Sen verran pitää vielä nostaa esille, että kannattaa miettiä missä tuo kytkimen jousivoima kahvapohjassa on, se on sen työntötangon (useat moottorimaalit) tms yhden pienen laakerikuulan varassa. Siinä on kaikki paine hyvin pienellä alalla toisin kun laakerilla jossa sama voima jakautuu useille kuulille.
Taas jos mietitään puchia, jossa tässä on kai osin kyse, niin eikös siinä ole siinä kytkimen vetolevyssäkin urakuulalaakeri ja vielä semmoinen tosi pieni sellainen. Jos se siinä kestää kytkin paineen ( tässä tapauksessa vetona) niin miksei paljon isompi laakeri sitä kestäisi.
Lisäksi täytyy mainita, että noihin mopon- ja mpmoottoreihin ei ole minun tarvinnut vaihtaa yhtään urakuulalaakeria sen takia että ne olisi rikkoutuneet, sen sijaan L17 laakereita on pitänyt vaihtaa rikkinäisinä. Ruostuneet laakerit on tietenkin vielä asia erikseen.
AJ