Kirjoittaja Aihe: Sähköpyöräilijöiden kokemuksia ?  (Luettu 10322 kertaa)

Heinäkuu 25, 2021, 15:55:29 ip
Vastaus #60

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 630
Justiin vein huoltoon oman KTM Bosch moottorikulkineen. 690km kesti, kunnes lakkasi pelaamasta. 2017 0stettu, joten takuu meni jo. Katsotaan mitä sanovat, heräileekö henkiin vai tuleeko kallista sähköromua.
Harmi kun on runko  alumiinia, eikä Al hitsaus ole hallussa. Olis yksi kiinan 80cc apumoottori jouten. Tuolla menisi rivakasti maasturi metsäpolullilla. :/

Eikös asiallisessa pyörähuollossa lueta vikakoodi siinä heti viedessä ja kerrota samalla asiakkaalle ennakkoarvio? Tai siis nyt  tässä kyseessä olleessa huollossa.

Vai onko sama systeemi kuin pienkonekorjaamoissa, että otetaan na rakkine sisälle siinäkin tapauksessa vaikka heti tiedetään, ettei edes varaosaa saa ja tämä kerrotaan 2-3  viikon päästä?

Heinäkuu 25, 2021, 19:11:39 ip
Vastaus #61

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5844
  • MC Debit
Jos nyt oikein kuvaa tulkitsin, niin 2 johdinta näkyi sisälle menevän. Silloin on harjallinen ikivanha tekele. Jos mielenkiintoa riittää, niin voinee kokeilla vaikka 12V akusta pyöriikö ollenkaan. Käyttöjännite lienee ollut suurempi 24 tai 36V tai sitten ei. Kyllä tuohon ohjaimia löytyy kiinanmaalta, mutta kun kympeillä saa harjattomiakin moottoreita jos nyt kukaan onnetonta etuvetopyörää yleensäkään haluaa rakentaa.

Mikäs se olisi tee-itse henkiselle ”päivän sana” jos haluaisi takamoottorisen rakentaa? Kolmivaihteinen Helkama Oiva olisi uhrina, kappa välillä rutisee, sähköllähän siitä pääsisi eikä tarttis niin paljon polkea.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 25, 2021, 19:17:32 ip
Vastaus #62

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5673
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tossa pihassa seisoo uusi sähkömopo, yskkittää vaan niin kovaa et pitä ootella parempia aikoja.

Heinäkuu 25, 2021, 20:46:23 ip
Vastaus #63

Timo Kuosmanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 21
Nyt on ajettu eka 50km sähköavustuksella. Mäet menee heittämällä. Pyörä rullaa tosi hyvin. Bossin koneistolla ei huomaa avustuksen tuloa tai loppumista sen tuntee,

Heinäkuu 26, 2021, 06:40:54 ap
Vastaus #64

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 630
Jos nyt oikein kuvaa tulkitsin, niin 2 johdinta näkyi sisälle menevän. Silloin on harjallinen ikivanha tekele. Jos mielenkiintoa riittää, niin voinee kokeilla vaikka 12V akusta pyöriikö ollenkaan. Käyttöjännite lienee ollut suurempi 24 tai 36V tai sitten ei. Kyllä tuohon ohjaimia löytyy kiinanmaalta, mutta kun kympeillä saa harjattomiakin moottoreita jos nyt kukaan onnetonta etuvetopyörää yleensäkään haluaa rakentaa.

Mikäs se olisi tee-itse henkiselle ”päivän sana” jos haluaisi takamoottorisen rakentaa? Kolmivaihteinen Helkama Oiva olisi uhrina, kappa välillä rutisee, sähköllähän siitä pääsisi eikä tarttis niin paljon polkea.
Pöivän sana nyt ei ole hallussa, mutta valmiita takamoottorisettejähän on myynnissä Suoimessa, EU:ssa ja Kiinassa. Enempi joutuu napavaihdepyörässä askartelemaan vaihteensiirtäjää ja jarrusatulaa kilkkeineen asennellessa. Kun taas  ketjuvaihde-levyjarrupyörään menee heittämällä. Vai onko Oivassa vannejareru takana valmiiksi?

Heinäkuu 26, 2021, 10:40:40 ap
Vastaus #65

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5844
  • MC Debit
Ai niin, sähkönavassa ei olekaan jarrua itsessään, eli vannejarru pitäisi askarrella. Ehkä se etuveto sittenkin on parempi. Tai kiinalainen kakstahti ;D

Pitääpä googlailla ja pohtia vaihtoehtoja.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Heinäkuu 26, 2021, 11:20:49 ap
Vastaus #66

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4094
Moro

Jos innostut levyjarrusta joka muuten on ihan omalta planeetaltaan verrattuna vannesellaiseen niin mulla on halvalla levyjarru setti,levy,satula,vaijeri ja vähän epäkurantti kahva.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Heinäkuu 26, 2021, 13:02:01 ip
Vastaus #67

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5673
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
No mopo kulkee ihan jees, sais mennä lujempaa ettei kaikkien autojen tarttis ohittaa.

Heinäkuu 27, 2021, 08:57:53 ap
Vastaus #68

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 630
No mopo kulkee ihan jees, sais mennä lujempaa ettei kaikkien autojen tarttis ohittaa.
Tuo jäikin edellisen hallituksen liikenneministeriltä huoimioimatta, onneksi sai sentäänsähköpotkulaudat asiallisten määräysten alaisiksi.

Heinäkuu 27, 2021, 16:35:25 ip
Vastaus #69

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 630
Ja tässä teille napamoottorifaneille iitalianherkku, jolla motoristitaustallakin kehtaisi ajella:
http://ebike.motomorini.eu/gravel-en/
Kannatta vilkaista vaikka  painoa.

Heinäkuu 27, 2021, 17:31:49 ip
Vastaus #70

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4094
Moro

Komia on hojen mutta mutta,pieni akku vain n. 1/3 normaalin sähköpyörän akusta elikkä toimintamatka avustuksella mainitaan vain 40 km.Vaijeri levyjarrut elikkä ei ne komponentit mitään huippuluokkaa ole no ei ole hintakaan n. 1600 € jossain ulkomailla mutta kaippa paino joka on n. 5 kg jotain muuta vastaavaa kevyempi sitten korvaa muut puutteet. 
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going

Heinäkuu 27, 2021, 18:22:24 ip
Vastaus #71

Urpo Laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 630
Sen mitä nyt olen yhtä sukua olevaa gravelpyöräilijää seurannut, niin kyllä se vauhti putoaa alle 25 vain kunnon ylämäissä. Joten akun kulutus ja toimintamatka onkin ihan muuta kuin mummopyöril ja maastofäteillä. Ja narujarru kyllä ihmetytti minuakin, mutta takapyöräähän jarrutetaan osin sähköllä. Eipä keskimoottori-gravelit montaa kiloa painavempia kuitenkaan ole vaikka on vaihteet, nestejarrut ja 300 akku.

Heinäkuu 27, 2021, 19:21:09 ip
Vastaus #72

Ossi Viita-aho

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2482
  • Kukkahattusetä
Herran jestas sentään! Ihanko oikeasti tuo painaa kahden tavallisen cyclocrossin verran? Kyllä ei pitäisi sotkea sähköä pyörään! Siinä nyt aiheutetaan hirmuinen ekokatastrofi käytetyillä akuilla ja Gongon lapset saa kärsiä kaivoksissa.

Asiasta voi olla montaa mieltä, mutta tuon tyyppisessä pyörässä sähkö ainoastaan hidastaa menoa. Tavallisella cc:llä marssivauhti on koko ajan yli 25 km/h ja sähkölaitos on tuossa vaiheessa pelkkä riippakivi.
Kahden pytyn loukussa.

Heinäkuu 27, 2021, 19:43:56 ip
Vastaus #73

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5673
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaarallinen peli ku on ihan äänetön, tossa kävely/pyörätie jossa ajo mopolla sallitty. Ei kuule koiran taluttajat ja äiteet lapsien kanssa et joku tulee, pitäis saada joku äänivimpain ku ei sitä tyyttyä jaksa kokoajan painaa.