Kirjoittaja Aihe: Smz cycle car entistys  (Luettu 8886 kertaa)

Helmikuu 17, 2017, 11:51:12 ap
Luettu 8886 kertaa

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Hei kyseessä tosiaan venäläinen lnvalidi moottoripyörä. Suunnitelmissa ollut entistää se niin että uudempaa konetta, laatikkoo ja kulkupuoli paremmaksi poijaalle piha päristimeksi . . . MUTTA. Tulisiko se kuitenkin entisöidä ? Tuntuu olevan melko vähälukuinen suomessa, kun en oiken tietoakaan paljoa löydä. Onko kellään tietoa ja kokemusta moisista värkeistä? Onko suomessa mahdollista saada rekisteriin?

Helmikuu 28, 2017, 09:26:48 ap
Vastaus #1

Jussi Kumpu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 859
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Jussi 044 7212497

Helmikuu 28, 2017, 13:03:17 ip
Vastaus #2

Hannu Pelkonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 369
Onpa upea laite tuossa videossa. Jos sinun laitteesi Ismo on vähänkään laitettavissa "alkuperäkuntoon", niin tee se. Mitenhän tuon saa Suomessa kilpiin?

Helmikuu 28, 2017, 14:26:27 ip
Vastaus #3

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2487
Eikös näissä ole IC:n kone puhallinjäähdytyksellä, vai muistanko aivan väärin? Kyllä tuo minusta ihan huolenpidon arvoinen laite on. Ei taida olla paljon näitä Suomessa, uskoisin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Helmikuu 28, 2017, 19:12:30 ip
Vastaus #4

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1543
Konttorilta ja/tai Ttafilta kannattaa kysyä. Voi olla kyllä ongelma saada kilpiin...
Hieno peli,ei ole tullut ainakaan harrasteauto tapahtumissa vastaan,n.20 vuoteen.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Maaliskuu 02, 2017, 14:23:54 ip
Vastaus #5

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Juu samanlainen koppa, seitkytluvun alun pienillä pyöreillä taka valoilla. Ic 350 yksimukinen tuottaa heposia vähän. Tämän mukana tuli takaluukku jossa ollut kilpi ja jäänyt kiiltävä kohta joka kooltaan on kuin suomikilpi ?????
Hiukan kiinnostaisi saattaa liikennekilpiin kun on niin veikeästä kiikuttimesta kyse, vaikkakin vähän kömpelöltä laitteelta tuntuu.
Olen nähnyt jossain mainittavan tällaisen ajoneuvon olevan . . . Oliko se nyt hämeessä jossain? oli mielestäni jokin mobiili harrastus clubi . . Tms. tapahtuma.
Ja nyt tulee se iso MUTTA. . . entisöinti kiinnostaisi . . . Mutta . . Polkimet hitsailtu 600 fiatista ilmeisesti ja ratti käyttöiset vermeet poistettu ja jääneet.matkan varrelle. Eli vaihdettava keskustelu palsta jonnekkin muualle entisöinnistä.
Katsotaan minne päädyn tämän kanssa

Maaliskuu 02, 2017, 21:27:03 ip
Vastaus #6

Lauri Viljanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 549
Kyllä tuollainen on saatu Suomessa rekisteriin. Omistajan nimeä yritän juuri muistella :) Toisen samanlaisen omistajan tunnenkin, yhteystiedot voin antaa yksityisviestillä.

Maaliskuu 03, 2017, 11:07:18 ap
Vastaus #7

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Hienoa! kyllä yhteisössä on voimaa ja tietoa, yhteyksiä löytyy kanssa kumppaneihin. Kiitoksia jos löytyy yhteys tiedot.

Maaliskuu 03, 2017, 17:17:02 ip
Vastaus #8

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1543
Jos ei muuten,niin laita vaikka Mobilistiin lukijat palstalle pieni juttu kulkupelistä ja pyydä muita harrastajia ilmottautumaan.
On saattanut olla Mobilistissa juttuakin tuosta,varmaksi en muista.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Maaliskuu 05, 2017, 12:17:48 ip
Vastaus #9

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Jep! Moboilistiin meinasinkin jo vähän saada kuvaa ja yhteystietoja, jos herättäisi mielenkiintoa ja ihmisille ihmeteltävää.

Marraskuu 28, 2017, 23:23:53 ip
Vastaus #10

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
Nyt on asiaa selvitelty hiukan maailmalta ja yhteyksiä muihin SMZ/SDZ autojen omistajiin saatu ja pidetty.suomessa on ollut ainakin yksi rekisterissä,  tiedossa olevista yksilöistä. Tämä suomipapereilla oleva on kunnostuksen alla ja pikkuhiljaa valmistunee. Toinen yksilö on ajokuntoinen mutta paperit hukassa, kuin myös minun yksilöni. Eli tiedossa on kolme kappaletta suomessa, ja kiinnostusta on tuoda lisää niitä suomeen.
Entisöintiin minä en ryhdy, liian vaivalloista etsiä puuttuvia käsihallinta laitteita ja helpompi hallittavuus saavutetaan polkimien avulla. . . Ja pääasiahan on että tämäkin yksilö saadaan liikenteeseen ja kaiken kansan ihmeteltäväksi.
12 Vuotiaan poikani kanssa yhdessä pakerramme kun aikaa liikenee. Jarrujen ja ohjauksen päivitys, väriksi tulee kuulemma musta.
Nelivetoakin on fundeerattu . . . .

Marraskuu 29, 2017, 05:52:35 ap
Vastaus #11

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11730
Heh!

80-luvulla Viipurissa katselin kun yksi ukko yritti tuollaista
polkea käyntiin-seisoi takaluukussa ja polki kuin
tulpatonta mopoa...

Kyllä se viimein lähti melkoisella kalkatuksella
ja sinistä savua (paljon) lykäten.

Ukon naama oli kuin Hangon keksi-otin minä vekottimesta
kuvankin,vaan se on jo ammoin jonnekin hukkunut.

Pistä kuntoon vaan-kyllä tuollainen Suomeen soipii muiden
kulkineiden jatkoksi.

t. Markku

Marraskuu 23, 2024, 16:35:06 ip
Vastaus #12

Ismo vaaralahti

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6
 tässä on tovi vierähtänyt, maailma muuttuu mutta projektit säilyy. Vuosittain hitusen edistyi SMZ mutta nyt ottanut harppauksen. Aika paljon muutoksia aiheuttaa ohjauksen,  jarrujärjestelmän ja poljin systeemin saamisen ajettavaan muotoon. Kuplan ohjaussimpukka tuo ohjaukseen enemmän kierroksia, alkuperäisesti oli yksi kierros laidasta laitaan joten ohjaus oli hivenen niin kuin mäkiautoissa. Muutoin tavoitteena pitää orkkiksen näköisenä. Tietty maltillinen madallus täytyy suorittaa . . Ajovakauden parantamiseksi tietysti. 😅