Kirjoittaja Aihe: CAFE RACERS FINLAND  (Luettu 219737 kertaa)

Joulukuu 10, 2010, 21:42:26 ip
Vastaus #15

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5996
  • MC Debit
Toi Vesan laittama suitsa on jostain sieltä "what the hell?" ja cafeen välimailta mielestäni...

Paremmin onnistunut Suzuki-kuppilakilpuri on tässä, lähtökohtana Savage:



Lisää aiheesta: http://www.knucklebusterinc.com/features/2010/05/26/suzuki-savage-s40-cafe-racer/
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 10, 2010, 21:48:17 ip
Vastaus #16

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3175
Muuten kiva Gold Star -kopio, mutta miksi siinä on traktorin rengas edessä?
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Joulukuu 10, 2010, 22:10:10 ip
Vastaus #17

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 707
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Siinä mun luomus, 20 luvun lopun henkeä tavoitellen, keula ja motti on 20 luvulta.

T:Rojalisti

[ylläpito on poistanut liitteen]
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 11, 2010, 00:12:55 ap
Vastaus #18

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5996
  • MC Debit
Siinä mun luomus, 20 luvun lopun henkeä tavoitellen, keula ja motti on 20 luvulta.

Toi on hieno! Oikee pannukahveeraaseri ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Joulukuu 11, 2010, 11:30:54 ap
Vastaus #19

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen
Kaikkien Cafe Racer pyörien ÄITI, The Triton!

Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 11, 2010, 14:01:09 ip
Vastaus #20

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 707
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Rojaali teki ensimmääsen teherastekoosen Caferaaserin, Continental GT 250ccm ja olikohan jotain 21hp.
Eli onko tuo sitte kaikkien Caferaaserien isä?

T:Rojalisti

[ylläpito on poistanut liitteen]
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 11, 2010, 14:53:08 ip
Vastaus #21

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3869
  • V.I.P. jäsen
Typical configuration: auf Wikipedia  8)

The cafe racer is a motorcycle that has been modified for speed and good handling rather than comfort. Cafe racers' bodywork and control layout typically mimicked the style of contemporary Grand Prix roadracers, featuring an elongated fuel tank and small, rearward mounted, humped seat. A signature trait were low, narrow handlebars that allowed the rider to "tuck in" to reduce wind resistance and offered better control when in that posture. These are referred to as either "clip-ons" (two-piece bars that bolt directly to each fork tube) or "clubmans" (one piece bars that attach to the stock mounting location but drop down and forward). The ergonomics resulting from low bars and the rearward seat often required "rearsets", or rear-set footrests and foot controls, again typical of racing motorcycles of the era. Distinctive half or full race-style fairings were sometimes mounted to the forks or frame.

The bikes had a raw, utilitarian and stripped-down appearance while the engines were tuned for maximum speed. These motorcycles were lean, light and handled road surfaces well. The most defining machine of its heyday was the homemade Norton Featherbed framed and Triumph Bonneville engined machine called "The Triton". It used the most common and fastest racing engine combined with the best handling frame of its day, the Featherbed frame by Norton Motorcycles. Those with less money could opt for a "Tribsa" - the Triumph engine in a BSA frame.
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Joulukuu 11, 2010, 18:53:15 ip
Vastaus #22

Pekka Kortelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 545
  • vpkorte
Hienoja pyöriä on näytillä, itselläni on samanlaiset joita jo kuvia tuossa edellä, eli Honda GB500 ja Triumph Thruxton. Laittakaa omista pyöristä kuvia jotta saa uusia vinkkejä rakenteluun.
Suomessa on myös tämä,  CAFE RACING CLUB Finland ry.

Joulukuu 11, 2010, 19:05:51 ip
Vastaus #23

Hannu Kolm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3175
Tritonin alku oli sattuman sanelema; Norton ei myynyt pelkkää tekniikkaa, vaan oli ostettava koko Manx, jos halusi saada tekniikan Midget -kilpa-autoon. Sittenpä jäi runkoja yli ja pojat laittoivat parhaan mahdollisen koneen, eli Triumphin.
Tossa Vesan kuvassa on "melkein oikea" Triton; runko on maantiemallin pitkä Featherbed, etuhaarukka on liian pitkä, ja etujarrunakin näyttää olevan '71- comical.
Mutta ei noi kuitenkaan Tritoniutta vähennä.

Tehdastekoisista cafe racereista. Ennen RE:tä tehtiin aimo liuta BSA Gold Stareja, Clubman-kuosissa sellainen on juuri sitä, mitä kuppilakilpurilla tarkoitetaan (tarkoitettiin ennen?).
Brittipyörien osat ja tietojakin:
      www.hannukolm.com

Joulukuu 11, 2010, 19:45:47 ip
Vastaus #24

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1926
  • Cum On Feel the Noize
Terve,

Täällähän on mielenkiintoinen aihe. Jesssss.

Tässä oma "Buzy Beeza" BSA Gold Star Bitza 1954-1955.
Palkinto Ruotsissa 2010 Rockers vs Mods -tapahtumassa: "BSA Gold Star “Buzy Beeza” 1954 “Grym cafe racer med alla rätt”
Ensi vuonna Suomesta isommalla porukalla mukaan.


[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2010, 20:10:37 ip kirjoittanut Leo Belik »
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 11, 2010, 20:04:52 ip
Vastaus #25

Leo Belik

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1926
  • Cum On Feel the Noize
http://www.caferacer.fi/
Perusteilla on cafer racer-pyöriin keskittyvä klubi, juuri avattu sivutila + domain ja sinne sijoitettu keskustelupalsta.
Keskustelupalstaa säädetään/kehitellään sitä mukaan, kun virheitä/parannuksia tulee vastaan, ei pidä siis säikähtää.
Jos sinä omistat cafe racerin tai cafe racer projektin, olisi todella mielenkiintoista lukea siitä keskustelupalstan projektit/showroom osiossa. Toivottavasti suomalaisilla harrastajilla riittää mielenkiintoa, niin ehkä jo keväällä pidämme miittejä?
Apua otetaan mielellään vastaan!

Ei muuta kuin foorumi pystyyn. Keväällä jo ajamme ja pidämme niittejä.
BSA "Buzy Beeza"

Joulukuu 11, 2010, 20:51:21 ip
Vastaus #26

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 969
1961 ja 1962 tuli myös Ducatin 250-malleista ensimmäiset jotka kuuluvat myös tuohon kategoriaan. 250 kuutiota ja 24 hv. 1968 tuli sitten desmokoneiset mallit,350 ja 450.

ps. niin,ja 1962 tuli myös 250 mach 1 josta sai 28 hv ... Monza,Daytona..  Silti puhtaimmillaan mun mielestä cafe racer on noissa engelsmanneista tehdyissä laitteissa.Ne ovat yhä ryhmä kauneimpia paketteja,tietty Ducatin jälkeen...   :angel:
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 11, 2010, 21:00:13 ip kirjoittanut Mika Komulainen »

Joulukuu 11, 2010, 21:11:33 ip
Vastaus #27

Mika Komulainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 969
Koskas viimeiset Gold Starit tehtiin? Ensimmäiset tuli kai -40 luvun lopulla? Hannu varmaan muistaa.

Joulukuu 11, 2010, 22:07:12 ip
Vastaus #28

Jouni Huutoniemi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 68
Kyllä on hieno aihe, ehdottomasti!
Eikös koko cafe racer homma ole lähtöisin UK:sta ja Ace Cafe:sta?  :o Korjatkaa jos olen väärässä!
Tältä pohjalta jos lähdetään, niin eiköhän se triton ole aika lailla paras vaihtoehto...

Joulukuu 12, 2010, 10:51:12 ap
Vastaus #29

Ville Ahonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 194
Makuasioita ehdottomasti, mutta itse ottaisin mieluiten talliini Norvinin.  8)


[ylläpito on poistanut liitteen]