Kirjoittaja Aihe: 80-luvun muskelikevarit  (Luettu 8196 kertaa)

Helmikuu 07, 2022, 09:46:09 ap
Vastaus #15

Jani Kaasalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 817
Tähän sarjaan kuuluu myös Cagivan C12 R, se 7-vaihteinen. Siihen löytyi kaikenlaista viripalikkaa Italiasta, vakionakin se oli TZR:ää ja NSR:ää nopeampi.

Tästä oli vielä spesiaaliversio Lucky Explorer. Värityksen lisäksi erona oli perusmallia pirteämpi moottori . Ainakin kaasari oli isompi, sekä läppäventtiili ja sylinteri erilaiset, varmaan jotain muutakin eroa oli.

Alimmassa kuvassa on Cagivan takana Muskeli-Erkkola PV:n moottorilla ja 80 cc Malossin sylinterillä.


« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2022, 12:37:20 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Helmikuu 07, 2022, 18:25:23 ip
Vastaus #16

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Tässäpä mun piikit
RG 125F vuosimallia 1992, orginaali,  33hv




RG 125 vuosimallia 1986 entisöity, 25hv



Helmikuu 07, 2022, 21:14:38 ip
Vastaus #17

Mika Saarikivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 9
CB125TDeellä tuli ajettua Helsinki-Joensuu-Nordkap-Kittilä, noin sadan kilometrin matkan hinasin matkakumppania eli viritettyä Daxia, josta hajosi joko vetoakseli tai kytkin. Ei liikkunut enää mihinkään vaikka vaihde oli päällä ja kaasu auki. Siinä sai Kainuun vaaroilla kaivaa CBeestä tehoa ihan tosissaan kun tarakalla oli retkikamppeet ja köyden päässä perässä Daxi. Se oli moottoripyöräilyä. RD125LCeellä pari kertaa Helsinki-Lieksa-Joensuu. Nuorena ja kapoisena niillä ehti kyllä ihan riittävästi. Tämä valkoinen kokokatteellinen NSR oli niistä minusta ehkä hienoin.


Oman kevariajan viboja aiheutti tän sisarmalli, eli NS125R Rothmans, tulikohan näitä miten Suomeen aikanaan?




Helmikuu 09, 2022, 18:46:06 ip
Vastaus #18

mika korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 671
jep. Kiva aihe. Kyllä noita rothmans värisiä NS125Riä muistaakseni tuli suomeen..Ainakin muistan sellaisia nähneeni...Itse olen sen verran poikkeava, et on näitä pieniä pyöriä kertynyt talliin ja saa ollakin. Eikös jokaisella pidä olla tallissa oman kevariajan tietyn pyörän sylintereitä se 5 kpl vähintään hyllyllä...itsellä oli eka pyörä dt125lc -85 vuonna 87. Ja silloin tuli tzr markkinoille, josta se sitten lähti. . .Se on ikävää, että esim noihin Hondiin mbx,mtx osat alkaa olemaan aika tiukassa. Ja varmaankin Benelli Jarnoon vielä enemmän. Mut esim. c12 Cagivaan löytyi imukurkku suoraan Mpracingin kautta, kun tajus kysyä..Magneettokoppaa ei kyllä löytynyt....
RG250FG GJ21C, RGV250 VJ22,GR75A, TZR125 2RH, TZR250 2MA and one barrel from RG500 HM31A and. . .Cagiva Freccias, Benelli Jarno
You can follow my swap tours and others happenings pics at #korppusahateam

Helmikuu 13, 2022, 21:44:56 ip
Vastaus #19

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Oilko tää Freccia Sp kovakulkuinen?  Ei varmasti oo montaa säilynyt näihin päiviin..


Tähän sarjaan kuuluu myös Cagivan C12 R, se 7-vaihteinen. Siihen löytyi kaikenlaista viripalikkaa Italiasta, vakionakin se oli TZR:ää ja NSR:ää nopeampi.

Tästä oli vielä spesiaaliversio Lucky Explorer. Värityksen lisäksi erona oli perusmallia pirteämpi moottori . Ainakin kaasari oli isompi, sekä läppäventtiili ja sylinteri erilaiset, varmaan jotain muutakin eroa oli.

Alimmassa kuvassa on Cagivan takana Muskeli-Erkkola PV:n moottorilla ja 80 cc Malossin sylinterillä.




Helmikuu 13, 2022, 22:02:24 ip
Vastaus #20

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4290
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 13, 2022, 22:03:38 ip
Vastaus #21

Petri Behm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4290
Nuo viimeiset täystehokevarit.
Monet on niistä kuullut, joku kokeillut, mutta nyt on liian hiljaista.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 14, 2022, 08:54:40 ap
Vastaus #22

Heikki Salmén

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 281
  • Återfallsgubbe
Tällaisen kun saisi. Vielä menee just 80-luvulle, esitelty 1989. Niin, se on Gilera CX 125.

Helmikuu 14, 2022, 09:11:11 ap
Vastaus #23

juha p salonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2062
http://www.motot.net/wiki/V%C3%A4h%C3%A4n_myydyt_125-mallit#HRD_WH125_Silver_Horse_.281985-1987.29         
tälläsen tiedän mutta en ole nähnyt,jatkumoa edelliseen pyörään

Helmikuu 14, 2022, 09:20:28 ap
Vastaus #24

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4507
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 14, 2022, 09:30:22 ap
Vastaus #25

Jani Kaasalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 817
Oilko tää Freccia Sp kovakulkuinen?  Ei varmasti oo montaa säilynyt näihin päiviin..


Tähän sarjaan kuuluu myös Cagivan C12 R, se 7-vaihteinen. Siihen löytyi kaikenlaista viripalikkaa Italiasta, vakionakin se oli TZR:ää ja NSR:ää nopeampi.

Tästä oli vielä spesiaaliversio Lucky Explorer. Värityksen lisäksi erona oli perusmallia pirteämpi moottori . Ainakin kaasari oli isompi, sekä läppäventtiili ja sylinteri erilaiset, varmaan jotain muutakin eroa oli.




Joku nettisivu mainitsi huipuiksi 165 km/h ja tehoksi 30 hv.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281

Helmikuu 14, 2022, 14:34:15 ip
Vastaus #26

juha leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 195
CX Gilera on varsinkin muotoilututkielmana hieno.
 Itse liputin ja liputan edelleen HRD Silver Horsea! Se on piikkien Bimota! (varsinkin aikansa tehokkaimmalla TAUn crossiversion koneella!)
Velipojallani Nukarissa on lienee vieläkin ruotsin ainoa joka haettiin Suomeen ja  ja pari suomipyörää. Puheli jossain välissä niistä luopuvansa..
Vuosi 1985 oli Suzukien SUPER-vuosi, miksikö? No tuli eka GSX750R ja RG500! Molempia useita omistaneena allekirjoitan tämän vaikka omat mielenkiinnot suuntautuukin nykyään toisaalle.
Vaikkei pyöriä enää ole niin aikanaan "verkot veteen laskeneena" käsiin ajautui mm. orggis työkalut molempiin ja vuoden 1985 SUOMEN-kielinen esite? Kiinnostuneet voi kysellä. Työkaluista en ole perillä kummat on kummat.. T Juise

Helmikuu 14, 2022, 21:35:07 ip
Vastaus #27

Antti Poutiainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 93
Itseä näiltä 80-90 luvun pyörissä kiinnostaa tavisten lisäksi  harvinaisuudet esim Freccia SP, Mito Lawson, TZR RR, RS EXTREME, RS ValeRossi jne.  Jos jollainen näitä tallissa niin juttua tänne!

Maaliskuu 14, 2022, 17:53:46 ip
Vastaus #28

Niko Tuomola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 77
Kyllä mä olisin twinimiehenä halunnut tälläsen Malancan. https://fichasmotor.com/en/malanca/malanca-125-m-6-ob-one-racing-1986/

Elokuu 23, 2022, 13:14:21 ip
Vastaus #29

Jani Kaasalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 817


Gilera SP 01, vuosimalli 1990, teho 35 hv, huiput 155 km/h.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku/sellernro/1218281