Kirjoittaja Aihe: Kawa 750 H2 moottorinkiinnitysmutterit??  (Luettu 1444 kertaa)

Helmikuu 21, 2023, 09:26:45 ap
Luettu 1444 kertaa

Kari Sairanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 330
Hoi
Myt on hyvä mahdollisuus olla Kawa H2 asiantuntija, tässä ei viilata pilkkua -saati pilkun paikkaa, kun kysymys kuuluu: Onko 1972 mallissa moottorin alkuperäisissä kiinnitysruuveissa käytetty; a) lukkomuttereita, vai B) jousialuslaattaa ja "tavallisia muttereita?"

Helmikuu 21, 2023, 13:00:30 ip
Vastaus #1

Osmo Leikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 552
Vaihtelee, näyttää olevan tavallista mutteria, lukkomutteria, sileää aluslevyä ja jousialuslevyä.

https://www.cmsnl.com/kawasaki-h2-mach-iv-1972-canada_model15144/partslist/57413.html#.Y_SjiB9ByUk
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Helmikuu 01, 2024, 20:38:07 ip
Vastaus #2

thorolf priester

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 477
Ei ollut mulla kummassakaan pyörässä lukkomuttereita mutta hyvin pysyivät kiinni.
Tallissa muutama Ariel

Helmikuu 02, 2024, 15:42:12 ip
Vastaus #3

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • Viestejä: 11344
Helppo tapa on hommata "Nordlock" lukkoprikat
mutterien alle. Kyllä pysyy kiinni...

t .Markku

Helmikuu 02, 2024, 18:08:43 ip
Vastaus #4

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 458
Enemmän olisin huolissani siitä, että moottorin ja rungon väliset shimmaukset on tehty kunnolla.

Helmikuu 03, 2024, 11:52:48 ap
Vastaus #5

thorolf priester

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 477
No jos jotain konepyöristä ymmärtää niin ketjulinjojen tarkistus on aika tähdellinen työvaihe. Japseissa (myös Kawoissa) kaikki osat istuvat täsmällisemmin kuin vanhassa britissä, jossa tosiaan joutuu komponentteja välillä shimmaamaan.
Tallissa muutama Ariel

Helmikuu 03, 2024, 15:04:42 ip
Vastaus #6

velipuukka

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 458
Kyllä H2:n moottori on shimmattu runkoonsa. Se runko on varsinkin taka-alakiinnikkeen osalta niin jäykkä, että kiinnikkeet eivät välttämättä kiristy moottorin kylkeen ja/tai aiheuttavat murtumiin johtavia jännityksiä.