Kirjoittaja Aihe: Rd500 asiantuntijoita?  (Luettu 2771 kertaa)

Tammikuu 26, 2024, 22:56:43 ip
Luettu 2771 kertaa

PetteriSeppanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 367
Löytyykö Suomesta asiantuntijoita Yamaha RD500 liittyen?


Olen haaveillut RD500 vajaatahtisesta pojanklopista lähtien.
Kyseiset pyörät maksavat nykyään hurjia summia ja jos sellainen on kaupan olisi erittäin tärkeätä löytää hyvä yksilö, maksoi mitä maksoi.
En luota omaan osaamiseeni näin isossa hankinnassa. Onko foorumilla vinkata oikeata henkilöä hankkimana sopiva yksilö? Korvaus asiantuntemuksesta (luotettavasti suositeltuna) on huomattava. Ajattelin, että 1000-2000e voisi olla sopiva summa käytännön järjestelyistä ja asiantuntemuksesta.


Tarkoitus on myös ajaa vuosittain 1000-2000km moottoripyörällä eikä vain parkkeerata ilmastoituun museoon.


Mitä olette mieltä, onko projekti täysin mahdoton vai onko haaveilla mahdollisuus toteutua?

Helmikuu 13, 2024, 11:22:01 ap
Vastaus #1

kari lampinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1420
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Kaartisen Jupi tietää.Sillä 2kpl niitä ja muita Yamahoitakin riittämiin.Neklaparts Nokialla.

Toukokuu 09, 2024, 21:35:59 ip
Vastaus #2

Vesa J Kaartinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 389
Asiantuntijoista en tiedä, mutta kaksi tuollaista RD500LC  kakstahtaria
on parhaillaan työn alla Nokialla.

Projektit ovat lähestymässä päämääräänsä pikku hiljaa ja ovat
kyllä nähtävissäkin jos jotakuta sattuu kiinnostamaan tuollaiset.

Valitettavasti aina kisaprojektit ohittavat nuo katupelien rakentelut.

Mielestäni moottoripyörässä ei pidä olla venttiileitä muualla kuin renkaissa
missä ne todellakin ovat pakolliset kun taas muualla ne voidaan tarpeettomina
unohtaa kokonaan.

Toki makuasia kuten Mustikin sano ku mun.... nuoleskeli.

Vesa  "Jupi"  Kaartinen
Rapinkorventie 19,  37150 Nokia
0500-335920

Toukokuu 10, 2024, 14:24:47 ip
Vastaus #3

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
Siellä Hikolla oli noin vuonna 2000 tuollainen purettuna pahvilaatikoissa. Kuulemma kaikki löytyi, ja halvalla olisi lähtenyt. Yksi niistä harvoista, jotka olisi pitänyt ostaa. Mulla on tallikin silloin laitella. Se on yllättävän pieni kun sen vierellä seisoo, ei juuri suurempi kuin RD350LC.
Oma haave olisi sellainen Gauloises-sininen loppupään RD350LC. Niidenkin hinnat ovat nykyään kovat. Vuosituhannen vaihteessa oikein kukaan ei halunnut niitä, olivat siellä arvokuopan pohjalla juuri silloin. RD250LC oli myös kiva, riittävän ripeä.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.

Toukokuu 13, 2024, 21:06:47 ip
Vastaus #4

jorma vilppolainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 520
Asiantuntijoista en tiedä, mutta kaksi tuollaista RD500LC  kakstahtaria
on parhaillaan työn alla Nokialla.

Projektit ovat lähestymässä päämääräänsä pikku hiljaa ja ovat
kyllä nähtävissäkin jos jotakuta sattuu kiinnostamaan tuollaiset.
Ei sun projekteista ois sattunu jäämään yli tota kytkinkopan keskellä olevaa "Yamaha" plättyä ?


20200501 1985 yamaha rz500 right engine unfaired - Rare SportBikesForSale


Kun mun pyörästä se oli hukkunu jo Ruotsista tuodessa.
Sorry... En osaa pienentää tota kuvaa järkevän kokoiseksi.

Elokuu 14, 2024, 14:02:47 ip
Vastaus #5

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1542
Bike numero 1 joulu-tammi 2023-24 oli testissä Honda NS400 R, Suzuki RG500 gamma ja Yamaha RD500 LC löytyy vaikka kirjastoista luettavaksi.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...