Kirjoittaja Aihe: Peltipolliisit  (Luettu 42148 kertaa)

Maaliskuu 19, 2012, 20:12:20 ip
Vastaus #75

Harri Kauranen

  • Vieras
Tarvii tehä niinkuin minä tein mitsubisissä.Sivelin erikeeperiä eturekkariin ja heitin kourallisen pari turvetta perään.Kävin joensuussa ja tullessa välähti ainakin seitsemän kertaa,ei mitään ole kuulunut.

Maaliskuu 19, 2012, 20:19:22 ip
Vastaus #76

Antti Jokinen

  • Vieras
Mitä maksat jos me ei kerrota?

Maaliskuu 19, 2012, 20:22:04 ip
Vastaus #77

Harri Kauranen

  • Vieras
Taitaa juuri jo olla rikos vanhentunut,on siitä jo aikaa kun mulla se mitsu oli.

Maaliskuu 19, 2012, 20:29:20 ip
Vastaus #78

Antti Jokinen

  • Vieras
Yllyttäminen rikokseen! $?

Maaliskuu 22, 2012, 02:51:39 ap
Vastaus #79

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2785
  • Take a Break
Kuuntelin Finnlinkillä "vahingossa" viereisen pöydän puolalaisen rosvon juttua kuinka oli joutunut Porin tienoolla ylämäessä talvella sutimaan paikallaan, ja kuinka hän oli ottanut akkuporakoneensa ja porannut asvalttiin reiän ketjua varten, reikä sattui juuri kameratolpan lenkkiin ja se lakkasi toimimasta, hänen maamiehensä oli sen todennut puoli tuntia tapahtuman jälkeen. On mahdolista etten ymmärtänyt ihan kaikkea mitä sanottiin koska en osaa Puolankieltä, mutta ihan selvä tapaus taisi silti olla.  8)
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Maaliskuu 22, 2012, 06:22:21 ap
Vastaus #80

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11387
No mutta Antti!

Eihän Harri ketään yllyttänyt-ei mulle ainakaan tullut tarvetta
lähteä liiman ja turpeen kanssa askartelemaan...

Mutta olen tuossa kuunnellut työmaan ukkojen juttua tosta
vakionopeussäätimen käytöstä rikollisiin tarkoituksiin:

" laittaa siihen 112km/ tunnissa niin ei vielä ylinopeussakkoja tule..."

Tuo jos mikä on rikollista toimintaa eikä voida näinollen hyväksyä
moista! Aatelkaa nyt-tyhmää peltipolliisia huijataan ihan ylivertaisilla
teknisillä välineillä!

t. Markku

Maaliskuu 22, 2012, 21:05:33 ip
Vastaus #81

tapio panttila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 75
Kuuntelin Finnlinkillä "vahingossa" viereisen pöydän puolalaisen rosvon juttua kuinka oli joutunut Porin tienoolla ylämäessä talvella sutimaan paikallaan, ja kuinka hän oli ottanut akkuporakoneensa ja porannut asvalttiin reiän ketjua varten, reikä sattui juuri kameratolpan lenkkiin ja se lakkasi toimimasta, hänen maamiehensä oli sen todennut puoli tuntia tapahtuman jälkeen. On mahdolista etten ymmärtänyt ihan kaikkea mitä sanottiin koska en osaa Puolankieltä, mutta ihan selvä tapaus taisi silti olla.  8)
Älä viitti juuri nuan törkiästi valehrella.Vaikka korsnääsistä olisikkin. Ei Porin ja Oulun välillä oo yhtäkää ylämäkiä !
 Vai Aharistaako puukenkä?

Maaliskuu 22, 2012, 22:39:11 ip
Vastaus #82

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2699
Ompahan. Vai meinaatko, että vain pelkästään alamäkiä?

Kaskisen kohalla mm. ns. Huhtalan miesten Kasseli.
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 23, 2012, 08:41:20 ap
Vastaus #83

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3175
Eikös Raahe ole Pori-Oulu -välillä? Siellä ainakin on ylämäki. Kesällä '78 systerin mies näytti sen mulle, oli käynyt Raahessa autokoulun ja mäkilähtöä oli treenattu siinä tornitalon (se 3-kerroksinen, jonka katolla oli näköalapaikka) edessä. Ei, en nauranut. Kysyin vaan että kumpaan suuntaan.
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Maaliskuu 23, 2012, 08:49:25 ap
Vastaus #84

Harri Kauranen

  • Vieras
Kaveri eilen just puhu,oli tullu lahdesta.No peltipoliisi välähti,minkäs siinä sitten enää teet.No suunnilleen kilsa väliä ja siinä on uus peltipoliisi ja ei kun räps vaan siinäkin.Olivat tehneet ällikä ja laittanu kameran peräkkäisiin tolppiin.

Maaliskuu 23, 2012, 09:07:35 ap
Vastaus #85

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2699
Kolmille; Se tornitalo on nykyään ainaki nelikerroksinen. Takavuosina pykkäsivät sinne katolle ravintolan. Nykyään se ravintola on kiinalaistettu ja nimeltään Hai Long. (pitkä petokala?).

Tarina 70-80-luvulta kertoo, että Kokkolan Hankkijalle oli tullut joku Jyväskyläläinen asentaja jotaki rojektia varten. Rojektikohde oli ollut Lohtajalla kolmisenkymmentä kilometriä Kokkolasta pohjoiseen. Asentajaa oli neuvottu seuraavaan malliin "ajat niin ja niin pitkästi ja sitte tulee semmonen iso mäki ja siittä vasemmalle, sen ja sen värinen talo...."

Noh. Asentaja lähteny matkaan ja tunnin päästä soittanut Kokkolaan "minä oon jo Kalajoella, eikä yhtään mäkeä oo vielä ollu..."

 
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 24, 2012, 02:01:45 ap
Vastaus #86

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2785
  • Take a Break
Kuuntelin Finnlinkillä "vahingossa" viereisen pöydän puolalaisen rosvon juttua kuinka oli joutunut Porin tienoolla ylämäessä talvella sutimaan paikallaan, ja kuinka hän oli ottanut akkuporakoneensa ja porannut asvalttiin reiän ketjua varten, reikä sattui juuri kameratolpan lenkkiin ja se lakkasi toimimasta, hänen maamiehensä oli sen todennut puoli tuntia tapahtuman jälkeen. On mahdolista etten ymmärtänyt ihan kaikkea mitä sanottiin koska en osaa Puolankieltä, mutta ihan selvä tapaus taisi silti olla.  8)
Älä viitti juuri nuan törkiästi valehrella.Vaikka korsnääsistä olisikkin. Ei Porin ja Oulun välillä oo yhtäkää ylämäkiä !
 Vai Aharistaako puukenkä?

Tietääkseni Finnlink ei seilaa Oulusta vaan Naanatalista, sinne yleensä menen kauppakassini kanssa jos käsketään, joten mainittu reitti taitaa olla Pori-Naantali väliä. Kameratolppia sillä reitillä noin 14 per sivu.

Sitäpaitsi Kokkolan eteläkupeessa on puolalaisittain määriteltynä aivan hirveä ylämäki siinä missä ylitetään rautatie betonimyllyn kohdalla.

En omista puukenkiä, jalassa aina kannan kautta varmistetut sandaalit tai turvakengät kuten säännöt vaati.

PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"

Maaliskuu 24, 2012, 09:19:25 ap
Vastaus #87

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2699
Kerran oon minäki viistoistakesäsenä velipoijjan puukenkiä kokeillu. Kammottavat kapistukset.

Kerran lomalle lähtiessäni siivosin auton kopin tyhjäksi tavaroistani.
Kenkiä löytyi seuraavasti
- Sieviläiset, vaarallisiin tehtäviin
- Reinot, kotoisan olemisen hapitukseen
- sandaalit, kuumia päiviä varten
- kevyehköt nappaskengät, yleisjalkineiksi
- kumpparit, Suomen kesään
Kommentteja uuninpankolta.

Maaliskuu 24, 2012, 19:56:54 ip
Vastaus #88

Tomi Paavola

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1157
Ompahan. Vai meinaatko, että vain pelkästään alamäkiä?

Kaskisen kohalla mm. ns. Huhtalan miesten Kasseli.

VT 8:lla Rahjankylän Aronmäessä luistelee monesti ihan kotimaiset rekatkin, muutamankin kerran on nähty kun perässä olen ajellut. Lohtajan Houraatinmäki taas osoittautui ´68 VW Kastenwagenille kerran niin jyrkäksi että se piru leikkasi kiinni. Asiaan saattoi tosin vaikuttaa se että hetkeä aiemmin oltiin se Kokkolasta ostettu ja laitettu käyntiin kymmenen vuoden seisomisen jälkeen. Nätisti kun kävi niin lähdettiin ajamaan kotiin.

Maaliskuu 25, 2012, 00:09:21 ap
Vastaus #89

Rainer Grandell

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2785
  • Take a Break
Jossain vaiheessa mainittu täälläkin ruottin (myös tanskan ja norjan) tolpat, niissähän eri tekniikka, eli ovat tutkia, eivät laske peltikopan nopeutta silmukoiden yli vaan kattelevat yhdellä silmällä 800metrin keskinopeutta. Nykyään (jos salama poksahtaa) kirjeet tulee suomeenkin, mutta eivät toistaiseksi lisää REIKÄKORTTI-saldoa ainakaan silloin kun sakon maksaa heti kun se ilmestyy postilådjuun. Jos sen päästää Hämäläisten perintään asti on yhä avoin kysymys, mutta ei kannata seikkailla jos pointsit on loppumaan päin.

Eräs seikka askarruttaa; juuri julkaistussa tolppatilastossa onkin paljon 60kmh paikkoja joissa ei liiku pirukaan klo 23-05 paitsi hyötyajoneuvot, olisi ihan kivaa nähdä että kuinka monta lapin juustorekkaa on valokuvattu esimerkiksi Eurajoen Kekkilän 60kmh suoralla tähän aikaan? Itse olen turkuun tähän aikaan reissaava ajomies eikä 2 vuoden aikana yhtäkään rästiä, vedän tietenkin vasemmalla puolella kameran kohdalla ihan ympäristösyistä vaikka pikkuautolla ajelenkin. Tolpathan tuottaa valtionkassaan rahaa mutta saastuttavat.

Saastuttaminen ei ole mikään ongelma, 60tonnin ajoneuvo kuluttaa kiihdyttäkseen 60;stä kahdeksaankymppiin vaivaiset ylimääräiset 5 litraa dieseliä, pelkkä 7,5 euron menetys siis ja nokea tuupattu mustiklkamaalle ruokalusikallinen.

Ei se oo mikään ongelma, kylän asukkaat (jotka kyseisen paikan rajoituksen tielaitokselta tilasi) kuolee myrkytyksiin, syöpään jne ja liittymät poistetaan, koska asukkaita ei syrjäkylissä ei enää elä, ja nyt kun Suomessa kuljetetaan jo puolet tavaroista ryssien ja eestien kalustoilla niin asia korjaantuu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 27, 2012, 02:28:15 ap kirjoittanut Rainer Grandell »
PUCH; Dakota-73 Monza-77 Alabama-66 Magnum-82 TUNTURI; SPORT63/70/72/73/75/76 SUPERSPORT 77-83 Tiger&Break "paljon" Husqvarna/Crescent/Monark "paljon"