Kirjoittaja Aihe: Museoida vai ajaa Classic-trialia ?  (Luettu 8976 kertaa)

Huhtikuu 03, 2010, 21:44:38 ip
Luettu 8976 kertaa

Timo.montonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
 Omistan Bultaco sherpa 350 trialpyörän jolla Yrjö Vesterinen voitti  1978 maailmanmestaruuden.Ajanko Bultacolla Classic-trialia vai laitanko sen museoon.E-bay:ssa myytiin Ykän viimeisin Bultaco 8750 £  Englannista Espaniaan.
Tunturi Sport -76 kovakromi  uudesta asti.

Huhtikuu 04, 2010, 00:37:36 ap
Vastaus #1

Jonni Puhakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 126

Huhtikuu 04, 2010, 11:46:56 ap
Vastaus #2

kari kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 478
Jaksoille vaan, kyllä muutkin ajelevat ex- Vesty Bultseilla. Toki on asiassa taltiomisenkin puoli ja jos vielä voit virallisesti todentaa, että ko. pyörä on sama millä on voitettu -78 MM, niin kyllä se nostaa sen arvostusta.

Onko porukoilla tietoja ns. Comerfords-Bultacosta, vuodelta -82, joka on Suomessa. Kertoilevat sen olevan Vestyn entinen, jopa MM-pyörä!


terv kk

Huhtikuu 04, 2010, 12:14:05 ip
Vastaus #3

Paavo_Kymäläinen

  • Vieras
Tosi miehet kiertävät kaikki museot





kaukaa.
Motukoiden oikea ympäristö on maasto, jos ne sinne on alunperin suunniteltu.
Ykän Bultseista, joilla hän  ajoi kilpaa, saa parhaan tiedon Bultaco UK:n kaverilta (http://www.bultacouk.com/).
Tuo E-bay'ssä ollut Bultsi lähti johonkin, tässä keskusteluketju siitä: http://www.trialscentral.com/forums/index.php?showtopic=29520 .
Enkä sekuntiaan yritä väittää, että Timon Bultsi ei olisi Ykän mm-peli.
Seuraava hyvä ulkoiluttamistapahtuma motukalle, vaimolle, lapsille, koiralle ym on 11.4 Kirkkonummen Vuohimäessä. Katso www.finntrial-classic.fi.
Kymis

Huhtikuu 04, 2010, 14:33:39 ip
Vastaus #4

kari kallio

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 478
"Enkä sekuntiaan yritä väittää, että Timon Bultsi ei olisi Ykän mm-peli"    Kymis[/quote]

Enpä väitä minäkään, miksipä väittäisin ,MUTTA kun lähdetään suureen maailmaan kertomaan pyörän alkuperästä, niin siellä ei riitä, että Kari ja Paavo sanovat asian olevan niin!

By the way Kymis, muistele tästä Comerfordsista,

 The Bultaco diletant kk

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2010, 14:36:15 ip kirjoittanut kari kallio »

Huhtikuu 04, 2010, 16:09:29 ip
Vastaus #5

Timo.montonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
Bultaco on 100% Ykän- 78 MM pyörä rek.numero AS-350 .AKEN  omistajahistoria todistaa Ykän omistaneen pyörän . Minulla on postikortti jossa Ykä ajaa tällä Bultacolla AS-350 nimikirjoituksella varustettuna.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2010, 16:15:19 ip kirjoittanut Timo.montonen »
Tunturi Sport -76 kovakromi  uudesta asti.

Huhtikuu 04, 2010, 18:03:29 ip
Vastaus #6

Paavo_Kymäläinen

  • Vieras
Pääasia: Bultacolla mukaan classic-tapahtumiin.
Yritin tuossa edellisessä viestissäni sanoa, että minulla ei ole mitään osaamista sanoa mikä Bultaco on mikäkin. Jos omistaja kertoo jotain niin uskon ilman muuta. Ison maailman uskomuksista en osaa sanoa.
Mutta..... Olisiko ollut vuosi pari sitten kun Suomesta myytiin Ykän vanhaa mm-peliä Trialscentral-palstoilla. Silloin muistelen, että Dave Renham niminen kaveri viestitti hyvin lyhyesti, että peli ei ole sitä minä sitä myydään. Jos silloin oikein ymmärsin ja olen edelleen samalla kannalla, niin tämä Bultaco UK.n kaveri itse asiassa on ollut mukana rakentamassa Ykän ns. Comerfords Bultseja. Hänellä lienee arkisto, missä tiedot noista Comerfordsin peleistä.
Minulla ei ole sen kummempaa tietoa tuoltakaan ajalta, juttuja lukemalla olen ymmärtänyt, että Reg May-niminen kaveri oli se varsinainen velho mekatsu puolella. Tarina kertoo, että Ykän Bultsiin haettiin pitoa eri korkuisilla takahaarukan kolmiopaloilla. Muutamalla heftillä kiinni, kokeilu ja sitten eri korkuiset palat kiinni jne.
Mutta takaisin tuohon pääasiaan; MP-taidon herrasmiehet olivat tänään lapioimassa lunta Vuohimäessä ensi sunnuntain jaksoilta. Parkkipaikka ja tie ovat hienossa kunnossa, eikun mukaan sinne vaan ensi sunnuntaina.
Kymis

Kesäkuu 22, 2010, 21:57:36 ip
Vastaus #7

Timo.montonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
 Ajot jäi ajamatta ,Ykä osti Bultacon omaan museoon.
Tunturi Sport -76 kovakromi  uudesta asti.

Kesäkuu 22, 2010, 22:19:10 ip
Vastaus #8

Martti Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2120
Timo, älä vaivu synkkyyteen, osta tästä laite kisoihinhttp://www.blocket.se/kristianstad/Veteran_Trial_28104127.htm?ca=5&w=3

Kesäkuu 22, 2010, 22:21:29 ip
Vastaus #9

Martti Nieminen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2120
Timo, tässä on vielä lähempänä, aivan mahtava laite 
Moi
Myydään trial pyörä TY 250 1974 (Lars Jahn:n kisa peli) sekä TY 250 1976
(varaosiksi)
Vuoden 1974 pyörää tuotiin ainoastaan yksi kpl Suomeen.
Pyörät myydään eniten tarjoavalle.
Tarjouksia otetaan vastaan.
Tallenna perinnettä ja entisöi hieno pyörä.

Terveisin Veijo Paappanen 050-5524880

Kesäkuu 30, 2010, 21:51:26 ip
Vastaus #10

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Timon Bultaco meni Yrjö Vesteriselle. Ykä haluaa kunnostaa/entisöidä kaikki 17 kpl Bultaco'a joilla hän ajoi. Viime tieto oli pari viikkoa sitten, että Ykällä on 11 kpl noista hankittuna. Jonkin huhun mukaan Ykä on jäämässä eläkkeelle ja aikaa olisi kunnostaa nuo 17 kpl perusteellisesti. Ei vain ulkoisesti, vaan myös moottorit laitetaan kuntoon vimosen päälle. Lasse Jahn ja Timo jo luopuivat omistaan. Panu Leppo taitaa olla vielä työn alla???
Olisi muuten aika hieno juttu päästä kuvaamaan tuo kokoelma.
Urheilumuseo Helsingin Olympiastadionilla esittelee par' aikaa Jarno Saarisen uraa. Voisiko seuraava motukkaurheilija olla Ykä? Oman aikansa aivan ylivoimainen urheilija ja lajinsa kehittäjä samallalailla kun Jarno.
Olen jossain hämärässä menneisyydessä ollut mukana hankkimassa Ykän FIM-mestaruusmitaleja Espooseen näytille. Silloin mukana oli Finnairin lentoemoja. Nyt voisin vaikka itse hakea ne.
Kymis

Toukokuu 12, 2012, 12:40:03 ip
Vastaus #11

Timo.montonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 80
 Yrjö Vesterinen lähetti mulle kuvan Staffordin näyttelystä huhtikuu 2012 ,missä mun takaisin Ykälle myyty Bultaco oli esillä.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2012, 12:42:37 ip kirjoittanut Timo.montonen »
Tunturi Sport -76 kovakromi  uudesta asti.