Noniin, eilen lähti honda taas pitkästä aikaa käyntiin.
Ensi kokeilulla poljin itseni ihan hikeen, mutta ei tapahtunut muuta, kuin, että välillä paukahti putkeen.
Tulpat kastuivat ja kipinä oli hyvä, siispä ajoitusta tarkastamaan..
Parikertaa yleismittarilla ajoituksen tarkastettuani, avasin myös venttiilien säätökorkit ja tunnustelin, että missä kohtaa sytytys tulee.. piru vie, se iski.. hmm.. olikos se juuri kun imutahti oli alkamassa, elikkäs kampiakselikierroksesta laskettuna kierroksen väärässä..
Siitä sitten hieman panikoituneena tupakka suuhun ja miettimään, että voiko sen nokka-akselin saada 180-astetta väärin
muistelin, että se hammasratas ei mene kunnolla kuin yhteen asentoon.. tutkittuani mikä tahti kulloinin menossa ja verrattuani roottorin merkkeihin, totesin, että oikein se on..
Sitten tajusin, että se kärkien nokka... no sen käänsi oikein päin, säädin sytytyksen ja sitten hyrähti onnellisena käyntiin
vikoja on kyllä vielä korjattavana
Laturi ei lataa.. tasasuuntaaja mitattu korjaamon oppaan antamien tietojen perusteella ja päästösuunnan vastukset näyttävän ihan älyttömiltä.. luokkaa ~kilo sekä mega ohmeja, kun pitäisi olla muutamia kymmeniä ohmeja..
Elikkäs se on sitten särki..
Ilmeisesti ei lataa ollenkaan jos ei sininen aalto pääse siitä läpi..??
Eli sellainen täytyy käydä ostamassa.. kun vaan keksisi täältä seinäjoelta liikkeen, joka myy tuollaisia/vastaavia.
Jänitteensäädintä ei kaiketi pysty mittaamaan muuta kuin sitten, kun kaikki muu toimii?
laturin käämien vastukset ovat luokkaa ~0.7-0.8ohm ohje antoi toiselle käämi satsille ohjearvoksi 0.55ohm sekä toiselle 1.1ohm vaikka kumpikin näyttää tuon 0.7-0.8, uskon että ne silti toimii
laturi kun ei ole alkuperäinen, vaan ilmeisimmin jokin tarvikemalli...
Ainiin, kaasarit tulvivat.. o-renkaat, jota laitoin siihen hmm.. suuttimeen, joka katkaiseen polttoaineen tulon, on liian ohkainen.. eikä sopivaa löydy standardi kokoisina.
Tyhjäkäyntiä ei ole vielä kun kaasuläpät ovat täysin suljetut, mutta empä sitä ole vielä ehtinyt säätämäänkään
nyt molemmat sylinterit lähtivät heti peliin mukaan, kun viimevuonna ajoittain oikea ei toiminut oikein yhtään.. johtunee kaasareista, jotka olivat huonossa kunnossa, hapettuneet pilalle.
no, nyt on hyvät kaasarit, joten sen osalta ongelmat tiessään