Kirjoittaja Aihe: Mistäpäin tuulee vaiko mistään?  (Luettu 8635 kertaa)

Heinäkuu 23, 2023, 19:03:40 ip
Vastaus #15

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Kotiverstasfoorumilla on sama foorumisofta eri toteutuksella, sinne kuvat saa helposti eikä ne häviä taivaan tuuliin hetken päästä.
Foorumin palvelin on varmaankin hiukan kalliimpi ku tän foorumin, koska foorumille on tilaa enemmän. Tairankin ottaa tän puheeks seuraavassa johtokunnan kokouksessa.

Heinäkuu 25, 2023, 10:21:21 ap
Vastaus #16

Toni Alaranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 146
Tässä oma tämänhetkinen projektini. Zundapp ks 600 1939. Olis kyllä hyvä juttu jos tiedostokoko ei olisi noin rajoittunut.

Heinäkuu 25, 2023, 18:16:30 ip
Vastaus #17

VMPK.fi Ylläpito

  • *****
  • Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
  • Viestejä: 386
Kotiverstasfoorumilla on sama foorumisofta eri toteutuksella, sinne kuvat saa helposti eikä ne häviä taivaan tuuliin hetken päästä.
Foorumin palvelin on varmaankin hiukan kalliimpi ku tän foorumin, koska foorumille on tilaa enemmän. Tairankin ottaa tän puheeks seuraavassa johtokunnan kokouksessa.
Muista yksi pieni juttu, foorumi on vain osa kokonaisuutta. VMPK:n palvelintarjoajan levyillä on kaikki VMPK:n toiminnot, foorumi ja jäsen-ja kalustoluettelo. Just äsken tsekkasin, että foorumilla on aikkiaan n.3500 kuvaa ladattuna. Ja käyttäjämäärä on meillä aika lailla iso: 234917 viestiä 15606 aihetta kirjoittanut 9211 jäsentä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 25, 2023, 18:19:14 ip kirjoittanut VMPK.fi Ylläpito »

Heinäkuu 25, 2023, 19:49:23 ip
Vastaus #18

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Kotiverstasfoorumilla on sama foorumisofta eri toteutuksella, sinne kuvat saa helposti eikä ne häviä taivaan tuuliin hetken päästä.
Foorumin palvelin on varmaankin hiukan kalliimpi ku tän foorumin, koska foorumille on tilaa enemmän. Tairankin ottaa tän puheeks seuraavassa johtokunnan kokouksessa.
Muista yksi pieni juttu, foorumi on vain osa kokonaisuutta. VMPK:n palvelintarjoajan levyillä on kaikki VMPK:n toiminnot, foorumi ja jäsen-ja kalustoluettelo. Just äsken tsekkasin, että foorumilla on aikkiaan n.3500 kuvaa ladattuna. Ja käyttäjämäärä on meillä aika lailla iso: 234917 viestiä 15606 aihetta kirjoittanut 9211 jäsentä.
395 601 viestiä 25 074 aihetta kirjoittanut 13 150 jäsentä, kuvia ainakin yhtä paljon ku meillä. Pyärii jäsenten avustuksella, keräystili avataan tarvittaessa johon voi laittaa rahaa omantunnon mukaan. Välillä menee yli vuasi ennen ku taas avataan. Otan selvää ja palaan asiaan, mutten foorumilla.

Heinäkuu 25, 2023, 22:47:25 ip
Vastaus #19

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6173
  • MC Debit
No se just on se mikä mua eniten hiertää. En minä muista tiedä.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 29, 2023, 09:20:51 ap
Vastaus #20

Teemu S. Lindfors

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 983
Onhan se vähän työlästä niitä kuvia tänne kutistaa, mistä syystä jää itelläkin välillä joku juttu kertomatta.

Kiinnostavaa olisi tosiaan projektitarinoita lukea ja niihin liittyviä kuvia katsella. Minä en osaa kun amerikanrautaa kunnostaa, mutta kaikenmerkkiset kiinnostavat. Erityisesti kuvat ja kertomukset erilaisista työvaiheista ja -menetelmistä.

Marraskuu 17, 2023, 19:21:16 ip
Vastaus #21

Arto Ahonkivi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 483
Mulla on pikkuhiljaa käyttökunnostuksessa yks ja toinen museokuntoon laitossa, merkin voitte arvatakin  ::)
Käyttökunnostuksessa NV 42 ja museolaitossa NV 38 Six Days, kumpikin -55 mallisia.

Kesäkuu 09, 2024, 19:03:47 ip
Vastaus #22

Petri J Kokko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 944
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Se on kesä,pian juhannuskin taas,vois tätäkin aihetta elvyttää parempuen puutteessa,meinaan yhä vaan vähänlaisesti päivityksiä jo aloitetuista,kunnostelujuttuja saati uusia projekteja vs mitä muutamakin vuosi sitten...siis ainakin mun mielestä ,ehkeipä muiden?Eikä tuo kuvienkaan muokkailun ongelma oikein vakuuttanut syyksi koska pakkoko kuvia yleensäkkään heti laittaa..ja jos minäkin tumpelo onnistunut niin taatusti muutkin.
Mun kuvaongelmat pidempäänkin kameran syytä,vanha kaput ja känny putos kivikkoon,lasi rikki eli senpituinen ja tästä nykyisestä tarviisi ensin tietty uusia ajureita ym sovellusta siirtelyyn..äääh..mutta eipä tässä kummempaa kun taskubiljardia ja housujen nostelua saatu aikaiseksikaan monestakin syystä..täytyy ryhdistäytyä ja saada siirtopuolikin sitten toimimaan jos jotain näytettävää ja tämmöisen jotain kiinnostaa mutta kuitenkin.

 
Vielä on kesää jäljellä !

Enempi "mikähän tämä on "kuvien tunnistelua  ja osto myyntiilmoittelua jotka lipsahtaneet väärään osioon tai pienellä haulla itse selvitettävää peruskauraa mutta piikkipuoli tuntuu jostain syystä pieniä elpymisen merkkejä totaalisesta nollatilasta :)  Sehän positiivista,niitä ainakin löytyy joka toisesta torpasta maalta tai suvusta tai joku vanha mopo luulisin jos vaan elvyttäjiä ja intoa.


Josko jopa olisi tallessakin jollain yhä oma bensanhajuinen ensirakkautensa jossain ulkorakennuksessa tai...jämät heinikossa rojektiksi.


Senverta tänään sain aikaiseksi että teetin tuohon Riga minimopoon vihreää maalia maaliliikkeessä mallin mukaan tilkan jolla paikkailla runkoa ja valkoista onkin jo,sitä meneekin enempi kun tankki maalattava kokonaan.
Kilpiin ja museoon sekin!
Gt:n Higspeedit jos vihdoin saisi värkättyä ja kylille kuin museoauton katsastus eli nivelten rasvailua ja etujarrun herkistely,turhan äkäinen oikea etujarru.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2024, 21:32:20 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Kesäkuu 11, 2024, 21:15:53 ip
Vastaus #23

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6173
  • MC Debit
No mullahan on tallessa se nimenomainen CB125 jolla aikoinaan perehdyin moottoripyörällä ajamiseen ja etenkin tekniikkaan. 15-vuotiaan innolla ja kaikkitietävyydellä ylihintainen käynnistymätön romu piti jostain Mouhijärven periltä kaverin sukulaisen suulista rehata. Pyörällä ei ollut ikää kuin 13 vuotta silloin, mutta oli kyllä pahaan kuntoon saatu, ei montaa täysin ehjää osaa ollut.

Kylläpä silläkin ajettiin, moottori, jarrut ym kuntoon ja ”pellit” paukkupullolla metallinhohtosiniseksi. Ei ollut yhtäkään peltiosaa tehtaan maaleissa, ja aika montaa eri väriä oli osissa ostohetkellä. Lokasuojat ja pakoputket oli pitsiä, mutta mitäs siitä.

Just ennen autoajokortin saamista lakkasi jotkut vaihteet menemästä päälle, korjasin sen mutta muuten jäi pyörä osiksi. Elettiin vuotta 1989. Viime aikoina olen hahmotellut sille uutta kuosia, entisöinti ei ole ohjelmassa, melkein kaikki tarvittavat osat on jo. Tarttis ryhdistäytyä tämänkin kanssa, voisi sitten vihdoin realisoida enimmät ylimääräiset osaset. Mutta jos se Harley nyt ensin.   
 
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2024, 09:58:37 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 12, 2024, 14:51:42 ip
Vastaus #24

Peter Rulamo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 321
1989 ostin Joensuusta liikkeestä ylihintaisen 1979-mallisen CB900F Bold'orin, niin se oli finaalissa jo siinä vaiheessa. 4-1 mökäputki, sytytys pätki sateella ja latausroottori halkesi Norjassa. Kymmenen vuotta vanhana. Tyhmin tekemäni prätkäkauppa mutta kun oli pakko saada, kuume hirveä. Sitä lainaa maksettiin pitkään 90-luvun lamassa. Perhana kun tekisi mieli vielä samanlaista, mutta ne on vähän "temperamental" teknisesti :) Hieno sillä oli kyllä ajaa, tykkäsin siitä ajofiiliksestä ihan kybällä. Kierokankiongelmiahan niissä on myös, tulee kanki lohkosta läpi. Pitkäiskuinen kone.
Ex: Honda ST70, SL125S, CB125T, CB125TD, MTX125R, CB250RS, CB250N, CB400N, FT500, CB750K, VF750F, VFR750F(3), CB900B"O, VF1000F2, CBR1000F(4), CBR1100XX(2). Yamaha DT125MX, DT125R, RD125LC(2), RD250LC, RD350LC(2), XJ750SECA, XJ900. Kawasaki Z500, GPZ900R(2), GPZ1000RX.