukana. Hommaa vielä jostakin toinen CDI-boksi, ja testaa sillä. Aikoinaan GSX750:n kanssa taistelin pitkään käyntiongelmien kanssa, ja sieltä boksistahan se vika lopulta löytyi.

Joulukuu 06, 2018, 20:38:16 ip
Vastaus #43

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 306
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Olisko se sitten kaasutin vikaa?? 3-4 käy rikkaalla?? Miltä tulpat näyttää ? Läppä-akseleiden läpivienti huovat ehjät ja
öljytty ?. 

Joulukuu 07, 2018, 00:36:44 ap
Vastaus #44

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Ultraäänipesuri ei välttämättä pysty tyhjäkäyntisuuttimessa oleviin pieniin reikiin.
Olikos ne putsattu mekaanisesti?
Jos ei, niin suuttimet käteen ja teräsharjan sängellä rassaamaan. Ennen kiinniruuvaamista paineilmaa kaasarin reikään.