Kirjoittaja Aihe: Classic trial  (Luettu 39171 kertaa)

Tammikuu 07, 2019, 14:40:59 ip
Vastaus #45

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
 Tallissa on oudosti kalusto lisääntynyt.  :-\

 Parempi se on olla -moottoripyörähullu-, kuin ihan tavallinen yleishullu.  :P

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 08, 2019, 12:48:47 ip
Vastaus #46

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1399
Onpas Pro meininkiä,ei taida ens kesänä pärjätä omatekoisella pyörällä. :(

Tammikuu 08, 2019, 16:36:45 ip
Vastaus #47

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
”Onpas Pro meininkiä,ei taida ens kesänä pärjätä omatekoisella pyörällä.”

 Elähän Martti. Kyllä noi on ihan niitä perinteisiä ”mulkunjatkeita” ja oman egon pönkittäjiä, joilla ei ajotaidon, tai menestyksen kannalta ole mitään merkitystä.
 Suurin merkitys suorituksen kannalta heiluu siinä lipan ja jalkatappien välissä.
 Noilta osin vaimo lupas ens joulun lahjaks muutaman session jonkun terapeutin luokse.
 Saa nähdä auttaako kallon kutistus nöyryyteen ja vaatimattomuuteen.
 Voi sitten lakata sitä kuuta kurkottelemasta ja tyytyä vallan näihin keinovaloihin...

 Ei toi kyllä ihan tallintäytteeks tullu, kyllä sille pitäs kuskikin löytyä ihan omasta takaa, ainakin joihinkin tapahtumiin.  Toisaalta sitten sain kättä pidempää ajokokemusten jakoon.
 Varsin usein olen osannut olla hiljaa keskusteltaessa moottoriurheilun mielekkyydestä ja vaikeustasosta. Yleinen mielipide kun on, että se voittaa kuka eniten vääntää kaasua.
 Nyt voi reilusti tarjota mielipiteitä muuttavaa ajokokemusta.

 Tusinapyöriähän nuo on, kun vertaa hyvin itsetehtyyn laitteseen, kuten Kawaan, joka ainakin Hyvinkäällä sai ansaitsemaansa huomiota.

Toukokuu 25, 2019, 19:51:25 ip
Vastaus #48

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
  Pian 14ooo lukukertaa, mutta kirjoituspuolella on hiljaista.  :-\

 Ei se mitään, koitetaan korjata tilannetta.  :)

 Tänään Inter-Nordic osakilpailu, öh. osa-tapahtuma Tervakoskella ja varsin haastavissa olosuhteissa. Oma ryhmäni mm. kyykkäs kuusen alla raekuuron ajan.
 Maa ja erityisesti paljon ajetut juurakot ja kivikot liukkaita, etenkin kaltaiselleni nuukailijalle, joka ajaa vanhoilla kovilla renkailla.
 Sama se on kalastuksessakin. Tylsät koukut ja reikäiset verkot mulla on ja ajatuksena se, että ihminen on niiin ylivertainen otus, että saakoot tasoitusta.
 Trialissa ei tarvis tasotusta antaa, kun ajavat mokomat muutenkin paremmin.  :(

 12 hienoa jaksoa, joissa muutama oikeesti vaikea. Oli sitten pari helppoakin, mutta niin kuuluu myös olla.
 Ekalla rundilla kolme huonoa suoritusta, joista ansaitut 6 virhepistettä.
 Rundin jälkeen olin märkä ja väsynyt, kierros kesti kuitenkin n. 3 h, eikä oikein huilia saanut siirtymilläkään.
 Kaikille se oli sama, mutta minulta loppui kunto ja ajattelin olla lähtemättä kipeää kinumaan väsyneenä vaikealle reitille.
 Huomenna pitää vielä jaksaa Vuohimäen rinteitä poitsun psyykkarina.

 Kiitokset Murtolan Esalle ja muulle järjestelykoneistolle. Kivaa oli ja haastavaa.  :)

ps. kisat jatkuu huomenna 26 pv klo 10.oo, joten jos kiinnostaa, niin eikun paikanpäälle.

 Kuvassa rautavaari Lasse Jahn 79 v, sekä se kuuluisa, kauan kateissa ollut "välikäsi".

Annen loistava kuvakavalkadi löytyy täältä.





[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2019, 11:28:54 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 09, 2019, 17:09:06 ip
Vastaus #49

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
Hellepäivä classicin merkeissä Vuohimäessä Kirkkonummella 8.6.
 Mukavia jaksoja, mukavan porukan kanssa ja keli suosi, joskin enemmän rantaleijonia, kuin kallioilla tasapainoilevia, osittain huonojalkaisiakin ukkoja.  Nuoremmat kyllä jakso.
 Kiirettä ei ollut, eivätkä siirtymät vaikeita, joten ei ottanut ihan niin koville kuin alussa pelkäsin.
 Kolme päivää tuli viisaasti tankattua, ihan puhdasta vettä, joten sekin onnistui.
 Johonkin hukkasin päivän mittaan 3 kg painostani, mutta voin sanoa; varaa on.
 Jammu toimi ja totteli kuskiaan ihan kiitettävästi, eikä kuskikaan ihan katastrofaalisesti ajanut.
 Poitsukin oli mukana ja osoitti jälleen, että osaa ajaa laitteella kuin laitteella. Hyvä !

 Petteri organiseeras homman hienosti pakettiin vanhalla rutiinilla ja Lasse, Tusse ja Hanski olivat loihtineet kolmeen luokkaan haastavat, palkitsevat jaksot, jotka pääosin kunniallisesti selvitettiin.
 Vuohimäki on hieno ajopaikka, etenkin kuivalla kelillä.

 Uusia tulokkaitakin oli pari, joten homma elää ja voi hyvin. Welcome !

 Kiitokset mun puolelta kaikille jotka edesauttoi tapahtuman järjestelyä, kiitokset lehdistön edustajalle P.T Rapakivelle ja kioskin hengettärelle, sekä tytöille kameroineen metsikössä.
 Myös katsoja ”Pulla” on oikeutettu saamaan kunniamaininnan paikalla olosta ja kannustuksesta.
 Anteeksi lempinimen käyttö jos se on loukkaava, oikeaa nimeä en tiedä. Olipa kanervikossa toinenkin turisti, ihan ulkomaita myöden, kun Saksa ja Englanti olivat kuulemani puhekielet ja koitinpa itsekin hieman tankeroida ystävällis sävyisesti. Smooltoolk junouu.
 ps. NE.kuvia odotellessa.

 Lisäksi onnittelut MR. Trialille; LASSE JAHNnille syntymäpäivän johdosta.
 Kunnioitettavat lukemat mittarissa ja meno on kepeämpää kuin monella paljonkin nuoremmalla.
 Kaltaisiasi esikuvia tarvitaan.  Olen positiivisessa mielessä kateellinen. Respect !

 Rohkaisen vielä kaikkia lajiin sopivan laitteen haltijoita lähtemään mukaan koettelemaan taitojaan.
 Helpohko aloitusluokka löytyy, porukka neuvoo ja kannustaa ja yleensä kaikilla on mukavaa.
 Lisää tietoa classictrialin sivuilta, jonka osoite tästä topicista aiemmista löytyy.


 Lisätty Annen kuvat. Kiitos.  :)
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 14, 2019, 11:17:23 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 10, 2019, 20:53:09 ip
Vastaus #50

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Hyvin Eero olet classic-trialin sisäistänyt. Keräsit vain1 (yhden) pisteen kahdelta kierrokselta. Näytti kuitenkin noin yleisesti  ottaen olevan aika hikistä hommaa.
http://kymalainen.net/sm_lokakuu_2/manitzer/cup_3x/classic/IMG_3122.html
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2019, 21:03:58 ip kirjoittanut Kymäläinen_Paavo »

Kesäkuu 10, 2019, 22:50:06 ip
Vastaus #51

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Tarkotitko Paavo että niiko Ievanpolokan tahissa menivät; "peä oli märkänä jokkaisella, ja ihmiset onnea toevotti..."?
jv

Kesäkuu 11, 2019, 11:06:06 ap
Vastaus #52

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
 Piste tuli ihan vahingossa, mutta yritän enskerralla välttää. Anteeks.   ;)
 Rataryhmä oli viisaasti ajatellut, kun mukana oli 2 ensikertalaista, ettei vallan heti pelästytetä poikia pois liian vaikeilla C-jaksoilla.
 Hyvin ajoivat molemmat ja uskon ettei kammoa jäänyt, päin vastoin. Heidät vielä nähdään, etenkin kun sopeutuivat porukkaan hyvin ja hauskaa oli.
 Hessu ja Eki taas "jäivät taakse", kun sekä eksyivät reitiltä  ::), että stumppauttivat ilmeisesti kuumasta johtuen vanhoja nelariratsujaan. Hyvin ajoivat myös.

 Vaan tuon se tekee, kun sydänvikainen diabeetikko, risoilla polvilla ja lonkilla, sekä ennen kaikkea yli 30 huitelevalla BMI;llä yrittää suoriutua.
 Vaikka siltä näytti, niin ei ollut kohdallani yhtä rankka, kuin edellinen Tervakosken häppeningi, jonka jätin 6;n virheen ja ekan kiekan jälkeen kesken.
 Se on se "päivän kunto" joka ratkaisee. Tervakoski oli edellinen ajo- ja kuntoharjoituskin.   :P   Olen porukan huonokuntoisin kusk.. eikun potilas.  :(

 Jotain tarttis teherä…
 Ehkä mä hommaan aurinkotuolin ja putsaan kameran linssin ja tuun siihen Paavon viereen törisemään mukavia.  Ei se pöllömpää sekään ole.  :)
 Sinusta poiketen otan kyllä mukaan myös sixpäkin lonkeroa ja tarjoan myös yhden, jos kelpaa....
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 11, 2019, 11:17:26 ap kirjoittanut Eero Nikkanen »

Kesäkuu 11, 2019, 17:26:59 ip
Vastaus #53

Kymäläinen_Paavo

  • Vieras
Jos et kerro kenellekään, niin oli mulla muutama lonkero mukana, mutta johtuen kuljetusongelmista (Aila oli Pennin koiranäyttelyssä) join vain yhden. Mutta hyvä ajatus tuo sixpack ja tuolit hienon toiminnan katselussa.

Heinäkuu 12, 2019, 19:59:59 ip
Vastaus #54

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
 7.7 Askola city / atv-puisto.
 Ensittäinkin kiitokset tapahtuman toteuttamisesta kaikille asian osaisille.
 Erityiskiitos Annelle loistavista otoksista: löytyy täältä
 Paavolta pitänee pyytää anteeksi kun en vieläkään osaa pitää jalkojani tapeilla.  :(  1 vp.  :) Pitää olla todella tyytyväinen tuohon, koska edes C;n reitti ei ollut helppo.  Yritän Hyvinkäällä B,ssä ja palaan sitten pää painuksissa ja häntä koipien välissä takaisin helpompaan.

 Porukkaa oli hyvin paikalla. 34 kuskia
 Keli suosi ja reitti oli mukavan ajettava. Tie siirtymällä taisin ensikertaa ajaa jammulla kutosvaihteella.  Tuli ihan vanhat enska-ajat mieleen ja siitä kai seurasi se, että kävin Rantasalmelta hakemassa uudenkarhean kotarin -81 mallin piikin rakennettavaksi.    Kaikkea se hulluus teettää....

   …

 Jatkuu.   Jäi hieman kaivelemaan tapahtuma muistaakseni 4;llä jaksolla, jossa Jyrki ryhmän viimeisenä lähti ajamaan pätkää läpi.
 Porukkaa oli parikin ryhmällistä paikalla, joista kukaan ei reagoinut Jyrkin viipymiseen alarinteessä, jonne hän omien sanojensa mukaan oli tehnyt näyttävän sukelluksen ja saanut vielä montesan mukaansa. Ainoan kaverinsa sillä hetkellä.  Onneksi ei sattunut pahemmin.
 
Anteeksi pitää pyytää itseni ja muiden puolesta, jotka eivät sen vertaa seuranneet kaverin ajoa ja tapahtunutta muksahdusta.     Oikein nolottaa.  :-\
 Tällainen ei saa toistua ja ainakin omalta kohdaltani lupaan vastedes olla kaverin ajamisesta kiinnostunut ja ennenkaikkea turvallisesta selviytymisestä paikasta kuin paikasta. Uskon että muut paikalla olijat yhtyvät ajatukseeni.
  Sorry Jyrki !  "Ketään ei kiinnostanut", kuten sanoit maalissa hieman allapäin.   Parannamme tapamme !
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 13, 2019, 17:39:40 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »

Elokuu 06, 2019, 17:45:22 ip
Vastaus #55

Martti Törmä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1399
Koska on ilmoittautuminen Hyvinkään Trialiin ja kenelle ilmoittaudutaan?

Elokuu 07, 2019, 20:39:01 ip
Vastaus #56

Hannu Ikäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 86
Täältä löytyvät Hyvinkään Scramblen 2019 ilmoittautumistiedot kaikkien lajien osalta: https://hyvinkaanmoottorikerho.fi/kutsu-scramble-trial-2019/

Elokuu 08, 2019, 22:58:33 ip
Vastaus #57

Kimmo Puolakka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 101
Laitoin muutaman Montesan myyntiin jos jotain semmoset kiinnostavat.
Löytyvät myydään-osastolta

-Kimmo
Military cykel M42 + Victoria FM38 apumoottori
Montesa Cota 348 -78
Gas Gas TXT Pro 125 -08
Harley Davidson Electra Glide FLHTC -91

Elokuu 12, 2019, 11:58:20 ap
Vastaus #58

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
 Eilen 11.8 kokoontui pieni, mutta pippurinen porukka hieman vanhempia ”nuorukaisia” Espoon Siikajärvelle vanhoilla trialeilla tasapainoilemaan ja kisaamaan itsensä kanssa.
 Sääennuste karsi jonkin verran osallistujista, mutta lähes 20 innokasta oli paikalla.
 Perus-turistit ja kannustajajoukot myös ja hatunnosto heille. Jälleen kerran.
 Paikka on loistava sopivan vaativine maastoineen, kuskikaartin taitotasoon suhteutettuna.
 Rataryhmä oli loihtinut mielenkiintoisen 10;n jakson kiepin, joka ajettiin kahdesti.
 Kuljettajakokous pidettiin hieman ennen kymmentä ja sade alkoi kymmeneltä.
 Lähes koko päivän tihutteli milloin enemmän, milloin vähemmän, mutta hetkittäin jopa rankasti.
 Kuskit eivät tästä pelästyneet, etenkään kun satanut vesi oli lämmintä, kuten ilmakin.
 Ongelmaksi muodostui pahvisten tuloskorttien sulaminen märkyyteen. Selvyys saatiin ja kaikille oikeat pistemäärät. Taitavimmilla ei juuri ongelmaa ollut, koska nollat muistaa ilman korttiakin.
 Itse ajelin ekan kerran siinä ”keskiluokassa”, joka siis ei ole yhtä vaikea kuin A, eikä yhtä helppo kuin C. Tiukempia mutkia hieman hankalammissa paikoissa, ei mitään huimistelua.
 Nöyryyttä opettaa ja turhat luulot omista taidoista rapisee hyvinkin pian.
 Toisaalta sitten myös palkitsee ja jonkinasteinen euforia valtaa onnistumisten jälkeen.
 Kiitos Jahis ja monilukuinen rataryhmä, sekä erityisesti Matti, jonka mailla ajeltiin.
 Homma toimi ja kaikilla oli mukavaa !

 Seuraava koitos 24-25.8 Hyvinkään Erkylässä SCRAMBLE nimellä.
 La trial sekä enduro ja sunnuntaina scramble.

 On jo hieman isompi tapahtuma ja paikanpäälle kannattaa vaivautua, jos vanhan kaluston ulkoilutusnäytös hiemankaan kiinnostaa. Nähtävää riittää, eikä maksa mitään.
 Valitettavasti lauantaille osuu myös Salon PM-trial, jonne ainakin meikäläinen tälläkertaa lähtee.

Elokuu 13, 2019, 14:17:48 ip
Vastaus #59

Eero Nikkanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4173
  • Viraton, varaton, vastuuton, velaton ja vallaton.
 On se vaan kumma paikka tämä intteernetti, kun täältä löytyy kaikki.

 Kymikseltä lupaa kysymättä laitan kuvat linkin taakse, mutta samalla totean, että kuvien käyttötarkoitus on moottoriurheilumyönteinen.  ;)
 Laita nootti jos ei hyvä.   Kiitos.

 Kymiksen sivut / Matin kuvat.


 Kymiksen omat sivut.   Kannattaa vierailla.     
« Viimeksi muokattu: Elokuu 13, 2019, 14:20:48 ip kirjoittanut Eero Nikkanen »