Kirjoittaja Aihe: Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia.  (Luettu 360431 kertaa)

Kesäkuu 18, 2021, 13:20:48 ip
Vastaus #2925

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vain ajan kysymys, kun Ekokapinan varjoleiri on pystytetty Veteraanirallin portille  :( .
Mun mielestä niiden kannattaisi aloittaa jostain HD-miesten ralleista. Jos kantti kestää sen niin sitten vasta veteraaniralleihin.

Vai olisiko kuitenkin enempi sellainen pehmeä lasku aloittaa veteraanirallista ja vasta sen jälkeen HD-ukkojen ralliin?😁

Kesäkuu 18, 2021, 13:21:50 ip
Vastaus #2926

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse aiheeseen liittyen minusta tuossa on nyt jotain kummallista, että poliisi ei kiikuta hippejä pois tieltä. Olen melko varma, että jos joku Suomen Sisu tekisi vastaavan tempauksen, niin ei sitä kauaa katteltaisi.

Kesäkuu 18, 2021, 13:41:30 ip
Vastaus #2927

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olisivatko lainvartijamme vähän varpaillaan viime kerralla nousseesta kohusta?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 18, 2021, 14:16:01 ip
Vastaus #2928

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sisäministeri pesi kätensä.
Toivottavasti kaikki lailliset mielenosoitukset saa saman kohtelun.

Sisäministeri Ohisalo kommentoi Elokapinan mielenosoitusta saapuessaan päivällä eduskuntaan.
Hän sanoo, että poliisi päättää siitä, kuinka kentällä toimitaan.
– Oikeusvaltiossa poliitikko ei päätä siitä, kuinka poliisi kentällä toimii. Poliisi tekee operatiivisen tason ratkaisut kussakin mielenosoituksessa oli teema mikä tahansa.
Ohisalo lisää, että Suomen perustuslaki takaa oikeuden osoittaa mieltä.
– Poliisin tehtävä on toki turvata paitsi mielenosoittajia myös sivullisia ja katsoa, ettei synny haittaa. Poliisi määrittelee, millainen haitta on mahdollista ja tekee päätökset kentällä.

https://yle.fi/uutiset/3-11987288
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 18, 2021, 14:59:12 ip
Vastaus #2929

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vain ajan kysymys, kun Ekokapinan varjoleiri on pystytetty Veteraanirallin portille  :( .
Mun mielestä niiden kannattaisi aloittaa jostain HD-miesten ralleista. Jos kantti kestää sen niin sitten vasta veteraaniralleihin.

Vai olisiko kuitenkin enempi sellainen pehmeä lasku aloittaa veteraanirallista ja vasta sen jälkeen HD-ukkojen ralliin?😁
Eiku mää ajattelin, että tuossa järjestyksessä veteraanit saisivat ehkä jäädä rauhaan lopulta.

Kesäkuu 18, 2021, 15:55:23 ip
Vastaus #2930

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poliitikoilla käynnissä tuima sanailu Twitterissä Elokapinan mielen­osoituksesta: Ohisalo vastasi Halla-aholle, Räsänen ja Andersson kommentoivat...https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008067147.html

Kesäkuu 19, 2021, 15:12:04 ip
Vastaus #2931

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos olisi veneajokortti, niin tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut.

Kolme miestä loukkaantui vakavasti Porvoon Vessölandetissa Itä-Uudellamaalla hieman ennen viittä aamulla, kun moottorivene törmäsi kovalla vauhdilla kivikkoiseen rantaan, kertoo poliisi.

https://yle.fi/uutiset/3-11990540

Kesäkuu 19, 2021, 15:16:14 ip
Vastaus #2932

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Epäilen,lähes kaikilla autoilevilla on autonajokortti ja silti tapahtuu järjettömiä onnettomuuksia,esim. tänään Kuruntiellä.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Kesäkuu 19, 2021, 15:56:33 ip
Vastaus #2933

Taito Nuutinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Triumph T100ss,Nimbus 19??
Jos olisi veneajokortti, niin tätäkään onnettomuutta ei olisi tapahtunut.

Pah..Veneajokortti??
Miten ihmeessä veneajokortti olisi estänyt tämän?Jos on tarpeeksi "pissaa" päässä, ei sen poistoon kortti auta..

Kesäkuu 19, 2021, 16:03:17 ip
Vastaus #2934

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Epäilen,lähes kaikilla autoilevilla on autonajokortti ja silti tapahtuu järjettömiä onnettomuuksia,esim. tänään Kuruntiellä.

Tää oli kyllä taas niin murheellinen homma. Jos olisi käytetty turvavöitä, niin tuskin olisi noin huonosti käynyt. Olivatkohan rysäyttäneet jo aamuyöllä ja löydetty vasta siinä yhdeksän pintaan :(
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 19, 2021, 16:15:02 ip
Vastaus #2935

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Turvavyö- ja kypäräpakko veneilyyn, siis sen ajokortin lisäksi.
Kyllä minusta kaikki keinot pitää käyttää, jotta veneilystä saadaan turvallisempaa.

Vesiskoottereissa on nopeudenrajoitin, niin miksi ei samaa voitaisi soveltaa veneissä.

Kesäkuu 19, 2021, 16:44:26 ip
Vastaus #2936

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Autoiluun kypäräpakko,hans tuki,nopeudenrajoittimet,alkolukko jne. niin nollautuisiko kolareissa olleiden loukkaantumiset,joo jos nopeudenrajoitin olis 33 km/h.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Kesäkuu 19, 2021, 22:28:35 ip
Vastaus #2937

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Elokapina.

Mutta kai me tämän muistamme?

Viljelijät vyöryivät Helsinkiin vuonna 1999 – aitaa kaatui ja tanner tömisi
Maanviljelijät järjestivät edellisen suurmielenosoituksen Helsingissä vuonna 1999. Pieni osa mielenosoittajista rettelöi poliisien kanssa. Tapahtumassa myös hirtettiin ministeriä esittävä nukke.

https://yle.fi/uutiset/3-8730523

Tai tämän?

Kuukausia Helsingin Rautatientorilla ollut Suomi Ensin -mielenosoitus poiki kymmeniä rikosepäilyjä väkivaltaisesta ekstremismistä
Maahanmuuttovastaisten mielenosoittajien tekemiksi epäillyt rikokset olivat muun muassa pahoinpitelyitä.

https://yle.fi/uutiset/3-10161515

Kesäkuu 20, 2021, 00:45:33 ap
Vastaus #2938

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on rannikkolaivurin ja amomerilaivurin pätevyys +rajoitettu radioliikenne lupa, lue meri vhf:n käyttöoikeus ja maantiellä ABCE kortti. Olisiko estänyt tämän kaltaisen onnettumuuden. Ei olisi mutta terve järki kyllä olisi estänyt, ei kypärä tai mikään muukaan keksitty härpäke. Älkää edes piloinnalla puhukaa paskaa, merellä selviää selväpäiset. Usein veneilläseni olen juonut oluen ja toisenki, ei mitään ongelmaa ja kone oli 130HP honda joka kulki hilpeesti. Kaikki korttijutut on maakrapujen keksimää utopiaa.

Heinäkuu 09, 2021, 13:25:06 ip
Vastaus #2939

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noniin, kyläkaupat ja muut palvelut palaavat haja-asutusalueille valtion toimesta.

– Kävelyn edistäminen lähtee niinkin laajasta asiasta kuin maakäytön suunnittelusta, eli saadaan palvelut, asuminen, työpaikat ja ruokakaupat lähelle toisiaan niin, että kävely näiden välillä on ylipäänsä mahdollista, sanoo Sitowisen vanhempi asiantuntija Pilvi Lehtonen.

– Jos kävelystä pitäisi saada tasapuolisesti liikennettä muiden kulkumuotojen kanssa, silloin lähipalveluiden on oltava kävelymatkan päässä ja reittien niihin kävelijän kannalta mukavimpia, Päivänen sanoo.

https://yle.fi/uutiset/3-12009070