Kirjoittaja Aihe: CB750F 1981 bol^dor, venttiileiden säätö kysymyksiä.  (Luettu 22073 kertaa)

Heinäkuu 15, 2023, 20:57:58 ip
Vastaus #75

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 655
Googlen kuvahakuun ei kannata luottaa. siellä tulee usein esille aivan vääriä kuvia,
Varsinkin eBayssä kuvat ovat mitä sattuu.
Japsipyörien osalta kannattaa osat katsoa CMS:n sivuilta cmsnl.com.
Brittipyörien osalta esim. Draganflyn sivuihin pitää suhtautua varauksella. vaikkka muuten onkin kelpo putiikki.
Yleensä ottaen pitää aina itse selvittää. mitä on hankkimassa.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Heinäkuu 15, 2023, 22:46:33 ip
Vastaus #76

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Luotan esim. Cmsnl:n varaosanumeroihin ja luetteloihin enemmän kuin googlen kuvahakuun.

Varaosanumeron alkuosa kertoo mistä osasta on kyse mallista riippumatta, tässä tapauksessa 30220 -> Advancer Spark, eli sytytysennakon säädin.

Heinäkuu 16, 2023, 08:26:55 ap
Vastaus #77

Ilpo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 307
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Lainaus Osmo Leikko: Onko vanhassa säätimessä osanumeroa? Mielestäni joissakin ollut versionumero.Kyllä sieltä numero löytyy ei koko rimpsua mutta 425. Mika oletko katsonut ? 438 on 900:n vastaava.

Elokuu 23, 2023, 06:50:02 ap
Vastaus #78

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Kiitoksia vastauksista. Säätimeen ei tarvinnutkaan koskea. Löytyi imuvuoto kaasuttimen ja sylinterin välisestä kumikaulasta... Kumit oli siis uusittu, mutta vaihdoin nyt alkuperäiset klemmarit aba versioihin ja tuntuu kiristyvän paremmin. Nyt on toiminut hyvin n. 800km. Öljyä vaan tuntuu vievän reilusti... N.1-1,5dl / 100km. Voiko öljyn laatu vaikuttaa paljonkin tuohon kulutukseen? Osasynteettiset 10-40w tällähetkellä moottorissa, pysyisiköhän mineraali paremmin sisällä 🤔 Pyörähän oli tosiaan seisonut jo ennen minulle tuloa ties kuinka kauan ja itelläkin viitisen vuotta.
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Elokuu 23, 2023, 07:45:14 ap
Vastaus #79

Kari Tirkkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1474
mulla ja veljellä oli tommonen aikanaan ja muistikuvan mukaan kyl ne tuppas öljyä syömään varsinkin jos piti ylärajalla, rupesin tekemään niin että tarkastin öljyt aina samassa asennossa ja vasta tuntien kuluttua koneen sammutuksesta ja ainoastaan niin että oli varmasti ollut sammutettaessa kunnolla kuuma että ei minkää kyläkaupalla  käynnin jälkeen, tuolla tavalla kaikki öljyt oli varmasti kampikammiossa eikä tullu turhaan lisättyä ylimääräst syötäväksi, silloin yli 30 vuotta sitten öljyt oli erilaisia käytin ihan stanu mp märkäkytkin öljyä varmaan oli puolisynteettisiä edullisemman pään öljyt silloin

Elokuu 23, 2023, 10:45:17 ap
Vastaus #80

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4510
Moro

Eihän se vielä iso öljynkulutus ole,TM:ssa Yamaha 350 RD:stä juttua ja siinä se vasta kova öljynkulutus on:

Vaihteiston toiminta oli moitteetonta ja välitykset suorastaan houkuttelivat urheilulliseen ajotapaan. Meille tuotavissa pyörissä on normaalisti viisi vaihdetta. Kuudes on helposti saatavilla, tarvitaan vain uudet siirtäjän lukituspalat ja kaksi tuntia työtä. Ja näin polttoaineen kulutus pienenee matka-ajossa (mitattu keskikulutus koko koeajon aikana 5,2 l/100 km ja voiteluöljyn kulutus 1,3 l/100 km).
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Elokuu 23, 2023, 11:17:12 ap
Vastaus #81

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Kaksitahdeista puhumattakaan, kaikissa RDLC-jammuissa säädin aina öljypumpun täysille. Silti yksi leikkasi kiinni sisäänajossa, kun innostuin vähän liikaa. Vanha Honda FT500 vei litran öljyä Joensuu-Helsinki välillä. Oli pakkarilla neljän litran kannu halvinta 20W-50 Shelliä. Porauksen jälkeen vähän kulutus väheni. En muista että pitsikannet olisivat mitenkään erityisesti öljyä kuluttaneet, meillä oli niitä yhteensä kolme, Norjassakin käytiin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2023, 11:29:49 ap kirjoittanut Peter Rulamo »
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Elokuu 23, 2023, 11:36:28 ap
Vastaus #82

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1542
Mulla oli Honda CB900 Bold'or VM.80 vuosina 94-97 se ei kyllä paljon öljyä kuluttanut. Ihan tarkkaan en muista,mutta kerran kesässä lisäsin korkeintaan öljyä. Kilometrejä tuli kesässä 5-7tkm. Hyvä pyörä kaikin puolen.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Kesäkuu 20, 2024, 20:51:28 ip
Vastaus #83

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Onko kellään suositella moottoriremontin tekijää pirkanmaan alueelta otsikon menopeliin? Voisi olla ajankohtaista talven aikana laittaa moottori iskuun.. Missä foorumilaiset käyttäneet remontissa, tuliko kalliiksi, mitä tehtiin?
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor

Kesäkuu 20, 2024, 22:47:36 ip
Vastaus #84

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Laita sinne öljyn sekaan kokeeksi joku kuminpehmennysaine, jos olis vaan ohjarinkumit, jotka on kovettuneet.


Kesäkuu 21, 2024, 13:48:48 ip
Vastaus #85

Miika Karjula

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 31
Laita sinne öljyn sekaan kokeeksi joku kuminpehmennysaine, jos olis vaan ohjarinkumit, jotka on kovettuneet.



Sitäkin on kokeiltu viimekesän lopulla, en huomannut eroa öljyn kulutukseen. Voisko olla öljyrenkaat jumissa? Tiedä näistä sitten..
Honda CB750F 1981 RC04 Bol^dor