Kirjoittaja Aihe: Honda CB750 K2 -73 Käynnistysongelma  (Luettu 1196 kertaa)

Heinäkuu 21, 2024, 07:45:12 ap
Luettu 1196 kertaa

AriJ Miettinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Tuli hommattua otsikon mukainen Honda, pyörä tuotu aikanaan Saksasta. Ongelma on seuraavanlainen: Ei meinaa käynnistyä ja silloin kun sattuu käynnistymään, käy usein kahdella sylinterillä, satunnaisesti kolmella/ neljällä. Päältä katsottuna vasemmanpuoleiset sylinterit eivät lähde mukaan. Ylivuotoputkesta tiputtaa vähän bensaa.
Pyörään on asennettu edellisen omistajan toimesta kärjetön sytytysjärjestelmä, imukaulat ja ilmansuodatin on vaihdettu.
Itsellä remonttiprojekti vienyt ja vie kaiken ajan, eikä ole ollut aikaa perehtyä ongelmaan syvällisemmin. Nyt kaivattaisiin vähän apua, eli jos löytyy tietoa kuka osaisi ratkoa ongelman, niin kiitollisuudella otetaan apu vastaan. En saa pyörää yksin pakun kyytiin, joten huoltoon vaikea viedä. Potilas sijaitsee Espoossa, luonnollisesti vaivannäkö korvataan.

Heinäkuu 21, 2024, 10:57:24 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Ensimmäinen työ on vaihtaa uudet tulpat.
Seuraavaksi, jos ei auta,  kaasaripaketti käteen ja ultrapesu, tai ainakin tyhjäkäyntisuuttimien rassaus.
Jos on elastiset kädet, kohokammiot voi saada auki paikalleen päin. Reunimmaiset ainakin, niin niistä jo näkee mitä on syönyt.
Neulaventtiilin vuoto yleensä loppuu, kun kumikärki saa viinapensaa ja pehmenee hiukan.


edit. En lukenut kunnolla, haetkin tekijää, et ohjeita
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2024, 10:59:00 ap kirjoittanut Pertti Rintamaki »

Heinäkuu 21, 2024, 12:01:23 ip
Vastaus #2

AriJ Miettinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
Kiitos, kyllä ohjeet auttaa. Kokeillaan, jos kevyellä fiksauksella pääsee eteenpäin, muuten on aika nyt vähän kortilla.

Heinäkuu 21, 2024, 14:45:06 ip
Vastaus #3

AriJ Miettinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3
No niin, NGK:t mäkeen ja Densot tilalle, lähti laakista käyntiin ja käy nätisti kaikilla neljällä. Nyt pääsee tuutti baanalle.

Heinäkuu 22, 2024, 15:20:56 ip
Vastaus #4

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Pitkästä aikaa jotain vintagea..joo-o..NGK on hieno tunnettu tuotenimi mutta sytytystulppia ne ei osaa tehdä sanokaa mitä sanotte.
Kaikista mun vehkeistä ko tuotemerkki poistettu sylinterinkannesta,yhteistyö ei vaan suju mun kanssani ja nippodensot todennut luotettaviksi niin z250 kuin Gt380:ssa.
Sama juttu se nuoruudessa oli CB Hondien kanssa kera NGK,ehkäpä olen/olin erilainen nuori ja muut on tyytyväisiä merkkiin,hyvä niin koska eikait firma muuten noin pitkään hengissä olisi pysynyt.Kerran kun kastelee tai muuten pimenee...aamen sille tulpalle jos ängeekoo.
Hyvä että näin pienellä pääsit tai oikeastaan pitäisi onnistella ettet ehtinyt purkaa ja ruveta turhiin remonttihommiin.
Olisin ehdottanut kumikurkkuja muuten,toinen murheenkryyni joka CB aikoina riivasi,en vaan tiennyt silloin että kumia ei välttämäti silmämääräisesti voi tsekata,ilma vikkelää..
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2024, 09:16:09 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Heinäkuu 22, 2024, 17:37:39 ip
Vastaus #5

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6116
  • MC Debit
Toinen mikä yllättävän paljon vaikuttaa käyntiin, on akun kunto. Enemmän kylläkin kierroksilla sen vaikutus, mutta kyllä se käynnistymiseenkin vaikuttaa. Tarkkoja nämä on kipinän laadusta.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”