Moi,
Lueskelin vielä aikaisemmat postaukset ja alan kallistua sen puolelle, että vika on kaasuttimien puolella. Tuo yksi tulppa, josta sulla oli kuvakin on niin musta, että ei välttämättä enää toimi ollenkaan oikein. Itse en ole niitä saanut enää putsattua toimiviksi, jos ne kerran noettuvat pahasti. Jos taas 1 ja 2 ovat keskenään samanlaiset ja vastaavasti 3 ja 4, niin vika ei ole ainakaan puolissa/CDI:ssä/pickupeissa, koska 1/4 ja 2/3 ovat parit. Katsoin Haynesin kirjasta pilot-ruuvin asetuksen, se on kaasarimallikohtainen ja vieläpä vuosimallin mukaan.
kierrosta auki
VB42A 1 1/2
VB42C 1 3/4
VB42B 1 1/2 =>1980
VB42B 1 7/8 1980=>
Se, että tulppa on musta tarkoittaa aivan liikaa bensaa tai öljyä. Öljy yleensä näkyy myös sinisenä savuna varsinkin kylmänä ja tulppa on usein myös öljyisen märän kiiltävä. Tulpat ei ole kauhean kalliita, joten olis hyvä jos voisit vaihtaa ne kaikki uusiin. Sen jälkeen mopo kuumaksi ja taas katse tulppiin (kuva ois kiva :-). Talvella on hiukan paha kun ei pääse ajamaan, mutta eiköhän niistä jotain voi silti päätellä. Tärkeää olis, että kaikki on samanvärisiä, sellaisia vaalean ruskean beigejä, ei missään nimessä mustia. Jos tulpat on selvästi vaaleita, niin sitten kone käy laihalla ja kunnolla luukutettaessa voi alkaa polttaa pakoventtiiliä.
Ilmanputsariboksin kumikaulat on myös helposti vuotavia. Jos ne on joskus laittettu huonosti, ne muovautuvat siihen, eikä niitä sen jälkeen enää saa pitämään. Itse olen sen boksin ja kaulan sauman liimannut kiinni sen jälkeen kun kaulat on varmistettu olevan oikeassa asennossa. Kaasarin päät kauloista voi olla joskus vaikeat saada kohilleen. Niitä voi hiukan lämmittää kuumailmapuhaltimella niin tulevat nöyremmiksi. Jos kaulat vuotaa, ei seos ole kohillaan ja käynti sen mukaista. Vuotoa voi koittaa paikallistaa suhauttelemalla jotain startti-spräytä kaulojen ympärille. Jos kierrokset nousee, niin vuotokohta on selvillä.
Sitten vielä yksi itseä kohdannut ongelma. Ryyppy ei mennyt kokonaan pois päältä. Vaijeri kyllä palaa takas normaaliasentoon, mutta läppä jumittaa, sen jousi on sen verran heikko ettei toimi kunnolla jos ottaa hiukankin kiinni.