Kirjoittaja Aihe: Öglandit riviin  (Luettu 113415 kertaa)

Tammikuu 16, 2008, 21:17:42 ip
Vastaus #45

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Mukava seurata sivusta ja huomata kuinka Safiiri nostaa päätään. Yhä enemmässä määrin harrastellaan.

Tammikuu 16, 2008, 21:22:02 ip
Vastaus #46

Mikko Antila

  • Vieras
mukava peli ajaa se Safir. Pikkupyöräisenä tuli kyllä aika "modernin" näköiseksi. Makuasia, oli se isopyöräinenkin hieno, ja se merenvihreä väri oli -70:ssä komea.

Taitaa tosiaan olla löytänyt ystäviä Sahviirikin. Sietääkin minun mielestä; aikas kiva mopo ja laadukaskin. Oli omana aikanaan kuulemma jopa säväyttänyt muotoilullaan...tai lähinnä sillä, että timanttikulmat korostivat metallivärejä ja runsaita kiilto-osia. Tiedä häntä.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 16, 2008, 21:28:36 ip kirjoittanut Mikko Antila »

Tammikuu 17, 2008, 01:14:27 ap
Vastaus #47

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
Kyllähän noi Jupiterit/Ögland -tuotteet on järkeviä vekottimia harrastaa tänä päivänä. Valtaosa harrastajista niitä vieroksuu ja niiden hinnat ei pääse kohoamaan pilviin. Kun vähän hakee saa melkos hyvän ja täydellisen edullisesti. Itsellä oli aiemmin 60 -mallinen ja innostuin myymään se pois. Harmitti, koska se oli kuiten hauska peli ajella. Mietin, että samanlaisen voisin ostaa uudestaan kunhan löytyis täysin alkuperäinen eikä tarvis mitään isoa tehdä. Sit löysin tuon käyntikuntoisen moottorin hinnalla, niin tein kaupat. Ja kun tuossa toimii kaikki. Kaikki on alkuperäistä. Ja vielä hyvännäköinen. Mitä muuta vaaditaan? Toisaalta muita Öglandeja en aio hankkia...
58-59 eroja en tiedä, mutta 58-60 eroja on paljon. Mikko luetteli niitä jo tuossa ison listan. Tuossa 58:ssa on muuten aikas erikoiset iskarit. En muista tommosia muualla nähneeni. Ja pitäis olla alkuperäiset.
   

Tammikuu 17, 2008, 10:51:50 ap
Vastaus #48

Juha Toivonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 796
Terve!

Kiitoksii vaan taas tiedoista!

                      Juha

Tammikuu 17, 2008, 17:33:32 ip
Vastaus #49

Mikko Antila

  • Vieras
1959 Swing on siis kutakuinkin samannäköinen ulkoisesti kuin 1958 ("lyhyet" suojapellit, syvät takalokasuojan sivut, ei naamapeltiä), mutta koneena 1,5 hv Sachs.

Vuodeksi 1960 ulkoisia muutoksia tuli enemmänkin, kuten on taidettu jo vihjata.

Jännä juttu on tuo keula; yksiputkista keulaa näkyy käytetyn osin vielä 1959. Mutta periaatteessa oli kait yleensä kaksiputkinen.

Tammikuu 17, 2008, 17:48:12 ip
Vastaus #50

Mikko Antila

  • Vieras
Terve!

Kiitoksii vaan taas tiedoista!

                      Juha

Eikö sinulla muuten ollut -59 vai muistanko väärin?

Tammikuu 17, 2008, 19:13:20 ip
Vastaus #51

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Kyllähän noi Jupiterit/Ögland -tuotteet on järkeviä vekottimia harrastaa tänä päivänä. Valtaosa harrastajista niitä vieroksuu ja niiden hinnat ei pääse kohoamaan pilviin. Kun vähän hakee saa melkos hyvän ja täydellisen edullisesti. Itsellä oli aiemmin 60 -mallinen ja innostuin myymään se pois. Harmitti, koska se oli kuiten hauska peli ajella.   

Hyvä ett harrastajien kermakin herää harrastamaan meidän tavan tallaajien mopoja. Ovat omalla tavalla koukuttavia, vaikkei niitä arvosteta samalla tavalla kuin....

Tammikuu 17, 2008, 19:19:46 ip
Vastaus #52

Mikko Antila

  • Vieras
Lisähoukutuksena on kestävä ja suht edullinen Sachsin kone ja rungonkin osalta hyvä uusien osien tarjonta - Norjassa. Se tilaaminen onkin sitten hiukan haasteellisempaa, mutta toki helpompaa kuin puolalaisten pyörien kohdalla  ::)

Tammikuu 17, 2008, 19:21:51 ip
Vastaus #53

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
Ja samalla voi kätevästi tilata ruokakomeroon turska täydennystä. 8)

Tammikuu 17, 2008, 19:26:23 ip
Vastaus #54

Juha Toivonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 796
Terve!

Tässä nyt koitan selvitellä,että onko mulla -58 vai -59 ???

Oli se kumpi hyvänsä,ni kone on joka tapauksessa väärä. :D
Tämä kone oli rungon ja muun romun kans samas läjäs.Vm-62

Niin,alunperinhän oli tekemässä-62:sta näistä osista mutta nyt hippasen
"viksumpana" näyttää siltä,että täytyy kasata sekä -58 tai -59,että -62.
 
Rojekti on kestäny jo puoltoista vuotta,joten "pikku"viivästys ei paljon paina :D

                                                                     Juha

Tammikuu 17, 2008, 19:27:16 ip
Vastaus #55

Mikko Antila

  • Vieras
Ja samalla voi kätevästi tilata ruokakomeroon turska täydennystä. 8)

Mutta Puolasta saisi kaalia  ;)

"Puola on paikka ihanin, siellä on nykyään sähkötkin" vai miten se meni... off-topiciksi ainakin  :D

Tammikuu 17, 2008, 19:29:00 ip
Vastaus #56

Mikko Antila

  • Vieras
Terve!

Tässä nyt koitan selvitellä,että onko mulla -58 vai -59 ???

 
Rojekti on kestäny jo puoltoista vuotta,joten "pikku"viivästys ei paljon paina :D

                                                                     Juha

Ei kai sen niin kiirettä  ;)

Onko keulassa jo se toinen vaakaputki? Jos nimittäin on oma keula ja kahdella putkella, niin (aikas varmasti) olisi -59.

Tammikuu 18, 2008, 00:04:48 ap
Vastaus #57

Timo Hurri

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 34
Meillä isän ´68 Ögland Swingi juuri aloitettu purkamaan entisöinti mielessä. Ollaan vaan vaivattu piät pahki millaisia pitäisi olla puuttuvien osien  ??? Lähinnä listojen ja lokarimerkkien puolesta. Mitenkäs nuo läppäpytingit on olleet, vain sporteissa alkujaan vai ? Meillä tuossa näyttää olevan.

-Timo- 

Tammikuu 18, 2008, 00:51:17 ap
Vastaus #58

Ari Hietajärvi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2103
Tuosta 68 swingistä en kyllä juuri mittää tiedä. Expertit kertokoot.
Pikkasen jäi vain mietityttää toi Mikon analyysi 58-59 eroista. Mulla oli se aiempi 60 -mallinen tommosella samanlaisella keulalla kuin tuo mun 58. Ei ollut lampun takana taustapeltiä ja se toinen tanko puuttui keulasta. Kai minä sen tyyppikilvellä päättelin 60 -malliseksi. Saattoi se lukea koneessakin. En muista. Kromattu tarakka siinä oli, mutta luulin aina sen olevan väärä. No enhän minä noista paljoa mittää muutenkaan tiedä, että...

Tammikuu 18, 2008, 08:57:43 ap
Vastaus #59

Juha Toivonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 796
Tässä mun romukasassa oli ostohetkellä maalattu tarakka.Etupeltii ei ollu vaan
lamppu kiinnitettiin suoraan etupäähän.Korvakkeet on hitsattu etuputkiin.

                                                                       Juha