Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10
11
Myydään: Osat ja tarvikkeet / BMW R25/3 -projekti
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Ylhäinen tänään kello 09:27:53 »
Bemariprojekti ei minulta näytä edistyvän, niin aktiivisemman entisöijän on tästä hyvä jatkaa: Nettivaraosa - BMW R 1955 - R25/3 - Kunnostettavat motot - Nettivaraosa
- Seppo Y.
12
Yleistä keskustelua / Vs: Kelkan jarru
« Uusin viesti kirjoittanut Ilpo Ikonen tänään kello 08:27:39 »
Morjens ! Samanlainen kokemus minullakin kun Frankillakin. Pösön 406:n vaihdoin "uuden" moottori-vaihdelaatikko paketin. Kytkimen työsylinterille meni kova putki ja putken päässä tiiviste. Marmoritiskillä ei tunnistettu koko tiivistettä mutta työsylinterin mukana se tulisi, hintaa en enään muista kallis oli, jäi ostamatta laitoin vanhan tiiviste paikalleen. Sehän toimii eikä vuoda mistään ! Auto meni jälkikasvulle ja sitten alkoi ropeleemit . Kaksi kertaa talvella hinurilla paluumatka , syy kytkipoljin aivan lötkö. Ilmaamalla toimii taas nosmaalisti eikä vuoda mistään. Toisella kerralla hinurikuski kokeili ajaa lavetilta alas ja kas kytkin toimii normaalisti. Hinurikyydit kaskon piikkiin, mutta juurisyy uusi tiiviste pitäää saada. Taas marmoritiskille ja sama tarina, tulee työsylinterissä. Käänsi kuitenkin näytön minullekin ja kas tuossahan se tiiviste on putken päässä ! Hyllysäkin näyttää yksi olevan eurokakskyt centtiä. Veikkaan että jarrukahvan juuresta vetää ilmaa kun säiliöön syntyy alipaine ilman kylmetessä.
13
Yleistä keskustelua / Vs: Kelkan jarru
« Uusin viesti kirjoittanut Frank Nylund eilen kello 23:55:43 »
Moro,


Skidoo:n sielunelämää en tunne, mutta tuo ilmiö on hyvinkin tuttu takavuosilta.


Scanian kuorma-autoissa oli takavuosina nestekäyttöinen kytkinjärjestelmä joka teki tuota samaa.


Ihan normi kytkinjärjestelmä missä hytissä polkimella käytettävä paineilmatehosteinen nestesylinteri ja alhaalla vaihdelaatikolla orjasylinteri.


Monesti talvella jos se auto seisoi käyttämättä viikonlopun yli, niin imi ilmaa järjestelmään sen alasylinterin kautta (vaikka oli metrin alempana kun poljinsylinteri ja nestesäiliö). Sitten kun sen järjestelmän ilmasi, niin saattoi pelata vaikka kuinka kauan ja kesäisin ei ollut ongelmaa vaikka auto seisoi pitempään. Alkuun ei oikein mennyt jakeluun että se vika voisi olla siellä orjasylinterissä ja niitä poljinsylintereitä vaihdettiin turhaan, ennen kuin selvisi että se ongelma olikin se alempana oleva orjasylinteri


Noissa saattoi pitkään olla tuota oiretta että veti ilmaa järjestelmään, ennen kuin se orjasylinteri alkoi vuotamaan nestettä ulospäin, ilma kun menee paljon pienemmästä välistä kuin neste. Sitten kun sen orjasylinterin vaihtoi uuteen niin toimi taas.


En muista että tuosta ikään olisi mitään virallista selitystä tullut, mutta jotenkin ilmojen kylmeneminen aina vaikutti niiden käytössä kuluneiden tiivisteiden pitävyyteen.


Oisko tuossakin jomman kumman jarrusylinterin tiivisteet vähän ehtoopuolella ja sitten joskus välillä riippuen keleistä, vetäisee ilmaa sieltä tiivisteiden välistä.




//Frank
14
Yleistä keskustelua / Vs: Tunnista auto
« Uusin viesti kirjoittanut Simo Puikko eilen kello 18:12:17 »
20/20, Mutta takavaloista tunnistin vain Volvon. Saattoi pari muutakin mennä tuurilla oikein...
15
Yleistä keskustelua / Kelkan jarru
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pohjamo eilen kello 17:39:59 »
Skandicin jarru menny kummalliseksi.
Kesällä kun tein huoltoa niin huomasin, että käyttämättömyyden jälkeen jarrukahva menee pohjaa.
Säiliössä on reilusti nestettä eikä mitään vuotoja ole. Jarru lähti toimimaan ilmaamalla.
Pelaisi ensilumilla ja vuodenvaihteen tietämillä.

Nyt kun tulin mökille niin taas sama juttu. Kahva ihan vetelä. Ilmaa tuli oikein kunnolla mutta nyt taas toimii.
Edelleenkään ei ole vuotanut ja jarrua painaessa paineet pysyy eikä kahva painu yhtään.

Mistä ihmeestä se ilma sinne pääsee ja miksi vain joskus ja jouluna?
Pelasi puoli vuotta ja oli välillä kuukausikaupalla koskematta ja silti pelasi.
Nyt sitten parin kuukauden jälkeen taas täynnä ilmaa.
16
Vaihdetaan / Annetaan Honda CB750C raato
« Uusin viesti kirjoittanut Jari Ruusunen eilen kello 15:12:31 »
Aikanaan japsipyörästä varaosiksi ostettu. Oletettavasti vm82. Ei papereita. Sijainti Harjavalta, saa hakea pois jos jollekin kelpaa. Yhteydenotot: O44 33OO965
17
Ostetaan / Kawasaki Z1 900cc kiertokanki
« Uusin viesti kirjoittanut Ismo Hakamäki eilen kello 11:57:10 »
Ostetaan käyttökelpoinen kiertokanki ko. vehjekkeeseen.
Ismo, 040-7777478
18
Ostetaan / Tunturi Super Sport -79/80 etulokasuoja
« Uusin viesti kirjoittanut Jori Alatalo eilen kello 11:42:19 »
Mahdollisimman hyväkuntoinen pitkä lokari, mielellään reikärautoineen. Myös ALKUPERÄINEN harmaa mittarinvaijeri hakusessa.
Nämä tarvittaisiin muuten valmiiseen mopoon.
p. 0500557182
19
Ostetaan / Kaksoisvipu
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin eilen kello 10:26:03 »
Tämmöistä kuvan kaltaista kaksoisvipua vailla
olisin. Ei tarvitse juuri prikulleen tuollainen olla-
mutta jotenkin samaa näköä  soisin olevan.

Onko kellä tarjon moista? Vaihdossakin voi löytyä jotain,jos niin menee...

t. Markku  yv/o4oo-878435/markku.kovasin ät gmail.com
20
Entisöinti / Vs: Nettimoto vs. Nettivaraosa
« Uusin viesti kirjoittanut markkukovasin eilen kello 10:07:37 »
Jep!  Huomattu on-ja muutos ei ole hyvä.

Ei kumminkaan samanlainen sysipaska kuin on Tori nykyään.

t. Markku
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 ... 10