Kirjoittaja Aihe: IC56 tyhjäkäynti  (Luettu 543 kertaa)

Marraskuu 25, 2021, 20:00:46 ip
Luettu 543 kertaa

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2022
  • naavaparta
Löysin aikas laiskalle viritetyn IC:n tyhjäkäynnin.
https://www.youtube.com/watch?v=tLIjjVA94jM

Minun Iiigor ei ole tuolleen vielä viritetty.
Kone on kuitenkin niin tiukka että tuokin onnistuu, tai vielä paremmaksi, koska olen koneen itse laittanut.
https://www.youtube.com/watch?v=hU_dcC3pvcU
Tuossa eilisen käyntiä.
Laitan synteettiset öljyt bensan sekaan ja säätelen kaasarit timmiin niin eiköhän käynti tuosta rauhoitu?
Jos jollain on puhki ruostumattomat lokasuojat tuohon , niin ostaisin.
Ei nuita katiskoita voinut kuin tuolleen hitsailleen ylientisöidä.


Mukavasti käy tuokin.
Sanokaapa IC tietäjät, pitääkö näissä käyttää savuttavaa tavallista moottoriöljyä?
Jos panee Nestee synteettistä Racing 2T niin ei savuta yhtään. Siis ohjeen mukaisella 4% seoksella.


Tämä oli aika huono aihio entisöidä, mutta kun tarvittavia osia löytyi jopa laakrikaupasta niin tämän laitto oli helppo homma. Lokasuojat olivat kuin katiskat, niitä en osannut entiseen tyyliin laittaa. En kuitenkaan tätä tätä tässä kunnossa mihinkään laatukilpailuun enkä museoon pukata.
Kaikki muut olen itse tehnyt, paitsi Kromit teki huikeaan laatuun Rauno Kalliokorpi.
Teki myös minun Triumph TR6R , Zundapp Combinette, Simson 425, ja Simsoin SR2E , velosolex, Rex fm 34, Vespa SS180, Victoria Fm38 , ja Katana 1100 GSX S.
Ensi kesänä iigor lähtee liitoon.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2021, 21:42:58 ip kirjoittanut Pekka Puoskari »

Marraskuu 26, 2021, 18:15:03 ip
Vastaus #1

paavosuorsa

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 311
  • kaikki selviää tavalla tai sillä toisella.
Hyvihhä nuo molemmat paukuttaa. Kyllä tavan kakstahtiöljy käy, 4% on passeli ei ainakaan mee nalakkiin. Jostain kakstahtiöljyistä tulloo niin paha haju että mulla männöö piähän.

Marraskuu 26, 2021, 20:33:31 ip
Vastaus #2

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2022
  • naavaparta
No jo vain käypi tavallinen öljy näihin Iigoreihin, savuttaa kyllä perkeleesti.
Sahassa olen käyttänyt tuota synteettistä Neste 2T Racing öljyä. Tulee mieleen että onko voidetta yhtään kun ei savuta kylmänäkään. No eivät ole kuiten leikanheet kiinni.
IC:ssä olen nyt sekottanut tuota synteettistä Nesteen 2T Racing öljyä ja kokeilen sillä pienen mettälenkin.
Nastarenkaat tuohon pitää vielä ostaa. Niin ja jääratalle myös kelvolliset kumit.


Niin, muuten tuo IC ei käy matalilla kierroksilla tyhjäkäyntiä.
Se pamauttaa ja sitten tulee monta kierrosta tyhjää. Se harhauttaa sellaisen joka ei tiedä.
Minun IC tuossa videossa: tyhjäkäynti on noin 2000 R/m.


Simson 4 tahtisen 425 saa käymään puhtaasti 500 r/m.
IC:tä ei koskaan.






Marraskuu 26, 2021, 21:49:36 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 277
Oiskos tuo harvoin polttava tyhjäkäynti ominaista jollekin noitten ylä- ja alapuristuksen suhteille, vai mistähän johtuu että jotkut konneet pyrkii just silleen käymään.  Siihen suuntaan mennään, kun laittaa vähän rikkaanpuoleiselle tyhjäkäyntiseoksen, ja tietysti se tarviaa paljon vauhtipyörämassaa eli painavat ja halkasijaltaan isot kampiakselin limput.  On se korvalle rauhallista, mutta niiko Pekka totes, ei näytä varppimittaria luultuja lukemia, vaan paljon enemmän.

Marraskuu 27, 2021, 19:35:17 ip
Vastaus #4

Pekka Puoskari

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2022
  • naavaparta
Kävin tänään lenkin Iigorilla mettä keikalla.
Pelas tosi hyvin, mutta kun kävi pari minuuttia tyhjäkäyntiä niin pakokäyrät sinisty.
Harmi kun Kalliokorven kromauksille kävi näin.
Toivottavasti eivät ruostu.
Olisko ollut seokset laihalla kylmällä kelillä, ei kuitenkaan leikannut?
Onhan tässä tunnelmaa tällaisella ajella.