Kirjoittaja Aihe: Suzuki Gt380J ja Higgspeed  (Luettu 1133 kertaa)

Lokakuu 01, 2024, 19:35:09 ip
Luettu 1133 kertaa

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Miksei muka voi eteisessä säilyttää moisia väliaikaisesti,autoverokin väliaikainen, ollut jo vuosikymmeniä..nämä sentäs vaan muutaman vuoden ja silmäkin tottui pahvilootaan siinä kenkien vieressä..höh ::)


No pakko oli etsiä työhanskat ja inspiraatio henkisen painostuksen ja mulkoilun alla viimein ja raahata loota talliin,lämmitys päälle ja pistää stereot soimaan,sitten rukousasentoon konttimaan Suzukin viereen työkalujen kanssa..no mikäs siinä,eipä oo pahemmin ruuvailtu tänä kesänä ja sekin vähä harrasteautoa ja mopoa.


Lähtökohdathan uskolliset lukijat muistanee,72 Gt380J jossa päällepäin oikeinkin hienot orkkisvaimentimet mutta mädät sisältä,tyyppivikana laipat irtoaa liian heppoisesti kiinnitettyinä ja tässä tapauksessa korostuu ex omistajan huolenpito jota ei ollut eli taatusti tyyriit NOS vaimentimet entisöinnin yhteydessä investoitu( ja peräti jostain löydetty) mutta olivat jo minulle tullessani lähinnä entiset laipan palasten kivasti helistessä vaimentimien sisällä irrallaan ja huilujen kiinnityksessä tarvi jo silloin kekseliäisyyttä saati myöhemmin... :-\
Moni kakku päältä kaunis,ei uskoisi päällepäin jotta tämmöistä murhetta ja 2t öljyruisku.


Meteli ollutkin kohtuukovaa tai kun ei vertailukohtaa ehjiin vastaaviin niin ainakin siltä tuntunut ja kylillä herättänyt huomiota,toki warresoundit sen muutennin tekee joka viimeistelty savupilvillä...nykyihmisen ajatusmaailmassa varmasti päällimmäinen mielleyhtymä jotta onpa "aika" huonossa kunnossa ,käy oudosti..köh..ja kamala saastuttaja,onhan se tietty niinkin,saasterajoitusten tiukkeneminenhan tappoi mm triplet siinä kuin mukavuudenhalukin siisteihin 4tahtisiin.


Siinä alustusta ja miksikö ei uusia alkuperäisiä .....saa arvata,museopyörästä kumminkin kyse.
Vanhat voi kyllä korjauttaa,löytyy esim UK pajoja jotka liuottaa myrkyt pois kromausta myöden,avaa vaimentimet ja paikkaa,oikoo sekä hitsaa uusia laippoja myöden,sulkee ja kromauttaa jolloin ovat kuin uudet taas.
Ihan läpilahoja eikä totaalisen lommoisia eivät  tai mikseipä jos kovinkin harvinainen laite,haittapuolena paksu nippu puntia per vaimennin ja se kertaa 4 tekee neljä paksua nippua...hinnat saa tarkemmin lähettämällä vaimentimet tsekattavaksi ammattimiehille,kuvista hankala arvioida tämmöisiä.


Miksei sitten hyviä käytettyjä...kyllähän niitä maailmalla...niinpä..samat murheet niissäkin sisuksissa  ja yleensä paljon huonomman näköiset jo ulkoisesti lomoja /ruostetta kuin nämä mitkä minulla vaan tokihan esim Australiasta tai USA:sta kuivista osavaltioista..ehkä..pyörästä joka kolaroitu puoliuutena ja vähin mailein vaan ei oo löytynyt ja mikäli löytyisi hintaluokka tuhti+tullit ja lähetyskulut,kas kun myyjät jo tietää mitä myyvät ja silleen... muutkin etsineet pitkään ja NOS loputtua niistä huonoista parhaat nouseet sittemmin jalometalliluokkaan.

Keksittävä muuta korviketta ja tyylikkäimpinä minun makuuni päädyin Higgspeedeihin,ovat käsintyötä UK:sta,rosteria ja viestittelin firman kanssa jotta haluaisin pikkasen lisää vaimennusta ns normaaliin jos mahdollista..joo kyllä onnistuu...ja tulevat 72 malliin mutta tahtoo lisäksi jotta tuo nousukulma semmoinen vähän jyrkempi,siis kuin tuolloin firman sivuilla olevissa kuvissa joissa asennettu uudempaan Gt380:seen.
En tykästynyt suorempiin versioihin mitä näihin vanhempiin vm tarjottiin mutta tämäkin onnistuisi,tehdään semmoiset versiot ja pikku muutokset onnistuu  tilauksesta toki sir.


J ja K jälkeen runkomuutos joka antoi ilmavampaa kyytiä vaimentimille ,ei niin lähellä asfalttia enää raapimassa mutta vaikutti siis mm putkiston mitoitukseen ja vaimentimet yhtä puuta alusta loppuun elikkäs näissä ei vaimentimia saa käyristä kuin rautasahalla.

Kiilllotetut versiot pintana miellytti ,näissä varhaisissa 1972 kuin 73 myös alkuperäisiä vaimentimia jahdatessa  niiden on oltava J tai K versioista...hankaloittaa kovasti paljon jo muutenkin lähes mahdotonta tehtävää löytää vieläpä alkupään ihmesäilymät yli 50v takaa ilman mätä, kromi tai lommovikaa.
Uustuotantona  Gt 750:hen löytyy ,pienempiin 380-550  en ainakaan minä nettihauilla törmännyt joten siinä sarkaa jollein pienvalmistajalle onhan näitä maailmalla...

Kuvia näistä nyt asennettavista näkee Higgspeedin sivuilta tai tuosta mun toisesta ketjusta ikiajat sitten..mulla ei taida niitä enää löytyä kiitos tietokone nerouteni.



Siispä purkuhommiin,vanhat lähti nätisti,eihän siitä montaa aikaa ole kun irti olivatkin ns huollossa ja nyt sitten pääsivät ennen eläköitymistään vielä kerran kylpyyn ym liotteluun kera rassien,tiskiharjan,näppärien sormien käsittelyyn kaivaa mönjää sisuksista ja törkeää hommaa jonka tietävät 2t kanssa värkänneet..ei ihme ettei moni enää moiseen alennu vaan silleen niinkun siististi nelistävät.


Keskituki pois..onnistuu säilyttää jos pikkasen modifioi ja kuvia ohjeineen löytyy netistä mutta minä en tukea juurikaan tarvinnut,on painavakin ja roikkuu alhaalla..pois vaan ja jemmaan vanhojen putkien kera.

Pääsivät pari päivää valuttuaan pahvilaatikkoon ja tallin ylisille,hyvät aihiot jos joku joskus haluaa entisöittää koska sentään lähes lommottomat ja hyvät päällepäin tai heivatkoot hyötykäyttöasemalle muun romun kera,miten vaan ,mutta eipä noinkaan hyviä puissa kasva saati lisääntyvät edes aihoina markkinoilla.


Koitan pitää kuvan tähän part 1 missä mönjää yhä valui vaikka astia jo kertaalleen tyhjättykin ja helinää helskettä kilinää kilskettä kuin pienten tiukujen eli mätiä pellinpaloja tuli yhä ulos,ne on niitä ex laippoja
ja liekö kokonaista ehjää laippaa enää yhdessäkään vaimentimessa,käytännössä siis tyhjät putket joiden päissä jonkinmoiset huilut siellä sisällä,lienee jo iso tehovaikutuskin eikä mielessä niinpäin kuin mopopojilla että mitä kovempi meteli sen rajumpi ja ääniaalloilla lisävoimaa ;)


Outoko että 2t vaimentimet mätänee sisältä..no niin on mutta näiden erikoisominaisuus.


Jatkuu seuraavassa numerossa niinkuin Jerry Cottonikin takasivuilla lukee,vähintään yhtä jännittävää tämäkin ja tallissa palaa pitkästä aikaa valot ..ehkä käämitkin ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2024, 15:50:34 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 03, 2024, 21:03:12 ip
Vastaus #1

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Part 2,tarina jatkuu mutta toki muutaman päivän viiveellä todellisuuteen , suurinpiirtein reaaliajassa kummiskin mutta helpompi kirjoittaa pätkissä ja takuta kuvien lataamisessa.
Keskituki ja vanhat putket laatikossa tallin ylisillä ja eikun sovittelemaan ynnä pyörittelemään miten tässä paras edetä ettei heti perse edellä puuhun  perinteisesti... :-[


Oikeanpuoleisen sovittelua ja joo,hyvinhän nuo taivutettu sekä istuu oivasti..mutta mutta....jos takahaarukkaan pistää ruuvin kannattimeen ja alkuholkin siihen käyrän alkuun joka sitten sylinteriin kiinni niin jääpi kovin huulille noiden 2 putken sisäkkäinmeno,jos taas laittaa 2 tiivistettä sylinterin päähän niin pikkasen auttaa asiaa takahaarukan reiän suhteen mutta jää kovin näpärälle sylinterin päässä pysyykö pykälässään muuten kuin niillä kiinnitysmuttereilla kiinni mutta ei ainakaan tiivisty kunnolla eikä niitä muttereita voi hampaat irvessä kiristää alumiinissa oleviin metallitappeihin joissa kierteet ja vääntääkin..ei hyvä...jonkinmoinen oma pieni sovitepala yksi mahdollisuus putken takakiinnikeen ja takahaarukan reikien väliin mutta ...äääh...ei mitään virityksiä tällä kertaa,tulee rumakin mutta jo on vähästä kiinni eli 2-3cm holkkeihin lisää mittaa tai takakiinnikettä siirtää edes sentti taaksepäin jolloin jälki rumaa pakostakin eikä tässä auttanut vaikka miten pyöritteli kulmaa millä vaimennin kaartuu sylinteristä taaksepäin..liian lyhyt jommasta kummasta päästä teki mitä teki...perhana.

Ymmärtää toki jotta custom hommelit voi olla pienestä kiinni ja kun uudemman runkoversion putkimallin kulmaltaan tahtoo vanhempaan niin kaikki vaikuttaa kaikkeen mitä välttämäti ei huomaakkaan tekovaiheessa mutta voi miksei tämä voinut olla toisinpäin jotta olisi voinut lyhentää holkkeja tarvittaessa,jatkaminen hankalampi homma ja rosteriputkea ...en minä pysty tämmöisiä hitsaamaan..ja Englannista en pidempiä putkenpätkiä hommaamaan ryhdy...hmmm....eikun naapuriin jossa mies joka tietää kuka osaa ellei hän?


Mummopyörä alle ja putken alkuholkki mukaan kysymään neuvoa!


Ei kuulemma rosterin hitsaus onnistu eikä ainakaan siististi häneltä mutta tietää kuka osaa ja ottaa putkenpalani mukaan kun huomenissa käy muutenkin sielläpäin niin saa mestari päättää tehdäänkö kokonaan uusi rosteriputkenpätkä johon otetaan tuosta laippa kiinnitysreiken kera näistä kaikista vai jatkaako näihin liian lyhyisiin semmoiset 3cm jonka mittailin olevan tarpeeksi?


Seuraavana päivänä tulee viestiä että putki erikoiskokoa kahden vakiokoon välistä ja koska näiden liitosten on oltava tiukkoja,menevät sisäkkäin siis,niin tulee joko liian väljä tai tiukka.
Hän tahtoo 1 vaimentimenkin ja loput 2 alkuholkkia sinne pajalleen niin saa sovittaa samalla rauhassa tuumien probleemaa  ja näin tehdään ,hän hitsaa jatkoa sen 3cm jokaiseen ja hioo jatkokset samaan tasoon alkuputken kanssa isompaa putkea pikkasen kaventaen ??? ..oho...jopa homma ,ei ollutkaan tuosta noin vaan jatkospätkä samaa kokoa mutta mies kuulemma reilu 80v ja rollaattorilla liikkuva ammattimies jolle tämä on kivaa vaihtelua saada tehdä jotain järkevää joten muutaman päivän kuluttua pidennetyt holkit palaa kotosalle vaimentimen kera,pikkasenko hienoa työtä ja homma voi jatkua,pientä loppuhifistelyä toki jottei liitokset jää liian tiukoiksi kun niitä on hankala käsitellä ja pyörittää oikeaan asentoon jos tihkaisevat kuin liimattuna ja joutuu runttaamaan varsinkin kun pitää saada tarvittaessa irtikin ja kohdistella ennen lopullista koputtelua kumivasaralla sopivaan asennusasentoon ja mittaan että saa ruuvitkin pikkasen aluilleen sylinterin kuin takahaarukan päästä silleen varoen ettei riko mitään... :-X


No nyt tulee hyvät ja istuu niinkun pitääkin,takahaarukan kiinnikeen saa just kohdilleen eikä vaimennin väännä sylinterin päässäkään ja putket päällekkäin sen 2-3cm jolloin tukeva liitos,pitävä ja tiukkakin ,nuo jatkoshitsauksethan ei juurikaan näy ja saa siistittyä näkymättömiksi jos haluaa mutta kuka tuonne tihrustaa ja jäävät suurinpiirtein saumaan jossa vaimentimen putki kohtaa tuon holkin mutta pakko oli pistää pikkasen liukastetta putkien saamiseksi edes kohtuuhyvin käänneltäväksi käsivoimin ja että paikoillaankin uskaltaa hifistellä ilman pelkoa että yläpää pettää ..alumiinissa kun kiinni nuo laipat joissa 2 mutteria,siis niinkuin normaaliputketkin mutta ne yhtä puuta alusta loppuun,nämä ei.

Yläpäihin tiivisteen ja putkenpään väliin vasten suositeltiin kylpyhuonesilikonia tms lämmönkestävää tiivisteeksi ns varmuuden vuoksi,ehkäisee mustat kurat ym vuodot ja semmoista valkoista löytyi tallista,peittoonhan nuo jäävät ettei värillä väliä ja ylipursuavat tietty voi pyyhkiä väri kuin väri tai väritön.
Keskimmäisestä siis aloitettiin,sama pituusmurhe kaikissa näitten alkuholkkien suhteen ja oikeanpuoleinen sekä keskimmäinen samaan takahaarukan kiinnikkeeseen,vasen yksinään koska nythän tulee vaan 3 vaimenninta 4 sijaan,kuin kawasakeissa siis.
Takahaarukan kiinnityksiin lisäsin kumiholkit pulttien väliin lisäpehmentämään eloa ja oloa mahdollista vääntöä eliminoimaan jos näkee miten asettuvat kun ajaa ja kuumenevatkin tulevana kesänä eli pitkän tähtäimen suunnitelmia olemassa pitkästä aikaa 8)


Seuraavaksi laitimmainen oikea ja menee kuin pitääkin,sama juttu vasemmanpuoleinen,kaikissa tietty pientä hiomista käsin ja hiplaamista eestaas että liitos ei liian tiukka työskennellä ja saa oikeaan asentoon eikä jää vääntämään ylä eikä alapäästäkään mikään putki kolmesta ja että asettuvat silleen nätisti toisiinsa nähden katsella ;) ja kansan ihailla.
 
Lopuksi jouset putkien alkupäähän,semmoisella koukulla joka hommaan tarkoitettu onnistui nätisti eli joka putkenalkuun 2kpl ja niille laipoissa kuin käyrissä omat kiinnityspisteensä valmiina.
Sitten takaapäin katselemaan ja että sojottavat silmämääräisesti samaten sieltäpäinkin ja pikkuhiljaa ruuveja enempi kiristäen ja siihen homma nyt jäi.
Saa silikonit kuivaa rauhassa liitoksissa ja asettuvat paikoilleen,mikäpä hätä tässä.
Seuraavana testaus millainen ääni,vuotaako ja kulkupuoli... :o
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2024, 22:28:31 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 03, 2024, 21:54:01 ip
Vastaus #2

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Pari lisäkuvaa
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2024, 22:04:41 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 03, 2024, 21:56:08 ip
Vastaus #3

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ja vielä yömyssyksi,tämmöinen lopputulos.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2024, 22:02:38 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 03, 2024, 22:52:29 ip
Vastaus #4

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6115
  • MC Debit
Aijai, nyt on nättiä!
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 03, 2024, 23:06:57 ip
Vastaus #5

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1886
Nätti on, mutta noita sanottiin ennenvanhaan tehoputkiksi.
Alkuperäisen kaltaisia ei noista saa tekemälläkään.
Jos niin kuin museokapinetta meinaa.

Lokakuu 04, 2024, 06:36:20 ap
Vastaus #6

Tuomas Hosia

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 19
Eihän se alkuperäinen ole, mutta ajanmukainen lisävaruste/tarvike se voisi olla?  Tämänikäisiin en osaa kommentoida kovin paljoa, mutta jo 80-lukuisissa näkyi enemmän tarvikeputkia kuin alkuperäisiä, osalla jo heti uudesta kun vakioputki oli liian hiljainen/tukkoinen.
Vaan hieno kyllä tuli, kyllä tuota kelpaa esitellä.
Suzuki A95*2 + K70, Kawasaki GPX750R*2, Tunturi Maxi

Lokakuu 04, 2024, 08:37:23 ap
Vastaus #7

PenttiXS2jammuDanbom

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 336
Nätti on, mutta noita sanottiin ennenvanhaan tehoputkiksi.
Alkuperäisen kaltaisia ei noista saa tekemälläkään.
Jos niin kuin museokapinetta meinaa.

Kyllä noi autopuolen tarkastajalla menee läpi ;)

Lokakuu 04, 2024, 09:57:27 ap
Vastaus #8

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kiitos kannustuksesta ja silleen,positiivisesta siinä kuin negatiivisestakin vaan kannattaa ehkä ymmärtää lukemaansa... ::)
Pertti voi vinkata,kuten toki muutkin,NOS putkista josko peräti omista jemmoista löytyisi ja hintaa,vaikka yyveellä kiitos.

Kiinnostaa!

Kyseessähän on ns "väliaikainen ratkaisu",alkuperäiset on tallessa ja voi vaihtaa parissa tunnissa mutta eivät taatusti tieliikennekelpoiset eikä yö tai työsuojeluviranomaiset  hyväksyne  melun vuoksi.ja force majeure tapaus,tyhjästä on paha nyhjäistä. :-\

Kaikissa pultinkannoissa ei nytkään ole s merkkiä,renkaat vääränmerkkiset,akku samoin ja ilmansuodatusta muutettu,avain tarvikeversio joltain suutarilta,puolat kiinalaiset tarvikepuolat ja kärjetön sytytys ym.


Hei sentäs ei 4-1 niinkuin Honda cb museopyörissä nähty ja museo pappa  tuntureissa samoin näyttää olevan pulaa alkuperäisosista :) niissäkin,harvinaisia värkkejä.

Ei voi mitään ketä risoo ;) tai yrittää pistää kohdalleen kertomalla miten olisi pitänyt toimia,neuvot otetaan aina ilolla vastaan.


Orkkikset siis voi entisöittää kuten kirjoittelin ja silleen näkemättä mutta kuvia katsoivat ja kertoen mikä niitä vaivaa alustavasti niin 3:lla alkavan numeron veikkasivat yhteishinnaksi plus tullit ja lähetyskulut mutta mieluusti toki ensin nähtäviksi niin saa tarkemman hinnan tuumittavaksi ottaako vai jättääkö tarjouksen?

Siis ilman yllätyksiä ja noin kokemuspohjalta miltä nämä yleensä näytäneet kun ei reikiä tai isoja lommoja mutta läpikäytyinä ei erota uusista :)



Seuraavaksi niitä käynti,ääni ja kulkukokemuksia..katotaan illemmalla,puuilossa makkaratarjoilu..vamos.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2024, 10:19:25 ap kirjoittanut Petri J Kokko »

Lokakuu 04, 2024, 11:02:39 ap
Vastaus #9

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6115
  • MC Debit
No mieluummin minä noilla putkilla ajelisin kuin orkkiksilla. MR on vähän yliarvostettu siihen nähden mitä tosiaan menee läpi tämän tästä (Niinku ne 4-1 satsit tuuteissa).

Mutta kannattaa olla alkuun tarkkana, ettei livahda laihalle noiden teharien kanssa, vai onko suuttimia vaihdettu?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Lokakuu 04, 2024, 12:49:35 ip
Vastaus #10

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
Siistit putket ovat kyllä! Olikos 380-mallissakin se homma, että keskipytyssä on pienempi pääsuutin vakiona? Putkimuutoksen jälkeen kannattanee vaihtaa kaikki pääsuuttimet saman kokoisiksi. Olen ainakin itse elänyt siinä uskossa, että se keskipytyn suutin on pienempi pakoputkiston takia. Alkuperäisessä kombossa kun keskipytty jakautuu kahteen putkeen.

Lokakuu 04, 2024, 13:32:44 ip
Vastaus #11

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Kolmekasikymmpisessä kaikissa pytyissä samankokoiset suuttimet,550 keskipytylle isompi ja puhumme vakioisella ilmansuodattimella mutta tässähän erilliset ja syynä että pikkasenko helpompi  irrottaa kaasarit tarkasteluun kuin orkkisideaa käyttäen,tehosta en tiedä ym miten vaikuttaa suuntaan jos toiseen?
Alkuperäinenkin pönttö löytyy hyllystä tarvittaessa.
Tässä on nyt 87,5 pääsuuttimet joka kaasarissa ja oisko luokkaa 80 tehdaskokona,sekin riippui markkina alueesta ja tosiaan nykybensalkahan nämä on ihan huuhaata,tarvii muutenkin muutaman pykälän isontaa ja mikä silloin on vakiokoko..jaa en tiedä..kokeilulla kait pääsee edes sinnepäin kun tulpan väritkään kerro mitään mutta mieluusti ei märät,nokiset eikä saa liikaa paukkua eikä putsahdella peräpäästä niin aika hyvä ja jos vastaa kaasuunkin sekä käy tyhjäkäyntiä niin vielä parempi.
Joo,toiset tykää äitistä,toiset tyttärestä ja nykytyyliin vissiin isästäkin tai kimppakivaa mutta näillä nyt mennään ja tyytyväinen.
Pistetään niitä ajo sekä käyntikokemuksia jahka puuilon makkarat sulateltu.. ;)

Lokakuu 05, 2024, 04:07:52 ap
Vastaus #12

Tero Pääkkönen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 255
Hyvä homma, jos suuttimia on jo isonnettu. Ja tosiaan 550 mallissa keskisuutin on pienempi, ei isompi. Reunoilla kokoa 95 ja keskellä 92,5. Itsellä oli tehareiden kanssa 100 kokoiset joka kaasarissa, eivätkä ainakaan liian isot olleet.

Lokakuu 05, 2024, 22:15:29 ip
Vastaus #13

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 941
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Ei ole tullut yhteydenottoa uusista orkkis vaimentimista tai äärettömän hyvät käytetytkin kelpaa..odottelen kuumeisesti ,rohkeasti vaan ja tosiaan pykälää pienemmäthän ne 550 keskipytylle kuin laitimmaisille,muistin väärin,kiitos oikaisusta :)

No niin ja asiaan taas,part3
 Vehje käynnistetty ja nätisti kävikin sekä lähti hyvin käyntiin noilla ex putkien säädöillä.
Ääni on aika matalaa,ei semmoista kuin Higgspeed videoissa joita netistä löytyy niin 380 kuin 550 osalta,semmoinen korkea moottoriisahatyylinen yläkilinä puuttuu ja onhan nämä paljonkin hiljaisemmat kuin käytännössä puolityhjät orkkisputket jotka aiemmin tai ehkä enemmänkin kuin puolityhjät kun niistä näki läpi..


Erikoistoive vissiin sitten täytetty saada pikkasen lisävaimennusta,thanks.


Lämmittelyn jälkeen potta päähän ja turvakengät tallin nurkasta ynnä jonninverran vaatetustakin kun meilläpäin jo pukkaa talvea ja yöpakkasiakin.


Jestas...aivan kuin eri vehje ja niin 1 kuin 2llakin nostaa etupyörää irti maasta kohtuukaasullakin ja hiekkaan vetää viivaa nätisti tuosta pihatieltä lähdettäessä..ei se tämmöinen ennen ollut ja eihän tätä kummemmin näille putkille säädelty ole,kunhan nyt kokeillaan eroa ja ei mitään punarajan hakemista tms revittelyä.


Setämies lähinnä vaikuttunut,näköjään 2t vastapaineet on tärkeitä ja en toki tiedä millaiset ne ehjissä orkkisvaimentimissa on tai miten ehjillä vakioisilla tämä melu/kulkupuoli  vs nämä nykyiset kiinniolevat Higgspeedit mutta nyt tämä kulkee perstuntumalta pirteämmin ja heko heko naurekelijoille jotta yli 50v vanha vain 380 kuutioinen  eli ei voi vertailla nykypyörään ,vanha on vanha ja niin on kuskikin ;)



2t on kovasti erimoinen muutenkin 4t verrattuna saati nämä triplet oma lajinsa,aikansa lapsia.

Talviseisokki ja käyttelin kaasarit tyhjiksi,akunkenkä irti sekä lataus täyteen sekä peitto päälle...zzzz...käynnistellään keväällä ja säädellään enempi kun ajokelit. 8)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2024, 15:02:07 ip kirjoittanut Petri J Kokko »